Dojmy: R.U.S.E. – stratégova nirvána

Sklánět se nad mapou a posouvat ikonky tančíků, vojáčků, lodiček a letadýlek je snem každého hráče strategií. Autoři R.U.S.E. to ví a umožňují.
Kapitoly článku

Pro ještě lepší ponoření se do druhé světové války pak slouží možnost zahrát si za šest velkých mocností – konkrétně za Němce, Italy, Brity, Američany, Francouze a Rusy. Každá z těchto frakcí nabídne trochu jiné jednotky a bude nutné mít drobně jinak složenou armádu, i když pod taktovku dostanete vždycky nějaké ty obrněnce, pěchotu, letectvo a námořnictvo. Kupříkladu Němci se budou soustředit především na tanky, což znamená vysoce mobilní a silně obrněné útoky, kdežto Američané se budou spíše spoléhat na silnou artilerii, s jejíž pomocí mohou zničit nepřítele na velkou vzdálenost.

ruse_art1.jpg

Multiplayerové bitvy se pak mohou být více než zajímavé, i když mě stále trochu rmoutí časový limit, jímž mají být jednotlivé zápasy ohraničeny - 20 minut se mi osobně zdá jako poněkud krátká doba. Autoři sice slibovali, že je to ten nejlepší čas, jaký nalezli a že jej bude možno i zvýšit, ale mně stejně přijde, jako příliš krátký. Zvláště pro slibované obří mapy, na nichž se má utkat až šest hráčů (v režimu 3 vs. 3 nebo 2 vs. 2 vs. 2.)

V singleplayerové kampani se budete muset spokojit se hrou ve jménu hvězd a pruhů

Ostatně, trošku mě vylekalo sdělení, že mapa, kterou jsem měl tu čest hrát, byla označena za jednu z nejmenších. Je však fakt, že pro vítězství je třeba nahnat pouze vysoké skóre, které získáváte za ničení nepřátelských jednotek.
VIDEO: 1352 'R.U.S.E. - trailer'
Možnost výběru frakce se však bohužel týká jen multiplayeru, v singleplayerové kampani se budete muset spokojit se hrou ve jménu hvězd a pruhů. Příběh má sledovat mladého majora Joe Sheridana, jenž se bude pod vaším vedením prokousávat boji na západní frontě a na skok se podívá dokonce i do Afriky. K tomu, abyste se nenudili, má sloužit i výzkum nových technologií a podle několika náznaků se možná hráči dočkají i několika německých experimentálních vynálezů, které budou moci využít ve svůj prospěch.

Polnice volá do boje

To vše pak musí zákonitě u některých vyvolat hořký úsměv na rtech. Určitě se nyní ptáte, jak je možné něco takového ovládat na konzoli. Věřte mi, že jsem byl velmi příjemně překvapen lehkostí a přesností umisťování jednotek a budov v oblasti, stejně jako se příjemně a intuitivně ovládalo i minimalistický interface. Mohu upřímně říct, že jak jsem měl malé problémy s přesností ovládání Red Alert 3, v Ruse jsem na ně okamžitě zapomněl a bojoval spíše s nepřítelem, než s gamepadem.

ruse_05.jpgruse_06.jpg

Stejně tak mohou mít někteří škarohlídi problém s grafikou a s framerate. Za sebe mohu prohlásit, že jsem byl nadšen celkovým vizuálním zpracováním a několikrát se postupným zoomováním ujišťoval, zda se mi to opravdu nezdá a hra skutečně vypadá na strategii tak dobře a zároveň přehledně.

Hráči dočkají i několika německých experimentálních vynálezů

Naštěstí se mi nic nezdálo a ani mi nebylo promítáno naleštěné HD video, což kvituji s povděkem. Jen poznámečka ohledně již ruse_art2.jpgzmíněného počtu framů za sekundu – podle autorů je i na X360 60 FPS stabilní hodnotou.

Musím přiznat, že při odjezdu do Kolína jsem o Ruse takřka nic netušil a veškeré informace o této hře pouštěl jedním uchem dovnitř a druhým zase ven. V úvodu článku jste si mohli všimnout, že ani při samotné přípravě na prezentaci jsem neprojevoval velké nadšení. O to více mě hra překvapila a přiznám se, že jelikož šlo o první prezentaci a hru, kterou jsem si na výstavišti vyzkoušel, srazila mě na kolena asi nejvíce. Pokud bych měl za sebe udělit titul „Skokan GamesCom 2009,“ patřil by právě Ruse.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Eugen Systems | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 9. září 2010
  • Spojení RTS a TBS
  • Systém lstí
  • Chytlavé bitvy
  • Velký důraz na multiplayer
  • Nevyváženost jednotek
  • Žádný vliv prostředí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,