Doupě na stránkách nového časopisu GameTech

Na novinové stánky přibyl od října nový časopis o videohrách a počítačových hrách. Jmenuje se GameTech, stojí 45,- Kč. Pokud jste ještě nenašli odvahu tuto částku za jeho výtisk utratit, povíme vám nyní, co na jeho stránkách najdete a co si myslíme o jeho budoucnosti. Při té příležitosti se také pokusíme oživit debatu na téma tištěného Doupěte.
Doupě na stránkách nového časopisu GameTech

Co je GameTech?

GameTech je dalším v řadě pokusů o levnou alternativu „velkých“ herních časopisů. Jak jistě víte, máme v ČR v současné době tři stálice – Level, Score a GameStar. Kromě nich jste ale mohli zaregistrovat řadu dalších, které se v posledních letech vynořily a zase zapadly do bažin zapomnění. Jejich jména zněla Screenfun (Bravo), Xgen (nadšenci, kteří se posléze rozprchli do „profesionálnějších“ redakcí) nebo PlayGames. Nyní je tady další bojovník (bude vycházet měsíčně), který se pokusí svojí „nízkou“ cenou přimět hráče, aby zkusili něco nového. Chcete znát náš názor, jakou má asi šanci?

O čem je GameTech?

Tak předně není tak docela jisté, že je tento časopis přímo závislý na zisku a množství prodaných výtisků. Jak je to možné? V jeho pozadí totiž stojí silný zdroj financí, který se podílel na jeho vzniku i dalším vývoji. Tímto zdrojem není nikdo jiný, než firma Conquest, která se dlouho trápila s nedostatečnou pozorností, jakou česká herně-novinářská scéna věnuje značce Nintendo, o kterou se na našem území Conquest stará. Proto se nakonec významnou mírou podílela na založení nového časopisu, který by tento problém vyřešil. Gametech tak byl původně koncipován v první řadě jako časopis o Nintendu – ale moment, neutíkejte ještě, drazí čtenáři Doupěte! Věci se totiž změnily.

Obálka aktuálního, prosincového čísla, které v tyto dny najdete na stáncích

Jak dobře víte z našich publicistických článků, do ČR nedávno dorazilo oficiální zastoupení největšího světového vývojáře, firmy Electronic Arts. A byla to právě firma Conquest, kdo s EA Czech podepsal smlouvu o distribuci, což ve výsledku znamená, že je ve vlastním zájmu Conquestu, aby časopis Gametech nadále nepomáhal jenom osvětě, týkající se Nintenda, ale také dalších platforem v čele s PC. Už vás to zase zajímá?

Jak vypadá GameTech?

GameTech, stejně jako jeho předchůdci, trpí mnoha dětskými nemocemi nového časopisu. Nová redakce se snaží vybalancovat rozdělení rubrik, dát článkům nějaký společný styl, najít osobitý a přitažlivý grafický ráz. Navíc, stejně jako ostatní „levné“ časopisy, které to zkoušely před ním, i GameTech má omezený počet stránek (50) a není zrovna jednoduché na tomto relativně malém prostoru pojmout tak komplexní a bohatý svět, jakým ten herní v naší době bezesporu je.

Ukázka grafické úpravy GameTechu - jedna ze stránek, připravených redakcí Doupěte

Proto GameTech nezkouší přímo konkurovat „velkým“ časopisům a vydávat například recenze všech významných her, místo toho logicky vybírá jen ty nejzajímavější a píše stručněji. Ve výsledku jde díky tomu o mnohem „přehlednější“ a „jednodušší“ čtení, které však může některým vyhovovat (je to jako recenze her na českých herních webech – někde najdete stručné a krátké články, snažící se o maximálně čistou profesionální novinařinu, jinde místo toho visí dlouhé eseje, které se snaží čtenáře pobavit a zaujmout nad rámec běžné novinařiny – první verze je jistě masovější a pro průměrného čtenáře přijatelnější, ale i druhá má něco do sebe... čili psát krátce a stručně není zdaleka takové mínus, jak by někdo mohl tvrdit).

Jiná věc je, že již ze svého názvu GameTech dává prostor několika stránkám ze světa techniky, které by v herním časopise neměly mít místo – a už vůbec ne, pokud má takto omezený prostor. Jak je ale vidět, redakce i časopis se vyvíjejí a je patrná tendence ubírat tyto články a nahrazovat je mnohem vhodnějším PC hardware. Doufejme, že úbytek „neherních“ rubrik bude pokračovat a také že se podaří naplnit slib růstu počtu stránek.

Pokud jde o grafický ráz GameTechu, platí výše zmíněný syndrom dětských nemocí. Každopádně papír je kvalitní, stejně tak víceméně většina obrázků. Když listuji GameTechem, musím chtě nechtě vzpomínat na první útlá čísla Score nebo Levelu, čímž ovšem nechci v žádném případě říct, že se nám tu rodí další podobná legenda (to v dnešní době již ani není možné). Mám na mysli jenom ranný vzhled časopisu.

Co dělá Doupě na stránkách GameTechu?

Od třetího (prosincového) čísla, které minulý týden dorazilo na pulty stánků, v něm můžete nalézt jednak rubriku „Herní novinky z Doupěte“ a pak také dvě recenze, podepsané autorem Doupěte. Do dalšího čísla již připravujeme větší množství článků od více členů naší redakce. Proč? Důvodů je více. Jednak se samozřejmě Doupě rádo zviditelní, pokud to může znamenat dobrou reklamu (současných 60 – 80.000 unikátních IP adres čtenářů měsíčně je ještě pořád málo oproti konkurenci), ale dalším důvodem je také snaha o zlepšení novinářských schopností našich redaktorů v přípravě na náš vlastní projekt (zda bude brzy, tištěný a s přílohou, to vše odhalíme záhy po novém roce :-)). Přeci jen současná jedna stránka v Computeru nebo Rovnosti po dvou týdnech není na tohle otestování schopností ideální.

Pro GameTech to samozřejmě znamená výhodu v podobě „zaučených“ redaktorů, vyškolených roky psaní pro Doupě a nebuďme falešně skromní: v určité míře i jisté zlepšení startovní pozice a jména nového časopisu díky spojení se silným a zkušeným herním webem. Naše spolupráce by také měla dát vzniknout dalším akcím a projektům, ale o tom se teprve rozhodne. Kam GameTech dojde, to rozhodnete právě teď vy, hráči, pokud se rozhodnete jej kupovat nebo nekupovat. Jestliže jste se již k němu dostali, neváhejte a podělte se s námi o své dojmy v diskuzi pod tímto článkem.

Doupě bude GT nadále sledovat a i když by bylo od nás neetické jej „recenzovat“, jako se o to pokoušíme s „velkými“ časopisy, určitě vás plánujeme do budoucna minimálně informovat o jeho obsahu a mimořádných akcích. O samotném tištěném Doupěti si povíme více po novém roce!


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A