PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Dojmy: Aliens vs. Predator – krvavost ze staré školy

Vetřelci nestárnou. Hry však potřebují facelift, a tak přichází nové verze deset let starého titulu, který se svého času postaral o nejedny promočené spodky.
Kapitoly článku

Jen máloleté hře se povedlo zachytit filmovou atmosféru tak silně, jak to dokázala zuřivá akce Aliens vs. Predator před deseti lety. Tým Rebellion (Judge Dredd: Dredd vs. Death, Rogue Trooper a další) tehdy zabodoval bezkonkurenčně napjatou atmosférou, kterou vybudovala bestialita tří krvelačných vesmírných ras – vetřelců, predátorů a lidí.

 

Na původní hru navázal druhý díl z produkce firmy Monolith, který se již nicméně blížil ke standardní akci se zajímavým zasazením – na rozdíl od předchůdce bylo možné kdykoliv uložit aktuální pozici, výrazně klesla obtížnost a takoví vetřelci se již nerespawnovali stále dokola s chutí semlet mariňáky do dětské přesnídávky s americkou příchutí.

Návrat k hardcore kořenům?

Aliens vs. Predator se nyní vrací k původním tvůrcům, a ti je berou jako přímé oživení jejich vetřelčí prvotiny se vším všudy. V předváděčce na veletrhu Gamescom ukázali po jedné úrovni z příběhové kampaně za mariňáka a vetřelce.

Dávka z pušky, stříkání kyseliny a hrozba je zažehnána… na pár vteřin

Bohužel, na můj pokus o natočení obrazovky na kameru se autoři zatvářili, jako by jim chtěly z úst vystřelit druhé čelisti a vykousnout nám mozek. Přesto ukázka odhalila, že hra vybočuje z dnešních standardů generických akcí. Minimálně atmosférou.

alienvspredator03.jpgalienvspredator04.jpg

Prostředí věrné filmům a obecně celé vetřelčí tématice je předním cílem tvůrců. Nejlépe je to vidět na misi za mariňáka, která jako by vypadla z celuloidu snímku Aliens Jamese Camerona. Temné, ocelové útroby mimozemské kolonie, chodby poseté troskami, zatahující se těžké žaluzie na oknech a blikající rudá světla, mezi kterými probleskují ostré rysy vetřelců jen pár vteřin před tím, než své oběti urvou hlavu. Tu a tam se mariňáci snažili postavit improvizované barikády, které ale fungují jen jako kulisa, za kterou v živých předskriptovaných scénách Gigerova monstra stahují bezmocné vojáky v gejzírech krve.

Srdce v mokrých kalhotách

„S mariňákem jsme chtěli zachytit pocit beznaděje, neustálý boj o přežití. Mariňák má silný arzenál zbraní, ale nikdy není pánem situace,“ popisují autoři rozpoutané peklo. V ukázkové misi se neustále něco dělo. Jak hráč sestupoval do hlubin instalace po ocelovém schodišti, jistila mu záda vojanda s pulzní puškou a spásnou baterkou prořezávající temnotu. Zašustění, řev, dívka je pryč a ze tmy se na hráče sápe cosi kostnatého. Dávka z pušky, stříkání kyseliny a hrozba je zažehnána… na pár vteřin.

alienvspredator01.jpgalienvspredator02.jpg

Vetřelci vylézají odevšud. Zpoza skuliny mezi schodištěm a stěnou, šplhají ve skupinách po stropě krytí tmou a jen tu a tam je vystaví zaměřovači pulzující světlo, s bušením se snaží vyrazit ocelové dveře – zkrátka atmosféra jako ve filmu. Přitom stačí jedno, maximálně dvě kousnutí a hráč jde k zemi.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce
Výrobce: Rebellion | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 19. února 2010
  • Propriety ze světa vetřelců a predátorů
  • Občas hutná atmosféra
  • Využití ras v multiplayeru
  • Trhání páteří, prokusování lebek
  • Fádní souboje
  • Nudný design úrovní
  • Krátké kampaně
  • Málo multiplayerových map
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,