Tohle by měl být trend. A ty možnosti můžou jít opravdu hodně do hloubky.
Když zůstaneme u CoD:MW, četl jsem, že zvuky nejsou v komprimovaném stavu, aby procesor nemusel ztrácet výkon dekomprimací. Lidé s dostatečně výkonným HW by to ale možná ocenily nižší paměťové nároky, než HW nároky.
A můžeme jít dál. Mě na disku nejvíc místa zabírá RDR2. A součástí jsou i velmi detailní textury, které při výkonu mého PC a rozlišení monitoru, nikdy nevyužiji. A jsou tam i soubory jazykových verzí, které nikdy hrát nebudu, stačí mi angličtina.
Trend zvětšování her bude pokračovat, tak by asi bylo na místě začít přemýšlet o tom, jestli všichni musí mít všechna data vždycky stažená. U jazyků je to asi jasné, u textur řekl bych taky. A nakonec celé části hry mnozí lidé vůbec nepotřebují. Já například nikdy neměl zájem na tom hrát GTA: Online, ale všechna ta data k tomu jsem musel mít stažená i tak. Včetně častých a relativně velkých updatů. A každý pro SP hráče k ničemu...
AMD Ryzen 5 3400G, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, 16GB RAM