DmC: Devil May Cry - pekelná řežba (recenze)

Původně ryze japonská akční série byla předána britskému týmu a fanoušky to vybičovalo k nepříčetnosti. Úplně zbytečně.

Hrdina v novém Devil May Cry vypadá jinak než ten předchozí. Stejně tak se změnil svět, lehce se transformovaly herní principy a tak. V jádru se však stále jedná o stejnou akční mlátičku, ve které s drsným týpkem masakrujete démony velkým mečem a dvojicí bouchaček.

Jen je prostě na stejné téma nahlíženo trochu jiným pohledem – japonskou bizarnost a pubertálnost nahradila západní ujetost a rádoby dospělost.

Vládnout skrze dluh

Asi to nevíte, ale našemu světu vládnou démoni. Lidstvo ovládají jako loutky prostřednictvím dluhů, návykových limonád a burcujících televizních zpráv. Naštěstí je tu ještě tajemná organizace jménem The Order, která vidí skrz tuto zástěnu a chce proti skrytým démonům bojovat.

DmC Devil May Cry 01.jpgDmC Devil May Cry 02.jpgDmC Devil May Cry 03.jpg

Jejich hlavní zbraní se má stát mladík jménem Dante, potomek démona a anděla, který jako jediný dokáže hlavního pekelníka zničit.

Noví tvůrci, Ninja Theory, vystavěli pro svoji verzi DMC zajímavě fungující svět a lehce jej obohatili sociálními komentáři (moc bankéřů, vliv masmédií…). Ale opravdu jen lehce a je jenom škoda, že se do zajímavého tématu nepustili trochu víc a ve výsledku je příběh klasickým honem za hlavním záporákem.

 

Postupně rozehráváte na tlačítkách ovladače takový smrtící orchestr, kde létají kusy démonů na všechny strany

 

V dějové lince vás prostě nic nepřekvapí, možná až na silnou vrstvu místy tlačené vulgarity, ale tvůrci mají vlohy pro vyprávění, takže se skrze deset hodin dlouhou kampaň necháte s radostí svézt. Hlavní zbraně jsou však trochu jinde. Jsou to… zbraně. A boj.

Andělé a démoni

Série Devil May Cry byla vždy chválena za svůj soubojový systém, který nabízel pestrou paletu komb, přesné ovládání a dokonalou odezvu. O DmC se dá říct to samé, i když tvůrci ke stejnému cíli dospěli trochu jiným směrem. Základem bojů se stávají tři úročné módy.

DmC Devil May Cry 04.jpgDmC Devil May Cry 05.jpgDmC Devil May Cry 06.jpg

V tom primárním Dante seká mečem a střílí z dvojice pistolí (či dalších střelných zbraní). Držením levého triggeru se meč transformuje na andělskou zbraň, která je obecně slabší, ale rychlejší a hodí se na boje s větším počtem protivníků. Na pravém triggeru jsou pak zbraně démonské, jež jsou pomalé a ničivé.

Tvůrci v průběhu hry vmíchávají do akce různé typy protivníků, kteří mohou být slabší vůči jednomu z typů zbraní, takže vy postupně rozehráváte na tlačítkách ovladače takový smrtící orchestr, kde létají kusy démonů na všechny strany. Díky pestrosti zbraní a komb se vám navíc boje jen tak neokoukají

DmC Devil May Cry 07.jpgDmC Devil May Cry 08.jpgDmC Devil May Cry 09.jpg

Pravda, na začátku možná nebudete vědět, co mačkat dřív, ale jakmile se vám dostane ovládání do ruky, nebudete si moci jej vynachválit. Lákavost bitkám dodávají ještě brilantní animace, kde prakticky každé sebemenší švihnutí zbraní vás dokáže donutit uznale pokývnout hlavou.

Vše se bortí a ohýbá

Andělské a démonské zbraně mají ještě jeden trik – dokážou k vám v podobě jakéhosi biče přitáhnout protivníka, nebo naopak vás přitáhnout k němu. To samé platí i pro překážky, díky čemuž se skákací pasáže stávají stejně úchvatné a strhující, jako jsou boje.

DmC 01.jpgDmC 02.jpgDmC 03.jpg

Dante skáče z kusu drolící se stěny na druhý, tu si přitáhne blíž auto, támhle se přehoupne přes propast jak Indiana Jones a nakonec se efektně vytáhne na římsu.

DmC 04.jpgDmC 05.jpgDmC 06.jpg

Plošinovkové pasáže by však nefungovaly bez posledního trumfu, kterým je prostředí a jeho destrukce a deformace. Dante se propadá do skrytého světa jménem Limbo, ve kterém démoni umí na počkání drtit stěny, trhat silnice a třeba protahovat chodby, až to vypadá, že se Danta snaží zničit samotný svět.

DmC 07.jpgDmC 08.jpgDmC 09.jpg

Tvůrcům sice občas dochází nápaditost a několik úrovní je slabších (vězení), ale pak zase mají v rukávu něco fascinujícího, jako je mise uvnitř televize.

I pro démonobijce amatéry

Výzva pro náročné

Kromě základních stupňů obtížnosti má DmC ještě další, odemyktalené. Každý má svoje specifika:

  • Son of Sparda – nepřátelé jsou o něco silnější
  • Dante Must Die – nepřátelé útočí v obrovských vlnách a jejich síla je na nejvyšší úrovni
  • Heaven or Hell – všichni umírají po jednom zásahu a to včetně Danta
  • Hell and Hell – stejné jako předchozí stupeň, ale s tím rozdílem, že po jednom zásahu umírá pouze Dante

V DmC nechybí ani klasické sbírání barevných orbů, skryté arény a tak dále. Vše je ovšem tu více, tu méně upraveno. Snaha mířit na nové publikum se odráží i ve výrazném snížení obtížnosti (na základní nastavení) a systém počítání bodů je též benevolentnější, takže není problém dokončovat úrovně na hodnocení S a lepší.

Tohle asi odradí ty nejvíc masochistické hardcore fanoušky DMC 3, kteří se vyžívají v obtížných hrách a nepomůže jim asi čtveřice extrémních obtížností (viz boxík).

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Third person hack n' slash
Výrobce: Ninja Theory | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15.ledna 2013
  • Nápadité úrovně
  • Zábavné boje
  • Stylová hudba a grafika
  • Pár slabších pasáží
  • Místy zbytečně vulgární
  • Boje jsou zpočátku chaos

Pro většinu normálních hráčů to problém však rozhodně představovat nebude, naopak si podle mého aspoň hru pořádné užijí. A pokud fanoušci nejsou příliš tvrdohlaví, uznají, že tahle hra je sice jiná, ale má v sobě kus původní démonské duše.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 16 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
7 nejlepších historických zážitků, které můžete zažít ve hrách

7 nejlepších historických zážitků, kte…

Kingdom Come dokázalo v posledních dnech ukousnout solidní porci pozornosti. Není ale jedinou hrou, která se zaměřuje na středověk a věrohodnou historii. Pojďme se podívat na ty nejlepší alternativy.

20.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A