Doupě má nového šéfredaktora

První máj. Čas lásky, průvodů, nepracování a mohutných demonstrací. A dnes také den, kdy uvolním místo šéfredaktora Doupěte Karlu Kališovi a nebude to vypadat jako aprílový vtípek, jak bývá u této změny na Doupěti roztomilým zvykem.
Doupě má nového šéfredaktora

Poprvé je na mém pracovním stole skutečně uklizeno.
Až moc...

Když přišla v únoru jedna docela nenápadně se tvářící nabídka, překvapilo mě, jak pevné místo si vyhlodala v mé mysli. Když jsem se v březnu připravoval na konkurz, samotného mě zajímalo, jak to celé skončí. A teď je tedy hotovo. Od zítřka odcházím věnovat se jinému projektu, zcela mimo herní průmysl. Na mé místo nastupuje člověk nejpovolanější, dlouholetý redaktor Doupě.cz, papírového Doupěte i Oficiálního Xbox 360 magazínu a jeden z největších odborníků na herní scénu, Karel Kališ. A mně nezbývá než bilancovat.

Doupě za posledních 13 měsíců ušlo v některých ohledech veliký kus cesty. Dosáhlo čtenosti, jakou nikdy dřív nemělo, pokryli jsme některé herní výstavy články, jaké jste si nikde jinde nemohli přečíst (kdo jiný osobně zpovídal tvůrce World of Warcraft, Starcraft 2, Fallout 3 a dalších pecek?), přivítali mezi redaktory nové autory, se kterými je radostí pracovat, vydali veliký tištěný specál a tak dále.

Na všechny moje příjemné pocity z dobře odvedené práce však padá jeden veliký stín. Ano, skutečně odcházím, aniž bych naplnil slib, který jsem učinil před dlouhou dobou. Tento článek nevychází na zbrusu novém, redesignovaném Doupěti. A věřte mi, že mě to mrzí možná víc, než vás všechny dohromady. Zasloužíte si ale vysvětlení.

Doupě není jediným projektem svého vydavatele, společnosti Computer Press, a současně není projektem, který by stál na vrcholu žebříčku priorit. Důvody jsou především ekonomické, a tak – přestože se Doupěti daří dobře – v okamžiku, kdy je potřeba udělat nějaké úpravy na jiných, výdělečnějších, webech, odsune se ten náš na druhou kolej. Nelíbí se mi to a dlouho jsem opakoval, že je nutné dostát slibu, který jsme vám, našim čtenářům, dali už loni v létě; současně ale musím chápat a chápu argumenty mluvící proti.

Výsledek? Design je v podstatě hotový, aktuálně se dělají jen dílčí zásahy do finální podoby webu. Programová část je těsně před dokončením, stejně jako nový katalog her. Posledním úkonem je pak konverze dat ze starého Doupěte do nového a po finálním testování už nic nebude bránit spuštění webu pro vás, čtenáře. Nového Doupěte se dočkáte do konce května tohoto roku, což je finální termín zaručený ředitelem internetových médií Computer Pressu, Markem Lutonským.

Moje cesta se tak může rozejít s tou Doupěcí, i když jen částečně – stále se čas od času na tomto místě setkáte s mými články. Pokud budete mít chuť na víc, mám v plánu si méně příležitostí k psaní (nejen) o hrách kompenzovat na svém nově založeném blogu. Už teď tam naleznete hrstku textů, například krátký komentář zabývající se neustálým rozdělováním herního světa na počítačový a konzolový. Užijte si to.

Teď už mi zbývá jen poděkovat všem těm, se kterými mi bylo ctí na Doupěti pracovat, především svým zástupcům Michaelu Sternovi a Petru Kolářovi, svému nástupci Karlu Kališovi, šéfredaktorovi OXM Honzovi Morkesovi, expertovi na redakční bitvy v UT 2004 Kamilu Gricovi a v neposlední řadě autorskému týmu Doupěte – kolegům a často kamarádům, bez nichž by to celé vlastně ani nešlo. Díky.

Karle, Doupě je tvoje.

...zato na mém stole se papíry vrší čím dál víc.

Připadá mi to jako včera, kdy jsem jednou večer narazil na tehdy novopečeného šéfredaktora Martina Bočka, který položil zásadní otázku: „Nechtěl bys psát na Doupě?“ S Martinem jsme se pochopitelně znali už dřív, prostřednictvím jednoho dnes už bezesporu legendárního brněnského spolku fanoušků mangy, anime, Japonska a tak podobně. Normálně přeci jen šéfredaktoři náhodným kolemjdoucím práci nenabízejí, ale stejně mě nabídka poměrně zarazila. Já? Redaktor? Hraním jsem si krátil slušnou část života, to je pravda, ovšem žádné spisovatelské ambice mě nikdy nezasáhly. Nicméně, proč ne, vypadalo na zábavný způsob, jak si přivydělat a nemuset u toho zdvihat těžké předměty.

Pak už šlo vše rychle, jak v obligátním zrychleném filmu. Prvně pár nervózních, začátečnicky nejistých článků, postupně stále víc příležitostí, spolupráce v konzolové sekci s další legendou Doupěte – Martinem Zavřelem, později mi spadla celá webová konzolová sekce do náruče. Po definitivním odchodu Martina Zavřela jsem převzal konzole i ve stále se zlepšujícím papírovém Doupěti. Po pár měsících následovala nabídka, která se neodmítá: vytvořit s Kamilem Gricem nový časopis, Oficiální Xbox 360 magazín. A kruh se uzavírá, opět jsem na webovém Doupěti, ovšem tentokrát na židli nejvyšší, šéfredaktorské.

Co můžete od nové etapy vašeho oblíbeného internetového magazínu čekat? Zkušenost mě naučila neslibovat modré z nebe, protože i přes nápady a odhodlání je někdy k finálnímu cíli nekonečně daleko. Přesto, konečně se můžete těšit na onen, tolikrát proklamovaný a oddalovaný, redesign stránek. S ním postupně přijde i pár nových rubrik, oprášení starších i prostor pro herní záležitosti, které z mého úhlu pohledu jsou u nás stále podceňovány. A pak je tu další myšlenka, v hlavě mi bublající už nějakou dobu, jenž přinese, co konkurenční weby stále nenabízejí. Jestli mohu být konkrétnější? Ale no tak, přeci si nemyslíte, že odkryju všechny trumfy již na začátku.

Každopádně Doupě.cz stále zůstane stránkou, na které najdete vše o naší milované formě interaktivní zábavy. A já se budu odhodlaně snažit spolu s týmem neméně nadšených autorů nejen udržet Doupě na pozici jednoho z nejčtenějších a nejrespektovanějších herních webů tuzemské scény, ale posunout ho ještě výš. Vše proto, abyste vy, naši čtenáři, každý den odcházeli pobaveni a informováni našimi články a vraceli se stále znovu a znovu.

Teď už nezbývá než poděkovat a vrhnout se s plným elánem. Díky, Davide, za všechny ty měsíce usilovné práce, co jsi Doupěti dal, a hodně štěstí na dalším působišti. Díky všem kolegům za to, že mi pomohli se dostat ve světě herní novinařiny až sem. A pochopitelně díky vám všem, věrným čtenářům. Ať se vám Doupě.cz stále líbí i pod novým šéfredaktorem.      


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A