Detaily o Assassin's Creed Shadows. Velikost herního světa, střídání ročních období i vylepšená práce se stíny

Nedlouho po oznámení letošního dílu série Assassin's Creed se po internetu rozletěla spousta zajímavostí a detailů. Tentokrát to nejsou žádné domněnky, ale informace přímo od Ubisoftu. Shadows je opravdu velký projekt. Vývoj vede Ubisoft Québec, ale pomocnou ruku přiložili zaměstnanci z dalších 15 týmů

Jelikož tento díl vynechává minulou generaci konzolí, měli bychom vidět posun v kvalitě zpracování, což nutně nemusí znamenat přímo grafiku. Hra běží na vylepšené verzi enginu Anvil, který nyní lépe pracuje se světlem a stíny, což se promítne přímo v hratelnosti. Nepřítel si může všimnout vašeho stínu, ničením lamp a světel si pak vytvoříte prostředí ideálnější pro plížení. Musíte ale tentokrát dávat pozor i na neozbrojené hlídače s lucernami. Ti vám sice neublíží, ale mohou vyvolat poplach. V těchto případech se určitě bude hodit možnost při plížení místo zabití nepřítele jen omráčit.

Vylepšený engine také Ubisoftu umožnil implementovat systém ročních období. V průběhu hraní bychom si měli prožít všechny čtyři, ale nebude to fungovat tak, že by se období plynule měnila. Místo toho budou navázaná na postup v příběhu. I tento prvek bude mít vliv na hratelnost. Na jaře se stráže budou prohrabávat v kvetoucích keřích, na podzim si zase budou dávat pozor na kupy spadaného listí. A v zimě jejich pozornost můžete odvést padajícími rampouchy. V tomto období se vám také zpřístupní nové cesty díky zamrzlým vodním plochám.

Během každého období uvidíme dynamické změny počasí. Provincie ve středu Japonska tak uvidíme v různých podobách. Celkově na tom má být svět Shadows velikostně podobně, jako Egypt v Origins. Mapa bude rozdělena na části právě podle historického rozložení provincií. Objevování funguje trochu jinak, než jsme zvyklí. Stále budeme šplhat na věže, ale na jejich vrcholu neuvidíme panoramatický záběr, po kterém na mapě vyskáče všechno důležité i nedůležité. Místo toho si z těchto míst můžeme prohlédnout okolí s vyznačenými body zájmu. I tentokrát ale platí, že zároveň budou fungovat jako místa pro rychlé cestování po mapě.

Shadows se v mnohém blíží dílu Syndicate. Zápletka mezi asasíny a templáři se má vrátit ke způsobu vyprávění, který jsme naposledy viděli právě v díle z viktoriánské Anglie. Zároveň dvojice hlavních postav bude fungovat velmi podobně. Většinu questů můžete plnit buď za Jasukeho, nebo za Naoe. Jsou ale případy, kdy je jejich protagonista jasně daný. Naoe pak vedle klasické skryté čepele má vystřelovací hák, se kterým se může zachytit za okraj každé střechy. Fungovat bude trochu jinak než ten ze Syndicate. Má spíš vlastnosti lana, takže jako zipline ho nebude možné využít. Jasuke má zase jako svoji specialitku arkebuzu.

I když má nový díl nabídnout spoustu vedlejšího obsahu, i tentokrát to bude hlavně o odstraňování správných cílů. Zatímco někteří templáři mají složitou linku, skrz kterou je musíte vyhledat, najdou se i tací, na které narazíte během pobíhání po světě. S hledáním všeho důležitého vám pomůže orlí pohled, legendární vize asasínů. Na rozdíl od posledních dílů ale tentokrát ani jedné z hlavních postav nesedí na rameni pták, chovající se jako dron. Oblasti si tak zase jednou budeme muset prozkoumat na vlastní pěst.

Trochu byl nakousnut i systém zbraní a vylepšování schopností. Po světě jsou ukryty svitky nindžů, skrz které protagonisté získávají nové dovednosti. Zároveň jsou tady i vývojové stromy pro zbraně. Skrz systém výroby si některé kousky do sbírky budeme moci vytvořit. A abyste během akce vypadali dobře, můžete si díky transmogům upravit vzhled výbavy tak, aby seděl vaší představě.

Zdroj: IGN, Xbox Wire

Diskuze (1) Další článek: The Division Heartland nevyjde. Ubisoft zrušil free-to-play odnož své multiplayerové série

Témata článku: , , , , , , ,