DOOM 4: pravá nostalgie

Kultovní řezničina přichází s novým dílem a sází na to samé co minulé díly - na brutalitu.

Příval démonů na Mars se nezadržitelně blíží a dojde k němu na jaře, kdy se dostaneme do kůže mariňáka, který bude mít na starost zadržet tuto migrační vlnu mocným arsenálem.

Příběh kopíruje první dva díly: jste mariňák a máte vykosit všechno na mapě. Jak prosté, ale v dnešní době? Aréna, ve které máme vykosit zástupy monster, opravdu? Přitom nový Wolfenstein dokázal skloubit příběh (na kvalitu nehleďme) a svižnou akci. Zatím to vypadá, že dostaneme pouze svižnou akci. Imp to vem, hlavně že tam budeme sbírat klíče ke dveřím.

maxresdefault (1).jpgmaxresdefault.jpgss4.jpg

Lásku budeme moci rozdávat klasickými zbraněmi, mezi kterými nechybí raketomet, plasmová puška a rotační kulomet na steroidech. Velmi zamrzí stále nepotvrzená Big Fucking Gun (ano, BFG). Co už potěší je možnost vylepšování zbraní a přidání zakončovacích úderů, které využijete na oslabené nepřátele. Lze použít i v multiplayeru.

Ten bude opět chaotický jako Brit10 s tím rozdílem, že kempení se nedoporučuje. Kdo neběhá, umře. Kdo běhá, umře taky, ale později.

nD9pQu3.jpg

Další svěží novinkou je možnost vtělení se do démona v multiplayeru. Což je další zajímavě okopírovaný prvek z jiných her, nicméně tu nemusí být na škodu. Možná se dočkáme i módu, kdy půjdou mariňáci proti kyberdémonovi ovládanému pátým hráčem, a kdo z koho.

 

Automatická obnova života? Zapomeňte! Tady nejste ve školce, tohle bude pravá řezničina se sbíráním lékárniček a nábojů.

 

„Rozmanitost“ prostředí bude hodně podobná třetímu dílu s novinkou šplhání či skákání pomocí jatpacku na nedostupná místa. Protože lítání je cool, tak to dáme i do Dooma. Může jít o další svěží novinku, ale staromilci jí spíš zavrhnou, jelikož se ztratí ono pověstné "držet šipku dopředu a vykosit všechno, co se hýbe". Teď budeme muset i zatáčet do stran a někdy i povyskočit. Šílenost.

2884161-unwilling_attack_1434321951.jpgdoom4.0.jpgdoom-mancubus-screenshot_1920.0.jpg

Nelíbí se vám prostředí? Máte možnost jej změnit. Editor map SnapMap lze použít rovnou ve hře. Jistě se dočkáme mnoha ikonických map z prvních dílů, jako je například Entryway! Editor má být jednoduchý a umožňuje skriptování situací. Můžeme se tak těšit na fanouškovské mapy a kampaně, které pravděpodobně časem zastíní i to, co nám naservírují vývojáři.

Možná se vám zdá tón tohoto článku trošililinku nepřátelský, ale máme strach, aby se naše další milovaná značka nestala jednou z mnoha her, které sází na nostalgický název a přitom nabízí obsah a hratelnost hry, kterou koupíte v Tescu u pokladny za dvě stovky.

Opravdu je tedy na co se těšit? Grafika čtvrtého dílu bude vylepšená o lifting a světlo, takže konečně uvidíme démony v celé jejich kráse, na což je ostatně engine uzpůsoben skvěle. Škálu zbraní s motorovou pilou, které chybí BFG, snad doplní další zajímavé kousky a absence příběhu jistě nebude tak horkým problémem, jak se může zdát. Už jenom kvůli nalézání ruky vědce, ale moc si od něj neslibujeme.

2884081-cyberdemon_rev_1434321862.jpg

Už jenom kvůli pocitu vražení motorové pily do Impa či utrhnutí pazoury démona, se kterou ho nakonec umlátíme k smrti se na nový Doom těšíme.

Perlička na závěr. První verze hry se pohlavárům z Bethesdy příliš nelíbila: „Nebyli jsme šťastní z toho jak hra vypadá,“ přiznal Pete Hines. Připomínala více Call of Doom či BattleDoom, než pravé pojetí značky. Což je dobře, Doom má mít svoji originální hutnou atmosféru, která by se neměla dát zaměnit s něčím, co vychází každý rok.

DOOM 4 vyjde příští rok na jaře na PC, PlayStation a Xbox One. Připravujeme pro vás také dojmy z alfatestu.

Nejnovější komentáře