Diablo III - návrat krále

Diskuze čtenářů k článku

Stevee  |  29. 06. 2008 09:07

.....uz to CHCI!!!

 |   |  Odpovědět
Petr  |  29. 06. 2008 11:12

Pokud vím, tak Diablo 3 používá vlastní specifický engin jak pro 3D, tak pro fyziku. Kde jste přišli na ten Havoc?

 |   |  Odpovědět
anonym  |  29. 06. 2008 13:31

Tak to teda nevis, Diablo 3 pouziva havoc. Kde jsi cetl ze ne?

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  29. 06. 2008 14:10

No citace primo ze stranek Diabla 3 z FAQ:

Diablo III is powered by a new graphics engine that can display characters and hordes of monsters in lush, fully 3D environments. Powerful special-effects systems and Havok-powered physics allow the player to lay waste to the Hells' minions in spectacular ways.

Takze asi Havok

 |   |  Odpovědět
Sergey  |  30. 06. 2008 12:21

Hmm a to datum jsi bral kde? Nekde jsem cetl ze Q2 2009 je datum vydání. Takze za rok na nejaké té blizz akci. :) Stejne jako SC2,vyjde 1,5roku od te doby co ho oznamili a ukazali.

 |   |  Odpovědět
PJ  |  30. 06. 2008 13:02

Co je to za modu, kam se podely "postavy"? To muze napsat jen bezcharakterni padouch! ;)

 |   |  Odpovědět
Karel IV  |  30. 06. 2008 13:03

Mno asi mě budete chtít ukamenovat, ale mě se grafika v době nástupu DX10.1 karet zdá dost podprůměrná. Například u Diabla II byla kreslená 2D grafika mnohem detailnější, což bylo vidět hlavně u potvůrek ap. Tady z těch obrázků z DIII mi přijdou ty potvory kostrbatý (prostě málo polygonů) a i krajina je taková plastická bez života a na první pohled se mi určitě víc líbí už postarší Titan Quest. No nevím, třeba se na grafice ještě zapracuje...

 |   |  Odpovědět
Drakir  |  30. 06. 2008 13:16

Stahni si video s vetsim rozlisenim, a myslim ze zmenis nazor. Hodnotit grafiku podle youtube, se podle me moc neda. :)

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  30. 06. 2008 22:01

Video mam stazeny a zadnej rozdil akorat vyssi rozliseni. Priklanim se k prispevku vyse. Je to proste problem prechodu do komplet 3D, jak bylo receno ... malo plygonu. Toho sem se u Diabla 3 bal a je to tu. Jak je tam nakej screenshot kdy kamera je zoomnuta blizko tak je to hruza, proste low poly modely aby to bylo urendorvatelny. No budes muset hrat s kamerou co nejdal od sceny

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  30. 06. 2008 13:45

Trochu méně zmatenosti, autore
Na začátku jsem si myslel, že jste Diablo nikdy nehrál, když jste v úvodu psal něco o průkopníkovi žánru RPG, stržení mas příběhem atd... Naštěstí jste v článku podobné nesmysly vyvrátil - nečekáte kdo ví jaký příběh a těšíte se na clickfest, což znamená, že RPG, jako žánr, dává z většiny od tohoto dítka ruce pryč a přenechává hlavní výchovu na žánru akčních her, prostě jako dřív. Ano, je to sice izometrické a fantasy, ale to ještě neznamená, že je to RPG (dvojka přeci jenom trochu víc, jenže...).
A ten zdrženlivý úvod zavání takovým tím: "Teď budu jen chválit, protože by se mohlo stát, že mi v diskusi pod článkem bude někdo nadávat. Nedej Bože, aby nás kvůli mně přestal číst." To myslím nepatří ani do recení ani do ranného preview.
V očekávání jsem opět nainstaloval Diablo II a opět jsem zjistil, že i přes počáteční zábavnost (nevím, čím to je, ale první kapitola je úžasně zábavná a než jsem ji prošel, nemohl jsem se od toho odtrhnout, jakmile jsem však vlezl do druhé, zábava se někam vytratila, asi šla na pivo) mne to nějak nenaplňuje a radši jsem si koupil Test Drive Unlimited a Oblivion...

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  30. 06. 2008 18:31

Nerad bych se autora dotkl, ale preview neobsahuje nic, co člověk nepochopí z přiložených obrázků. Možná by stálo za úvahu trochu pobrouzdat na netu a doplnit fakta nebo alespoň prognózy.

 |   |  Odpovědět
Rosťa  |  30. 06. 2008 18:41

Jak bylo uvedeno už v novince z 28. června, šlo pouze o shrnutí všech informací, které se ten den objevily na internetu..nic víc, nic míň

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  30. 06. 2008 21:14

Shrnutí si představuji tak, že informace "shrne". První třetina poměrně dlouhého článku informace neobsahuje žádné a vzhledem ke kultovnosti hry je poněkud nadbytečná (odkaz na recenzi D2 by to vyřešil). Druhá část roztahává několik málo informací do šílené délky včetně pasáže, kde se dozvíme, že bude i multiplayer(to jsem vážně nečekal) a ohodnocení grafiky, které nás rovněž moc neosvítí: "Pravděpodobně nejmarkantnější změnou prošla audiovizuální stránka, o níž si toho ale více přečtete v plnohodnotném preview v některém z následujících měsíců (do té doby vám nejlépe poslouží doposud uvolněná videa)" Doufám, že si skutečně příště o grafice počteme více, protože zde jsme si o ní nepřečetli nic.

Prosím, ber to jako konstruktivní kritiku. Méně textu je někdy více.

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  30. 06. 2008 21:14

Shrnutí si představuji tak, že informace "shrne". První třetina poměrně dlouhého článku informace neobsahuje žádné a vzhledem ke kultovnosti hry je poněkud nadbytečná (odkaz na recenzi D2 by to vyřešil). Druhá část roztahává několik málo informací do šílené délky včetně pasáže, kde se dozvíme, že bude i multiplayer(to jsem vážně nečekal) a ohodnocení grafiky, které nás rovněž moc neosvítí: "Pravděpodobně nejmarkantnější změnou prošla audiovizuální stránka, o níž si toho ale více přečtete v plnohodnotném preview v některém z následujících měsíců (do té doby vám nejlépe poslouží doposud uvolněná videa)" Doufám, že si skutečně příště o grafice počteme více, protože zde jsme si o ní nepřečetli nic.

Prosím, ber to jako konstruktivní kritiku. Méně textu je někdy více.

 |   |  Odpovědět
mpx1  |  01. 07. 2008 09:38

Doupe je opravdy komicky e-zine. Preview na hru, ktera ma akorat dve gameplay videa na internetu a asi 50 screenshotu. Jsou oznameny teprve dve z peti ras, o pribehu je znamo minimum... ale Doupe musi mit preview :D

 |   |  Odpovědět
Rosťa  |  01. 07. 2008 15:03

Zajimalo by mne v jakem smyslu komicky. Neslo zde ani tak o to, mit za kazou cenu preview (a je zvlastni, ze je komicke pouze Doupe, i kdyz nejsme zdaleka jedini s vydanym preview na konte), jako spise o vyse zminene shrnuti informaci, ktere se o hre doposud objevily. Samozrejme, neni toho mnoho a kdokoliv by chtel, muze si to najit na oficialnich strankach. Nicmene, ne vsichni jedinci jsou vybaveni dostatecnou znalosti anglictiny proto, aby vse mohli rozlustit, a tak i pro ne vznikl tento clanek. Takze bych to opravdu nenazyval preview, to vam totiz zprostredkujeme az za nekolik malo mesicu a se vsemi podrobnostmi, ktere se k takovemu clanku hodi..

 |   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  02. 07. 2008 00:04

Je taky otázka, co si pod pojmem preview představujete. Ja osobně už teď mám myslím rozhodně dobrou představu o tom, jak bude Diablo III vypadat. Naznačení příběhu stačí, stejně jako představení dvou ras z pěti. Ze svých zkušeností mohu říct, že Blizzardi poskytli opravdu luxusní dávku informací na to, že hru teprve ohlásili.

 |   |  Odpovědět
mpx1  |  07. 07. 2008 12:54

Dekuji za odpoved. S podivem sleduji, jak je psana v klidu a s rozvahou, velmi dobre.

Mel jsem na mysli samozrejme hlavne to, ze se jedna spise o novinku a preview bych cekal tak 2-5 mesicu pred vydanim.

 |   |  Odpovědět
Sammy  |  01. 07. 2008 20:31

Blizzard ohlásil pět herních postav, ale odhalil zatím jen dvě: Barbara a Witch Doktora. Zkusil jsem se nad tím zamyslet a vyplodit nějakou prognózu. Tady to je.

Co už máme?

1. Barbar
Obě ruce na topůrku a hurá mezi příšerky. Zde se asi moc nezměnilo. Na netu všichni vychvalují upgrade whirlwindu, ale přiznejme si, že video ukázka měla poněkud zajímavou obtížnost. Pod whirwindem padlo vše a příšerky naopak moc nezraňovali. Uvidíme jak to dopadne.
Barbar opět zabírá slot jednoduché postavy pro začínající hráče (na nižších levelech) a pro skalní fanoušky jistého guvernéra. Domnívám se, že Barbar z výběru vyloučí další těžké bijce jako je Warrior nebo Werezvířátka.

2. Witch Doctor
Bude zřejmě minion master a support caster. Domnívám se, že to je nový Necromancer, který byl v D2 plně využíván a zneužíván (amplify damage). Blizzard sice tvrdí, že pan doktor nekrouše z výběru nevyřazuje, ale to bude asi jen mlžení, kterým se B. snaží udržet napětí. Hlavním důkazem absence nekrouška je fakt, že hned v prvním videu Blizzard ukázal nemrtvou zeď. Kdyby o nekroušovi stále uvažovali, tak by si zeď určitě nechali v rezervě a dali jí případně jemu. Ke zdi bych ještě rád podotkl, že to není jen geniální nápad, ale půjde asi i o účinný mechanismus jak si udržet zrůdy od těla. Většina RPG zdí totiž jen zraňuje a neblokuje, což dost omezuje jejich užití.
Doktor na 99% vyřazuje z výběru Necromancera a zřejmě i Druida, který má také rád pejsky a přírodu vůbec.

Kdo nám chybí?

1. Čistokrevný caster
Věřím, že Blizzard nezklame příznivce křehkých avšak nehorázně silných kouzelníků a kouzelnic. U D2 jsem totiž kouzelnickou komunitu považoval za jednu z nejsilnějších, neboť neustále řešila, jak postavu rozvíjet. Nešlo tedy jen o několik buildů, ale o spoustu kombinací, které se ještě dělili na dexteritové a vitalitové podkombinace. Věřím, že ať D3 caster bude vypadat jakkoliv, bude to náročná postava pro zkušené hráče.

2. Střelec
Opět si neumím představit, že by Windforce nenašel svého uživatele. Troufám si ale tvrdit, že amazonka to nebude. Můj názor je, že do konceptu hry příliš nezapadala a hodilo se k ní víc kopí nežli luk nebo kuše. Kdyby hra nenabízela u postav obě pohlaví asi bych vsadil na comeback nějaké Rogue, co se znala s Blood Raven ještě před začátkem její krátké kariéry na hřbitově. Mužský Rogue by ale byl trochu divný…
Dále mě napadá nějaký traper, který by zužitkoval opomíjené assassinské pasti. Past je totiž účinná, když se do ní nepřítel vláká, což je ideální taktika střelce a ne melee bojovníky.


3. Technický bojovník
V D2 to byla hlavně Assassinka, částečně Amazonka a Paladin. Z těch tří bych vsadil na návrat něčeho na bázi Paladina neboť pětice musí obsahovat i nějakého dobráka (lawful good). Navíc autoři slibují zaměření na kooperativu při níž není nic lepšího než mít pod nohama nějakou tu pěknou auru či dvě. Domnívám se, že v D2 měl Paladin značné rezervy. Především 2 stromy aur (z nichž může být aktivní vždy jen jedna) omezovaly počet možných buildů. Patch, který představil Hammerdina to jakž takž zachránil, ale stejně to bylo trochu šroubované. Inu, spousta místa pro zlepšení.

Závěrem ještě jednu prognózu. Blizzard určitě počítá minimálně s jedním datadiskem. Datadisk má přinášet nové věci. Pokud tedy Blizzard plánuje recyklovat některé další postavy z D2, učiní tak zřejmě již v první verzi D3. Myslím tedy, že recyklanti budou nejméně dva. Osobně typuji tři. Vede mě k tomu mimo jiné i fakt, že spousta lidí je ochotná hrát nadále D2, jen ta grafika už delší dobu hapruje. Tedy, není nutné dělat příliš mnoho změn. No nic, jdu se tiše těšit a čistit grafárnu.

 |   |  Odpovědět
01. 07. 2008 21:05

Pěkný rozbor, nezbývá mi než souhlasit a poděkovat za něj.
U střelce bych se pak také přikláněl k názoru, že se bude jednat nejspíš o nějakého lovce, případně pak hraničáře, prostě bojovníka zaměřeného na souboj z dálky, případně pak meč. Sekery budou klasickou devizou barbarů a pro technického bojovníka logicky pak zůstanou veškeré drtivé zbraně.

 |   |  Odpovědět
omusa  |  04. 07. 2008 15:16

Tak takhle teda ne. Omalovánky fakt nechci. Když si vemete do úvahy s jakou tématikou se tam setkáváme tak ty barvicky nas kamarád jak říka Blizzard je hooooddnněě ujety jako vtip bych to bral ale ze to myslí vážně mně pěkně nakrklo. Jo a mimochodem titanqest kritizovali za to ze není od dob diabla inovované tak sem zvědav co napisou o diablu po osmi letech spis více nez osmi když výde tak uz to bude 10 let od diabla a grafika je uz hooodně nekde jinde. Blizzard prostě zaspal nejmě 6 let .

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  09. 07. 2008 16:49

Ano, chceme grafiku Crysis!!!
A teď vážně. Opravdu si myslíš, že můžou zachovat Diablo a přitom použít moderní grafiku?
Samozřejmě že nemůžou. Při těch řežbách by to mělo naprosto nesnesitelné hardwarové nároky. Ostatně ani Diablo II nemělo nijak převratnou grafiku - 2D v roce 2000 bylo už docela na ústupu... Ono tam jde totiž o úplně něco jiného...
A nadávat na grafiku, sepisovat petice a podobné šílenosti mi přijde docela mimo, když hru teprve oznámili a všechno se může do vydání úplně změnit.
Takže Blizzard nezaspal, jen ty jsi nepochopil, že grafika pro Blizzard nikdy moc neznamenala.

 |   |  Odpovědět
10. 07. 2008 14:48

Ono to není ani o tom, že by Blizzard zaspal, ani o tom, že by pro něj grafika moc neznamenala. Samwise Didier (art director Blizzardu) mi při interview o StarCraft 2 řekl "Blizzard games look... Blizzard-like," tedy "Hry od Blizzardu vypadají... blizzardovsky." Vystihl to tím dokonale.

Grafická podoba Diabla 3 (stejně jako StarCraftu 2, WoW, Diabla 2...) není nezájem nebo zaspání, je to brilantní kalkul, díky němuž se blizzardí hry hrají dlouhé roky po svém vydání. Jejich grafika totiž stárne oproti klasickým titulům nesrovnatelně pomaleji.

 |   |  Odpovědět
janick  |  03. 04. 2012 16:28

Je rok 2012 a stale nic :D....

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si letos můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si let…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Tady jsou naše tipy na nejlepší hry pro mobily.

25.  11.  2020 | |19 N/A
Ladislav Novák
Nejlepší hryTémaMobily
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |6 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Steamu a Black Friday

Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Stea…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

27.  11.  2020 | |1 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce