Dragon Age 2 – když je všechno na draka (preview)

Diskuze čtenářů k článku

Crab  |  15. 11. 2010 00:50

Už je to tak, téměř oldschool RPG se nám přetransformovalo do akční RPG rubanice. Je to určitě škoda, značka Dragon Age měla rozhodně na víc.

 |   |  Odpovědět
kamil  |  15. 11. 2010 07:32

To rozhodně !!!

 |   |  Odpovědět
Elune  |  15. 11. 2010 08:22

Suhlasim.

 |   |  Odpovědět
Bounty  |  15. 11. 2010 14:30

Nikoliv DAO byla napodobenina BD a Diabla s novým ale ohraným příběhem na staré téma velká armáda zla vs dobro. Kapka mass effectu co se týká dialogů postav. Je třeba si uvědomit, že pod kapucí EA nikdy nevyjde jiná dobrá hra než je sport a i zde to už začíná být *****. DA ač se zdá slibný jak chce pohoří na svém vývojáři. Na jedničku bude vzpomínáno jako na lepší mezi smetím nepovedených addonů.
Bylo by ale směšné myslet si že EA někdy udělá kvalitní RTS nebo RPG v přímém podílení.

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2010 08:49

Prvy dragon age ma velmi potesil.Skvela hra ktorej som na svojej stranke dal vysokych 92%. Velmi ma prekvapil datadisk awakening ktory ponukol podla mna dokonca lepsiu hratelnost ako origins (odo mna 89%). Po ohlaseni druheho dielu som bol nadseny no cim dalej tym viac som skepticky a po tom vasom strhani este viac. Ja inak sa aj tak najviac tesim na No Ni Kuni na ps3. To bude bezpochyb bomba.

 |   |  Odpovědět
Gulde  |  15. 11. 2010 09:22

Jen by mě zajímalo, kolik toho recenzent vůbec viděl, že už tu vynáší takovéto verdikty. Hlavně jsem se musel smát té výtce o komiksové grafice...Hrál jste vůbec první díl? Viděl jste jakou má ten grafiku? Prakticky stejnou, jen jsou teď postavy o něco detailnější. A systém dialogů, možná se vzhledově lehce změnil, ale to je asi tak vše. Opět, hodnotit jej podle jednoho nějakého jednoho krátkého rozhovoru z předváděčky hry...nesmysl.
Bojový systém jako z bojovky, rovněž naprosto předčasný verdikt, vzhledem k tomu, že byl všeho všudy prezentován jen ten boj z té jedné řežby.
No, raději nic...

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2010 09:41

a akoze ty si myslis ze co suboj to iny system? Lol :O

 |   |  Odpovědět
Gulde  |  15. 11. 2010 11:16

Prosil bych, abyste mi nevkládal do úst něco, co jsem neřekl, děkuji za pochopení.

 |   |  Odpovědět
KUBANM  |  16. 11. 2010 19:34

gulde nestvi a radsi bez hrat hearts of iron si pammatuju na to jak si na jajjun.com spamoval chlape vzchop se

 |   |  Odpovědět
Vilda  |  15. 11. 2010 11:23

Tak, každý má právo na svůj názor, ale jestli je to ze stejné části kterou jsem hrál na FFS, tak se dost lišíme.

Některé věci jsou přesné, ano ta scéna s probodáním manžela je totální patos, ale takové byly i v DAO a když nebude patos vůbec, tak to nebude ono. Důležité je, aby na jeden takový okamžik bylo tak 99 těch realistických. Asi není vhodné patetickým okamžikem začít, ale co...

A taktika v DAO? Vždyť na začátku hry byla uplně stejně žádná, taky měl člověk sotva dvě, tři schopnosti. A upřímně, ani v pokročilých fázích to u některých buildů nebylo lepší (autoattack, autoattack, sneak, autoattack,...)

Řešit úroveň stínů v technologickém demu? Prosím?

Osobně jsem na FFS přistupoval k demu hodně skepticky a byl poté mile překvapen, Kuba třeba šel z druhé strany. Finální soud si stejně nechávám až budu v (digitální) ruce držet vydanou verzi.

 |   |  Odpovědět
Cz Joseito  |  15. 11. 2010 13:20

Co se týče mě,po té co jsem si přečetl toto preview jsem docela zklamán.Na dvojku jsem se těšil s představou,že to bude to samé jako jednička jen oblečené do nezbytného technologicky pokročilejšího hávu...Myslel jsem,že se setkám s Morrigan a třeba i dalšími znamými.Ale to není až tak důležité.Já docela autorovi toho článku věřím.Za prvé je to snad profík a za další snad pozná takovou radikální změnu jako je bojový systém a vůbec co je RPG.DAO by se hodila jako definice do slovníku pod pojem co to je RPG...Nechci mačkat tlačítka ve spravnem pořadí abych udělal KOMBO.To není Tekken.Ja chci dal vymyšlet taktiku jaké kouzlo vyšle mág,jaký prec.úder provede Rogue apod...Ach jo...A dialogy taky..V DAO ve vice než jiné hře záleželo na odpovedi kam se bude hra ubírat,hrál jsem Mass Effect vynikající hra,ale vím přesně co autor přirovnáním myslel.Zádný výběr,nalinkovaný děj který tu a tam trochu odbočí ,aby se vzápětí zas spojil...Já nevím proč to výrobci dělají,hra má úspěch je vynikající,oblíbená a oni ji u pokračování změní.Nechápu tu logiku..Přesto všechno se modlím at to tak není...

 |   |  Odpovědět
15. 11. 2010 18:48

Ono v podstatě to to samé bylo - na FFku byla možná lehce pozdější verze, osobně jsem si zahrál to samé už na GC, na FF jsem šel jen na prezentačku.

S patosem - říkám, co jsem viděl, většinou se ukazuje reprezentativní vzorek hry, ne to nejhorší :) A promiň, ale realismus nepřipomínal snad ani jeden rozhovor.

Tady s tebou právěže nesouhlasím - začátky byly spíš opatrné, člověk musel řešit co jak kde použít, protože toho bylo málo. Dao v první verzi byla jedna z mála poměrně těžkých her i na normal (to, že s tím další patche hly nepopírám.)

Jsme ve stadiu, kdy do vydání hry zbývá nějaký ten půlrok - to už není moc, to už řeší svoje brebendy spíše designeři, než grafici. Poslední obrázky vypadají sice o něco líp, ale to, co bylo k vidění, připomínalo i u stínů snahu o komiksovou kresbu. A to mě fakt nebralo.

Já přistupoval ke hře na GC poměrně nadšeně a dost mě zklamala, naopak na FF si myslím, že jsem přistupoval už nestranně, takže vážně nevím, kde je pravda.

 |   |  Odpovědět
Vilda  |  16. 11. 2010 18:38

Řekl bych, že možná nešlo o úplně vhodně zvolenou část hry pro prezentaci. Protože děj, kde utíkáte před darkspawn prostě nejde udělat košatě, to je tak nějak z definice lineární. Rozhovorů tam v té pustině taky zrovna moc nebude. Ale ten závěrečný s Flemeth na mě působil jen v té nejlepší tradici - zvlášť ta narážka na "schůzku".

Věřím, že těch "temně realistických" scén tam bude mnohem více,a le to ukáže až vlastní hra.

Ad dialogy a kolečko... Ono sice mělo DAO vizuálně víc linií, ale prakticky šlo také jen o ony tři možnosti "dobro", "sarkastické neutrálno" a "zlo" které se skrývali pod více řádky. Plus dotazovací věty, které se sjednotili pod "Investigate" - to když jsem u DA2 viděl, tak mě hodně rozesmálo, uznávam :)

 |   |  Odpovědět
17. 11. 2010 23:02

Všimni si ale, že lineárnost je něco, co tu vůbec nekritizuju - to je mně jasné, že tě hra hned na úvod nehodí do moře možností. Normální hráč by se v něm utopil.

Právě, ukáže - na mě to ani nepůsobilo správně pateticky, ale prostě debilně.

A dialogy - aspoň něco tam bylo a věděl jsem, co přesně postava řekne. Jestli mě na ME2 něco štve, tak je to fakt, že sice vím, v jakém stylu postava asi odpoví, ale nemůžu si vybrat, co konkrétně řekne.

Jak říkáš, finální soud je na finální kopii hry, ale nevím, nevím - já osobně se moc netěším.

 |   |  Odpovědět
VereWolf  |  15. 11. 2010 21:07

No stínů jsem si ani nevšiml, asi nebylo čeho si všimnout. Technologické demo nemělo hotovou pořádně ani grafiku, proto vše vypadalo nějak divně. Na DAO mě hodně štvalo velký počet nepřátel v příliš dlouhých dungeonech, proto rychlejší tempo v DA2 mě nevadí, kde ten počet nebude tolik otravný. Jediné čeho se bojím, že vydání hry může být uspěchané

 |   |  Odpovědět
Efin  |  15. 11. 2010 20:20

Trochu mi to připomíná osud Deus Exe :) První díl naprostá bomba, druhý díl hrůza. Některým firmám se sequely prostě nedaří. DA1 je ale pořád super hra ... jednou za rok oprášíš a můžeš jet odznova.

Držím palce, že to nakonec dopadne dobře.

 |   |  Odpovědět
Ach jo  |  16. 11. 2010 15:21

Občas mi připadá, že všechny magazíny převeznou nějakou dezinformaci ze zahraničního plátku, tu trošku upraví a vydají u sebe. Je zajímavé, že ze sta dojmů je 95 pozitivních, ale o těch se nepíše. Na základě 5 minutové ukázky se začně odsuzovat celá hra. Všechno je špatně, ale např. o tom, že bude více kouzel a abilit, že půjdou upgradovat...to už se raději nepíše, protože to už by tak negativně neznělo. Připadá mi, že všichni si přejí, ať DA2 dopadne špatně a proto na něj kydají hnůj už nyní. Navíc zrovna na DAO1 je toho hodně co zlepšovat. Aby se všichni nepodělali z toho, že nebudou moci hrát za Morrigan Prostě dvojka bude jiná, ale to neznbamená, že horší. Nejdříve to byla absence izometrického pohledu v bojích, jak se tahle lež vyvrátila, tak budeme psát o tom, že se jedná o rubačku...potom si zkritizujeme, že dialogové kolečko je totálně tragické... ještě, že tady máme zahraniční bulvár, aby bylo od koho opisovat...ale o tom, že vyšlo Two worlds 2 a sbírá jednu devadesátku za druhou by se člověk u nás dočetl stěží. Závěrem podotknu, že jsem DA2 hrál (teda ten kousek), dohrál jsem několikrát i první díl a pokud bude dvojka horší než jednička, tak budu hodně a hodně překvapený (protože na jedničkce toho je ke zlepšení spousta).

 |   |  Odpovědět
17. 11. 2010 23:11

Můžu říct jenom to, že jsem viděl dvě prezentace (jednu na GC v Kolíně nad Rýnem, druhou od zástupců EA Czech) a hru si sám asi půlhodiny zahrál (na GC.)

Samozřejmě však máte právo nesouhlasit - nové kouzla a schopnosti mně ale nepřijdou až tak důležité, jako radikální změna dialogového i bojového systému.

Jen prosím nemystifikujte, že bychom něco opisovali.

 |   |  Odpovědět
Stixxy  |  17. 11. 2010 17:27

To jsou všichni tak upjatí na jeden styl hraní? Určitě to bude dobrá hra, jen trochu jiná.

 |   |  Odpovědět
LTM3  |  20. 11. 2010 19:27

Docela by mě zajímalo, jestli autor článku hrál konzolovu verzi nebo PC. Jelikož i konzolová verze byla taková rubačka u jedničky. A navíc u ME se taky nadávalo na dvojku, že tam je míň RPG prvků a že to bude celý na h0vno a pak jak si to každej chválil.

 |   |  Odpovědět
20. 11. 2010 19:51

Hrál jsem PC verzi, u ME2 to podle mě ke hře sedí - tam už byl poměrně akční styl hraní i u jedničky.

 |   |  Odpovědět
LTM3  |  20. 11. 2010 20:26

No od fanoušků ,co měli možnost si zahrát nejnovější build hry, sem slyšel naprosto jiné názory. Upřímně radši uvěřím fanouškovi než redaktorovi, který se snaží (jako v bulváru) jen přitáhnout pozornost. Hodnotit hru by si měl každý dovolit až po jejím zahrání. Veškeré verdikty před vydáním jsou pro mě výkřiky do prázdna. Vaše reakce jinak stejně neomlouvá to, že na ME2 každý předtím nadával jako na naprosté selhání. Tedy než hra vyšla viz Vaše nynější preview.

 |   |  Odpovědět
21. 11. 2010 10:49

Bulvární praktiky jsou kontraproduktivní - ve výsledku krátkodobě návštěvnost webu stoupne, aby v dlouhodobém měřítku klesla. Ale uznávám, že celé preview jsou jen moje dojmy - to, že je má někdo jiné, se nevylučuje.

 |   |  Odpovědět
Killer  |  20. 11. 2010 22:22

Ale to je znamo uz dost dlouho, ze DaO2 bude hack and slash akcni s*acka. Stacilo se podivat na videa a na tiskove zpravy. Uprimne Bioware pro mne konci jako kral RPG. Nejdriv zmrsili Mass Effect 2, takze je z nej strilecka a ted DaO 2. No, jeste, ze tu mame Two Worlds 2, ktere zatim ma u mne po dvou dnech hrani 10/10 a v kvetnu je tu Zaklinac 2.

 |   |  Odpovědět
Greyshawk  |  22. 11. 2010 18:31

Přiznejme to:starý, dobrý, kvalitní RPG už dneska nikdo neudělá.

 |   |  Odpovědět
Cyborgu  |  23. 11. 2010 19:53

Že neudělá? A co takhle Drakensang?

 |   |  Odpovědět
Grinch  |  05. 12. 2010 22:26

pro mě jsou už RPG omleté, vylepšování soubojů, připitomělých příšerek a lepší travičky je k ničemu, jediné co dokázalo opravdu hráče nadzvednout byla příběhová a vztahová linie hry - jenom k vůli rozsáhlým možnostem nepuritánských vztahů dokážu znovu zasednout ke stroji. Morigan a Leliana by rozhodně přitáhly nejméně 100% hráčů od 1. dílu - však Sten s trpaslíkem byli taky excelentní, slušňačka teta z věže by také zasloužila něčím rozhodit a golem jak zašláp slepici neměl chybu, včetně jeho hlášek a rozhovorů. Ta pirátka by mohla být klassa.
Já tvrdím že doba killovaček je trapná a už za zenitem - teď je doba vztahů a příběhů, které chceme virtuálně prožívat s NPC partnery - má to obrovské kouzlo a lidé si mohou dát i spoustu odpovědí na situace v životě, než něco podělaj

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor