Doodle Dorks – ňoumové nejsou pro trouby (recenze)

Název hry přesně vyjadřuje její podstatu. Doodle láká na výtečnou grafiku a Dorks jsou hrdinové, co jen tak sedí, i když by se měli spojovat.
Doodle Dorks – ňoumové nejsou pro trouby (recenze)

První dojem je důležitý. Čeští tvůrci z Dream Mill to vědí, a proto jejich prvotinu, logickou hru Doodle Dorks, náležitě vyparádili. Pohledem jste stejně prošmejdili všechny obrázky předtím, než se vaše oči zakously do prvních písmen recenze, takže jedno už víte – Doodle Dorks vypadají graficky výtečně. Jako pozadí zmačkaný papír s různými čáranicemi (z anglického doodle), na popředí jednoduché objekty s výraznou linkou a pestrými barvami. Jednoduché, čisté, hezké. Co z obrázků nevyčtete je, že se jedná i o velmi povedenou logickou hříčku.

Doodle Dorks 03.jpg

Hlavní roli mají různě se ksichtící kostičky, to jsou Ňoumové (Dorks). Ňoumové se rádi kamarádi se stejně vypadajícími Ňoumy, a když se spolu dotknou dva a více stejných, zmizí (asi na pivo).

Doodle Dorks vypadají graficky výtečně

Šoupat prstem po displeji jednotlivé kostičky a spojovat všechny stejného typu je vaším primárním a vlastně jediným úkolem. Prosté? Ne tak docela. V cestě vám brání spousta překážek, ať už to jsou jednoduché plošinky a sloupy, či později různé jezdící plošiny, magnety, přepínače gravitace a další piškuntálie.

Doodle Dorks 02.jpg

Další záludností je touha Ňoumů se okamžitě spojovat a mizet. Stačí se dotknout druhé, stejné vypadají kostičky a jsou fuč. No jo, co ale s tou třetí, co tak smutně kouká na vrchu plošinky? Ta má smůlu. Pokud to tedy nevymyslíte tak, aby se dotkly všechny tři kostičky najednou. A to byste měli, pokud chcete dosáhnout maximálního hodnocení za danou úroveň.

Další záludností je touha Ňoumů se okamžitě spojovat a mizet

V Doodle Dorks funguje klasické ohodnocení třemi hvězdičkami: první (stačí na odemčení další úrovně) dostanete za spojení určitého počtu kostiček, druhou obdržíte za vymizení úplně všech a třetí hvězdičkou budete oceněni, pokud to celé zvládnete do určitého počtu tahů. Limit bohužel není znám hned při prvním vstupu do úrovně, ale to je jen malá drobnost.

Doodle Dorks 01.jpg

Časové omezení tvůrci nepoužili a jsem jim za to dost vděčný. Na jednu hvězdičku proletíte úrovní za chvilku, získání zbylých dvou vám dá zabrat daleko víc. I tak je docela škoda, že celkových úrovní je zatím jen 45, což je asi i největší chybou Doodle Dorks. Na druhou stranu, trvanlivost rozšiřuje klasický systém achievementů, než jich sesbíráte všech 40, pár hodin vám to sebere. Hra je k dispozici jak pro iOS zařízení, tak pro Android a ani jedna verze nestojí přes 20 Kč, takže poměr cena/zábava je špičkový.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Logické | Logická spojovací hříčka
Výrobce: Dream Mill | Webové stránky hry
  • Chytlavá hratelnost
  • Sympatická grafika
  • Skvělý poměr cena/zábava
  • Úrovní mohlo být víc
  • Předem není znám limit kroků
Související články
  1. 9mm – Max Payne v mobilu (recenze)
  2. Cars 2 - příliš rychlý Blesk McQueen (recenze)
  3. Woozzle - uklidňující cvrnkání kuliček (recenze)
  4. Liqua Pop - zábava s kapkami rosy (recenze)

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A