Dragon´s Lair 3D - hrr na draka!

Ta hra je po čertech stará a po čertech slavná. V době, kdy se Dragon´s Lair objevila na trhu - a to je už 17 let - byla totální bombou, po které všichni šíleli. Teď se vrací coby 3D remake. Bude to jen vzpomínka na staré časy nebo další trhák? A co vlastně nabídne generaci zkažené sexem a násilím?
Nebudu vám tu tvrdit, že jsem pařil hry už od těch dob, co jsem rodičům vypadl z kočárku, a že Dragon´s Lair je hra, na kterou dodnes se slzou v oku vzpomínám. Na rovinu, v roce 1983 kdy tahle legenda vyšla, mi bylo 8 let. Standa Hložek a Petr Kotvald tehdy kralovali české hitparádě a já byl čerstvým pionýrem. O Dragon´s Lair jsem podobně jako většina dalších neměl ani páru. Ve světě a v USA obzvlášť ale tahle hra byla skutečným hitem. Za prvních 40 dní se prodalo 30 milionů kopií a s výdělkem přes 32 milionů dolarů za prvních osm měsíců způsobila podobný rozruch, jaký dnes zažívá svět s manga-šaškárnou Pókemon (kdo viděl např. Akiru, ví co je to pravý japonský manga-nářez).

Dragon´s Lair 3D Dragon´s Lair 3D

Původní Dragon´s Lair bylo na dnešní dobu jednoduché. Za Dirka The Daringa "Smělého" jste na jeho cestě za záchranou krásné princezny Daphne ze spárů Zlého čaroděje a draka rozhodovali především o tom, zda má zamířit doleva, doprava nebo jestli má kolem sebe máchat mečet. Pak následovala vždy animovaná sekvence, která vám ukázala, jaké následky vaše rozhodnutí mělo. Vše bylo 2D, krásně animované, nenásilné a jedním slovem "pěkné". Pohádka. Jak to ale bude v připravovaném remaku?

Dragon´s Lair 3D Dragon´s Lair 3D

Tak jako před lety, i dnes stojí za remakem hry stejní lidé a stejné firmy. Blue Byte a Dragonstone. A muž jménem Don Bluth. Ne, to není programátor, ale výtvarník a animátor. Věčný to konkurent disneyovské produkce, k jehož největším úspěchům patří kreslené filmy jako Charlie - Všichni psi přijdou do nebe nebo aktuální Titan A.E. Byl to právě on, kdo dal původnímu Dragon´s Lair nezaměnitelný styl - "ksicht", který nepřéhlednete. A ten zůstane také zachován.

Dragon´s Lair 3D Dragon´s Lair 3D

Hrdina Dirk i všechny další postavy této adventury budou i tentokrát 2D placaté. Aby byla zachována původní atmosféra, vývojářský tým přímo použil nebo alespoň modifikoval i řadu původní hudby, zvuků a textur. A to vše potom zasadil do 3D renderovaných chodeb, kobek a hradních sálů. Hra by měla podporovat rozhraní Glide, Open Gl i Direct 3D, chybět nebude prostorový zvuk, práce s detaily a umělá inteligence nepřátel. Což zní trochu jako parametry Unrealu nebo Quake. Ale pozor, taková řežba to nebude. V Dragon´s Lair 3D neuvidíte žádnou krev. I přes všechny technické vymoženosti bude tahle bitva pohádkou. Princezna Daphne nebude mít zařezaná tanga a Dirk se nebude ohánět motorovou pilou nýbrž klasickým mečem. Nuda to snad ale nebude, na to jsou autoři příliš zkušení. Dočkáme se 27 příšer a 20 levelů, z nichž každý bude mít 15-20 "komnat". 3D prostředí nabídne větší volnost pohybu a Dirk narazí i na několik ne příliš těžkých puzzle. Zda to osloví milovníky hard-core akce nevím, jisté ale je, že Dragon´s Lair 3D bude zcela odlišná od ostatních her. A už jen za to si zaslouží pozornost.

A datum vydání? Původně jsme se měli dočkat už letos v zimě, termín se ale přesouvá na první polovinu roku 2001. Dragon´s Lair 3D v tu dobu elegantně vpluje nejen k nám - majitelům PC-, ale i ke kamarádům, kterým budeme tiše závidět Playstation 2 a X-Box. Do té doby si budou muset milovníci adventur vystačit s něčím jiným.

Diskuze (1) Další článek: Blitz - aneb krve až po kolena

Témata článku: , , , , ,