Všichni evropští fanoušci se již brzy budou moci vydat na cestu za pravdou a hledáním spravedlnosti v prvním next-gen dílu klasické série Tales of.
Bosové si zaslouží úctu
Během hraní mě několikrát překvapila obtížnost bosů, která je oproti normálním bitvám mnohonásobně vyšší. Nabízejí tedy příjemnou výzvu (někdy možná i trochu frustrace) a kromě toho, že je musíte porazit, můžete u každého zkusit splnit speciální tajnou misi.
Graficky nelze hře téměř nic vytknout, vypadá jako interaktivní japonské anime
Ta spočívá ve splnění nějakých neznámých podmínek (např. povalení bose na zem, využití možností prostředí a podobně) a jako odměnu přináší vzácné předměty.
Tales of UnknownI přesto, že série Tales of již prodala celosvětově přes deset milionů kusů a čítá přes deset her v hlavní sérii plus mnoho vedlejších titulů, se jich k nám bohužel příliš nedostalo. Pro Tales of je stejně jako pro Final Fantasy typické, že se každý díl (kromě pár přímo navazujících titulů jako například Tales of Destiny 2) odehrává ve zcela originálním fantasy světě a obsahuje zbrusu nové postavy. Stejně jako Final Fantasy má Cida, tak i Tales of mají své tradiční postavy, které se vyskytují v téměř každém díle. Jedním z nich je Wonder Chef, skrývající se v různých bizarních předmětech. Učí hráče recepty na kulinářská díla. Dalším je například většinou nepovinný boss Sword Dancer. Typickým pro Tales of je také soubojový systém, který připomíná bojové hry. Hráči v reálném čase ovládají jednu postavu a s ní provádějí různá komba a útoky. V novějších Tales of nesmí chybět tradiční rozhovory - skity, ve kterých jsou postavy charakterizovány pouze svým portrétem a probírají mezi sebou různá témata.
Každý hlavní Tales of titul má také svoje moto, které charakterizuje děj. U Vesperie je to například: „To enforce one's justice“. Kromě Tales of Vesperia, kterou si vlastníci Xboxu 360 budou moci již brzy zahrát, by v Evropě mělo někdy na podzim vyjít ještě pokračování Tales of Symphonia – Tales of Symphonia: Dawn of the New World. |
Další tři charaktery při bitvě jsou svěřeni do rukou vámi nastavitelné umělé inteligence, která většinou odvádí svoji práci. Nicméně párkrát se mi stalo, že místo, aby mág inteligentně odběhl a začal kouzlit oživovací kouzlo, tak se ho snažil vykouzlit přímo u rozlíceného bose. A to několikrát. Ani nemusím dodávat, jak to dopadlo.
Jako v anime
Graficky nelze hře téměř nic vytknout. Cellshade grafika ladí k celkové anime stylizaci. Prostředí, co jsem doposud viděla, byla bohatá a různorodá. Pouze na některých místech si tvůrci mohli odpustit neviditelné bariéry, přes které nelze jít dál i přesto, že by tam postava jasně prošla.
Trochu mě mrzí, že i přes různé spekulace není v preview verzi možné přepnout na japonskou zvukovou stopu. Anglický dabing není vyloženě špatný, ale do úrovně Final Fantasy XII či série Metal Gear Solid má daleko. Uvidíme, jak to bude ve finální verzi. Věřím také, že mírné problémy s plynulostí hry ve finální verzi nebudou.
Škoda, že si tvůrci nejspíš nenašli čas zakomponovat do hry některé bonusy ohlášeny pro PS3 verzi, která má vyjít někdy na podzim v Japonsku. Kromě nově namluvených scén, extra scén, skitů, questů a podobně zde přibude zcela nová hratelná postava.
Škoda, že si tvůrci nenašli čas zakomponovat do hry některé bonusy ohlášeny pro PS3 verzi
I přesto, že se Evropa hry dočká až téměř rok po vydání v Japonsku či USA, to nevypadá, že by se od původního vydání něco výrazněji změnilo. I přesto ale věřím, že se rozhodně je na co těšit a že si Tales of Vesperia bude užívat každý fanoušek japonských RPG, a to hodně dlouho.
- Sympatické postavy, které vám nebudou lhostejné
- Akční a zábavný bojový systém
- Dlouhá hratelnost plná zajímavých nepovinných úkolů
- Mnoho klišé v příběhu
- Pomalejší rozjezd bojového systému
- Bez bonusů pro PS 3 verzi