V mrakodrapu společnosti Nakatomi se koná dostaveníčko s teroristy. Ne všichni zúčastnění jsou o tom informováni dopředu, ale v tom je právě ten vtip. Hosté by nečekali na svém firemním setkání teroristy, teroristé zase nepočítali s účastí Johna McClanea. Karty jsou rozdány, zbraně nabity, zbývá říct to hlavní: Sierra chystá novou akční hru.
V mrakodrapu společnosti Nakatomi se koná dostaveníčko s teroristy. Ne všichni zúčastnění jsou o tom informováni dopředu, ale v tom je právě ten vtip. Hosté by nečekali na svém firemním setkání teroristy, teroristé zase nepočítali s účastí Johna McClanea. Karty jsou rozdány, zbraně nabity, zbývá říct to hlavní: Sierra chystá novou akční hru.I pokud byste patřili mezi ty nejzažranější inťouše navštěvující pouze filmové kluby, nejspíš by vám Smrtonosná past zněla povědomě. Ne, není to místo, kde se příznivcům nezávislé kinematografie pouští od rána do večera filmy Chucka Norrise, je to jméno jednoho z nejlepších akčních snímků všech dob. Smrtonosná past svým příchodem změnila podobu žánru a předznamenala nástup hrdinů, kteří mají víc vůle a vtipu než svalové hmoty. Dočkala se logicky i herní podoby. Die Hard Trilogy byla svého času milým zpestřením, po dvojce, která vyšla loni, dnes neštěkne ani ten nejzoufalejší herní závislák. Dobře jí tak!
Tvůrci hry Die Hard: Nakatomi Plaza se nejspíš podívali na trh, podrbali se za ušima a řekli: „Hele kluci, taky už vás napadlo, že by Die Hard byla skvělá střílečka?“ Načež přišla kladná odpověď s dodatkem: „Na tom by se dalo něco trhnout.“ A tak se stalo, že v Piranha Interactive začali za použití LithTech enginu (No One Lives Forever) pracovat pro Sierru na hře, která nemá s Die Hard Trilogy společného nic, kromě filmové předlohy.
 |  |
Příběh se bude z velké části držet prvního filmu, děj pak budou kupředu posunovat vložené sekvence. Aby přitom nešlo jen o pouhý nezáživný přepis filmového scénáře, bude hra značně rozšířena o nové události. Dozvíme se, co dělal John McClane v mrakodrapu v okamžicích, kdy kamera sledovala dění na večírku, a rozdáme si to i s mnohem početnější skupinou teroristů (těch pár exemplářů z filmu by zřejmě uspokojilo jen málokterého příznivce FPS). Výsledek? Podle slov tvůrců by mělo 40% hry být založeno na filmu samotném, zbytek budou nové situace, které do hry vnesou prvek napětí a překvapení.
Co patro v mrakodrapu Nakatomi – to jedna úroveň hry, každá s vlastní malou smrtonosnou zápletkou, rukojmími k vysvobození a skupinkou teroristů k vyřízení (včetně příslušného bosse). Aby vám šlo dílo dobře od ruky, budete vyzbrojeni nejen zapalovačem, ale především řadou různých zbraní (pro ty co se vyznají: M-60, Heckler & Koch HK P7M13, Baretta 92F a další.) Náplň jednotlivých misí bude pocházet z pestré škály tradičních hrdinských úkolů. Jednou půjde o záchranu rukojmí ze střechy, která co nevidět exploduje, jindy se utkáte se skupinkou teroristů rozmísťujících nálože kolem budovy. Chybět nebude ani malá nápověda v podobě vysílačky – když si nebudete vědět rady, kontaktujete černého bratra strážníka Howella a ten vám poradí. Zajímavě zní možnost různého vývoje situací na základě vašeho chování. Co si pod tím představit? Policejní odznak. Tato část hry sice není zatím definitivně dořešena, mělo by to nicméně fungovat tak, že pokud se s policejní plackou vytasíte, případná hysterická rukojmí zklapnou a pochopí, že jste pánem situace. Co se týče účinku odznaku na teroristy, těžko čekat, že po jeho spatření umřou.
Ačkoli důraz bude kladen na akci, nezbytnou součástí děje bude i prolézání větracích a výtahových šachet a řešení hádanek typu „kudy a jak se dostanu odtud tam“. Poměrně jednotvárné prostředí mrakodrapu by mělo být hodně interaktivní, každý si určitě rád vychutná přestřelky, při nichž se bude sypat sklo a ničit luxusní výbava supermoderního mrakodrapu.
Po grafické stránce nemůžeme čekat žádné velké orgie. Chladné prostředí mrakodrapu nedává mnoho prostoru, čeká nás pohyb stíny a podél šedých zdí, občas nějaká ta luxusně zařízená a exoticky vybavená zasedací místnost. Zatímco video zachycují části hry si už stáhnout můžete z většiny světových informačních serverů, screenshotů je jako šafránu. Jisté je, že od Die Hard: Nakatomi Plaza se nedá čekat nic příliš originálního nebo revolučního, bohatě ale bude stačit, pokud z toho nakonec vyjde obyčejná, dobře hratelná střílečka s jedním drsným chlapíkem a bandou německy hovořících mizerů. I to je někdy úspěch.