DOOM: kultovní akční série dnes slaví dvacáté výročí

Je to tak. Průkopník akčního žánru a jedna z nejlepších stříleček historie dnes slaví 20 let v herním světě. A byly to dvě dekády skvělých zážitků.
DOOM: kultovní akční série dnes slaví dvacáté výročí

Přitom vše začalo tak nevinně. Přesně před 20 lety, 10. prosince roku 1993, uvolnilo malé vývojářské studio z Texasu ochutnávku jejich nejnovější hry, jednoduše pojmenované Doom. Stejně jako v případě mnoha jiných z počátku nevýrazných projektů se z něj vyklubala jedna z nejvlivnějších, nejznámějších a nejkontroverznějších videoher v historii.

Přitom nešlo jen o prostý fakt, že Doom prakticky vytvořil mentalitu současných FPS titulů, jako je Call of Duty či Battlefield. Téměř všechny moderní prvky v akčních střílečkách nesou dědictví, za které mohou děkovat právě této ikoně.

O hře Doom 4 se nesmím zmínit, říká Carmack

O hře Doom 4 se nesmím zmínit, říká Carmack

O rok později se na trhu objevilo pokračování, které se neslo v oblíbeném duchu „větší, lepší a šílenější“, které přineslo mnoho novinek, a přitom dokázalo udržet kvalitu a oblíbenost, nastolenou prvním dílem. S relativně nezměněnou úspěšností následovala i řada pokračování, od her k datadiskům až ke zbrusu novým hrám, kterým v těle tekla krev Dooma.

 

DOOM napříč historií

1993 - Doom

1994 - Doom II: Hell on Earth

1996 - Final Doom

1997 - Doom 64

2004 - Doom 3

2005 - Doom 3: Resurrection of Evil

Ve vývoji - Doom 4

 

Vedlejší projekty

2005 - Doom RPG

2009 - Doom Resurrection

2009 - Doom II RPG

2012 - Doom 3: BFG Edition

 

Dvacetileté výročí dnes slavíme také s jednou z nejoddanějších fanouškovských základen, které herní průmysl zná. Právě díky nim značka žije takřka dodnes, v čele s horou fanouškovských map, modifikací a jiných vylepšení. Díky technologickému pokroku lze navíc v současné době vymyslet další způsoby, jak si připomenout nestárnoucí klasiku. Tak se na ty nejzajímavější pojďme podívat.

D3BFG_2.jpg

Brutal Doom

Nebyl by to Doom bez jednoho z nejslavnějších módů – Brutal Doom. Tento výtvor z rukou brazilského modaře Sgt. Mark IV přinesl do hry to, o čem se dočteme už v názvu. Zbraně jsou mnohem silnější, brutalita se vyšplhala na novou úroven a hráč dostává navíc možnost zakončovat nepřátele brutálními chvaty. Aby se nejednalo o neférovou rubačku, nepřátele se nám zrychlili a řádně otužili. Pokud jste milovali Doom, tento mód je pro vás.

Project MSX

Pokud Brutal Doom zvýšil esenci svého základu do vyšších úrovní, Project MSX překopal hratelnost do stylu akce Crysis, beze změny podstaty. Máme tu tak starý dobrý Doom se super oblekem, který propůjčí hráči rychlost, sílu a další technologické serepetičky. Mód nabízí tu pravou hektickou řežbu s lehkou příchutí inovací.

Crossfire

Chce to koule, přida do Doomu některé herní mechanismy z Metal Gear Solid, moderovi Se7veNytes se to ale povedlo. Crossfire totiž kombinuje regeneraci zdraví a staminu ze systému hry MGS 3 a doplnuje jej o systém perků a nově dosažených úrovní. Po dosažení nové si hráči vylepšují pětici atributů ne nepodobných SPECIAL systému ze hry Fallout. Zkrátka Doom s hrstkou RPG prvků.

Všechno nejlepší Doome! Díky za neuvěřitelné herní zážitky a koukej sem mazat ve svém čtvrtém plnohodnotném pokračování!