Dragon Commander – mix strategie, akce a draků (preview)

Fantasy Carrier Command s propracovanou diplomatickou částí, questy, kartičkami, příběhem a chozením po lodi ve stylu StarCraft 2.
Kapitoly článku
  • Veďte své vojáky do bitvy v dračí kůži
  • Galerie

Larian Studios nejsou zrovna firmou, která by dělala samé AAA hry. Nelze jim však upřít, že dělají hry originální, z nichž nejznámější je asi RPG série Divinity. V jejím světě se autoři unavení tvorbou RPG rozhodli vytvořit originální mix několika žánrů, jenž vás už při prvním představení zaujme a nepustí.

Příběh hry se odehrává ve světě Rivellon známém ze série Divinity, ale několik set let před událostmi z her. Do rukou se vám tak dostává hra z období, kdy se sjednotila magie i technologie a tento svět víceméně v harmonii obývalo šest ras – lidé, ještěři, trpaslíci, nemrtví, impové a elfové. I když byly vztahy občas narušeny válkou, mnohem horší je situace z počátku hry, kdy celý svět do svého područí přijala nová víra. Ta není úplně sluníčková, a i když to některým lidem dojde, je pozdě: Rivellon trpí pod novou nadvládou. Jeden z kněží však zabije otce hlavního hrdiny, který se vydává na cestu za záchranou světa a především sladkou pomstou.

Dragon Commander v tahové části připomíná deskovou hru či sérii Total War

Základem Dragon Commandera je mapa světa, po níž posunujete své jednotky a snažíte se na ní zabrat všechna území. Posouvání jednotek, jejich produkce i celý vizuální styl v této tahové části připomíná ze všeho nejvíce deskovou hru či sérii Total War. Až potud nic výjimečného, hra vypadá jako každá druhá strategie. Jenže potom se bleskurychle přesunete na palubu své mateřské lodi, která plní víceméně stejné funkce, jako Raynorův Hyperion.

10_-_scr_-_Dragon_Commander[1].jpg DragonCommander_personal_01.jpg

Kecání se spolubojovníky na jeho palubě však neslouží jen účelům příběhu, ale i účelům hry samotné. Často tak přijímáte různé vedlejší úkoly, rozhodujete o důležitých věcech (třeba na základě poradního hlasu vašeho koncilu rozhodnete o nápadu trpaslíků, že by lidé mohli dobrovolně prodávat své tělesné orgány a tím posílit rychlost uzdravování vašich vojsk, na oplátku se ale budou snadněji bouřit a bude vás to stát peníze), posíláte své agenty na mise a pečlivě u toho uvažujete, jestli některým rozhodnutím nenarušíte křehkou rovnováhu mezi vztahy několika frakcí nebo třeba přímo mezi svou posádkou.

Dynamické boje a následky vašich činů

Podle vašich rozhodnutí ve spoustě dialogů a úkolů totiž získáváte různé bonusy, speciální karty použitelné před boji a rovněž i lehce jiný vývoj příběhu. Rozhodnutí díky tomu získávají i jakýsi politický kontext a mezi jedno z nejdůležitějších rozhodnutí patří otázka, jakou pojmete manželku – ta s sebou totiž přináší unikátní úkoly, rozhovory i další speciální karty. A vzhledem k tomu, že jde vždy o zástupkyni některé z pěti nelidských ras, je rovněž vystaráno i o speciální vtípky.

DragonCommanderArtwork.jpg

Když ale vše rozhodnete v lodi a provedete tahy na mapě Rivellonu, zbývá k odhalení poslední část hry, a tou jsou realtime boje. V nich jde logicky o zlikvidování jednotek soupeře a taktických prvků je skutečně hodně: funguje například využívání různých výšek (kdy se mění rychlost za palebnou sílu a naopak), napadání po křídlech a využívání speciálních schopností jednotek. Některé z nich jsou však odemykatelné zahráním speciální karty, jíž získáte buď za splněné úkoly, určitá rozhodnutí, či koupením za peníze.

Získáte tak třeba možnost použít své stíhače jako kamikadze či schopnost klást miny. Autoři slibují obrovské množství karet s různými efekty, které skutečně dokáží zvrátit vývoj bitvy a hlavně ovlivnit vaši strategii. Podle prezentovaných potyček tato různorodost skutečně funguje, což je skvělé.

Když je všechno na draka

Jakmile rozdáte příkazy, máte možnost do bitvy zasáhnout přímo v akčním módu. Jakožto jeden z mála dračích rytířů totiž oplýváte schopností převtělit se v draka, v jehož kůži létáte po bojišti, chrlíte oheň a snažíte se naklonit misky vah na svou stranu. Létat s drakem je skvělá zábava a i když mně někdy drak přišel jako příliš silná zbraň, tvůrci se dušovali, že strávili dlouhou dobu balancováním a drak by rozhodně neměl rozhodovat bitvy. Určitě ne do té míry, že byste mohli vyhrát se špatnou strategií a dobrým ovládáním draka.

Můžete se převtělit v draka, v jehož kůži létáte po bojišti, chrlíte oheň a snažíte se naklonit misky vah na svou stranu

Dobrým nápadem je rovněž využití draka v multiplayeru: pokud se střetnou dva hráči a ten třetí nemá v bitvě žádné síly, dostane se do ní ve své dračí formě. V této podobě může drobně ovlivňovat výsledek boje a hlavně se nenudí během čekání na výsledek svých spoluhráčů.

07_-_scr_-_Dragon_Commander[1].jpg 08_-_scr_-_Dragon_Commander[1].jpg

Podle zatím prezentovaných materiálů se na Dragon Commandera hodně těším a doufám, že tato PC exkluzivita skutečně vyjde již začátkem Května příštího roku. A pokud vás hra zaujala stejně jako mě, možná vás zaujme sběratelská edice hry, v níž bude deskovka, kterou autoři vymysleli a velkou část ji převedli do PC hry při designování tahové části. 

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | Mix akce, rpg a strategie
Výrobce: Larian Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Květen 2013
  • Veďte své vojáky do bitvy v dračí kůži
  • Galerie

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,