Dojmy: StarCraft II: Wings of Liberty – nášup z bety, část 1.

Multiplayerová beta skončila a my se s vámi po mnoha hodinách bitev můžeme podělit o zážitky a informace. Bude to bomba.
Kapitoly článku

Comeback slaví i Mutaliskové, rychlé letecké jednotky útočící na zem i vzduch, navíc se schopností zasáhnout více cílů – perfektní na hit-and-run škádlení protivníkových těžařů.
Novinkou je Infestor, jakási náhražka Defilera. Umí se pohybovat pod zemí, a ač sám neútočí, svými schopnostmi umí vyhrát zápas. Fungal Growth plošně zasáhne jednotky, krátce jim znemožní pohyb a po tu dobu je zraňuje. Neural Parasite zase dlouhým chapadlem zasáhne jednotku a ovládne ji – skvělým cílem pro tuto schopnost jsou silné jednotky, jako je Thor, Battlecruiser, Colossus, Carrier, Ultralisk…

sc_II_artwork_01.jpg

Letectvo zase obohatí ještě Corruptor: protivzdušná jednotka vybavená schopností ještě zvýšit zranění, jaké zasažená jednotka dostane. Corruptora navíc můžete později změnit na Brood Lorda, ultimátní protipozemní nástroj zhouby vystřelující drobné Broodlingy,

Kde zergové vytváří spoustu jednotek a počítají s velkými ztrátami, protossové dají na hrstku drahých, ale silných elitních jednotek

které rozcupují cokoli. Podobně morfovat umí i Overlord: vzniklý Overseer má detektor a několik veselých schopností. Na zemi pak pochopitelně nesmí chybět veliký Ultralisk s plošným útokem a velkým zraněním proti budovám.

Protossové – když cítíte každou ztrátu

Tam, kde zergové vytváří spoustu jednotek a počítají s velkými ztrátami, protossové dají na hrstku drahých, ale silných a schopných elitních jednotek. Tato starobylá rasa disponuje množstvím atraktivních technologií, ale cenou za ně je nutnost dokonale zvládnout zásobování surovinami a micromanagement armády.

sc_II_artwork_07.jpg

Na protossech si snadno oblíbíte jejich způsob stavění; sice téměř všechny budovy musí být v dosahu pylonu (ty zajišťují i zásoby pro stavbu jednotek), a pokud později nejsou, nefungují, ale zase se staví samy – stavební jednotce stačí jen otevřít portál. U protossů trvá spousta věcí docela dlouho, proto má základní budova možnost produkci cílové budovy (stavbu jednotky, výzkum technologie) urychlit.
Senzační změnou prošla Gateway, budova pro stavbu základních bojových jednotek, kterou můžete změnit na Warpgate. U jedné nebo dvou to není výhra – při čtyřech a víc se dějí divy. Změna znamená, že jednotky nestavíte obvyklým způsobem, ale téměř instantně přivoláváte na libovolné místo, které napájí vaše pylony; následně stačí chvíli počkat a můžete si přivolat další jednotky (samozřejmě za ně běžně platíte).

VIDEO: 2589 'Starcraft 2 - Motership trailer'

První jednotkou je opět Zealot, silný bijec v boji tváří v tvář, jeho nízkou rychlost pohybu časem vyváží Charge upgrade. Další jednotkou ale není Dragoon, ti v SC2 nejsou vůbec. Namísto něj Gateway produkuje Stalkera a Sentry. Stalker střílí na zem i vzduch a s upgradem se umí jednou za deset sekund kousek teleportovat, pokud na cílové místo vidí; a ano, jde to i přes útes. Sentry je užitečná jednotka nejen díky svému přijatelnému útoku na zem i vzduch, ale zejména díky schopnosti nakrátko na bojišti vytvářet neprůchodné, ale průstřelné překážky.

starcraft 2 14.Jpg starcraft 2 15.Jpg

Robotické technologie nabízí jedinou jednotku stejnou s nabídkou z prvního SC: Observera, neviditelného bezbranného průzkumníka. Immortal je náhrada za Dragoona, nicméně jen protipozemní; zato je však vybavený štítem, který redukuje každé zranění na 10 bodů, což jej činí velmi účinným proti malému množství silných jednotek. Konečně zde najdete také Colossa, velkého robota s plošným útokem a schopností slézat útesy.

starcraft 2
 03.jpg

Inovacemi prošlo i letectvo. Základním letounem je Phoenix, protiletecká jednotka nebezpečná hlavně ve větším počtu – umí však zdvihnout do vzduchu většinu jednotek, a tak zlikvidovat i pozemní cíle. Void Ray je zvláštní hračka, jejíž útok je slabý, ale postupně se nabíjí do obludných rozměrů.

Nejvíc legrace je s Vortexem: černou dírou, která na chvíli vtáhne všechny jednotky v dosahu, a dočasně je tak odstraní z bojiště

Roli přepravní jednotky se ujala Warp Prism, jejíž výhodou je schopnost rozložit křídla, a simulovat tak pylon – není tedy problém protivníka navštívit s tímto letadélkem, vyložit dva Immortaly, přivolat několik dalších jednotek a vyrazit na párty. Finální leteckou zbraní je pak opět Carrier útočící až osmi letadélky, které si sám staví.

sc_II_artwork_15.jpgDo bojů mohou zasáhnout opět i templáři: High Templar sám neútočí, je žádán hlavně pro svoji schopnost rozpoutat ničivou psionickou bouři. Dark Templar je znovu permanentně neviditelný bojovník nablízko krájející mariňáky jednou ranou. Sloučením dvou libovolných templářů dostanete Archona, bojovou jednotku, jež ovšem svoje místo v SC2 teprve hledá: na svoji velmi vysokou cenu nabídne jen málo. Dark Archon v SC2 není.

U protossů je ještě dobré zmínit Mothership: ultimátní leteckou jednotku, kterou můžete postavit v základní budově a máte k dispozici vždy maximálně jednu. Sama je svými útoky docela nebezpečná, navíc zneviditelní všechny přátelské jednotky i budovy v blízkém okolí. Nadto k sobě může přivolat jednotky z cílové lokace, nicméně nejvíc legrace je s Vortexem: černou dírou, která na chvíli vtáhne všechny jednotky v dosahu, a dočasně je tak odstraní z bojiště.

Tady pro dnešek naše povídání ukončíme. Příště se podíváme na mapy, nové vylepšení a přineseme spoustu dalších informací. Těšte se!

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 27. července 2010
  • Příběh a postavy
  • Originální mise
  • Znovuhratelnost
  • Zakomponování achievementů
  • Editor
  • Online služby
  • Nejasnosti u upgradů
  • Příliš velký zoom a UI
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,