Detroit Become Human: větvený příběh z budoucnosti

vytisknout velikost písma
David Cage už má na svém kontě několik her, které si vysloužili popularitu hlavně kvůli propracovanému příběhu. Stejně by na tom měl být i nový počin Detroit: Become Human, který bude tou největší hrou, jakou kdy vytvořil.

Tento projekt původně vůbec nebyl hrou, ale technickým demem. Můžete ho znát pod jménem Kara. Vyšlo roku 2012 a postupem času se z ní stal Detroit, který byl poprvé představen na loňském Playstation Experience a při příležitosti E3 se o něm objevilo spoustu dalších informací.

Detroit bude takový další vývojový stupeň adventur od Quantic Dream, stejně jako tomu bylo u Heavy Rain a Beyond: Two Souls. Celá hratelnost vlastně stojí a padá na rozhodnutích, které učiníte v rolích různých postav. Podle kreativního režiséra Davida Cage tady budete mít ohromnou kupu možností, protože i rozhodnutí učiněné na začátku se může projevit na samotném konci příběhu. Na taková tvrzení si ale dejte raději pozor. Už nespočetkrát jsem slyšel básničky o tom, že ta a ta hra bude mít naprosto nelineární příběh a hle, máte pět konců a každý záleží na jednom rozhodnutí. Podaří se to Detroitu nějak zvrátit?

2015110712131947062.jpg27557129632_7b10c4c19a_h.jpgDetroit_Become_Human_PS4_223620371-5.jpg

Ukázku systému rozhodnutí můžete vidět ve videu z E3, kde se zároveň představila i nová hratelná postava, vyjednávač Connor. Ten byl vyslán, aby zachránil dítě, které bylo drženo jako rukojmí. Tato situace má šest možných zakončení a stejně na tom bude i zbytek hry. Detroit zkrátka bude mít spoustu odlišných příběhových linek a vždy bude záležet jen na tom, jak se v danou chvíli rozhodnete.

 

Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi

 

David Cage se také vyjádřil k tomu, proč si pro svoji další hru vybrali právě Detroit. Je to zkrátka proto, že si tohle město zamilovali. "Detroit má zajímavou historii. Lidé, kteří odsud pocházejí, mají své město stále rádi," řekl v rozhovoru pro web Videogamer. "Musíme brát zřetel na to, jaké město je a ne jen ho bezmyšlenkovitě plácnout do herního prostředí."

DETROIT_ANDROID_DOCK01_1445975007.jpg

Jak si jistě na první pohled všimnete, Detroit je zasazen do lehce futuristického prostředí. Vývojáři nechtěli spadnout do klasických stereotypů, jako jsou létající auta, lasery a podobná sci-fi klišé. Proto tady uvidíte spíš součastnější technologii. Tedy až na androidy. Ve hře by měly být věci, které už v reálném světě existují, ať už v běžném životě nebo někde ve výzkumném ústavu v laboratoři.

V čem ale tkví celá zápletka Detroitu? Technologie pokročila a androidi pomalu ale jistě nahrazují lidi na pracovních místech. Někteří se ale od jejich výroby začaly měnit a najednou bezdůvodně napadají obyvatele města, jiní začaly cítit emoce. Zkrátka se začali chovat jinak, než tomu bylo dříve. Právě jednoho takového androida můžete vidět v traileru s Connorem.

detroit_become_human_e3_2016_shot_6.jpgdetroit-2-800x415.jpgScreenHunter_107 Jun. 15 08.38.jpg

Sice víme, o čem zhruba bude příběh, ale kdo bude jeho hlavním protagonistou? Do nedávna to měla být Kara, která se chce z androida stát plnohodnotným člověkem, ale teď byl představen Connor, jakožto rovnocenná postava v příběhu. Je tedy docela dobře možné, že hlavních postav ještě přibude. A v průběhu příběhu jich docela jistě i ubude. Tedy pokud budete dělat samá špatná rozhodnutí. Vypadá to totiž tak, že každá postava bude moci zemřít. “Po úmrtí postavy neuvidíte na obrazovce game over. Pokud postava zemře, je prostě mrtvá,“ řekl David Cage.

U Quantic Dreamu je zvykem, že s každou hrou přichází i nový engine. Stejně tomu bude i u Detroitu. Cage se k tomu vyjádřil tak, že k nové IP zkrátka patří i nová technologie a uznal, že v tomhle ohledu jsou tak trochu blázni. Jsou tak jediným studiem, které s každou hrou mění i vývojářské nástroje. Mluví se o revoluci na poli osvětlení a stínování, takže jsme rozhodně zvědavi.

V souvislosti s Detroitem se mluvilo i o virtuální realitě. Cage uvedl, že ho VR zařízení velmi zaujaly, ale Detroit na nich neuvidíme. “Ve VR by určitě měla příběhová hra úspěch. Ale nemůžeme hry jen portovat. Musejí být tvořeny přímo pro virtuální realitu a přijít s něčím exkluzivním, co na počítačích nebo konzolích nezažijete.“

maxresdefault.jpg

Od kreativního režiséra se také hráči dostali doporučení, aby Detroit na poprvé hráli tak, aby se nesnažili napravovat svoje předchozí rozhodnutí. To můžete udělat v dalším průchodu hrou a takhle si příběh více užijete, než kdybyste stále opravovali minulé události. A že bude co opravovat. Pokud tam bude tolik rozhodnutí, kolik tvůrci slibují, tak se herní doba protáhne na pěkných pár desítek hodin. Základní hrací doba by se měla pohybovat mezi 8 až 10 hodinami, ale pokud budete chtít projít všechny možnosti, potrvá to mnohem déle.

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak

 

Jak sám říkal Cage, v minulosti se mu smáli za to, že dělá takový typ her. Dneska je tomu ale už jinak. Herní trh se za několik posledních let neuvěřitelně změnil. “Lidé mají rádi naše hry. V roli nějaké postavy jsou přímo zapojeni do příběhu a společně s ní prožívají všechny události.“ Tak uvidíme, jestli si hráči zamilují i Detroit. Kdy? To je nám zatím neznámé, ale už víme, že jedině na Playstationu 4.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky z herního veletrhu E3 na jednom místě

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky…

Největší herní události roku začala a v tomto článku najdete veškeré informace o tom, co za hry bylo představeno od největších herních tvůrců.

13.  6.  2017 | | 2 N/A
9 nejdražších her historie, které si můžete zahrát

9 nejdražších her historie, které si m…

Přišlo Vám někdy, že za své oblíbené hry platíte nekřesťanské peníze? A napadlo Vás někdy, kolik vývoj hry vlastně stojí? V dnešním příspěvku se podíváme na devět nejdražších her v historii. Pochopitelně z hlediska investovaných financí do samotného vývoje.

16.  6.  2017 | | 3 N/A
Assassin

Assassin's Creed Origins vrací sérii k…

Assassin's Creed se vrací. Barevnější, novější a historičtější. Máme se na co těšit?

12.  6.  2017 | | 3 N/A
Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro které brzy poběžíme do obchodu

Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro k…

E3 je největší herní akcí roku a nových chystaných titulů přibylo přímo exponenciálně. Rozhodli jsme se, že vybereme 15 největších herních pecek, které se na konferencích ukázaly.

21.  6.  2017 | | 10 N/A
Xbox One X: nejvýkonnější konzole současnosti pod drobnohledem

Xbox One X: nejvýkonnější konzole souč…

Microsoft konečně oficiálně odhalil konzoli Xbox One X, která má nastolit novou generaci hraní. Opravdu je ale o co stát?

22.  6.  2017 | | 61 N/A
E3 2017: Záznam konference Microsoftu

E3 2017: Záznam konference Microsoftu

Největší herní svátek je tu. Sledujte s námi odhalení nejnovějších herních pecek Microsoftu včetně českého komentáře.

11.  6.  2017 | | 1 N/A
Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podívejte se na ukázku multiplayeru

Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podív…

Po příběhovém odhalení tu konečně máme i první plnohodnotné záběry z multiplayeru očekávané vojenské akce Call of Duty: WW2.

14.  6.  2017 | | 4 N/A
Další várka 4K obrázků z herní výstavy E3 láká na chystané pecky

Další várka 4K obrázků z herní výstavy…

Výstava E3 pomalu ale jistě končí, my ale máme stále dost parádního obsahu na rozdávání. Podívejte se na čerstvé obrázky z her.

17.  6.  2017 |