Detroit Become Human: větvený příběh z budoucnosti

vytisknout velikost písma
David Cage už má na svém kontě několik her, které si vysloužili popularitu hlavně kvůli propracovanému příběhu. Stejně by na tom měl být i nový počin Detroit: Become Human, který bude tou největší hrou, jakou kdy vytvořil.

Tento projekt původně vůbec nebyl hrou, ale technickým demem. Můžete ho znát pod jménem Kara. Vyšlo roku 2012 a postupem času se z ní stal Detroit, který byl poprvé představen na loňském Playstation Experience a při příležitosti E3 se o něm objevilo spoustu dalších informací.

Detroit bude takový další vývojový stupeň adventur od Quantic Dream, stejně jako tomu bylo u Heavy Rain a Beyond: Two Souls. Celá hratelnost vlastně stojí a padá na rozhodnutích, které učiníte v rolích různých postav. Podle kreativního režiséra Davida Cage tady budete mít ohromnou kupu možností, protože i rozhodnutí učiněné na začátku se může projevit na samotném konci příběhu. Na taková tvrzení si ale dejte raději pozor. Už nespočetkrát jsem slyšel básničky o tom, že ta a ta hra bude mít naprosto nelineární příběh a hle, máte pět konců a každý záleží na jednom rozhodnutí. Podaří se to Detroitu nějak zvrátit?

2015110712131947062.jpg27557129632_7b10c4c19a_h.jpgDetroit_Become_Human_PS4_223620371-5.jpg

Ukázku systému rozhodnutí můžete vidět ve videu z E3, kde se zároveň představila i nová hratelná postava, vyjednávač Connor. Ten byl vyslán, aby zachránil dítě, které bylo drženo jako rukojmí. Tato situace má šest možných zakončení a stejně na tom bude i zbytek hry. Detroit zkrátka bude mít spoustu odlišných příběhových linek a vždy bude záležet jen na tom, jak se v danou chvíli rozhodnete.

 

Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi

 

David Cage se také vyjádřil k tomu, proč si pro svoji další hru vybrali právě Detroit. Je to zkrátka proto, že si tohle město zamilovali. "Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi," řekl v rozhovoru pro web Videogamer. "Musíme brát zřetel na to, jaké město je a ne jen ho bezmyšlenkovitě plácnout do herního prostředí."

DETROIT_ANDROID_DOCK01_1445975007.jpg

Jak si jistě na první pohled všimnete, Detroit je zasazen do lehce futuristického prostředí. Vývojáři nechtěli spadnout do klasických stereotypů, jako jsou létající auta, lasery a podobná sci-fi klišé. Proto tady uvidíte spíš součastnější technologii. Tedy až na androidy. Ve hře by měly být věci, které už v reálném světě existují, ať už v běžném životě nebo někde ve výzkumném ústavu v laboratoři.

V čem ale tkví celá zápletka Detroitu? Technologie pokročila a androidi pomalu ale jistě nahrazují lidi na pracovních místech. Někteří se ale od jejich výroby začaly měnit a najednou bezdůvodně napadají obyvatele města, jiní začaly cítit emoce. Zkrátka se začali chovat jinak, než tomu bylo dříve. Právě jednoho takového androida můžete vidět v traileru s Connorem.

detroit_become_human_e3_2016_shot_6.jpgdetroit-2-800x415.jpgScreenHunter_107 Jun. 15 08.38.jpg

Sice víme, o čem zhruba bude příběh, ale kdo bude jeho hlavním protagonistou? Do nedávna to měla být Kara, která se chce z androida stát plnohodnotným člověkem, ale teď byl představen Connor, jakožto rovnocenná postava v příběhu. Je tedy docela dobře možné, že hlavních postav ještě přibude. A v průběhu příběhu jich docela jistě i ubude. Tedy pokud budete dělat samá špatná rozhodnutí. Vypadá to totiž tak, že každá postava bude moci zemřít. “Po úmrtí postavy neuvidíte na obrazovce game over. Pokud postava zemře, je prostě mrtvá,“ řekl David Cage.

U Quantic Dreamu je zvykem, že s každou hrou přichází i nový engine. Stejně tomu bude i u Detroitu. Cage se k tomu vyjádřil tak, že k nové IP zkrátka patří i nová technologie a uznal, že v tomhle ohledu jsou tak trochu blázni. Jsou tak jediným studiem, které s každou hrou mění i vývojářské nástroje. Mluví se o revoluci na poli osvětlení a stínování, takže jsme rozhodně zvědavi.

V souvislosti s Detroitem se mluvilo i o virtuální realitě. Cage uvedl, že ho VR zařízení velmi zaujaly, ale Detroit na nich neuvidíme. “Ve VR by určitě měla příběhová hra úspěch. Ale nemůžeme hry jen portovat. Musejí být tvořeny přímo pro virtuální realitu a přijít s něčím exkluzivním, co na počítačích nebo konzolích nezažijete.“

maxresdefault.jpg

Od kreativního režiséra se také hráči dostali doporučení, aby Detroit na poprvé hráli tak, aby se nesnažili napravovat svoje předchozí rozhodnutí. To můžete udělat v dalším průchodu hrou a takhle si příběh více užijete, než kdybyste stále opravovali minulé události. A že bude co opravovat. Pokud tam bude tolik rozhodnutí, kolik tvůrci slibují, tak se herní doba protáhne na pěkných pár desítek hodin. Základní hrací doba by se měla pohybovat mezi 8 až 10 hodinami, ale pokud budete chtít projít všechny možnosti, potrvá to mnohem déle.

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak. Herní trh se za několik posledních let neuvěřitelně změnil. “Lidé mají rádi naše hry. V roli nějaké postavy jsou přímo zapojeni do příběhu a společně s ní prožívají všechny události.“ Tak uvidíme, jestli si hráči zamilují i Detroit. Kdy? To je nám zatím neznámé, ale už víme, že jedině na Playstationu 4.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
TES Online: Morrowind – návrat do známého světa (recenze)

TES Online: Morrowind – návrat do znám…

MMORPG The Elder Scrolls Online se dočkalo svého nového rozšíření Morrowind, díky kterému se hra obohatila o nový pestrý svět a o novou třídu. Stojí za to vrátit se do Tamrielu?

10.  7.  2017 | | 2 N/A
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Nový rekord! Valve po letní slevové akci zabanovalo přes 40 tisíc uživatelů

Nový rekord! Valve po letní slevové ak…

Anti-Cheat systém společnosti Valve se překonal, zabanováno bylo rekordních 40 tisíc uživatelů.

11.  7.  2017 | | 5 N/A
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

včera |