Doupěcí anketa: Která součást her se nejvíce změní?

Která součást her se podle vás dočká v roce 2006 největších změn? Bude to grafika? Fyzika? Hratelnost? Ovládání? Nebo AI? Nyní vám přinášíme výsledky této ankety - společně s názory redaktorů Doupěte.
Doupěcí anketa: Která součást her se nejvíce změní?

Aktuální anketa:

V anketě jsme se vás ptali, která součást her se podle vás dočká v roce 2006 největších změn. Bude to grafika, fyzika, hratelnost, ovládání nebo umělá inteligence? Nelehká otázka, uvážíme-li, co nás letos čeká. Příchod next-gen konzolí znamená obrovský posun v grafice; ale podle mnohých slibů i v AI. Nintendo Revolution slibuje revoluční způsob ovládání, který změní naše nazírání na hry. Mnoho titulů se honosí stále lepší fyzikou - od té klasické až po (kupříkladu) speciální fyziku pro pohyb vlasů a oblečení. A hratelnost? Její zlepšování nám tvůrci her slibují u téměř každého připravovaného titulu. Takže... Co se změní nejvíce?

Od ankety jsme očekávali vítězství grafiky před fyzikou, která měla překonat umělou inteligenci. Hratelnost jsme tipovali na poslední místo - a ovládání? To byla divoká karta, která mohla skončit praktciky kdekoli.

A výsledek? Skutečně vyhrála grafika s 58% všech hlasů; druhá byla fyzika s 23,5%, třetí umělá inteligence s 15%, čtvrtá hratelnost s 2% a poslední ona divoká karta - ovládání s 1,5%.

 

Komentáře redakce:

Martin Boček, šéfredaktor

Mám-li se přiznat, tak nějak si myslím, že se nezmění de facto nic. Jistě, grafika se zlepší - ale pouze jako přirozený následek výkonnějších strojů. Zlepší se i AI a fyzika - ovšem i zde se bude jednat o !pouhou" evoluci, nikoli  revoluci, a i zde budou v pozadí výkonnější PC a next-genové konzole. Ovládání? Sliby Nintenda jsou slutečně nádherné, ale tak nějak jsem k nim skeptický; stejně jako k tomu, že - v případě, že Revolution skutečně přinese revoluční ovládání - jej hned dokáží henrí vývojáři pořádně využít. A hratelnost? Inu... To jsou opravdu jen sliby. A těm neuvěřím, dokud se nepřesvědčím na vlastní oči.

Martin Zavřel, vedoucí konzolové sekce

Člověk vnímá svět kolem sebe v první řadě očima, řekl bych. Grafika nové generace  představuje obří skok kupředu, jako tomu ostatně bylo před pěti lety během nástupu současné generace konzolí. Pamatuji se, jak těžké bylo vracet se po ochutnání PS2 zpátky ke staré Playstation: všechny staré hry mi náhle připadaly graficky primitivní (pouze u hrstky z nich to zachraňoval mimořádný estetický design). Pro hry nové generace se nyní vyrábějí modely postav nebo prostředí s takovým počtem polygonů, jaký jste dosud mohli najít jenom ve filmových animacích. Vylepšení zvuku, AI nebo ovládání již tak výrazně nevnímám: zvuk v Doom 3 nebo AI ve Far Cry si dost dobře neumím představit lepší. Snad jen ta odvážná koncepce ovládání Nintenda Revolution by mohla přinést výraznou změnu.

Petr Kolář, vedoucí zpravodajské sekce a zástupce šéfredaktora

Dobrý den, tiskový mluvčí Nintenda? Vydáte Revolution ještě letos? Jasně, chápu, pokusíte se. Dobře, díky. Kontrolní hovor ukázal, že se s trochou štěstí nejvíce změní a vylepší ovládání. Stačí se podívat, co na nás chystá Revolution za ovladač a je jasné, kterým směrem změna půjde. Do té doby musíme věřit PS3 a Xboxu 360, že posunou hranici grafiky zase o kus dál, stejně tak s sebou přiberou i fyziku. Hratelnost bych ale stejně přenechal mágům z Nintenda, případně pak vybraným jedincům u jednotlivých platforem, jako jsou Metal Gear Solid 4, Oblivion a jim podobní.

Alan Jarrar, PC sekce

Bojím se bojím, že největších změn v novém herním roce se dočká grafika. Má noční můra se plní. Nádherné grafické efekty postupně vytlačí úžasné nápady a skvělou hratelnost a nastolí grafický absolutismus. Pomalý, ale jistý holocaust nevizuálních herních prvků. Bojím se, že začneme obdivovat jen grafické krásy her a opomeneme věci tak zásadní a důležité jako jsou myšlenka, nápad, hratelnost, ba i onen herní duch. Možná jsem jen herní paranoik, ale rok 2006 je cestou do této jámy lvové.

Lenka Vlková, konzolová sekce

Vzhledem k tomu, ze se na nás v příštím roce řítí celá škála her na konzole nové generace, na první pohled nejpatrnějších změn se jistě dočká grafika. Pro spoustu hráčů patří grafika mezi nejdůležitější faktory při výběru hry, a proto se tvůrci budou snažit nové hardwarové možnosti v grafice svých titulů co nejvíce využít. To ale neznamená, že další součásti her zůstanou „na ocet“. Grafika samotná pro úspěch naštěstí nestačí, a tak se zaručeně dočkáme i pokroku v umělé inteligenci nepřátel i spolubojovníků, nových originálních nápadů v ovládání her a mnoho dalšího.

Příští anketa: Dohráváte hry do konce?


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 4 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vezmou do víru dění

Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vez…

Další závody formulí od Codemasters se blíží a tvůrci nám uvolnili čerstvou várku obrázků.

3.  7.  2018 |