Dnešní hry jsou příliš násilné, musíme s tím skončit

Warren Spector, tvůrce Deus Ex, se opřel do největšího problému letošní E3.
Dnešní hry jsou příliš násilné, musíme s tím skončit

Že jsou hry příliš násilné, si myslí Warren Spector, tvůrce prvního Deus Ex. V rozhovoru pro Games Industry přiznal, že šlo o problém, který mu na letošní E3 vadil nejvíce, a že by byl rád, kdyby tomu byla učiněna přítrž. Údajně z toho mohou být problémy.

„Letos tam vyčnívaly dvě věci,“ řekl Spector. „Ta první: ultranásílí musí skončit. Musíme jej přestat mít rádi. Prostě nesouhlasím s argumenty, že je to pro efekt. Podle mě se z násilí stal fetiš a v určitých případech jej kombinujeme se sexualitou, jak ji vidí mladiství. Prostě si myslím, že máme špatný vkus. Nakonec by nám to mohlo přivodit potíže.“

warren_spector.jpg

Poprvé si to uvědomil během E3 z roku 2004, kdy byl ještě součástí Eidosu. Nyní je to prý o dost horší. „Zašli jsme příliš daleko. Ve zpomalených záběrech sledujeme krvavé cákance, jak nebezpeční zabijáci probodávají svou oběť, podřezávání, škrcení…“

„Jistě, Deus Ex měl taky momenty, které byly násilné, ale byly navržené – nemůžu říct, jestli jsme uspěli nebo ne – ale byly navržené tak, abyste se u nich necítili příjemně. To se v současnosti neděje. Myslím, že se jen snažíme trefit do uvažování mladistvých a nazýváme to zábavou pro dospělé.“

„Je čas s tím přestat. Jsem rád, že pracuji ve firmě, jako je Disney, kde nejen že vás k tomu nikdo nenabádá, ale dokonce něco takového ani udělat nemůžete. A jsem s tím spokojený.“

A co že je ta druhá věc? Je to prý fakt, že ty nejzajímavější věci na konferencích neměly nic společného s hrami. Jako příklad uvedl moment, kdy se jistý předvádějící příliš zabýval službou Netflix a způsobem jejího ovládání.

Zdroj: Games Industry

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A