PC | Recenze | X360 | PS3 | RPG

Dragon Age: Witch Hunt - stylová tečka (recenze)

Čarodějka Morrigan se hledá jen těžko, zvlášť když nechce být nalezena. Pokuste se o nemožné a pusťte se po její stopě.

Poslední dodatek k Dragon Age: Prameny konečně dorazil do rukou natěšených hráčů a slibuje věru mnohé. Autoři se totiž rozhodli splnit sen všem fanouškům, kteří doufali v oficiální pokračování Morriganina příběhu. Od poražení Arcidémona uběhl celý rok a ke Strážci se donesly zvěsti, že v Divočině na jihu, kde začínal svou pouť po pádu Ostagaru, byla znovu spatřena čarodějnice Morrigan. Ať už za výpravou stojí jakékoliv motivace, vydává se společně se svým věrným Mabari do Korcarijské pustiny, aby si ověřil, zda ve Flemethině chatrči někdo znovu bydlí.

Ukáže se však, že tudy prošlo povícero osob. Jednou z nich je dálská válečnice, vyslaná, aby získala zpět dědictví generací, jenž jim Morrigan ukradla. Stala se z bývalé členky družiny kleptomanka anebo za tím stojí něco jiného?

Podaří se Morrigan najít, než znovu zmizí?

Odpověď lze podle všeho najít v knihách a těch mají v Kruhu mágů habaděj. Jeden objev vede ke druhému, ale přesto se zdá, že je čarodějka vždy o krok před Strážcem. Podaří se Morrigan najít, než znovu zmizí?

Chyť mě, když to dokážeš

Tvůrci po experimentech, jaké jsou vidět například v Leliana´s Song či Golems of Amgarrak, vsadili na osvědčené postupy. Po kratším úvodu se k Strážci přidá vyrovnaná skupinka: válečnice Ariane, mág a mabari. Ideální kombinace, pokud je váš Strážce lotr. Nových schopností se v tomto DLC nedočkáte, zato se můžete bavit nad nečekanými výsledky některých z nich - oproti původní hře například společníci reagují na zapnutí Dominance mabari, takže se můžete přistihnout, že psisko nutíte značkovat všechna k tomu určená místa ve hře, jen abyste zjistili, jak budou lidé ve vaší družince reagovat.

Není žádným překvapením, že opět došlo k recyklaci několika lokací z Pramenů a Procitnutí. Tentokrát to však tolik nebije do očí, spíše způsobuje pocit jisté nostalgie, protože se Strážce vrací ve vlastních stopách. NPC postavy odkazují na vaše předchozí činy v Pramenech sice jen okrajově, ale i tak to potěší.

TIP: Pokud se vám nedaří najít Světla arlathanu, nebojte se vstoupit do odporně pískajících světlých míst, která vypadají trochu jako trhlina vedoucí do Úniku, a chvíli počkat. Pak už jen stačí sledovat světlušky.

Rozhodně bych však uvítala, kdyby tvůrci do DLC zahrnuli více původních lokací, prodloužili hledání. Takhle si Strážce projde stěží čtyři známé lokace a pak najednou zazvoní zvonec a DLC je náhle konec. Když už jde o poslední DLC k příběhu Pramenů, čekala bych, že ho pojmou poněkud epičtěji a rozsáhleji.

Něco končí, něco začíná

Witch hunt má nejslibnější gradaci ze všech DLC odehrávajících se mimo hlavní příběh. Honička za Morrigan se tak skládá z klasických prvků, které jsou rovnoměrně rozvrstveny: dojde na rébusy s knihami v archivu, vybíjení monster ve sklepeních i nějaké to laškování s mocným, prastarým stvořením před samým koncem.  Náročnost není nijak vysoká, jde spíše o jedno z těch lehčích DLC. Achievement, který dostanete, pokud nejsilnější monstrum porazíte na nejvyšší obtížnost, je skoro zadarmo.

NPC postavy odkazují na vaše předchozí činy v Pramenech sice jen okrajově, ale i tak to potěší

Celkově příjemný dojem z DLC však kazí konec, kdy mají někteří hráči při závěrečném dialogu pocit, jako by byli ošizeni a celé DLC bylo jen obrovskou upoutávkou na Dragon Age 2, které má vyjít v březnu roku 2011. Morrigan vám sice poskytne odpovědi na otázky, ale takové, které vyvolávají řetězec dalších otázek. Ale dalo se čekat, že si bude opět hrát na tajemnou. Witch hunt by se dal přirovnat k jednohubce. Zalahodí na jazyku, ale nezasytí. Záleží jen na vás, jak moc máte jednohubky rádi a jestli jste za jednu takovou ochotni zaplatit sedm dolarů.

Žánr: RPG
Výrobce: Bioware | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7. září 2010