Destiny: The Taken King - poslední šance!

vytisknout velikost písma
Onlinovka, která nakonec tak trochu onlinovkou nebyla, a která se ani moc neujala slaví návrat a slibuje velké novinky.

Nadcházející velké DLC, nebo chcete-li expanze pro akční sci-fi Destiny je konečně za rohem a dostupné informace naznačují, že čekání stálo za to asi tak stejně, jako poměrně vysoko posazená cenovka. Otázkou ovšem je, zda za to stála i okleštěná původní hra a dvojice DLC, které svými kvalitami rozhodně nepřesvědčili. Bungie se ale ani přes značnou skepsi celé herní obce nevzdávají a prostřednictvím The Taken King by rádi vlili Destiny do žil novou krev. V čem je ale jejich snažení do třetice všeho dobrého jiné?

Jednou nohou v novém

Tak třeba v nových lokacích, což je bezesporu prvek tolik chybějící už v původní hře, o DLC ani nemluvě. Novinka navíc nejen přináší zcela nové lokace, jako třeba měsíc Phobos, ale vyobrazí i místa hráčům minimálně známá. Velká část příběhu se tak bude odehrávat také na křižníku Dreadnought, se kterým se vydal Oryx zničit celou galaxii a dojde i na lokace z původní hry.

18849530851_21679e2944_b.jpgscreenshot-warlock-2.0.jpgtaken-king2.jpg

Ano, ten Oryx, kterému jste možná v Dark Below zabili syna jeho vlastním mečem. Moudřejší, či snad ti, kteří u Destiny vydrželi dostatečně dlouho a znají vypravěčskou invenci Bungie už tak asi tuší, o čem že to bude tentokráte. Příběh o pomstě a zničení galaxie zkrátka slaví návrat a leč tvůrcům poskytuje smysluplná zdůvodnění, už takhle z těch pár vět to celé působí příliš okoukaně a značně neinvenčně.

taken-king.jpg

Naštěstí to ale platí pouze o příběhu, nikoli o lokacích, které mají svou velikostí trumfnout třeba pozemský kosmodrom ze samého úvodu původní hry. Autoři také slibují pořádnou dávku mytologie ve stylu Vault of Glass, tajných lokací a skupinových výzev. The Taken King se vůbec výrazně obrací ke komunitě a vývojáři skutečně s těmi pár vytrvalci dost počítají. Mnoho míst tak půjde zpřístupnit jen ve skupinách  a nové budou i některé patrol mise, které vás ale vezmou i na stará známá místa.

Odvyprávěné tajemství

Důvodem je fakt, že takzvaní Taken, tedy stávající nepřátele oživení novými schopnostmi do podoby jakési temné armády, se po vydání expanze objeví všude a ne jen v nových lokacích. DLC se tak částečně bude snažit řešit i problémy s nedostatkem obsahu samotného Destiny.  A nejen obsahu, ale právě i vypravěčského neumětelství. Slibuje se více cut-scén, návrat Petera Dinklage a přirozené zakomponování mytologie dvou předchozích DLC do tohoto většího vyprávění.

Comet1.jpgDestiny_The_Taken_King_14344259938499.jpgdestiny_the_taken_king_hunter_subclass1.jpg

Zatím to vypadá, že v Bungie konečně našli pevnou půdu pod nohama a konečně dávají tajemným náznakům a útržkovitým epizodkám smysl prostřednictvím velké galaktické války. Vedle starých postav ale přibydou i nové, jako třeba velitel Zavala, který bude sloužit jako průvodce jednotlivými příběhovými misemi.  

Podle autorů konečně zasazená semena budou růst a příběhové minimum z originální hry konečně dostává skutečný vypravěčský rozměr a to i skrze třetí velký raid. Ano, The Taken king opět rozšíří i hardcore endgame, tvůrci ale zatím nevědí, zda se bude více podobat Vault of Glass, nebo Crota's End. Do zářijového vydání je ale ještě dost času nejen na odhalení detailů ohledně nového raidu, ale třeba i trojice nových charakterových typů. Jeden získá každé z trojice základních herních povolání.

vidoc_news.jpg

Příběh o naději

Rozhodně toho tedy není málo, ale Bungie mají hráčům co vynahrazovat a obligátní zvýšený level a nová výbava určitě skomírající Destiny nezachrání. The Taken King ale minimálně na první pohled chápe ty největší bolístky značky a aktivně se je snaží napravit. Obzvláště větší důraz na mytologii a vyprávění slibuje posun k lepšímu a novými lokacemi tvůrci také nic nezkazí. Obzvláště pokud skutečně nakonec budou takové, jak je nám slibováno. Další šanci už totiž dostanou jen těžko a Destiny velké radikální oživení skutečně potřebuje.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 22 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A