DOOM I, II a III: klasika se vrací v obdobné kvalitě...má návrat cenu?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 13

Diskuze k článku

Ondra  |  12. 08. 2019 20:19

Zdravím, měl bych dotaz,všude čtu nebo slyším, že Doom I,II,III bude remasterováno.
Doom III dokonce i na PS4,ale ať hledám jak hledám nemohu najít termín,kdy kroku dojde a kdy bude možné je zakoupit. Jediné co nacházím je veřejně známá skutečnost, že Doom Eternal vychází 22.11.2019.Poradte Díky Všem

 |   |  Odpovědět
Kája  |  12. 08. 2019 13:20

Také jsme pařili doma. Ale Heretic (1994) mi přišel ještě zábavnější.

 |   |  Odpovědět
mira  |  12. 08. 2019 14:16

Taky jsem z neho byl nadsen v te dobe. Barvicky, stredovek, magie... nicmene to byl jen preskinovany doom. Kdyz to zhodnotim zpetne, doom je legenda, Heretic nuda.
I presto dokazu "cockadoodledoo" napsat stejne rychle jako "idkfa" :D

 |   |  Odpovědět
Damned  |  12. 08. 2019 11:27

Proč se Doom stal legendou a je hratelný i dnes je především kvůli jeho jednoduché modifikovatelnosti.
Komunita vytvořila na tisíce modifikací, mapsetů, nových monster, zbraní a stále vznikají nové.
Některé se už původnímu Doomu vůbec nepodobají. (https://www.moddb.com/mods/total-chaos)
(https://boa.realm667.com/)

Mimochodem i my jsme stále trochu aktivní :D
https://www.doomworld.com/forum/topic/106371-czechbox/

 |   |  Odpovědět
12. 08. 2019 07:16

Autor píše, že re-release má být vydán pro PC. Takovou informaci se mi bohužel nepodařilo dohledat. Stejně tak mi chybí zmínka, jak se tohle převydání liší od BFG edice (2012). Nebo je to snad akorát pozdě vydaná BFG Edition pro XBOXOne, PS4, a Switch, které tenkrát svého retro-Dooma nedostaly?

 |   |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2019 08:25

Nevím, kde jsem tu informaci našel a sám ji teď nemohu dohledat. Nebudu lhát, článek vznikl v pátek večer před sobotním ranním odjezdem na hory, takže chyba mohla vzniknout z únavy. V každém případě se omlouvám a chyba bude opravena.

BFG edici jsem bohužel nehrál, donedávna jsem dokázal rozjet originál. Právě proto je článek pojatý jednak jako zpětné hodnocení hry a druhak jako porovnání s originálem.

 |   |  Odpovědět
mimořádně slabá recenze  |  12. 08. 2019 06:00

tak on Doom byl 2D, to je jen blábol na vrcholku nezajímavé pseudorecenze

 |   |  Odpovědět
12. 08. 2019 07:11

Doom (původní dva díly z 90.let) rozhodně neměl plnohodnotné 3D tak jak jej známe dnes. Bylo tam hodně omezení. Občas se tomu říká 2.5D, případně pseudo 3D.

Takže zatím zatím největší blábol jsi tady vypustil ty...

 |   |  Odpovědět
12. 08. 2019 08:48

Doom má 2D mapu, ale 3D zobrazení. Potvory (aspoň ty létající) a projektily se pohybovaly ve třech rozměrech, tzn. i nahoru a dolů. Dveře mají svou pevnou polohu ve dvou rozměrech a ještě se pohybují na výšku. Takže podle mě je Doom 3D hra.

 |   |  Odpovědět
12. 08. 2019 09:02

Asi tak. Kdesi usetrili tretiu suradnicu, takze nemohli byt 2 miestnosti nad sebou, ale to som si vsimol az dlho po tom, com som to zacal hrat. Hre samotnej a dojmu z nej to nijako neuskodilo.
Ale najlepsie bolo, ze mrtvoly boli k hracovi vzdy obratene celom, t.j. tocili sa na zemi podla toho ako sa hrac pohyboval.

 |   |  Odpovědět
mira  |  12. 08. 2019 14:13

Na tom neni nic zvkastniho, byly to sprity (tedy v podstate jen dvourozmerne textury), je logicke, ze byly k hraci vzdy celem. Vyresit by to slo jedine tak, ze by udeali milion spritu, ktere by braly v potaz jakykoli uhel pohledu - na coz by nestacila pamet a bylo byt to nekonecne mnoho prace. Tohle nijak nesouvisi s technologii enginu. Sprity byly bezne k videni v nasledujicich letech i ve hrach s plne 3d enginem.
Hra byla technicky skutecne 2D, jako 3D to jen vypadalo. Zkratka, jak rikas, tam nebyla zadna osa Z. Proto se taky nedalo divat nahoru a holu a kdyz to v budoucnu u jinych 2,5D her slo (build engine a duke nukem & spol), pri pohledu dolu dochazelo k deformaci perspektivy - vertikalni linie zustavaly vzdy kolme.

 |   |  Odpovědět
McVitas  |  13. 08. 2019 23:00

Tak tak

 |   |  Odpovědět
Damned  |  12. 08. 2019 11:20

To je velmi nepřesné. Projektily a potvory se pohybovali nahoru a dolu, ale zabírali celou výšku. Tedy potvoru nešlo přeskočit nebo ji podběhnout.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor