1. Nic takového jsem netvrdil. Jestli si všimneš, většina z těch pár her, co jsem jmenoval, byla poměrně nová a nikoliv izometrická.
2. ad tupé rubačky pro mainstream hráče
Toto je bohužel fakt posledních let. Můžeš mi nadávat, jaký jsem blbec, můžeš tu brečet, můžeš si toho nevšímat, ale fakt, že valná většina produkce velkých studií je naprosto tupá a hnusně lineární. Všechno se to přeneslo do "WOW" efektu pomocí naskriptovaných situací.
3. Ale full dabing je důsledek, nikoliv příčina.
A ospravedlnit to můžu, říká se tomu znovuhratelnost. Uděláš-li komplexní hru, hráči ji budou spokojeně dohrávat pomocí různých kombinací počátečních podmínek a průběžných rozhodnutí.
4. ad obtížnost souboje
další naprostý blábol. Zkus si zahrát šachy jen s dámou a králem proti plné sestavě soupeře a uvidíš, jak jsou těžké. Tohle je naprostý nesmysl. To, o čem mluvíš, je umělé navyšování obtížnosti, dáš potvorám nehorázný bonus na útok. Tohle nemá s komplikovaností (a nutností přemýšlet) nic společného. Toto vede jen k frustraci a toto umělé navyšování doby hraní v neprospěch skutečného obsahu (prozkoumávání lokací, rozhovory, questy) jen podvádí hráče. Opět se ukazuje, že opravdu nevíš o čem mluvíš.
5 Ne, opravdu mě takovéhle hry nebaví. Opravdu mě nebaví hry, které slibují oldskull RPG a přitom předloží Diablo, kde je o pár víc rozhovorů a hraju za celou partu. Proto si budu užívat starý Fallout, starý Morrowind a nové RPG, které dají to, co budou slibovat. Doufejme třeba v nový Deus Ex.