Dragon Ball FighterZ: báječná bojovka i pro začátečníky (recenze)

Máte rádi bojovky? Máte rádi asijské bojovky? Pakliže odpověď zněla alespoň jednou ano, zbystřete. Dragon Ball Fighterz je zde.

Asijské produkty zábavního průmyslu jsou pro zbytek světa v mnoha ohledech slušně řečeno zvláštní. Jsou ulítlé, jedinečně originální, ale na druhou stranu se také často vyznačují vysokou kvalitou. Speciální kapitolou jsou potom herní tituly, které jsou typické svou precizností a především grafickým pojetím. Anime má v asijských zemích silnou historickou oporu, a proto není divu, že jde o opravdový fenomén přenášený s takovou oblibou do nejrůznějších podob. Ve finále je tedy jen na konzumentovi, zda-li bude ochoten tuto výraznou grafickou stylizaci respektovat nebo ne.

Dragon Ball alias silná značka

Jak již název napovíná, hra je založena na japonské značce Dragon Ball vytvořené v roce 1984. Universum zahrnuje několik celovečerních filmů i samotný seriál. Opomenout pochopitelně nesmíme ani silnou podporu v oblasti videoher, a to napříč všemi možnými platformami. Posuďte sami, jednotlivé díly herní série jsme si mohli zahrát například na Super Nintendo, Sega Genesis, Paydia, Sega Saturn, PS, PS2, PS3, PS4, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Wii, Android atd. A ještě jedno zajímavé číslo přidáme. V roce 2014 dosáhla prodejnost herních titulů daného universa na číslo 40 milionů kusů, což jasně ukazuje velký zájem o značku Dragon Ball.

Grafické zpracování Dragon Ball Fighterz je vskutku působivé.

Dragon Ball Fighterz navazuje dva roky starou hru Dragon Ball Xenoverse 2, kterou jsme si mohli zahrát na konzolích PS4, Xbox One, Nintendo Switch a na PC. Předně zodpovíme otázku pro náš kulturní okruh podstatnou. Je Dragon Ball FighterZ opět tak typicky asijský? Odpověď zní ano, ale ne nepřekonatelně.

Vizuál, který ohromí

Jedinečné grafické anime zpracování je totiž ve finále příjemným zpestřením klasických bojových her. Pro Dragon Ball FighterZ je charakteristická zejména výrazná barevnost a překrásné animace, které v samotném boji ohromují. Přestože se jedná o klasickou 2,5D bojovku, vše je poutavě živé. Interakce s prostředím bohužel nepřipadá v úvahu, nicméně jednotlivé arény během boje nesou známky poničení a prostředí celkově působí díky neustálým barevným atakům nádherně dynamicky.

Pro Dragon Ball FighterZ je charakteristická zejména výrazná barevnost a překrásné animace, které v samotném boji ohromují.

Hra je navíc, především ve svém příběhovém módu, protkaná množstvím nejrůznějších animací. Ty jsou během jednotlivých soubojů díky svému komickému nádechu velice příjemné a zábavné, naopak ty, které plní narační úlohu celého příběhu jsou více než otravné, a to už jen proto, že je nutné jednotlivé dialogy neustále potvrzovat a stisknutím tlačítka za každou větou posouvat rozhovor dále. Pokud k tomu přičteme tradičně přitroublý a typicky asijský anime příběh, stává se příběhová linka občas otravnou záležitostí. Story mód by sám o sobě byl rozhodně vynikající záležitostí, nebýt častých animací, nutnosti potvrzovat zmíněné dialogy a především nebýt stále se opakujících nahrávacích obrazovek. Příběhová kampaň rovná se neustálé čekání a sledování nápisu "Loading", což silně ubírá na spádu, který by jinak Dragon Ball FighterZ charakterizoval.

Soubojový systém nejen pro začátečníky

Jednotlivé souboje jsou totiž naprosto fenomenální. Vývojáři z Arc System Works se vydali směrem arkádovějšího pojetí bojů a vytvořili tak lehce přístupnou a uživatelsky velice přívětivou bojovku, která najde úspěch jak u hráčů začátečníků, tak u pokročilých hardcore borců. Ovládání je více než intuitivní a hra vás nenutí lámat si prsty a především hlavu nad základními komby. Většina efektních a zároveň efektivních komb totiž lze obstarat stisknutím tří až čtyř tlačítek. Rozhodně zde ale nepřipadá v úvahu jakákoli diskuze o nedůstojném ovládání založeném na bušení do libovolných tlačítek. Konkrétní pohyby se dají mistrovsky vrstvit do často nepochopitelných kreací, které nejenže soupeři silně ubírají na životě, ale především ohromují svou plynulostí, lehkostí a dynamičností. Nehledě potom na zážitek ryze estetický. Souboje jsou vskutku epické a nepostrádají nápaditost.

Hra je díky svému intuitivnímu ovládání otevřena zejména začínajícím hráčům, ani hardcore fanoušci se však nudit nebudou.

Většina boje se odehrává především ve vzduchu právě na základě jednotlivých kombíček. Na dynamičnosti se navíc silně podepisují znásobené souboje, kdy každý tým volí až tři bojovníky. Proti sobě tak nastupuje až šest postav, po třech v každém z týmů, které je možno během hry libovolně měnit. Bojuje se jednokolově do úplného KO. Navíc, nejenže se proti sobě staví různě početné týmy, jednotlivé postavy jsou k tomu ještě různě vylevelované. Jedním z dalších klíčových prvků je právě úroveň postav, která stoupá na základě sbírání XP. Posiluje se tak účinnost speciálních pohybů či zdraví.

Bohatý obsah s hořkou osobitostí

Co se herních módů týče, DBF nabízí snad vše, co lze od bojové hry čekat. Těšit se můžete na klasický story mód, trénink, arkádový mód, lokální bitvu či world battle. K tomu všemu v menu nalezneme replay videa z celého světa, kde můžete obdivovat um ostatních hráčů (při sledování skillu se domnívám, že asijských) a v neposlední řadě také obchod, kde lze za herní měnu nakupovat kartičky, které vás odmění povětšinou grafickým upgradem vašeho avatara. Když už jsme u samotného avatara, nedovolím si nezmínit netradičně pojaté herní lobby, které funguje jako hlavní menu hry. V něm si se svým prapodivným avatarem žijete vlastním životem ve velké aréně a můžete přebíhat do jednotlivých sektorů, které představují konkrétní herní módy. V lobby navíc vidíte vždy i několik dalších spoluhráčů, které můžete dle libosti vyzývat k souboji.

Ovládání je více než intuitivní a hra vás tak nenutí lámat si prsty a především hlavu nad základními komby.

Závěrem se pozastavme ještě u jednotlivých postav a dostupných arén. Na výběr je dohromady 20 postav a 14 arén. Arény jsou různorodé a nelze nic vyčítat. Menší problém však shledáváme u jednotlivých herních postav, které bohužel splývají často dohromady. Pod touto skutečností se podepisuje primárně nápadná vizuální podobnost a stupidní jména typu Android 16, Android 21, Goku, Goku Black apod. Z těchto důvodů je tak těžké vypracovat si k postavám bližší vztah. Během prvních soubojů navíc může docházet k silné dezorientaci, kdy vlastně nebudete ani vědět, který tým je váš. Ano, takhle moc postavy splývají.

Souboje jsou opravdu velice dynamické a oku lahodící. To se ovšem nedá tvrdit o story módu.

Dragon Ball Fighterz je výborná bojová hra, která může v našem kulturním okruhu mírně doplácet na svůj typický asijský feeling. Dominuje však především v oblasti hratelnosti a ovládání, které ocení zejména začínající hráči nebo ti, kteří si nechtějí vylamovat prsty na šílených kombech. Vyzdvihnout musíme taktéž grafické zpracování, které svou barevností působí velkolepě, o čemž se budete moci plně přesvědčit v chystané galerii, neboť tahle hra si jí skutečně zaslouží. Titul si užijete zejména s přáteli na párty, v multiplayeru či arcade modu, příběh bohužel postrádá potřebný spád a je přerušován zbytečným množstvím nudných rozhovorů. Jako celek je však Dragon Ball FighterZ chytlavou a povedenou záležitostí nejen k odreagování.

Hodnocení: 4 / 5

Klady:

• Působivá grafika