Detroit: Become Human - E3 dojmy ze vzpoury androidů

Detroit Become Human od studia Quantic Dreams nemohl ani letos chybět na veletrhu E3. Z nové ukázky jsme se dozvěděli spoustu informací, ale také vzešlo nemalé množství otázek. Dokáže nás zase jednou David Cage se svým příběhem uchvátit?

V Detroitu se přesuneme do budoucnosti, kde lidstvo dokázalo vytvořit roboty, kteří jsou takřka nerozeznatelní od skutečného člověka. Ve zdejším světě hrají zásadní roli. Lidé je využívají převážně na práci, ale uchytili se také jako domácí pomocníci. Dle slov vývojářů jsou mezi tamními lidmi rozšířeni jako mobilní telefony v dnešní době. Je tady několik zásad, kterými se androidi musí řídit. Krom zákonů robotiky také musejí mít znamení na hlavě a na rukou, aby je bylo snadné rozeznat od člověka. Bez toho by se totiž mohlo stát, že by člověk mohl být zaměněn za androida a nikdo by si toho ani nevšiml.

Někteří androidi jsou jiní, než ostatní. Už se jim zkrátka nelíbí, že jsou využíváni jako nástroje a nemají téměř žádná práva. Jedním z takových androidů je i Marcus, nově představená hratelná postava. Přidává se tedy po bok Kary a Connora, o kterých jsme již věděli z minulých let. Oproti Connorovi je ale na druhé straně barikády. Zatímco Connor zastupuje funkci vyjednávače a detektiva v jednom, Marcus je jedním ze vzbouřených androidů.

1.jpg
Po technické stránce si není na co stěžovat

V ukázce, kterou jsme viděli na konferenci Sony, se Marcus vydává se svojí společnicí North do prodejny s androidy. V průběhu hraní můžete vidět, jak bude probíhat výběr možností. Marcus také ukázal svoji speciální schopnost, kterou jiní androidi nemají. Tou schopností je „probudit“ zatím neaktivované androidy. Po tom, co v ukázce přítomné androidy probudil, je okamžitě naverboval na svoji stranu. Na samotném konci si ale můžete všimnout, kolika směry se celá situace mohla ubírat. Nebudou tedy dvě příběhové větve, jak to bývá u Telltale her, ale prakticky při každém hraní můžete mít v příběhu nějakou odlišnost. Tedy pokud to bude fungovat tak, jak je nám prezentováno.

connoc.pngyoutu.be-nyMqKrVTRKA.png

Vzpoura androidů se samozřejmě nemůže nechat jen tak, takže proti Marcusovi okamžitě jde policie. Ta ale není jediná. O zastavení tohoto řádění usiluje hlavně firma Cyberlife, která androidy vytváří. Po těchto událostech se totiž hojně začaly šířit ohlasy o tom, že by se měli androidi raději rozebrat, než se z nich stane regulérní nepřítel lidstva. To Cyberlife nemůže dopustit, protože na jejich výrobě má postavený celý monopol.

2.jpg

Všechno ale nemuselo dopadnout tak násilně jako v ukázce. Změnou jedné volby se mohl klidně změnit průběh celé akce. Každý hráč může také mít jiný počet voleb. Záleží to na tom, jestli prozkoumáváte okolí, ověřujete věci a berete v potaz všechny okolnosti. Je tedy dobré si nejdříve projít okolí a následně se pustit do samotné akce. Nemusí to ale znamenat, že když si tímhle neprojdete, budete mít automaticky jen volby, které povedou k horšímu konci. Vývojáři vám zkrátka chtějí dát větší variabilitu. Říkají, že v jejich příběhu není jen dobrý a špatný směr. Mezi těmito extrémy je spousta cest.

To, že se prozkoumáním okolí dostanete k dalším možnostem, ukazuje gameplay ukázka z části, kterou jsme viděli na loňské konferenci. Nacházíme se tedy v roli Connora, který je povolán k případu, kdy se domácí robot vzepřel svým majitelům. Connor je ale v celkem nepříjemné situaci, protože lidé na něj nenahlížejí nijak hezky a ani rebelští androidi se k němu nemají, protože stále „slouží“ lidem. Je tedy jen a jen na něm, aby si celý případ prošetřil.

youtu.be-sAmKdZdfV1c (1).png
Možností je opravdu hodně

Po příchodu do místnosti nachází muže s prostřelenou hlavou. Je vybaven softwarem, díky kterému může do detailu sestavit scénu vraždy. Hráč může libovolně manipulovat s časem v daném úseku a tím, že celou situaci vidí ze správného úhlu, se dostane k další stopě. Po ohledání místa tedy zjistí, že mrtvý muž je otec holčičky, kterou má domácí robot Daniel jako rukojmí. Zabil ho proto, že si právě prohlížel nabídku nových androidů. Daniel měl tedy strach, že bude nahrazen a následně rozebrán.

3.jpgyoutu.be-sAmKdZdfV1c.png

Ze situace s šíleným robotem se tak rázem dostanete do bodu, kdy s pachatelem do jisté míry budete soucítit. Takových momentů prý bude ve finální hře hodně a bude jen na vás, jak se v takových situacích rozhodnete. Jedno je ale už teď nad slunce jasné. Příběh se bude větvit skoro na každém rohu, a pokud není těch 2000 stran scénáře jen nudnou omáčkou, můžeme se těšit na opravdu kvalitní herní zážitek.

Souhrn

Po ne tak úspěšném Beyond Two Souls se studio Quantic Dream rozhodlo odbočit od nadpřirozena do budoucnosti. Detroit má bezesporu potenciál, ale u takové hry nevíte, dokud si ji zkrátka nezahrajete. David Cage dokáže vytvořit zajímavé světy s poutavým příběhem, ale občas se to prostě nepovede. Který z těchto případů bude Detroit Become Human se dozvíme příští rok.

Váš názor Další článek: Zajímavá stylizovaná akce Super CloudBuilt má datum vydání a trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,