Destiny: The Taken King – král je mrtev, ať žije král (recenze)

Sci-fi epos Destiny konečně řádně nabobtnává a otevírá náruč novým hráčům a příležitostem. Není už ale pozdě?

Destiny bylo pro mnohé fanoušky sci-fi a studia Bungie obrovským zklamáním, především kvůli neuvěřitelně agresivní strategii vydavatele a roztrhání herního zážitku na několik částí. Původní titul totiž zdaleka nedostával slibům, jak se ale postupně prokousáváme rozličnými DLC balíčky, je vidět snaha o regeneraci původního nápadu a vize vývojářů. Nyní přichází monstrózní rozšíření The Taken King a konečně dává důvod opět popadnout ovladač.

Temný otec se vrátil

Pokud hrajete Destiny aktivně od jeho vydání, pak jistě víte, že v posledním raidu měli hráči za úkol skolit Crotu, syna Oryxe. A jak už jeho název napovídal, byl opravdu špatný nápad zahrávat si se synátorem Tmy samotné. Ústředním motivem celého přídavku je tak Oryx a jeho pomsta vám, Strážcům, za odpravení syna.

Destiny_20150921175745.jpgDestiny_20150922224145.jpgDestiny_20150923220007.jpg

Nebudu tu tedy rozebírat příběh, který konečně dostává více filmečků a alespoň nějakou formu a dokáže solidně uvést do děje. Vrací se královna Reefu a mnohé postavy z Věže dostávají více prostoru. Navštívíte několik nových lokací včetně Phobosu, měsíce planety Mars, a hlavně obrovského křižníku Dreadnaught, domova Oryxe.

 

Příběh je tu však opět spíše na rychlý úvod, to podstatné se totiž schovává pod povrchem DLC

 

Příběh je tu však opět spíše na rychlý úvod, to podstatné se totiž schovává pod povrchem DLC. Rok 2 v Destiny začal kompletním přepracováním struktury a systémů hry, aby lépe odpovídala požadavkům hráčů a byla pružnější než dříve. Odpadlo mnoho omezení, úroveň Lightu se konečně nevztahuje přímo k tomu, co máte na sobě a celkově máte mnohem větší svobodu v tom, co chcete dělat a kupovat.

Destiny_20150915193814.jpg

K možnosti nakupovat vybavení a zbraně tak přibylo vylepšování vybavení rozkládáním toho nepotřebného, čímž si můžete udržet oblíbené kousky o něco déle a nemusíte neustále měnit, což bylo dříve terčem kritiky. To samé platí i pro zbraně, takže konečně mají hodiny grindu a lootování nějaký smysl. Pokud si totiž najdete nějaký nádherný kousek, který si budete chtít ponechat, klidně můžete a nebudete se cítit ochuzeni o moc a sílu.

Pobíhání napříč světem

Největší změna pravděpodobně patří systému questů a tzv. end-game obsahu. Poté, co dokončíte příběh, vás totiž zpřátelené postavy neustále zásobují questy, úkoly a výzvami. Některé jsou velmi jednoduché, jiné komplexní a několikaúrovňové. Konečně má ale pobíhání po planetách nějaký smysl a budete dělat rozhodně více, než jen patrolovat a lootovat.

Destiny_20150916190535.jpgDestiny_20150917132401.jpgDestiny_20150925162002.jpg

Každá třída dostala jednu specialitku navíc, Titan tak vytáhne z trenek ohnivé kladivo, z Warlocka se stane blesky střílející "Sith" a Hunter dostane voidový luk, který jej ještě více přiblíží lovící nátuře. Všechny tři třídy tak nyní mají po jednom z živlů - void, burn a arc. 

Destiny_20150925184454.jpg

Samotný křižník Dreadnaught je navíc planetou samou o sobě. Schovává obrovské množství tajemství, nových artefaktů, krystalů a run, které pro změnu otevírají další možnosti, zamčené truhly a tunu dalšího. Právě to je jednou ze světlých stránek přídavku, jelikož dává hráčům možnost zažít trochu toho tajemna a skvělých zážitků při objevování. A to nám tu zatraceně chybělo.

Konečně je tu i jakýsi podíl náhody. Nová rasa Taken, kterou si Oryx podmanil pro sebe, se totiž dokáže objevovat napříč celým světem a zcela neskriptovaně. Ať tedy půjdete kamkoliv, můžete omylem vpadnout do přestřelek, a to se týká jak patroly, tak jednotlivých Striků a misí, které prošly menší renesancí.

Destiny_20150919131203.jpgDestiny_20150919161652.jpgDestiny_20150923204357.jpg

Obohacen byl i seznam rozličných módů. Přibyly nové Striky, výzvy a žebříčky, za které dostáváte Legendární Marky, novou měnu ve hře. Každý den nyní můžete plnit mise a multiplayerové výzvy, kde také nechybí řada inovací. Mezi tu nejpovedenější patří nový mód Rift, který se velmi podobná americkému fotbalu a je nesmírně zábavný a svižný.

Destiny_20150916171113.jpg

Korunku všemu nasazuje zbrusu nový Raid jménem King’s Fall, který startoval pár dnů po oficiálním vydání přídavku. Jedná se o neuvěřitelnou výzvu a především skvělou zábavu, jelikož raid kombinuje strukturu původního Vault of Glass a přidává nové pasti, bossy a strategie. Také zde lze najít ten nejlepší loot ze hry, což je pochopitelné.

         

Dostupné pro: X360, PS3, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Online FPS střílečka
Výrobce: Bungie
Začátek prodeje: 12. září 2015
  • Tuna nového obsahu
  • Změna struktury
  • Odstranění omezení Lightu
  • Fůra tajemství a pokladů
  • Nové zbraně a vybavení
  • Předražené DLC
  • Některé chyby zůstaly
    

Destiny: The Taken King se tak dá nazvat jako kompletní balíček pro fanoušky a hráče původní hry. Přesně tak měla hra vypadat už od začátku a ačkoliv se vývojáři v mnohém polepšili, minely uplynulého roku rozhodně prominout nehodláme. Pokud jste o Destiny ještě nezavadili, důrazně doporučujeme tuto chybu napravit, teď jako nikdy předtím. Pokud jste nad hrou už mávli rukou, dejte ji ještě šanci. Nebudete litovat.

Testováno na konzoli PS4.

Váš názor Další článek: Brýle Samsung Gear VR jdou do prodeje v listopadu za 99 dolarů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,