Detroit Become Human: větvený příběh z budoucnosti

David Cage už má na svém kontě několik her, které si vysloužili popularitu hlavně kvůli propracovanému příběhu. Stejně by na tom měl být i nový počin Detroit: Become Human, který bude tou největší hrou, jakou kdy vytvořil.

Tento projekt původně vůbec nebyl hrou, ale technickým demem. Můžete ho znát pod jménem Kara. Vyšlo roku 2012 a postupem času se z ní stal Detroit, který byl poprvé představen na loňském Playstation Experience a při příležitosti E3 se o něm objevilo spoustu dalších informací.

Detroit bude takový další vývojový stupeň adventur od Quantic Dream, stejně jako tomu bylo u Heavy Rain a Beyond: Two Souls. Celá hratelnost vlastně stojí a padá na rozhodnutích, které učiníte v rolích různých postav. Podle kreativního režiséra Davida Cage tady budete mít ohromnou kupu možností, protože i rozhodnutí učiněné na začátku se může projevit na samotném konci příběhu. Na taková tvrzení si ale dejte raději pozor. Už nespočetkrát jsem slyšel básničky o tom, že ta a ta hra bude mít naprosto nelineární příběh a hle, máte pět konců a každý záleží na jednom rozhodnutí. Podaří se to Detroitu nějak zvrátit?

2015110712131947062.jpg27557129632_7b10c4c19a_h.jpgDetroit_Become_Human_PS4_223620371-5.jpg

Ukázku systému rozhodnutí můžete vidět ve videu z E3, kde se zároveň představila i nová hratelná postava, vyjednávač Connor. Ten byl vyslán, aby zachránil dítě, které bylo drženo jako rukojmí. Tato situace má šest možných zakončení a stejně na tom bude i zbytek hry. Detroit zkrátka bude mít spoustu odlišných příběhových linek a vždy bude záležet jen na tom, jak se v danou chvíli rozhodnete.

 

Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi

 

David Cage se také vyjádřil k tomu, proč si pro svoji další hru vybrali právě Detroit. Je to zkrátka proto, že si tohle město zamilovali. "Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi," řekl v rozhovoru pro web Videogamer. "Musíme brát zřetel na to, jaké město je a ne jen ho bezmyšlenkovitě plácnout do herního prostředí."

DETROIT_ANDROID_DOCK01_1445975007.jpg

Jak si jistě na první pohled všimnete, Detroit je zasazen do lehce futuristického prostředí. Vývojáři nechtěli spadnout do klasických stereotypů, jako jsou létající auta, lasery a podobná sci-fi klišé. Proto tady uvidíte spíš součastnější technologii. Tedy až na androidy. Ve hře by měly být věci, které už v reálném světě existují, ať už v běžném životě nebo někde ve výzkumném ústavu v laboratoři.

V čem ale tkví celá zápletka Detroitu? Technologie pokročila a androidi pomalu ale jistě nahrazují lidi na pracovních místech. Někteří se ale od jejich výroby začaly měnit a najednou bezdůvodně napadají obyvatele města, jiní začaly cítit emoce. Zkrátka se začali chovat jinak, než tomu bylo dříve. Právě jednoho takového androida můžete vidět v traileru s Connorem.

detroit_become_human_e3_2016_shot_6.jpgdetroit-2-800x415.jpgScreenHunter_107 Jun. 15 08.38.jpg

Sice víme, o čem zhruba bude příběh, ale kdo bude jeho hlavním protagonistou? Do nedávna to měla být Kara, která se chce z androida stát plnohodnotným člověkem, ale teď byl představen Connor, jakožto rovnocenná postava v příběhu. Je tedy docela dobře možné, že hlavních postav ještě přibude. A v průběhu příběhu jich docela jistě i ubude. Tedy pokud budete dělat samá špatná rozhodnutí. Vypadá to totiž tak, že každá postava bude moci zemřít. “Po úmrtí postavy neuvidíte na obrazovce game over. Pokud postava zemře, je prostě mrtvá,“ řekl David Cage.

U Quantic Dreamu je zvykem, že s každou hrou přichází i nový engine. Stejně tomu bude i u Detroitu. Cage se k tomu vyjádřil tak, že k nové IP zkrátka patří i nová technologie a uznal, že v tomhle ohledu jsou tak trochu blázni. Jsou tak jediným studiem, které s každou hrou mění i vývojářské nástroje. Mluví se o revoluci na poli osvětlení a stínování, takže jsme rozhodně zvědavi.

V souvislosti s Detroitem se mluvilo i o virtuální realitě. Cage uvedl, že ho VR zařízení velmi zaujaly, ale Detroit na nich neuvidíme. “Ve VR by určitě měla příběhová hra úspěch. Ale nemůžeme hry jen portovat. Musejí být tvořeny přímo pro virtuální realitu a přijít s něčím exkluzivním, co na počítačích nebo konzolích nezažijete.“

maxresdefault.jpg

Od kreativního režiséra se také hráči dostali doporučení, aby Detroit na poprvé hráli tak, aby se nesnažili napravovat svoje předchozí rozhodnutí. To můžete udělat v dalším průchodu hrou a takhle si příběh více užijete, než kdybyste stále opravovali minulé události. A že bude co opravovat. Pokud tam bude tolik rozhodnutí, kolik tvůrci slibují, tak se herní doba protáhne na pěkných pár desítek hodin. Základní hrací doba by se měla pohybovat mezi 8 až 10 hodinami, ale pokud budete chtít projít všechny možnosti, potrvá to mnohem déle.

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak. Herní trh se za několik posledních let neuvěřitelně změnil. “Lidé mají rádi naše hry. V roli nějaké postavy jsou přímo zapojeni do příběhu a společně s ní prožívají všechny události.“ Tak uvidíme, jestli si hráči zamilují i Detroit. Kdy? To je nám zatím neznámé, ale už víme, že jedině na Playstationu 4.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 9 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A
GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve slevové akci digitální distribuce

GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku her na PC? Green Man Gaming má pro vás parádní slevy!

13.  9.  2017 |