Dojmy: Starcraft 2: Wings of Liberty – probdělé noci

Nástupce legendy je již za tleilaxánským metaplazmovým bukem. Nelenili jsme a vydali se po sobě házet atomovky a obecně děsně zábavně zergovat a rushovat.
Kapitoly článku

Bez GPS do vesmíru nelez

Nejvýraznější mezi nevýraznými novinkami je práce s topografií map. Na rozdíl od minulého dílu je zde několik jednotek, které dovedou překonávat srázy a útesy. Mariňácký Reaper je obyčejný voják s jetpackem na zádech, ovšem ve větších počtech dokáže nepěkně a bez problému doskákat přes překážky k týlu nepřítelovi základny a pokud nenarazí na protiopatření, vyřídí třeba celou protivníkovu skupinu těžařů.

Nejvýraznější mezi nevýraznými novinkami je práce s topografií map

Protosanský Colossus, robot na štíhlých nožkách jako z Války světů, je pomalejší, handicap si ale vynahrazuje těžkou palbou z laserů, když bezproblémově kráčí po skalách přímo do centra bitvy.

starcraft 2 03.jpg

Sledovat terén se vyplácí. Není horší situace, než vyrobit si extrémně silnou pozemní armádu a nato zjistit, že k nepříteli nevede žádná pozemní cesta. Zde lze autorům vyčíst menší přehlednost map, kdy zraku snadno unikají nájezdy na výškově jinak položené plošiny apod. Jenže pořád je to Starcraft – ani v takovém případě není nic ztraceno.

starcraft 2 10.Jpg starcraft 2 11.Jpg

Stačí vyrobit přepravní lodě, vybrat skulinu v protivníkově obraně a připravit nečekané vylodění. Zpestřením mají být i radarové bóje roztroušené po mapách, jejichž ovládnutí odhalí kus mapy kolem, nebo zničitelné hromady suti blokující cestu. Nic převratného, ale alespoň se tím omezí časté útoky profesionálních hráčů s několika základními jednotkami hned v prvních minutách hry ((ne)oblíbený rush).

Řežba jako v bavlnce

Starcraft se již v betaverzi hraje výborně živelně. Autoři nehází klacky pod nohy složitým ovládáním. Již ovládací panel zabírá pořádný kus obrazovky, aby se na něj pohodlně vešly velké, přehledné ikony a informace o všech jednotkách v právě označené skupině. Je zde rovněž 3D portrét jednotky, jenž je sice funkčně naprosto k ničemu, ale přispívá všudypřítomně stylizaci vesmírné opery. Velmi příjemným prvkem ovládání je řetězení příkazů jednotkám pomocí klávesy Shift v kombinaci s pravým tlačítkem myši. Stačí poslat jednotku stavět budovu, naklikat další akce (postavení čehokoliv dalšího, pak návrat k těžbě apod.) a o víc se nestarat.

starcraft 2 14.Jpg starcraft 2 15.Jpg

Betatest nyní představuje rovněž zatěžkávací zkoušku pro novou verzi uživatelského rozhraní Battle.net, pomocí nějž se hráči připojují k online zápasům a které je zcela integrováno do hry. Prozatím aktivní volby jako klasické zakládání her a připojování se k existujícím fungují bez problému a jsou příjemné na poklik. Srdcem Battle.net je systém pro automatické hledání zápasů mezi všemi připojenými hráči na stejné úrovni zkušeností. Stačí kliknout a za pár vteřin se hraje. Hra však v plné verzi nabídne víc: achievementy, tj. ohodnocení za výrazné úspěchy nebo nástroje pro spravování přátel a celých klanů.

Blik, prsk, buch, žgrkchchchšpecht

Grafika dělá z novinky ten starý dobrý Starcraft se stylizovanými mezihvězdnými křižníky, které jsou na obrazovce tak velké, jako čtyřčlenná partička mariňáků.

Starcraft se již v betaverzi hraje výborně živelně

Protože vizualizace upřednostňuje svůj vlastní styl před nejnovějšími grafickými efekty, vše efektně jiskří a vybuchuje i na starších počítačích. Navíc jsou zde široké možnosti nastavení. V betaverzi to není, ale třeba půjde v plné verzi nastavit i kvalita parkovacích světel obřích robotů.

starcraft 2 22.jpg starcraft 2 23.jpg

Jelikož multiplayer vsadil na staré karty, má našlápnuto, aby v popularitě kompletně nahradil svého předchůdce, jenž síťovým kláním a progamingovým akcím kraloval dvanáct let. Těžko říct, jak si povedou tři kampaně ve hře pro jednoho hráče, když mechanika hry jako takové nedoznala žádných změn. Příběhové tažení navíc rozděluje titul na tři samostatně prodávané díly (jako první vyjde kampaň za lidi s podtitulem Wings of Liberty, pak se přidají Legacy od the Void a Heart of the Swarm), nicméně tituly jako Warcraft 3 a World of Wacraft dokázaly, že scénáristé firmy Blizzard dokážou být epicky výpravní a v herním světě jen těžko hledají konkurenci.

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 27. července 2010
  • Příběh a postavy
  • Originální mise
  • Znovuhratelnost
  • Zakomponování achievementů
  • Editor
  • Online služby
  • Nejasnosti u upgradů
  • Příliš velký zoom a UI

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,