Destiny: House of Wolves – konečně něco na práci (recenze)

Destiny se dočkalo v pořadí druhého příběhového dodatku, který rozšiřuje obsah hry a konečně ji přibližuje stavu, ve kterém měla být už od začátku.

Destiny je hrou plnou rozpaků, kterou však doteď hrají statisíce lidí. Umí dokonale skloubit jak prvotřídní mechaniky FPS akce a RPG, tak extrémně neférové a ubíjející praktiky, po kterých si hráč musí kupovat nový ovladač, případně klávesnici. Bungie se však od samého vydání snaží tyto problémy řešit a po menším rozšíření jménem Dark Below přichází se druhým DLC, které už konečně uvádí titul do stavu, ve němž se do světa Destiny vyplatí vstoupit.

Recenze | PS4 | PS3 | Xbox One | X360 | DLC

Destiny: The Dark Below – déja vu (recenze)

Honba za odměnou

Paradoxně příběh, který se stal terčem nenávisti skoro nejvíce, se tu moc genialitou neblýská a za prvním DLC dokonce i zaostává. Nově se točí kolem rasy Fallenů a vrací se ke královně z Reefu, kterou zradil zlotřilý Skolas, vůdce „vlků“. Ta se rozhodla neponechat nic náhodě a vypsala na všechny chudáky tučnou odměnu. Prostor Reefu je tak Strážcům otevřen a vaším ukolem je všechny hanebné zrádce pochytat a zneškodnit. Toť vše. Žádná hloubka, žádné epické momenty.

Příběh je tu však konečně víceméně uzavřeným celkem. Pět misí proběhnete bez problémů za hoďku a stihnou se vám představit všechny podstatné nové mechaniky a prvky přídavku. Ta pravá zábava totiž přichází až poté, co příběh dokončíte. Kromě toho, že je vám k službám nový, nutno dodat značně povedený Strike jménem Shadow Thief přidává DLC do hry dvojici zbrusu nových herních módů, nebo herních platforem chcete-li. Ty mají nahradit absenci nového Raidu, kterého se dočkáme pravděpodobně až na podzim.

Po proběhnutí pěti úrovní s rozličnými modifikátory se dostanete k ústředními bossovi, po kterém vás už čeká truhla královny s cennými poklady

První výraznou novinkou je arénové PvE klání Prison od Elders. Tam se vydáte s dvojicí dalších Strážců a budete probíhat rozličné arény. Ty jsou plné nejen nepřátel, ale i mini úkolů, jako je zneškodnit miny či odstřelit konkrétní cíle. Po proběhnutí pěti úrovní s rozličnými modifikátory se dostanete k bossovi, po kterém vás už čeká truhla královny s cennými poklady. Čekají na vás nové zbraně, vybavení a především jádra pro odemknutí a koupi unikátních cetek u obchodníka. Vše je dostupné jednou týdně v rozmezí 26 až 35 levelu.

Ptáte se, co jsou to ta jádra zač? Jedná se o další novinku, která dorazila do hry společně s horou nových zbraní, brnění a barevných shaderů. Ty totiž budete potřebovat pro nákup nejnovějších zbraní u hlídače věznice, mnohem podstatnější je však nová měna jménem Etheric Light. Díky ní totiž budete moci vylepšit vaše legendární zbraně a vybavení na maximální level světla a posunout tak postavu až na 34 úroveň. Skvělou zprávou je, že lze vylepšit jakoukoliv legendární zbraň i brnění, díky čemuž už nemusíte trpět s Raidovým setem a můžete se zase trochu rozfofrovat se vzhledem vašeho Strážce. Na exotiky naštěstí stačí shardy, kterých by měl mít každý správný Strážce hafo.

K dispozici jsou nové bounty královny, které vás většinou pošlou lovit Falleny na rozličné planety

Vše je tu ale provázané se vším a nic není zadarmo. K dispozici jsou nové bounty královny, které vás většinou pošlou lovit Falleny na rozličné planety. Tyto „smečky vlků“ jsou tužší, než obvyklí nepřátelé a je lepší si na ně počíhat ve skupince, což se nezřídka kdy děje, jelikož zdaleka nejste sám, kdo po jejich umlácení touží. Po jejich zdolání se vám nejen splní bounty, ale především dostanete časově omezený přístup k truhle, která se v dané oblasti náhodně objeví. V té kromě zbraní a engramů můžete získat především velmi vzácný klíč, který aplikujete na truhlu pod arénou Prison of Elders. Ano, slyšíte správně, v opačném případě totiž máte smůlu a žádné exkluzivní cetky nezískáte, i když si vězení pěkně proběhnete. Už chápete? Další zběsilý grind je na světě!

Ale dobře, uklidněme se. Bungie se do hry opravdu snažilo přidat slušnou porci nového obsahu a opravdu tu některé systémy začínají dávat smysl. Konečně jsme se dočkali výměny materiálů u Speakera a také mnohé zbraně lze překovat pro kompletní obměnu perků, což je obrovské plus. I všechny nové exotiky a legendární chuťovky jsou opravdu fešné a vyplatí se kvůli nim propotit ovladač. Z hlediska odměn, co stojí za to tu tedy problém opravdu není.

Pěkně týmově

Tím to ale nekončí. Kromě několika nových multiplayerových map do Cruciblu je tu zbrusu nový turnajový mód Trials of Osiris. Ten vyžaduje taktiku a přemýšlení skvěle sehraného týmu, jelikož tu chybí matchmaking a úrovně postav nejsou urovnávány. Pokud tedy dorazíte se slabším Strážcem, dostanete pěknou čočku a k cíli se nedostanete.

Cíl je ale jasný. V krátkých kolech se proti sobě postaví dva týmy po třech a úkolem je co nejrychleji zneškodnit nepřítele. Žádné respawny, jede se svižně a dravě. Každá výhra a prohra se započítává do žebříčku a v případě, že schytáte více jak dvě prohry pro vás zábava končí a čekáte na další víkend, případně si zaběhnete pro speciální vstupenky, které vedoucí prodává. V případě několika výher v řadě už se vám u vedoucího turnaje odemykají rozličné perky, zbraně, vybavení a další chuťovky. A pokud se vám náhodou povede 9 výher v řadě, otevře se vám nový sociální prostor na Merkuru, kde na vás čekají exkluzivní dárečky včetně unikátní exotické zbraně. Je tedy o co hrát.

Málem bychom zapomněli. Kromě všech těch radovánek si nyní budete moci s kamarády zaběhat také v novém sociálním prostoru na Reefu, v domově královny. Kromě nových postav, které mohli bez problémů navštívit i domácí Věž, tu však zatím není nic důležitého k vidění, tudíž jde zatím o dost nevyužitý prostor. Doufejme, že jen dočasně.

Recenze | PS4 | PS3 | Xbox One | X360 | Akce

Destiny: nechť nám osud přeje (recenze)

House of Wolves DLC nepřináší některé prvky, které bychom u Destiny žalostně chtěli vidět. Přidává ale dostatek obsahu k tomu, abychom se do sci-fi světa rádi vrátili a tentokrát tam strávili podstatně více času. Destiny začíná nabobtnávat a prokazovat kvality, které měla mít už od začátku. Přídavek tak vítáme s otevřenou náručí a těšíme se, co předvede obří datadisk na podzim. To už bychom se mohli unáhlit i k několika superlativům. Možná.

Hodnocení: 4/5