DmC: Devil May Cry - pekelná řežba (recenze)

vytisknout velikost písma
Původně ryze japonská akční série byla předána britskému týmu a fanoušky to vybičovalo k nepříčetnosti. Úplně zbytečně.

Hrdina v novém Devil May Cry vypadá jinak než ten předchozí. Stejně tak se změnil svět, lehce se transformovaly herní principy a tak. V jádru se však stále jedná o stejnou akční mlátičku, ve které s drsným týpkem masakrujete démony velkým mečem a dvojicí bouchaček.

Jen je prostě na stejné téma nahlíženo trochu jiným pohledem – japonskou bizarnost a pubertálnost nahradila západní ujetost a rádoby dospělost.

Vládnout skrze dluh

Asi to nevíte, ale našemu světu vládnou démoni. Lidstvo ovládají jako loutky prostřednictvím dluhů, návykových limonád a burcujících televizních zpráv. Naštěstí je tu ještě tajemná organizace jménem The Order, která vidí skrz tuto zástěnu a chce proti skrytým démonům bojovat.

DmC Devil May Cry 01.jpgDmC Devil May Cry 02.jpgDmC Devil May Cry 03.jpg

Jejich hlavní zbraní se má stát mladík jménem Dante, potomek démona a anděla, který jako jediný dokáže hlavního pekelníka zničit.

Noví tvůrci, Ninja Theory, vystavěli pro svoji verzi DMC zajímavě fungující svět a lehce jej obohatili sociálními komentáři (moc bankéřů, vliv masmédií…). Ale opravdu jen lehce a je jenom škoda, že se do zajímavého tématu nepustili trochu víc a ve výsledku je příběh klasickým honem za hlavním záporákem.

 

Postupně rozehráváte na tlačítkách ovladače takový smrtící orchestr, kde létají kusy démonů na všechny strany

 

V dějové lince vás prostě nic nepřekvapí, možná až na silnou vrstvu místy tlačené vulgarity, ale tvůrci mají vlohy pro vyprávění, takže se skrze deset hodin dlouhou kampaň necháte s radostí svézt. Hlavní zbraně jsou však trochu jinde. Jsou to… zbraně. A boj.

Andělé a démoni

Série Devil May Cry byla vždy chválena za svůj soubojový systém, který nabízel pestrou paletu komb, přesné ovládání a dokonalou odezvu. O DmC se dá říct to samé, i když tvůrci ke stejnému cíli dospěli trochu jiným směrem. Základem bojů se stávají tři úročné módy.

DmC Devil May Cry 04.jpgDmC Devil May Cry 05.jpgDmC Devil May Cry 06.jpg

V tom primárním Dante seká mečem a střílí z dvojice pistolí (či dalších střelných zbraní). Držením levého triggeru se meč transformuje na andělskou zbraň, která je obecně slabší, ale rychlejší a hodí se na boje s větším počtem protivníků. Na pravém triggeru jsou pak zbraně démonské, jež jsou pomalé a ničivé.

Tvůrci v průběhu hry vmíchávají do akce různé typy protivníků, kteří mohou být slabší vůči jednomu z typů zbraní, takže vy postupně rozehráváte na tlačítkách ovladače takový smrtící orchestr, kde létají kusy démonů na všechny strany. Díky pestrosti zbraní a komb se vám navíc boje jen tak neokoukají

DmC Devil May Cry 07.jpgDmC Devil May Cry 08.jpgDmC Devil May Cry 09.jpg

Pravda, na začátku možná nebudete vědět, co mačkat dřív, ale jakmile se vám dostane ovládání do ruky, nebudete si moci jej vynachválit. Lákavost bitkám dodávají ještě brilantní animace, kde prakticky každé sebemenší švihnutí zbraní vás dokáže donutit uznale pokývnout hlavou.

Vše se bortí a ohýbá

Andělské a démonské zbraně mají ještě jeden trik – dokážou k vám v podobě jakéhosi biče přitáhnout protivníka, nebo naopak vás přitáhnout k němu. To samé platí i pro překážky, díky čemuž se skákací pasáže stávají stejně úchvatné a strhující, jako jsou boje.

DmC 01.jpgDmC 02.jpgDmC 03.jpg

Dante skáče z kusu drolící se stěny na druhý, tu si přitáhne blíž auto, támhle se přehoupne přes propast jak Indiana Jones a nakonec se efektně vytáhne na římsu.

DmC 04.jpgDmC 05.jpgDmC 06.jpg

Plošinovkové pasáže by však nefungovaly bez posledního trumfu, kterým je prostředí a jeho destrukce a deformace. Dante se propadá do skrytého světa jménem Limbo, ve kterém démoni umí na počkání drtit stěny, trhat silnice a třeba protahovat chodby, až to vypadá, že se Danta snaží zničit samotný svět.

DmC 07.jpgDmC 08.jpgDmC 09.jpg

Tvůrcům sice občas dochází nápaditost a několik úrovní je slabších (vězení), ale pak zase mají v rukávu něco fascinujícího, jako je mise uvnitř televize.

I pro démonobijce amatéry

Výzva pro náročné

Kromě základních stupňů obtížnosti má DmC ještě další, odemyktalené. Každý má svoje specifika:

  • Son of Sparda – nepřátelé jsou o něco silnější
  • Dante Must Die – nepřátelé útočí v obrovských vlnách a jejich síla je na nejvyšší úrovni
  • Heaven or Hell – všichni umírají po jednom zásahu a to včetně Danta
  • Hell and Hell – stejné jako předchozí stupeň, ale s tím rozdílem, že po jednom zásahu umírá pouze Dante

V DmC nechybí ani klasické sbírání barevných orbů, skryté arény a tak dále. Vše je ovšem tu více, tu méně upraveno. Snaha mířit na nové publikum se odráží i ve výrazném snížení obtížnosti (na základní nastavení) a systém počítání bodů je též benevolentnější, takže není problém dokončovat úrovně na hodnocení S a lepší.

Tohle asi odradí ty nejvíc masochistické hardcore fanoušky DMC 3, kteří se vyžívají v obtížných hrách a nepomůže jim asi čtveřice extrémních obtížností (viz boxík).

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Third person hack n' slash
Výrobce: Ninja Theory | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15.ledna 2013
  • Nápadité úrovně
  • Zábavné boje
  • Stylová hudba a grafika
  • Pár slabších pasáží
  • Místy zbytečně vulgární
  • Boje jsou zpočátku chaos

Pro většinu normálních hráčů to problém však rozhodně představovat nebude, naopak si podle mého aspoň hru pořádné užijí. A pokud fanoušci nejsou příliš tvrdohlaví, uznají, že tahle hra je sice jiná, ale má v sobě kus původní démonské duše.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |