Dojmy: Diablo III - peklo se otevřelo

Diskuze čtenářů k článku

DnF  |  20. 08. 2009 02:31

Konecne zase jednou pekne zpracovany clanecek .. krasna prirovnani, hrani s jazykem ... naposledy jsem podobne vtipny text videl snad ve score z roku 1994 :))) pan Stern ma jiste kouzlo, jen tak dal!

 |   |  Odpovědět
Anti-Mage  |  20. 08. 2009 19:38

Srovnání se zlatým věkem Score bych se zdaleka vyhýbal. Jazyk tohoto článku mě osobně naopak vyloženě nesedl. Přírovnávání k babičkám na schodech nebo k fotonům opravdu není moje představa dobrého článku o hře. Jistě, jsou v tom všechny potřebné informace a má to dobrou strukturu, ale ty pokusy o "hraní s jazykem" mě vyloženě kazily čtení. A to neříkám proto, že bych chtěl za každou cenu kritizovat. Normálně si v článcích nikdy nevšímám slohu a podobných drobností, ale tady mě to vyloženě mlátilo do očí.

 |   |  Odpovědět
Gijok  |  20. 08. 2009 08:01

která dojede na pirátství na PC. A vývojáři přejdou ke konzolím, tam se ještě dá vydělat.

 |   |  Odpovědět
peto  |  20. 08. 2009 09:23

diablo3 ma vysoku pridanu hodnotu pri kupe. tj battlenet a hranie online. vacsina warezakov sa rozhoduje prave na zaklade toho co poskytuje kupena hra v porovnani s tou zadarmo.
taka ista situacia nastava s wowkom. je milion free servrov, ale kazdy z nich stoji za hovn0. takze kazdy rozumny a zarabajuci clovek co ma zaujem venovat sa wowku si ho kupi. to iste s d3.

 |   |  Odpovědět
peto  |  20. 08. 2009 09:28

cize si nemyslim ze d3 bude mat problem s piratstvom. presne tak ako ho nema wow a sc a w3. dobre hry sa nemusia tlacit na podradne konzoly aby si na seba zarobili (vid blizzard a valve a EA s sims).
napriklad taky crysis - crytek, im neostava nic ine ako oslovit poloretardovane deti a ist na ps3 a xbox360.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 09:49

Taky si to nemyslím. Blizzardí hry s pirátstvím nikdy problém neměly, ale to spíš proto, že jsou orientované hlavně na dospělého zákazníka (i když to z grafiky moc nevypadá).

Miminálně jedno poloretardované dítě si myslí, že by Diablo na PS3 bylo podstatně lepší hrou než na PC. Proč? Místo klikání bys běhal analogovou páčkou, místo tří tlačítek myši bys využíval 8 tlačítek gamepadu + d-pad a dvě tlačítka pod páčkami - to je teoreticky 16 tlačítek, z toho 8 okamžitě dostupných.
Ale jsem jen poloretardované dítě a o hraní nic nevím, takže mě neberte moc vážně...

Že jsem tak smělý, zrovna Valve a Sims nejsou dobrý příklad... Valve vydává pro konzole z těch větších titulů např. Orange Box a Sims na konzolích vyšly taky - jednička i dvojka, plus nějaké datadisky.

 |   |  Odpovědět
Martin Z.  |  20. 08. 2009 09:54

Valve vydalo snad jen ten Orange Box, Left or Dead a to je vše a The Sims jen 5 dílu, když to porovnáš s PC...

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 10:24

Left for Dead 2 bude pro konzole, The Sims 3 taky... Abysme se zrovna u těhle případů ještě nedivili... EA má na konzolích velký zájem, Valve má zájem spíš na Steamu, ale očividně se jim trh konzolí taky líbí.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 10:32

Navíc je zase spousta sérií, které bohatě vydělávají jen na konzolích bez potřeby PCčkářů (Gran Turismo, Zelda, v podstatě i Final Fantasy, Killzone, God of War atd.)

 |   |  Odpovědět
peto  |  20. 08. 2009 10:41

vacsina z hier ktore si vymenoval su este na ps2. myslel som ze sa bavime o xbox360 a ps3.
myslim si ze kupit si ps2 sa oplati teraz viac ako xbox360/ps3. niektore hry stoja fakt za to (napr GOW, MetalGearSolid atd). v tom ti oponovat nebudem.

 |   |  Odpovědět
peto  |  20. 08. 2009 10:36

Gabe Newell hovori o PS3:
"The PS3 is a total disaster on so many levels, I think It's really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted"

"I'd say, even at this late date, they should just cancel it and do a do over. Just say, 'This was a horrible disaster and we're sorry and we're going to stop selling this and stop trying to convince people to develop for it'."

maju zaujem jedine o xbox a to iba preto ze optimalizacia pre xbox z PC nieje tak narocna. kazdopadne, pre konzoly nieje ziaden custom - user made content. vsetky addony su/budu platene.

sims3 ma nezaujima, ale zatial je len na PC.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 10:56

Kdyby nebyl Gabe Newell tak úspěšný s Valve a Steamem, řekl bych, že je to naprostý debil. A to nejen kvůli tomuhle výroku, poslední dobou dost perlí.

Že se vývojáři z Valve nejsou schopni naučit na PS3 vyvýjet neznamená, že konzole je katastrofa. Dokládá to spousta zajímavých titulů - Killzone 2, budoucí Gran Turismo 5, Uncharted a spousty dalsích PS3 only titulů.

Samozřejmě že je portace na/z XBox jednodušší, když je to v podstatě jen takové miniPC. Ale tak co, Valve stejně vydá z těch zajímavějších značek zase až Half-Life 3 a já se PC zbavovat nehodlám

 |   |  Odpovědět
Twen  |  20. 08. 2009 11:55

to, že PS3 je dá se to tak říct "špatná" konzole pro vývojáře dokládá právě to, že dobré tam jsou hlavně a výhradně PS3 only tituly... protože hry, které jsou i na ostatní prostě na PS3 nejsou dobře udělané proto, že je prostě "jiná"...

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 12:15

Je jiná... To ale neznamená, že je špatná...

 |   |  Odpovědět
_ef_  |  20. 08. 2009 15:35

Ano...
A mam dojem, ze ta poznamka, ze sony tak trosku pozapomnelo na to, co by radi vyvojari docela koresponduje s tim, co jste si rekli... Ze dobry jsou na PS3 exkluzivni zalezitosti - ty, kde je sony u vyvoje. Normalni vyvojari mivaji potize, vetsi ci mensi. A hlavne bych rekl, ze mozna problem nebude v tom, ze by se ve valve nedokazali naucit pracovat s ps3 poradne, ale ze je pro ne proste nevyhodny do toho cpat zdroje.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 16:03

Valve je kapitola sama pro sebe. Není to dostatečně velký producent her, aby na jejich účasti v konzolovém sektoru záleželo, přestože Gabe nešetří velkohubými prohlášeními, protože si to pravděpodobně neuvědomuje.

V čem je Valve silné je Steam. Jenže ten na konzolích nikdo nepotřebuje, protože jeho obdoby už tam jsou (XBox Live a PSN), zato na PC jde o unikát...

S tou exkluzivitou - myslím, že Microsoft moc nechce, aby se vývojáři konverzí snažili využít plný potenciál PS3, protože by se mohlo ukázat, že je lepší než XBox (čímž nechci tvrdit, že je to fakt, každá konzole má něco) a to by mu určitě neprospělo. Takže to vypadá takhle: "Chcete to konvertovat? No tak dobře, ale moc se s tím nemazlete." Navíc nepochybuju o tom, že by pořádná konverze potřebovala dost razantní přepis a investice by se nevyplatila.

 |   |  Odpovědět
_ef_  |  24. 08. 2009 08:29

Koukam, ze si s chuti vyberes a zamluvis to necim jinym. Doufal jsem spis ve vecny uvahy, nez zamlouvat konkretni vcelku rozumny vyjadreni tim, ze ho rekl nekdo pro danej segment trhu relativne nevyznamnej (a uznavam, ze valve je mnohem vyznamnejsi steamem nez svejma hrama, minimalne z myho pohledu).
Neva, ja nejsem fanatickej obhajce ani jednoho formatu, mne stacil Commodore vs Atari (:

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  27. 08. 2009 12:35

Jsem tím myslel to, že nejen že Valve je nevýznamné pro konzolvý trh, ale taky konzolový trh je nevýznamný pro Valve, takže souhlasím s tím, že se jim nevyplatí učit se psát hry na konzole.
Nicméně v globálním pohledu nemá tvrzení Valve (přestože si to jejich šéf neuvědomuje) v podstatě žádný význam, protože pokud budou vývojáři chtít a producent bude považovat konzolový trh za důležitý, vyvíjet na konzole se prostě naučí. Že Valve a Blizzard na konzole kašlou a myslí si, jak jim ubližují, nemusí konzole (jako segment trhu) trápit.
Že je vývoj pro PS3 obtížnější než pro XBox všichni ví... Asi jako je obtížnější vývoj pro PC než pro XBox... Však oni se to jednou naučí...

 |   |  Odpovědět
peto  |  20. 08. 2009 10:33

presne tak. sims je stale v podstate primarne PC titul.
valve sami povedali ze im je luto ze niesu schopni poskytnut tolko kolko poskytuju na PC(addony a komunita). napriklad povedali ze podpora ps3 bol uplny omyl a v buducnosti neplanuju ps3 podporovat ani robit hry na ps3. na xbox sem tam nieco releasne(za vacsinu doplnkov sa na xboxe plati).
este tu mame custom kampane pre L4D(mapy pre TF2). pre L4D zatial ich nieje moc, ale 1-2 su uz pomaly na urovni valve oficialnych levelov. a tie najlepsie sa este len chystaju. pokial viem tak toto je tiez PC only zalezitost.

co sa tyka blizzardu, nehovorim ze by nemali vacsiu predajnost keby robili svoje hry na ps3 a xbox(konzoly nemaju iba poloretardovane deti, je ich iba vacsina). lenze treba vidiet aj tie naklady. a kedze pushuju svoj battlenet(cez ktory sa da uz aj kupovat) tak si nemyslim ze zacnu podporovat nejake konzoly any time soon.

valve a blizzard sa specializuju prave na starsich hracov, takze PC je winner. a myslim si ze aj PC (moderska/herna) komunita je tiez ovela lepsia.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 11:00

No tak jasně, Valve a Blizzard mají svoje dojné krávy na PC, takže nemají důvod se hnát na konzole. Navíc musí konzoli dotovat v ceně hry, zaplatit licenci apod., jim se to asi ani nevyplatí.

PC moderská komunita má za sebou taky dlouhou historii, naopak ta konzolová se teprve rozjíždí, jak se pomaličku objevují hry s přiloženými editory (Little Big Planet).

 |   |  Odpovědět
peto  |  20. 08. 2009 13:37

na konzoly nikdy nebude ziadna moderska komunita. lebo xbox si uctuje aj za take prkotiny ako temy a pozadia. sony s ps3 nieje o nic viac otvorenejsia. velmi malo hier ma nejaky editor a LBP je asi jedna konzolovka ktora fakt pekne ukazala ze to ide aj na konzolach. zial je to jedina hra.
na PC mas modifikacie a extra content skoro na kazdu hru. a niektore mody to dotiahnu napriklad tak daleko ako DoTA. toto sa na konzolach nikdy nestane, prave koli ochrane contentu. na konzolach by za dotu uctovali 40euro...
ako pisali valve. mali problemy presadit L4D DLC zadarmo(surv pack). tusim ze ten bol zadarmo aj na xboxe. DLC ktory dojde teraz uz zadarmo nebude. pekny priklad.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 13:51

Jak to můžeš vědět? LBP je sice první, ale to neznamená, že poslední... Já právě doufám, že se takový přístup rozšíří. Dokazuje to už jen to, že i na konzolích to jde, pokud autoři hry chtějí.

Za co si kdo účtuje nevím, ale fanovské úrovně pro LBP jsou zadarmo, takže by to mělo jít i u jiných her.

Hodně pomáhá i fakt, že PS3 má integrovaný HDD, žádná jiná konzole ho nemá.

 |   |  Odpovědět
BlackRider  |  24. 08. 2009 11:42

> Hodně pomáhá i fakt, že PS3 má integrovaný HDD, žádná jiná konzole ho nemá.

Huh? :D

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  27. 08. 2009 12:38

Nebo snad má? Která? XBox? Wii? Nebo snad nějaká starší?
Disk v základu je poměrně důležitý pro vznik modifikací - bez disku je ani nevytvoříš ani nestahneš...

 |   |  Odpovědět
BlackRider  |  27. 08. 2009 14:28

Xbox ma HDD pokud vim ve vsech verzich krome arkade. Ale pametovy karty maj dnes uz snad vsechny konzole a neni duvod proc by se ty modifikace nemohli ukladat na pametovy karty, kdyz uz z nich dou hrat kompletni hry. Ono ciste technicky vzato neni duvod proc by nemohli bejt mody na DVD.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  27. 08. 2009 15:19

No právě, v Arcade verzi není disk...
Pokud vím, tak se hry z paměťových karet nehrajou, hrajou se z DVD. Na kartu se jen ukládá... A kapacita je poněkud malá.
Pro mody je důležitá možnost stahování, kdyby je měli distribuovat na DVD, musely by být placené.

 |   |  Odpovědět
BlackRider  |  27. 08. 2009 15:35

No a koho zajma naka Arcade verze? :)
Z pametovych karet se hry hrajou. Treba PSP Go uz ani jinou moznost mit nebude.
Stahnes mod, vypalis, hrajes... kde vidis problem?

 |   |  Odpovědět
BlackRider  |  27. 08. 2009 15:37

Krome toho kapacita pametovych karet je dnes uz nad kapacitou BluRay, o DVD nemluve...

 |   |  Odpovědět
skl  |  20. 08. 2009 11:08

to je dost hloupe srovnani s tim gamepadem...nebo chces souperit s nejakymi 18 tlacitkami vs mys+klavesnice ?

 |   |  Odpovědět
Twen  |  20. 08. 2009 11:58

hele, je fajn že bys běhal analogovou páčkou... a druhou budeš klikat?
máš krásných 16 tlačítek gamepadu... a kruci... na pc mam jen 4 čudlíky na myši + kolečko a . hmm... počkej, počítám klávesy na klávesnici... a abych byl fér tak jen ty na které v rychlosti došáhnu druhou rukou... ale myslím že je jich víc než 16...

jo a jinak, bojim se, že v Diablu 3 nemáš s gamepedem proti myši + klavesnice nejmenší šanci v jakemkoli souboji...

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 12:14

Ne, druhou analogovou páčkou bych třeba scrolloval mezi skilly. Nicméně důležitá je možnost pohybu pomocí analogové páčky, vylučuje to překlik v souboji. Samozřejmě, chtělo by to trochu přepracovat herní mechanismy, třeba zaměřování a operace v inventáři, ale pohyb pomocí klikání myši mě vždycky štval - nedalo se pohybovat a zároveň útočit.
S těmi tlačítky jsem chtěl jen naznačit, že počet naprosto dostačuje (stejně se ve dvojce daly na skilly namapovat jen Fka a ještě ne všechny).

Bojím se, že s myší a klávesnicí, bys neměl šanci proti gamepadu

 |   |  Odpovědět
skl  |  20. 08. 2009 12:33

proboha ;] a proc pobihas pomoci klikani mysi ??? gamepad je jedina ulitba hracum, kteri se chteji rozvalit v kresle pred telkou a mit tam po ruce klavesnici s mysi moc dobre nejde...ale je to kompromis a jako takovy v 90% her je horsim resenim

a pohybovat se v menu nedej boze v inventari pomoci packy na gamepadu misto mysi ???? no omg, to bych si musel zasit pusu, protoze tolik sprostych slov kolik by ze me slo, jsem v zivote nepouzil

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 12:47

No tak pomocí držení tlačítka, což ale nemění nic na tom, že přicházím o možnost útoku v pohybu.
Taky jsem si myslel (11 let hraní na PC), že je to horší řešení, ale jediný žánr, kde se tohohle názoru stále držím (po několika měsících s PSky), jsou FPS.
Zahraj si třeba Alien Shooter. Princip pohybu je dost podobný Diablu, akorátže klávesnicí běháš a myší míříš. Tak nějak bych si to představoval.

Ve většině RPG na konzolích to funguje, tak co by to nemohlo fungovat v Diablu? Označím předmět a buď se sám zařadí do příslušného slotu a nebo mu slot vyberu... Rychlý, snadný a funkční. Drag & Drop samozřejmě není moc dobré řešení pro gamepad.

 |   |  Odpovědět
peto  |  20. 08. 2009 13:46

konzolove RPG maju ale docela daleko od tych PC skutocnych RPG. ja si nemyslim ze diablo3 je skutocne RPG. na gamepade by sa podla mna hralo docela v pohode. jedine co mi na gamepad nesedi su strielacky a RTS(a skutocne RPG).

skutocne RPG = Baldur's Gate, fallout1-2, Planescape: Torment atd atd.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  20. 08. 2009 13:56

Třeba Red Alert 3 má ovládání na konzoli vyřešené ideálně, takže ani ty RTS v budoucnu snad nebudou problém.

Klasická izometrická RPG bych taky na gamepadu ovládat nechtěl... Ale máme tu jinou dobu, izo RPG pomalu mizí a stávají se z nich konzolové akční 3rd person nebo 1st person RPG a tam s ovládáním není problém.

 |   |  Odpovědět
Baldric  |  23. 08. 2009 14:28

Nedojede na piratstvi. Z uplne stejneho duvodu, jako na to nikdy nedojelo D2, SC, W3, WoW - diky BN.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor