Deus Ex 2 - pokoří svého předchůdce?

Konspirační akční RPG adventura Deus-Ex od slovutného Warrena Spectora se řadí mezi nejlepší hry minulého roku. Se svým polokybernetickým hrdinou J.C. Dentonem jste se museli protlouct přes hordy děsivých nepřátel až k té největší stvůře, která se zrovinka chystala ovládnout celý svět.
Deus Ex 2 - pokoří svého předchůdce?
Konspirační akční RPG adventura Deus-Ex od slovutného Warrena Spectora se řadí mezi nejlepší hry minulého roku. Se svým polokybernetickým hrdinou J.C. Dentonem jste se museli protlouct přes hordy děsivých nepřátel až k té největší stvůře, která se zrovinka chystala ovládnout celý svět.

Příběh a prostředí
Druhý díl se bude odehrávat, stejně jako první, na staré dobré matičce Zemi, ve stejných nebo minimálně podobných prostředích, ve kterých se odehrával ten první (povětšinou tedy městské prostředí). Opět se podíváme jak na místa vycházející z našeho reálného života tak i do úžasných lokací, které bychom ve skutečnosti nikdy neměli možnost spatřit. Zejména se zvýší počet podvodních lokací. Stejně tak znovu spatříme množství starých známých postav, ovšem často ve zcela novém "kabátě" a hlavně v nových rolích (konspirace, konspirace, konspirace...). Hlavní postavou by měl být opět J.C. Denton, ovšem bude také možné si vybrat ženskou postavu ("J.C. Dentonová"?;). Příběh začne tam, kde skončila jednička. Bohužel o tom není známo vůbec, ale vůbec nic víc. Navíc je zde menší problém v tom, že Deus-Ex měl tři různé závěry - podle toho, jak jste jednali ke konci hry. Warren Spector k tomu říká: "Už nějakou dobu tvrdím, že svět Deus-Ex skončil natolik bohatý a postavy víc než dostatečně zajímavé (alespoň pro mě), abych mohl doufat, že se nám v tom prostředí podaří rozvinout další příběhy a sledovat co se stalo s oněmi postavami po závěrečných titulcích. S podporou Eidosu vypadá tohle velmi nadějně." Objeví se samozřejmě i některé staré známé organizace, s největší pravděpodobností to bude minimálně Versalife, ale možná i další. Nebudou chybět zcela noví "hráči".

Deus Ex 2Deus Ex 2

Hratelnost
Deus-Ex 2 bude opět akční RPG adventura, pamětníci si v této spojitosti vzpomenou například na System Shocka. Proč vylepšovat něco, co už je dokonalé? Nikdo nemůže popřít, že systém Deus-Ex jedničky byl dokonalý, a tak se toho ve dvojce nebude moc měnit. Jistě, bude na výběr větší množství vylepšení pro vaši postavu, některé herní systémy budou spojeny do jednoho. Přibudou nové schopnosti, ovládací rozhraní bude přehlednější, všechno se to sune k jedinému cíly: dát hráčům zapomenout, že hrají hru. K tomu jistě přispějí i efekty počasí, větší množství objektů na menší ploše (tedy větší detailnost), realističtější chování postav (lepší umělá inteligence), hlubší fyzika objektů a interakce mezi nimi. To vše jsou prvky, které přispějí k lepší hratelnosti a tedy i lepšímu požitku z hraní.

Zajímavou otázkou jest multiplayer. Ten byl, jak možná víte, do jedničky přidán jaksi později, nejprve neměl být vůbec obsažen. Nakonec není ani zdaleka tak oblíbený jako singleplayer - přeci jen to není taková akce jako Q3A, UT či CS. Síla Deus-Ex tkví právě v propojení akčního prvku s adventurou a RPGčkem, kvůli čisté akci každá raději sáhne buďto po právě jmenovaných (pokud chce hrát ve více lidech) nebo po Soldier of Fortune či Return to Castle Wolfenstein (pokud chce hrát více "single"). Proto ani v Deus-Ex 2 není zatím multiplayer naprostou jistotou. Pravdou je, že jeho vývoj stojí velké množství času a tedy i peněz a zdaleka není jisté, zda se vůbec vyplatí. Jak říkají Angličané "time will tell"... čas ukáže. Jisté je, že multiplayer je v současné době hodně vespod na seznamu "toho co musí být uděláno" (tzv. to-do list:).

Technologie
  • několikrát se zvětší celý svět
  • pro dynamické osvětlování se užívá hardwarové akcelerace
  • jednotlivé scény mohou díky specielní hardwarové akceleraci obsahovat až 200x více polygonů
  • terén bude využívat detailních 16-bitových výškových map a textur
  • animace kostry a obličeje, některé postavy budou obsahovat jen v obličeji na 85 kůstek
  • nové částicové systémy berou v potaz dynamické kolize a vzájemnou interakci (například bude možné vystřelit projektil do mlhy a sledovat reakci této mlhy)
  • podpora PC, Xboxu a snad i PS2
  • využití enginu Havok pro real-time fyzikální modely (http://www.havok.com/)

    Tým
    Asi nejznámější budou první dvě jména...
  • ředitel projektu - Harvey Smith
  • ředitel studia - Warren Spector
  • vůdčí designer - Steve Powers
  • hlavní programátor - Chris Carollo
  • hlavní výtvarník - Whitney Ayres
  • autor příběhu - Sheldon Pacotti
  • hudba/zvuk - Alexander Brandon

Další informace
Více informací o fenoménu Deus-Ex můžete nalézt například na těchto stránkách hostovaných u nás na Doupěti. Oficiální stránky Deus-Ex naleznete zde.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 16 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
7 nejlepších historických zážitků, které můžete zažít ve hrách

7 nejlepších historických zážitků, kte…

Kingdom Come dokázalo v posledních dnech ukousnout solidní porci pozornosti. Není ale jedinou hrou, která se zaměřuje na středověk a věrohodnou historii. Pojďme se podívat na ty nejlepší alternativy.

20.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

21.  2.  2018 | | 18 N/A