Deus Ex 2 - pokoří svého předchůdce?

Konspirační akční RPG adventura Deus-Ex od slovutného Warrena Spectora se řadí mezi nejlepší hry minulého roku. Se svým polokybernetickým hrdinou J.C. Dentonem jste se museli protlouct přes hordy děsivých nepřátel až k té největší stvůře, která se zrovinka chystala ovládnout celý svět.
Konspirační akční RPG adventura Deus-Ex od slovutného Warrena Spectora se řadí mezi nejlepší hry minulého roku. Se svým polokybernetickým hrdinou J.C. Dentonem jste se museli protlouct přes hordy děsivých nepřátel až k té největší stvůře, která se zrovinka chystala ovládnout celý svět.

Příběh a prostředí
Druhý díl se bude odehrávat, stejně jako první, na staré dobré matičce Zemi, ve stejných nebo minimálně podobných prostředích, ve kterých se odehrával ten první (povětšinou tedy městské prostředí). Opět se podíváme jak na místa vycházející z našeho reálného života tak i do úžasných lokací, které bychom ve skutečnosti nikdy neměli možnost spatřit. Zejména se zvýší počet podvodních lokací. Stejně tak znovu spatříme množství starých známých postav, ovšem často ve zcela novém "kabátě" a hlavně v nových rolích (konspirace, konspirace, konspirace...). Hlavní postavou by měl být opět J.C. Denton, ovšem bude také možné si vybrat ženskou postavu ("J.C. Dentonová"?;). Příběh začne tam, kde skončila jednička. Bohužel o tom není známo vůbec, ale vůbec nic víc. Navíc je zde menší problém v tom, že Deus-Ex měl tři různé závěry - podle toho, jak jste jednali ke konci hry. Warren Spector k tomu říká: "Už nějakou dobu tvrdím, že svět Deus-Ex skončil natolik bohatý a postavy víc než dostatečně zajímavé (alespoň pro mě), abych mohl doufat, že se nám v tom prostředí podaří rozvinout další příběhy a sledovat co se stalo s oněmi postavami po závěrečných titulcích. S podporou Eidosu vypadá tohle velmi nadějně." Objeví se samozřejmě i některé staré známé organizace, s největší pravděpodobností to bude minimálně Versalife, ale možná i další. Nebudou chybět zcela noví "hráči".

Deus Ex 2Deus Ex 2

Hratelnost
Deus-Ex 2 bude opět akční RPG adventura, pamětníci si v této spojitosti vzpomenou například na System Shocka. Proč vylepšovat něco, co už je dokonalé? Nikdo nemůže popřít, že systém Deus-Ex jedničky byl dokonalý, a tak se toho ve dvojce nebude moc měnit. Jistě, bude na výběr větší množství vylepšení pro vaši postavu, některé herní systémy budou spojeny do jednoho. Přibudou nové schopnosti, ovládací rozhraní bude přehlednější, všechno se to sune k jedinému cíly: dát hráčům zapomenout, že hrají hru. K tomu jistě přispějí i efekty počasí, větší množství objektů na menší ploše (tedy větší detailnost), realističtější chování postav (lepší umělá inteligence), hlubší fyzika objektů a interakce mezi nimi. To vše jsou prvky, které přispějí k lepší hratelnosti a tedy i lepšímu požitku z hraní.

Zajímavou otázkou jest multiplayer. Ten byl, jak možná víte, do jedničky přidán jaksi později, nejprve neměl být vůbec obsažen. Nakonec není ani zdaleka tak oblíbený jako singleplayer - přeci jen to není taková akce jako Q3A, UT či CS. Síla Deus-Ex tkví právě v propojení akčního prvku s adventurou a RPGčkem, kvůli čisté akci každá raději sáhne buďto po právě jmenovaných (pokud chce hrát ve více lidech) nebo po Soldier of Fortune či Return to Castle Wolfenstein (pokud chce hrát více "single"). Proto ani v Deus-Ex 2 není zatím multiplayer naprostou jistotou. Pravdou je, že jeho vývoj stojí velké množství času a tedy i peněz a zdaleka není jisté, zda se vůbec vyplatí. Jak říkají Angličané "time will tell"... čas ukáže. Jisté je, že multiplayer je v současné době hodně vespod na seznamu "toho co musí být uděláno" (tzv. to-do list:).

Technologie
  • několikrát se zvětší celý svět
  • pro dynamické osvětlování se užívá hardwarové akcelerace
  • jednotlivé scény mohou díky specielní hardwarové akceleraci obsahovat až 200x více polygonů
  • terén bude využívat detailních 16-bitových výškových map a textur
  • animace kostry a obličeje, některé postavy budou obsahovat jen v obličeji na 85 kůstek
  • nové částicové systémy berou v potaz dynamické kolize a vzájemnou interakci (například bude možné vystřelit projektil do mlhy a sledovat reakci této mlhy)
  • podpora PC, Xboxu a snad i PS2
  • využití enginu Havok pro real-time fyzikální modely (http://www.havok.com/)

    Tým
    Asi nejznámější budou první dvě jména...
  • ředitel projektu - Harvey Smith
  • ředitel studia - Warren Spector
  • vůdčí designer - Steve Powers
  • hlavní programátor - Chris Carollo
  • hlavní výtvarník - Whitney Ayres
  • autor příběhu - Sheldon Pacotti
  • hudba/zvuk - Alexander Brandon

Další informace
Více informací o fenoménu Deus-Ex můžete nalézt například na těchto stránkách hostovaných u nás na Doupěti. Oficiální stránky Deus-Ex naleznete zde.
Diskuze (12) Další článek: FIFA 2002 – zelená se tráva, fotbal to je hra!

Témata článku: , ,