Blizzard ohlásil pět herních postav, ale odhalil zatím jen dvě: Barbara a Witch Doktora. Zkusil jsem se nad tím zamyslet a vyplodit nějakou prognózu. Tady to je.
Co už máme?
1. Barbar
Obě ruce na topůrku a hurá mezi příšerky. Zde se asi moc nezměnilo. Na netu všichni vychvalují upgrade whirlwindu, ale přiznejme si, že video ukázka měla poněkud zajímavou obtížnost. Pod whirwindem padlo vše a příšerky naopak moc nezraňovali. Uvidíme jak to dopadne.
Barbar opět zabírá slot jednoduché postavy pro začínající hráče (na nižších levelech) a pro skalní fanoušky jistého guvernéra. Domnívám se, že Barbar z výběru vyloučí další těžké bijce jako je Warrior nebo Werezvířátka.
2. Witch Doctor
Bude zřejmě minion master a support caster. Domnívám se, že to je nový Necromancer, který byl v D2 plně využíván a zneužíván (amplify damage). Blizzard sice tvrdí, že pan doktor nekrouše z výběru nevyřazuje, ale to bude asi jen mlžení, kterým se B. snaží udržet napětí. Hlavním důkazem absence nekrouška je fakt, že hned v prvním videu Blizzard ukázal nemrtvou zeď. Kdyby o nekroušovi stále uvažovali, tak by si zeď určitě nechali v rezervě a dali jí případně jemu. Ke zdi bych ještě rád podotkl, že to není jen geniální nápad, ale půjde asi i o účinný mechanismus jak si udržet zrůdy od těla. Většina RPG zdí totiž jen zraňuje a neblokuje, což dost omezuje jejich užití.
Doktor na 99% vyřazuje z výběru Necromancera a zřejmě i Druida, který má také rád pejsky a přírodu vůbec.
Kdo nám chybí?
1. Čistokrevný caster
Věřím, že Blizzard nezklame příznivce křehkých avšak nehorázně silných kouzelníků a kouzelnic. U D2 jsem totiž kouzelnickou komunitu považoval za jednu z nejsilnějších, neboť neustále řešila, jak postavu rozvíjet. Nešlo tedy jen o několik buildů, ale o spoustu kombinací, které se ještě dělili na dexteritové a vitalitové podkombinace. Věřím, že ať D3 caster bude vypadat jakkoliv, bude to náročná postava pro zkušené hráče.
2. Střelec
Opět si neumím představit, že by Windforce nenašel svého uživatele. Troufám si ale tvrdit, že amazonka to nebude. Můj názor je, že do konceptu hry příliš nezapadala a hodilo se k ní víc kopí nežli luk nebo kuše. Kdyby hra nenabízela u postav obě pohlaví asi bych vsadil na comeback nějaké Rogue, co se znala s Blood Raven ještě před začátkem její krátké kariéry na hřbitově. Mužský Rogue by ale byl trochu divný…
Dále mě napadá nějaký traper, který by zužitkoval opomíjené assassinské pasti. Past je totiž účinná, když se do ní nepřítel vláká, což je ideální taktika střelce a ne melee bojovníky.
3. Technický bojovník
V D2 to byla hlavně Assassinka, částečně Amazonka a Paladin. Z těch tří bych vsadil na návrat něčeho na bázi Paladina neboť pětice musí obsahovat i nějakého dobráka (lawful good). Navíc autoři slibují zaměření na kooperativu při níž není nic lepšího než mít pod nohama nějakou tu pěknou auru či dvě. Domnívám se, že v D2 měl Paladin značné rezervy. Především 2 stromy aur (z nichž může být aktivní vždy jen jedna) omezovaly počet možných buildů. Patch, který představil Hammerdina to jakž takž zachránil, ale stejně to bylo trochu šroubované. Inu, spousta místa pro zlepšení.
Závěrem ještě jednu prognózu. Blizzard určitě počítá minimálně s jedním datadiskem. Datadisk má přinášet nové věci. Pokud tedy Blizzard plánuje recyklovat některé další postavy z D2, učiní tak zřejmě již v první verzi D3. Myslím tedy, že recyklanti budou nejméně dva. Osobně typuji tři. Vede mě k tomu mimo jiné i fakt, že spousta lidí je ochotná hrát nadále D2, jen ta grafika už delší dobu hapruje. Tedy, není nutné dělat příliš mnoho změn. No nic, jdu se tiše těšit a čistit grafárnu.