PC

Discworld Noir - návod

Úvodem bych ráda poznamenala, že...

Úvodem bych ráda poznamenala, že pokud chcete opravdu pochopit, co a proč se vlastně v téhle hře děje tak, jak se děje, musíte se všemi osobami, které jsou k tomu ochotné, mluvit o všech dostupných stopách a předmětech. Často vám prozradí informace, které sice nejsou nezbytné k úspěšnému dohrání, ale k objasnění situace ano. Pokud od někoho získáte nějaké nové informace, je třeba obejít znova všechny mluvicí postavy a zjistit, zda se na jejich postoji náhodou něco nezměnilo.

A teď už krok za krokem vstříc Lewtonovým dobrodružstvím.

1. část
Jděte do přístavu a promluvte si s prvním důstojníkem lodi Milka, který se jmenuje Scoplett. Zeptejte se ho na lodní pasažéry, Milku a Mundyho. Přesuňte se do kavárny Ankh a po rozmluvě s pianistou vytáhněte všechny dostupné informace z Nobbyho. Vzadu v místnosti sedí kapitán Jensen, i ten ledacos ví, takže to z něj dostaňte. Vyjděte ven před kavárnu a dejte se doprava. Z káry seberte páčidlo. Vraťte se do přístavu a pomocí páčidla se ubytujte v bedně. Až se dostanete na loď, ve vodě mezi bednama vylovte kus papíru s nečitelným textem a vzadu ve stínu prozkoumejte něčí brloh. Vylezte na palubu a mrkněte se do kajuty. V dolní posteli najdete útržek s číslem 6 nebo 9. Loď opusťte skokem do řeky.

Poté, co ze své kanceláře vyprovodíte vyhrožujícího skřeta Al Khaliho, zajděte na Pseudopolis Yard promluvit si s Nobbym. Na odchodu vás odchytne troll Malachite a svým osobitým způsobem vás požádá, abyste našli Thermu. Kromě toho vám udá adresu, na které se Therma často zdržovala. Navštivte znovu kavárnu Ankh, kde zjistíte, že jedním z cestujících na lodi Milka byla vaše stará láska Ilsa. Až si s ní popovídáte, ukažte jí papír z lodi, přečte vám ho. Přesuňte se do baru Octarine Parrot, kde vám nějaké informace poskytne půl-elf Mankin a trolí zpěvačka Sapphire (té se zeptejte na Thermu a Malachita). Podívejte se do Pier Five, pokecejte s hlídačem a zahněte za roh. Nahoře na střeše objevíte okno, zatím se tam ale nemůžete dostat. V dílně se pobavte s Rhodanem, ale důležitější je Malachite. Zeptejte se ho na Madame Loadstone a odměnou vám bude nový úkol – musíte najít Thermino tělo. Nezbývá než jít na policejní stanici a přeptat se Nobbyho na Malachita a Madame Loadstone. Na mapě vám přibude mauzoleum. Jděte tam a pokuste se najít Therminu hrobku. Nepovede se vám to, ale přibude vám do notýsku nová poznámka.

Zaskočte si domů a zpod dveří vylovte lístek od Carlotty. V domě Uberwaldů ukažte sluhovi lístek od Carlotty. Až sejde dolů, zeptejte se jí na mauzoleum. Poté, co vám přislíbí spolupráci a odejde se převléct, budete odvedeni k hraběti Uberwaldovi. Promluvte si s ním o Mundym a Malachitovi. Až vám Carlotta najde hrob Madame Loadstone, dojděte do dílny pro Malachita a nechte ho hrob otevřít. Malachite vám věnuje trojhák s provazem a odejde. Prohlédněte si tělo v hrobě a ukradněte diamantový zub.

Vraťte se do domu Uberwaldů a vyzpovídejte sluhu (hlavně ohledně hraběte). Odměnou vám bude informace o ztraceném společníkovi hraběte. Jděte dále do domu a pokochejte se krásou vykládaného okna a starožitnou knihou na stole. S trojhákem od Malachita se přesuňte ke skladišti, vyšplhejte do okna, pomocí páčidla ho otevřete a slezte dolů. Ze země seberte krabičku zápalek a v inventoráři k ní přidejte útržek s číslem – sestaví to dohromady adresu. Jděte do baru Octarine Parrot, ukažte krabičku s adresou Mankinovi a obviňte ho ze lži. Až vám prozradí, kde je Mundy, a vy se tam půjdete podívat, praští vás někdo do hlavy, čímž končí první část.

2. část
Po rozhovoru s členy hlídky se mrkněte na krvavý nápis na zdi a na provaz u stropu. Poznámku o provaze propojte s botami zavražděného Mundyho a nově vzniklou stopu použijte na slovo AZILE v zápisníku - přidá se vám nová poznámka o kódu. Potom zaskočte do domu Uberwaldů, řekněte sluhovi, že chcete mluvit s hrabětem, kterého se zeptejte na slovo Azile a na pohřešovaného společníka. Dozvíte se, že se jmenuje Regin a dostanete jeho fotku. Jděte do baru Octarine Parrot a zeptejte se Mankina na to, jak Mundy visel hlavou dolů a obtěžujte ho s tímhle tématem tak dlouho, dokud vám nedá divnou minci. Ještě se ho zeptejte na Sapphire. Až vám řekne, že je v šatně, přibude vám z baru východ právě do šatny. Překvapíte tam Sapphire se spoustou peněz, o kterých bude tvrdit, že je vyhrála v kasinu (nová lokace na mapě). Při odchodu z baru se zastavte u Mankina a zeptejte se ho na Sapphiriny peníze.

Vydejte se do kasina. Až odejde zabiják, Ilsa i Two Conkers, promluvte si s Carlottou. Řekněte jí o Mundyho visení a položte jí otázku, jestli ho zabila. Další na řadě je krupiér Whirl – ukažte mu fotku Regina, dejte mu úplatek, znovu se zeptejte na Regina a ještě na výhru Sapphire. Vedle stojící čaroděj Warb vám má také co říct, takže ho rovněž proklepněte. Zajděte se podívat na levou stranu kasina, kde jsou bezpečnostní schránky. Vraťte se do barové šatny za Sapphire, zeptejte se jí na prohry v kasinu a pak na ní udeřte, že vám lže. Sesype se a slíbí vám sjednání schůzky s Thermou.

Jděte do přístavu a Scoplettovi ukažte fotku Regina, vzpomene si na něj. S novým poznatkem zamiřte do Pseudopolis za Nobbym a optejte se ho na hlášení o kočáru. Na mapě přibude nové místo – Maudlin Bridge. Na mostě si všimněte stop na zemi a poničeného zábradlí, ze kterého seberte útržek červené látky. Jeďte ho ukázat hraběti Uberwaldovi – identifikuje ho jako část Reginova kočáru. Zaskočte do přístavu – loď je pryč a na zemi se povaluje kotevní lano. Přivažte na něj trojhák z inventáře, jděte na most a hoďte trojhák s lanem do řeky. Jděte za Malachitem, řekněte mu o “čemsi v řece” a ukažte mu trojhák. Až kočár vytáhne, použijte Reginovu fotku na jeho tělo (získáte klíček) a dojděte oznámit Reginovu smrt hraběti Uberwaldovi. S Reginovým klíčkem z kočáru zaskočte do kasina k bezpečnostním schránkám a použijte ho na ně. Amulet ukažte Malaclypsovi v chrámu.

Vydejte se do své kanceláře, kde už na vás opět čeká Al Khali, který vás vezme k trolovi jménem Horst. Proberte s ním všechna témata, která jsou k dispozici a jděte za Carlottou. Zeptejte se jí na zlatý meč a na náklad z Milky, odměnou vám bude přepravní list z lodi. S tím jděte do Pier Five a ukažte ho hlídači. Jakmile si zapíšete nové stopy a lokace, jděte ke Gildě archeologů. Dveřníka za dveřmi se zeptejte na bedny a Ilsu. Přesuňte se do kavárny Ankh a optejte se Samaela na sudy vína, dá vám klíč k vinnému sklípku. Vyjděte před kavárnu, zahněte doprava a klíčem odemkněte vchod do sklepa. Popovídejte si s Ilsou, nezapomeňte se zeptat hlavně na archeologii, Tsortu a ze zápisníku na bedny pro Varberga (Varberg crates) a při té příležitosti prozkoumejte bednu vlevo. Jděte do své kanceláře, pode dveřmi najdete vzkaz od Saphire o schůzce s Thermou. Nejdřív se stavte u Malachita a řekněte mu o schůzce. Půjde s vámi, což bude také to poslední, co ve svém životě udělá. Nedopadne to zkrátka dobře a skončíte u výslechu na Pseudopolis a posléze v cele.

Klikněte na krysu, potom na prasklinu vpravo dole ve zdi, prozkoumejte jí a vyndejte uvolněný kámen. Propracujete se tak k Leonardovi. Tam se mrkněte z okna a pak už jen počkejte, až vás Nobby pustí z vězení a vrátí vám vaše věci. Po propuštění zajděte na střechu, kde skonal Malachite, a zeptejte se gargoyla jménem Gable na Malachitovu vraždu. Teď musíte najít úkryt pro Two Conkers - namiřte si to do Patricijského paláce a pokláboste se strážemi. Zahněte za pravý roh, prozkoumejte zeď a použijte na ní poznámku Hiding Place. Vraťte se do sklepa k Ilse a počkejte, až vás propašuje do Gildy archeologů. Promluvte si s dobrodružkou Laredo. Až vám v zápisníku přibude její jméno, jděte za Horstem a řekněte mu o ní. Bude po vás chtít sjednání schůzky s Laredo, takže se vraťte do Gildy a použijte na Laredo poznámku o Horstovi. Až odkráčí, prozkoumejte knihovnu a zmáčkněte divnou knihu. Prohlédněte si vault 51 a panel vpravo a přesuňte se do kasína. Náhrdelník z bezpečnostní schránky nabídněte Warbovi, vymění ho s vámi za informaci o přístupu do vaultu 51. Vraťte se k vaultu a získanou informaci použijte na panel s runami. Až se vloupáte dovnitř, na jakoukoliv bednu použijte poznámku o kódu 3712V. Diamantovým zubem vyřízněte otvor v nalezené skříňce a vychutnejte si okamžik nalezení zlatého meče a následně vlastní smrti.

3.část
Až vylezete z hrobu, vyzpovídejte Gaspoda, přečtěte si dopis od Ilsy, změňte se na vlkodlaka, prozkoumejte pachy a naházejte je do svého vzorkovníku (vyvoláte ho F4). Růžovou magentu sledujte ke kasinu, kde se přepněte na člověka a seberte kus mechu vedle nakresleného obrysu. Přepněte se zpátky na vlkodlaka a sledujte magentovou stopu až k chrámovému oknu se siluetou. Jděte domů, kde překvapíte Nobbyho. Pokud nemáte páčidlo, jedno tu po něm zbude. Objevte nové pachové stopy a neznámé si přesuňte do vzorkovníku. Projděte ještě pokoj, kde visel Mundy, střechu, kde zemřel Malachite a Sapphirinu šatnu. V té použijte stejně barevné vzorky ze svého vzorníku na dva pachy v místnosti – zjistíte tak, které z nich patří Mankinovi a Sapphire. Jděte do Pseudopolis a zeptejte se Nobbyho na Merchants Murder, na mapě se objeví kupecká gilda. Jděte do domu Uberwaldů a ohlaste se u hraběte, kde se setkáte se Smrtí. Až se jí zeptáte na mech, budete uvedeni do hraběcí knihovny, kde použijte mech na červenou skříňku s indexy. Získanou poznámku použijte znovu na index, na mapě naskočí nové místo. Vraťte se ke vchodovým dveřím domu a požádejte sluhu o setkání s Carlottou. Až odejde, skočte do vlkodlačí kůže a rozhlédněte se. Poznáte jeden z pachů ze vzorkovníku a zjistíte, že Carlotta je vlkodlak. Za rohem Patricijského paláce porovnejte růžovou pachovou stopu vraha s tou na sudu. Ve sklepě pod kavárnou použijte na sudy páčidlo. Až vylezete ze sudu, projděte otevřenými dveřmi na chodbu, potom doleva, v podobě vlkodlaka klikněte na dvojité dveře a vyslechněte důležitý rozhovor.

Po návštěvě jděte do kavárny na schůzku s Carlottou. Pak navštivte kanalizaci, následujte šipku doleva, změňte podobu a sledujte růžovou stopu. Tam, kde skončíte, prozkoumejte netvorovo doupě, ze země seberte přívěšek a pokuste se dorozumět s krysí Smrtí (zbytečně). Na přívěšek se zeptejte Leonarda v paláci. Jděte do šatny Sapphire, prozkoumejte a seberte světle modrou pachovou stopu a po přepnutí zpět na člověka seberte lahvičku parfému. Mankina se zeptejte na vraždu kupce a mrkněte se na nástěnku vlevo, kde se dozvíte o práci v Unseen University. Jděte do New Hall a pokojské se zeptejte na vraždu čaroděje a na práci (Bedmaker and Laundryman). Až vás přijme, pokračujte do ložnice studentů, přeměňte se a mrkněte se na tabuli s neviditelným písmem. Otevřete nejbližší skříňku, prohlédněte si knihu, použijte poznámku o chrámu Anu-Anu na tabuli a projděte dál přes pokoj studentů až k portýrovi. Toho se zeptejte na vraždu čaroděje. Opusťte univerzitu a znova se vraťte do studentské ložnice. Ve skříňce teď bude nová kniha o chrámech a na tu použijte poznámku o chrámu Anu-Anu.

Prohlédněte si nový přírůstek ve svém inventoráři, jděte za hrabětem a zeptejte se ho na kupcovu smrt. Pak jděte ke kupecké gildě a muže u dveří se zeptejte na poznámku “Dead Man’s Pointy Boots”. Teď jděte do chrámu za Mooncalfem a řekněte mu o seznamu z přívěsku. Přejděte na hřbitov a dál k oknu se stínem Mooncalfa. Tentokrát tam budou stíny dva. Změňte se na vlkodlaka a klikněte nejdřív na okno a potom na stíny. Až vyslechnete rozhovor, jděte za Malaclypsem, řekněte mu o schůzce a pak se ho zeptejte na “Inner Sanctum”. Uvnitř místnosti si prohlédněte pultík a pak si pod něj vlezte. Až budete vidět Mooncalfovy boty, použijte na ně lahvičku parfému.

Po animaci se ocitnete ve své kanceláři, odsud se vydejte do nové lokace – svatyně. Nalevo prozkoumejte fresku a následně i divný symbol. Ten použijte v hraběcí knihovně na index a při té příležitosti si vyhledejte ještě knihu o Nylonathatepovi. Vraťte se do svatyně a přiložte na mapu města poznámku “Counterweight Killings”. V ulici Dagon Street vylomte páčidlem prkna v okně a otevřenou dírou vlezte dovnitř. Prozkoumejte nepořádek na podlaze (debris), najdete kost, kterou ale nelze sebrat, tak se na ní aspoň pořádně podívejte.

Přesuňte se do divadla ve středu mapy, vpravo na sedačce seberte leták, klikněte na pódium a promluvte si s hercem Privetierem (hlavně o letáku). Zmutujte do své druhé podoby a povšimněte si značek na pódiu. V knihovně použijte leták na index a vzniklou poznámku taktéž. Vraťte se do divadla a na značky přiložte znak “Sign of the Eel”. Prohlédněte si kruhový oltář uprostřed a použijte na něj znak “Octagram of Murders”. Jděte do poslední ještě nenavštívené lokace, schovejte se do křoví a vyčkejte konce třetí části.

4.část
Vedle mrtvého Warba prohledejte trosky a seberte meč. Vlevo nahoře si přečtěte nápis. V hraběcí knihovně si najděte překlad nápisu (použijte poznámku “Inscription” na index), a vyhledejte knihu o meči. V Patricijském paláci se zeptejte Two Conkers na meč i na “Inscription”. Zaskočte do svatyně popovídat si s členem kultu. Až umře, prohledejte tělo a vezměte si amulet ve tvaru vrtule. Zjistěte si o něm něco v hraběcí knihovně, a také se ještě podívejte na Nylonathatepa. Zajděte do chrámu a ukažte amulet Mooncalfovi. S poznámkou “Radiant Trapezohedron” se obraťte na Leonarda, dostanete hvězdnou mapu. Potom zaskočte do Rhodanovy dílny. Na místě, kde stával Malachite, najdete na zemi obvazy, tak je zvedněte, ukažte je Rhodanovi a zeptejte se ho na Foida.

Navštivte Dagon Street, vylomte dveře vpravo a promluvte si s Foidem. Ukažte mu amulet a meč a zeptejte se ho na Satrapův kontakt a na Gelida. Do univerzity nemůžete, tak se obraťte na Nobbyho v Pseudopolis a řekněte mu o Gelidovi, získáte tak povolení ke vstupu do univerzity. Až se dostanete dovnitř New Hall, projděte dál až ke dveřím, kde stával hlídač. Na podlaze teď leží kaluž krve, obhlédněte jí blíž a podívejte se na rozhovor se Satrapem zakončený jeho smrtí.

Ze země seberte astrolab, hvězdnou mapu od Leonarda použijte na mozaiku na podlaze, dvakrát klikněte na nejlevější obrazec s hvězdami a přejděte do mauzolea. Na oblohu použijte astrolab, koukněte se na sedící sochu a otočte jí hlavu. Na kulatý otvor ve víku sarkofágu nasaďte minci a až na vás vyskočí zombie, ukažte jí meč. Po menších problémech nakonec získáte Trapezohedron. Meč vám Horst sice vzápětí sebere, ale vy se pořádně podívejte do Trapezohedronu (dvakrát kliknout) a hned vám bude jasné, kam za ním jít. Po chladnokrevné vraždě jděte za Leonardem do paláce a promluvte si s ním. Pak se vraťte do Leonardovy "předsíně", skopněte z rozjezdové dráhy hromadu nepořádku a znovu vejděte dovnitř k Leonardovi. Po animaci a vašem pokusu odletět vás Ilsa zadrží a upozorní na jednu důležitou věc. Použijte tedy nakreslený znak ”Sign of the Eel” na vznášedlo připravené k odletu a zbytek už pojede sám.

Váš názor Další článek: Lara Croft končí?

Témata článku: , , , ,