RPG | DLC

Dragon Age: Inquisition DLC – dobrodružství pokračuje (shrnutí)

Dragon Age: Inquisition je dle Video Game Awards 2014 hrou roku a obecně jednou z nejlepších her stávající generace konzolí. Jak se podařila jeho DLC?

Fanoušci RPG slintali blahem, když 21. listopadu roku 2014 vyšel titul Dragon Age: Inquisition od studia Bioware. Od příběhu po hratelnost, Dragon Age: Inquisition můžeme považovat za jeden z nejlepších titulů, co vyšel na aktuální generaci konzolí a potvrzuje to i Video Game Awards roku 2014, kde se Dragon Age stal hrou roku.

Čas šel dál a 8. září roku 2015 vyšlo poslední DLC jménem Trespasser. Tento web se však dopustil jednoho hříchu – dosud jsme se ani jednomu DLC pořádně nevěnovali. Máme sice zpoždění, ale lepší později než nikdy. Zvláště v případě tak dobré hry, jakou je Dragon Age: Inquisition.

S Jaws of Hakkon po stopách dávného Inkvizitora

Prvním DLC se stalo 24. března roku 2015 rozšíření Jaws of Hakkon. Cílem DLC je pátrání po posledním Inkvizitorovi původní Inkvizice, která existovala ještě před vytvořením Chantry. Vaše pátrání vás zavedlo do Frostback Basin, území na jihozápadních hranicích Fereldenu pod Frostback Mountains.

Obsahově je toto DLC dá se říct „pouhou další mapou“. Neznamená to však, že herní doba je příliš krátká. Dohrání vám může zabrat dokonce i deset hodin. O to víc musím pochválit obsah hry, ve které je tolik map a tolik úžasného světa k prozkoumávání, že při snaze prozkoumat byť jen polovinu zažijete více než sto nádherných hodin herního času. DLC si jinak můžete zahrát po jeho zpřístupnění ve War Table poté, co Inkvizici dovedete do pevnosti Skyhold.

jaws_of_hakkon_1.pngjaws_of_hakkon_2.pngjaws_of_hakkon_3.pngjaws_of_hakkon_4.pngjaws_of_hakkon_5.pngjaws_of_hakkon_6.png

První část DLC strávíte prozkoumáváním světa a plněním vedlejších aktivit. Ze samotného začátku to znamená zejména zakládání táborů a ničení Fede Rift. Postupně však narazíte na hromadu vedlejších misí, které jsou skvěle promyšlené a zábavné. Zejména ty, které se týkají Avvarů a jejich zajímavé kultury.

jaws_of_hakkon_7.pngjaws_of_hakkon_8.pngjaws_of_hakkon_9.pngjaws_of_hakkon_10.pngjaws_of_hakkon_11.pngjaws_of_hakkon_12.png

Nová mapa na vás poštvala také nové nepřátele, a to takzvané Jaws of Hakkon. Proč napadají vaše průzkumné oddíly, kým vlastně jsou a po kom jsou pojmenovaní už objevte sami. Druhou polovinu hry totiž strávíte prožíváním skvělého příběhu a nebude chybět ani boj s drakem.

Ve výsledku vypráví Jaws of Hakkon menší příběh o velkém muži v historii Inkvizice. Největší krása však pramení v průzkumu a objevování krás Frostback Basin. Pokud je průzkum světa to, co jste na Dragon Age: Inquisition milovali, koupí tohoto DLC nešlápnete vedle.

Vzhůru do hlubin v The Descent

Orzammar se potýká s katastrofou. Jedny z jeho dolů na lyrium jsou zničeny zemětřesením a nebezpečí čelí i další. Inkvizice je požádána o pomoc a jelikož je Orzammar vaším hlavním dovozcem lyria, musíte jednat.

Problémem však nejsou pouze zemětřesení, ale i masivní armáda krvežíznivých Darkspawn. Stejně jako v případě Jaws of Hakkon se vám toto DLC odemkne až po dovedení Inkvizice do pevnosti Skyhold. Ve War Table je označeno jako Disaster in the Deep Roads.

descent_1.pngdescent_2.pngdescent_3.png

I toto DLC můžeme rozdělit na dvě části. O obou však můžeme říct, že jsou převážně bojové. V první se utkáváte s hordami Darkspawn ve vrchních částech Deep Roads. Nutno dodat, že jsou v pořádné formě a při boji s nimi se docela zapotíte. S postupem hlouběji do dolů ale potkáte zcela nového nepřítele.

descent_4.pngdescent_5.pngdescent_6.png

The Descent není převážně příběhové DLC. Najdete v něm zejména pořádnou výzvu v tuhých bojích. I přes to se však na konci dočkáte velmi zajímavého odhalení, po kterém následuje jeden z nejtěžších bossfightů celé hry.

Osobně považuji The Descent za nejslabší příběhové rozšíření s nejspíš nejkratší herní dobou. I přes to je ale prostředí překrásné, nemluvě o příjemně napínavé atmosféře. Za koupi rozhodně stojí.

Trespasser je nutný, pokud chcete mít příběh kompletní

Je k neuvěření, že i tak dlouhá a výborná hra, jakou je Dragon Age: Inquisition, není bez DLC kompletní. Poslední rozšíření Trespasser, které vyšlo 8. září roku 2015, doslova dopoví celý příběh a dost možná na něj naváže případný čtvrtý díl.

trespasser_1.pngVznešený to vstup do poslední kapitoly celé hry

Po aktivaci této mise ve War Table jinak není možná jít zpět a hra se vám po dohrání kompletně ukončí bez možnosti pokračovat v průzkumu světa.

Před dvěma lety porazila Inkvizice zlovolného Coryphea. Nyní jste povoláni do Val Royeaux, kde nejmocnější osoby Thedasu rozhodnout o tom, zda bude tato organizace nadále existovat. Do nejistoty, jak to celé dopadne, náhle vstoupí nečekané problémy s Qunari, které vám dají šanci dokázat, že i po porážce Coryphea má existence Inkvizice smysl.

trespasser_2.pngtrespasser_3.pngtrespasser_4.pngtrespasser_5.pngtrespasser_6.pngtrespasser_7.png

Na Trespasser je nádherné, že se příběh odvíjí i od vašich dřívějších rozhodnutí. Ještě předtím, než se celá hlavní dějová linie rozjede jako rychlík do Ostravy, dostanete možnost si se všemi hlavními postavami popovídat. Každá něco za ty dva roky zažila a je až s podivem, kolik okolností by bylo jiných nebýt vás a jak by se lišila vlastně celá mocenská stavba světa.

Po dohrání se dočkáte celkového příběhového dovršení. Nechci nic spoilerovat, ale váš pohled se na celý svět díky nově zjištěným okolnostem kompletně změní. Jak je to vlastně se vznikem Inkvizice? Kde jste přišli k Anchor (zvláštní zelená kouzelná značka na vaší ruce)? 

trespasser_10,5.pngtrespasser_8.pngtrespasser_9.pngtrespasser_10,6.pngtrespasser_10.pngtrespasser_11.png

To vše bude zodpovězeno. Dokončení příběhu se však nakonec dočká jen vaše postava a dle vašeho rozhodnutí případně i Inkvizice. Události Thedasu ale neskončily ani náhodou a na momentální situaci by mohl krásně navázat další díl.

Celkové dovršení nakonec pocítíte i v ohledu boje. Trespasser nabízí pořádnou výzvu s nabušeným soundtrackem a těžkými bossy. Vystupuje zde také zajímavý prvek magických zrcadel zvaných Eluvian, do nichž vstoupíte a ocitnete se vždy na nějakém jiném místě.

trespasser_12.pngTomu říkám panečku výhled

Po dohrání pocítíte vlastně i celkové dokončení co se týče hratelnosti. Inkvizitor nově pociťuje neschopnost ovládat Achor, to ale nepřátelské armády od útoky neodradí. Do konce hry dojdete doslova na druhý… možná i třetí a čtvrtý dech.

Pro fanoušky povinnost

Závěrem bych vám doporučil, abyste si v případě koupi počkali na nějakou slevovou akci. Já si například všechna DLC koupil za směšných 300 korun.

Vezmeme-li to kolem a kolem, jediným rozšířením, které si opravdu musíte koupit, je Trespasser, poněvadž vám dá odpověď na nezodpovězené otázky ohledně celého příběhu. Pokud se vám ale hra líbila, doporučuji nejlépe koupit úplně všechny.

Diskuze (7) Další článek: Korejští studenti si vymysleli vlastní virtuální stanici pro akci Overwatch

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,