Díky Burning Crusade Vivendi vydělává

Když v roce 1998 společnost Vivendi koupila Blizzard Entertainment, domnívali se, že získali do své stáje vývojáře vynikajících real-time strategií jako Warcraft nebo Starcraft. Když ale v roce 2004 Blizzard vydal MMORPG World of Warcraft, zjistilo Vivendi, že vlastní skutečný zlatý důl. Na 9 miliónů aktivních hráčů zaplatí každý měsíc přes sto miliónů dolarů za možnost tuto hru hrát.

První rozšíření WoW – Burning Crusade – se začalo prodávat letos v lednu a vedlo si také skvěle. V Americe, Evropě a Austrálii se jen za první měsíc prodalo přes 3,5 miliónů kopií a jen v USA se do 31. března prodalo 1,7 miliónů krabicových verzí této hry – nemluvě o další spoustě kusů prodaných přes online distribuci.

Takovýto úspěch samozřejmě výrazně napomohl finančním výsledkům Vivendi. Za první čtvrtletí tohoto roku oznámilo Vivendi příjmy ve výši 291 miliónů euro (8,2 miliardy korun) – což je o víc než 117 % více než ve stejném období roku 2006. Hrubý zisk za období leden – březen 2007 činil 107 miliónů euro (3 miliardy korun), což je o neuvěřitelných 84 miliónů euro (2,4 miliardy korun) víc než rok před tím.

Celkové příjmy Vivendi za první čtvrtletí 2007 činily 5 miliard euro (141 miliard korun), a hrubý zisk byl 1,3 miliardy euro (36,5 miliard korun), což představuje nárůst o 21,7 % oproti stejnému období v roce 2006.

Zdroj: Gamespot