Dojmy: Aion: The Tower of Eternity – nekonečný konflikt

Už tisíciletí trvá válka o nadvládu nad světem. A váš avatar má být tím pomyslným jazýčkem na vahách. Přinášíme pohled dvou redaktorů + VIDEODOJMY
Seznam kapitol
  1. Dojmy Jakuba Kováře
  2. Jak to vidí Karel Kališ
  3. Rozsáhlá galerie

Jakožto jeden ze dvou redaktorů Doupěte jsem měl možnost okusit krásy Aionu, nového MMORPG od NC-Softu. Jakožto duchovní následník Lineage, navíc okořeněný o rozmanité PvP souboje odehrávající se v Abyss, slibuje přinést trochu průvan do neměnného ovzduší online her. Když navíc mounty nahradíte párem křídel, na nichž můžete prozkoumat lokace z jiné perspektivy, máte pozornost hráčů zaručenou. Stejně jako zájem novinářů, jež svým čtenářům přinesou dojmy z betaverze až na internetový papír.


Začátek však až tak výjimečně nepůsobí. Vyberete si ze dvou ras a potom ze čtyř základních povolání, abyste se vzápětí vrhli do nebezpečného světa plného počítačem ovládaným nestvůr a prozatím přátelských hráčů. Hned první pohled na deník mě však dostal tak trochu do kolen. A rozhodně to nebylo kvůli úkolu, jehož cílem bylo „Zabij deset nepřátel.“ Co mě doopravdy vyděsilo byla skutečnost, že vzhled stránek byl téměř stejný, jako ve World of Warcraft.

Můžete roztáhnout svá majestátná černá křídla


Rozhodl jsem se tuto skutečnost přejít jen úsměvem, ale vzápětí jsem si všiml, že shodných prvků je ve hře více. Velice podobný je například i bojový systém, jak ostatně můžete vidět v mých videodojmech ze hry. Krom WoW se ale Aion inspiruje i v jiných hrách – jmenovitě je vidět velký vliv Lineage II a dokonce jsem si povšiml i několika malých prvků pocházejících z Age of Conan. Naštěstí se ale Aion nespoléhá pouze na kombinování prvků z jiných her, ale přihazuje do bublajícího kotlíku i několik vlastních ingrediencí.

Létat jako pták

Po splnění několika úvodních úkolů a osahání si základních herních mechanismů odejdete do hlavního města, kde si svůj charakter více specializujete a hlavně dostanete možnost létat. Ne, neosedláte si nějakého draka či nesmrtelného fénixe, ale vyrostou vám ze zad křídla. Bohužel se však létání nevztahuje na všechny lokace a v betaverzi jsem dokonce objevil jen jedno místo, kde jsem mohl svá majestátná černá křídla roztáhnout a nechat si větrem cuchat vlasy.

aion_05.jpg aion_06.jpg

Což je rozhodně škoda, protože pocit z výšky a hlavně rychlosti je nepopsatelný. Vznášet se nad městem, kde pobíhají ostatní hráči jako malé tečky a překonávat zdi, které by vám trvalo oběhnout několik minut je skutečně skvělé. A ve chvíli, kdy zjistíte, že jako kouzelník můžete z bezpečné výšky vrhat ohnivé koule na své nepřátele, začne se vám létání skutečně líbit. A to jsem se ještě nezmínil o možnosti zahrát si na střemhlavý bombardér Stuka a snést se střemhlavý letem na vaši kořist.

aion_07.jpg aion_08.jpg

Hlavní problém pak spočívá krom omezení na určité lokace i v omezení času, který můžete létáním strávit. Vcelku šibeniční limit jedné minuty nezřídka vyprší v té nejméně vhodné době a vy se z letu přenesete do volného pádu. Naštěstí se tento systém dá poměrně jednoduše obejít tím, že pět vteřin před vypršením doby křídla schováte a těsně před dopadem je zase roztáhnete, takže se nerozmáznete o zem, ale ladně doplachtíte na bezpečné místo.

Pohádkový dojem

Co mě zaujalo jako druhá věc, bude asi znít podivně od člověka, který neustále tvrdí, že grafika ve hrách není důležitá. Popravdě jsem byl hodně překvapen tím, co autoři dokázali s CryEngine 1 a jak neuvěřitelným způsobem jej upravili pro účely pohádkového světa. Atmosféra hravé fantazie ze hry přímo čiší a já jsem s otevřenými ústy v jedné chvíli plaval kolem obřího stromu uprostřed jezera a v druhé chvíli se bez dechu procházel v lese pod košatými duby.

Z letu se plynule přenesete do volného pádu


Není však všechno zlato co se třpytí a tak musím oznámit, že mě betaverze Aionu trošku zklamala. Ukázala sice vcelku hratelné PvE, ale na druhou stranu zatím vůbec neodhalila tak slibné PvP a celkově se mi zdálo, jako by si to nejlepší autoři schovávali na později.

aion_01.jpg aion_02.jpg

Doufám, že tomu tak skutečně je, protože potenciál Aionu tkví v soubojích mezi hráči a hlavně v dobře implementovaném létání. To ostatní totiž vskutku žádný velký poprask nezpůsobí, jelikož spoustu prvků mohli již hráči vidět jinde. Zatím však stále držím Aionu palce a těším se na 17. července, kdy mi bude dovoleno vstoupit betaverze zaměřující se na PvP.

Videodojmy

 

 

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: NCSoft | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. záři 2009
Související články
  1. Galerie: Aion: The Tower of Eternity
  2. Galerie: Aion: The Tower of Eternity

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A