Dojmy: Diablo III - peklo se otevřelo

Na kolínském veletrhu GamesCom se chvěla dobrá čtvrtka pavilonu, když jej prořízla pekelná jáma a první lidé si mohli sáhnout na pokračování legendy.

Rudá záře, legie chrchlajících nemrtvých a pach pekelné síry. K takovému stavu by se dal připodobnit stánek firmy Blizard, jehož krvavé reflektory zalévaly dav potících se nedočkavců, kteří dychtili poprvé si osahat pokračování rubanice s pověstí nejnávykovější hry všech dob. Vystát frontu se vyplatilo, třetí Diablo zdědilo po minulých dílech spád, chytlavou jednoduchost herních pravidel a navíc přidalo i hrst nápadů poplatných moderní době. Je zde nicméně několik otazníků, které mohou nasměrovat budoucnost titulu do pekla.

 

diabloiii01.JPG diabloiii02.JPG

Vražedné první dojmy

Hratelná ukázka podchytila postavy válečníka, šamana a vrhače kouzel, přičemž je postavila někam na počátek hry do písečné pustiny prosycené zplozenci pekla. Autoři překvapivě neodhalili příliš z příběhu – NPC aby hráč pohledal a jediný herní úkol se omezil na cíl dosáhnout určenou lokaci. První housle tak hrál boj, a ten se ukázal v největší pekelné síle.

Souboje jsou minimalisticky taktické

Volba hrdiny padla na šamana, který představuje novodobou parafrázi nekromanta z minulého dílu. Hned zkraje si může z písečných hlubin vyvolat na pomoc dva nemrtvé psy se slušnou životností nebo hejno jedovatých pavouků, jež dají protivníkům co proto, ale sami vydrží méně než osteoporotická stařenka při sjezdu panelákových schodů na prorezavělém pekáči. Jednotku vyvolaných zabijáků může podporovat sám šaman metáním ohnivých koulí létajících efektně po balistické křivce a zraňujících celé skupiny nepřátel v širokém rádiu dopadu.

diabloiii03.JPG diabloiii04.JPG

Souboje s utnutou, upálenou a vykuchanou hlavou i patou

Boj je hektický a vyzývavý. Narozdíl od minulého dílu nelze pít jeden léčivý lektvar za druhým a udělat tak z herní postavy nesmrtelný průtokový ohřívač na životy. Nabíhat do chumlů nepřátel, kterých je požehnaně (byť pekelným hyenám, temným kultistům a levitujícím duchům rozhodně nežehnal žádný křesťanský kněz) se již nevyplácí bez rozmyslu. Po vypití lektvaru je totiž před konzumací dalšího nutné počkat okamžik v řádu vteřin (klasický cooldown známý např. z World of Warcraft). Zároveň se však nepotvrdil dřívější slib autorů, že léčivé lahve vypadnou z nepřátel pouze výjimečně. Po deseti minutách jich šaman nasbíral asi pět.

V soubojích je místo pro minimalistickou taktiku. Situace na poli se mění s každým okamžikem. V jeden moment šaman zaútočil na osamělého kultistu, přičemž v zápětí se zpoza rohu vyřinula tlupa pekelných psů, kultista přivolal z astrálních sfér deset slabších přisluhovačů a nastala pravá diablovská řež. Pokud se navíc vyvolaní spolubojovníci zatoulají a přilákají další zlouny, je na čase vytasit se s dalšími schopnostmi. Tou může být zastrašující astrální projekce, jež se objeví nad šamanem, jelikož vyděšení přisluhovači pekla v jeho těsné blízkosti vezmou nohy na ramena, otevře se prostor k úniku, nebo spásnému vrhnutí několika dalších ohnivých koulí.

 03.jpg 05.jpg

Narozdíl od životů se ale šetří manou. Manové láhve jsou dosud tabu a v nouzi je třeba čekat na její samovolné doplnění. Modrá nádrž však bublá relativně rychle a kontinuálně, a tak se boj vyjma občasného taktického ústupu nezastaví prakticky ani na vteřinu.

Křeslo plné pohodlí od Blizzardu

Hry s emblémem Blizzard vynikají řemeslnou precizností. Diablo III nabízí komfortní ovládání, které kombinuje klasický útok oběma tlačítky myši (na každém je namapovaná jiná dovednost) s dalšími kouzly a schopnostmi, které se vyvolávají číslicemi na alfanumerické klávesnici (další analogie s World of Warcraft).

Diablo III nabízí komfortní ovládání

K tomu přibývají klávesové zkratky na přemapování myších tlačítek, přehledný inventář, jenž nyní ukládá questové předměty do vlastních přihrádek, nebo poloprůhledná mapa, která ani zlomkem nezastaví rozjetý boj. Jen ukáže cestu dál, pokud by snad hráče oslepila záře pekelného žáru a zabloudil na cestě, která se zatím zdá být až příliš lineární, přímočará a vede hráče přímo sérií checkpointů. Ovšem co čekat po předchozích dílech definujících linearitu lépe než svazek fotonů s klapkami na očích?

08.jpg 09.jpg

Bohužel prezentovaná verze nabídla jen několik základních dovedností. Ty se u každé z postav rozdělují do třech volitelných stromů, nicméně zůstává otázkou, nakolik jsou autory v současné době zpracovány. Jen co kdokoliv z přihlížejících otevřel obrazovku dovedností a začal studovat jejich popis, byl praštěn přes prsty pomyslnou rákoskou personálu společnost Blizzard.

Jistě chtějí udržet překvapení pro hráče až do finální verze ovšem, i když jsme si po dosažení nové úrovně zvolili novou dovednost, hra se vytasila s hláškou, že do hry ještě není implementována. To bohužel příliš nenahrává nadějím na brzké vydání titulu. Opakuje se situace, kdy byla před dvěma lety na lipské Games Convention poprvé uvedena hratelná verze strategie Starcraft, nicméně tou dobou byl hotov pouze zlomek hry, na kterou si i dnes ještě nějakou dobu hráči počkají. Diablo III čeká stejný osud.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: RPG | Zběsilý RPG clickfest
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15. května 2012
  • Plynulá zábava
  • Zajímavý příběh
  • Dlouhá trvanlivost
  • Skvělý multiplayer
  • Zatím bez PvP
  • Error 37 zpočátku
Související články
  1. Video: Sledujte své protivníky z Diabla 3
  2. Galerie: Diablo 3
  3. Video: Diablo má aprílové schopnosti
  4. Galerie: Diablo 3
  5. Diablo III odhaluje kouzelnici
  6. Video: Diablo, Starcraft a další
  7. Galerie: Diablo 3
  8. Galerie: Diablo 3
  9. Galerie: Diablo 3
  10. Galerie: Diablo 3
  11. Galerie: Diablo 3
  12. Diablo 3 nebude poslední svého druhu
  13. Diablo 3 změní grafického designera
  14. Hráči ukázali jak by mělo vypadat Diablo
  15. Nová mega: Diablo má konkurenci
  16. Blizzard: Diablo zůstane jaké je
  17. Nový týden: návrat Diabla
  18. Blizzard se vyjádřil ke kritice Diabla
  19. Diablo III na konzole?
  20. Diablo III - návrat krále
  21. Bude ohlášeno třetí Diablo?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A