Dragon’s Dogma: Dark Arisen – podruhé a lépe

Po ochutnávce neobvyklého fantasy světa z dílen Capcomu jsme se rozhodli ponořit do dungeonů podruhé. Tentokrát ve značně nablýskanější zbroji. Co říkáme na Dark Arisen?

Herní prostředí dnešní doby nám nepřináší již tolik obrovských a příjemných překvapení, jako tomu bylo dříve. Díky nutné mediální masáži jsme většinou na jednotlivé klenoty připravováni měsíce před oficiálním vydáním hry. I proto loňské zjevení Dragon´s Dogma způsobilo takový rozruch. Skvělé fantasy RPG bylo zprvu přehlíženo novináři i samotnými hráči, po vydání se mu však dostalo více než vřelého přijetí od obou skupin.

No a po roce od vydání původní verze nám autoři přináší datadisk s podtitulem Dark Arisen. Jeden z pravděpodobně nejvíce talentovaných vývojařských týmů z Capcomu se do toho pořádně opřel a připravil hráčům další pokračování z tohoto světa. Datadisk není přímé pokračovaní a je spustitelný i bez původní hry, nicméně je považován za jakousi třešničku na dortu Dragon´s Dogma, takže určitě doporučuji ho absolvovat s řádným „sejvem“ z loňského titulu a s hodně vylevelovanou postavou včetně kvalitního itineráře. Tohle nebude procházka růžovým sadem.

09018e99-74751.jpg 0fbe6f98-76221.jpg 36f05015-74749.jpg

Zpět do podzemí

Dalších zhruba deset hodin herního času strávíte na ostrově Bitterblack, který se tajemně vynořil z hlubin moře nedaleko vesnice Cassardis, kde také samotná cesta začíná. Bitterblack dostojí svému ne zrovna optimisticky znějícímu jménu a takřka okamžitě navodí nevábnou až děsivou atmosféru.

Zatímco přes den se vám občas i naskytnou nějaké hezké výhledy na okolí, při kterých můžete nabýt dojmu, že se jedná o mírumilovné místo, příchod tmy je skutečně děsivý. Už si ani nepamatuji, kdy jsem měl u RPG hry takový stísněný pocit, jako zde. V noci totiž ožívají všechny nestvůry a vy na ně můžete narazit doslova na každém kroku.

 

Datadisk má temnou, téměř hororovou atmosféru.

 

S tím jde také ruku v ruce obtížnost titulu, jejíž laťka je nasazena zatraceně vysoko. Zdraví se vám tu nijak automaticky nedoplňuje, takže na nepřítele musíte jít s pořádným rozmyslem, dobrou taktikou a především kvalitní výbavou. Jeden špatný pohyb a už saháte po quickloadu. No a právě v noci se toto nebezpečí ještě stupňuje.

5547fb29-76215.jpg

S odřenýma ušima

Úžasné a triumfální momenty, kdy přemůžete hordu nepřátel, se tak střídají s naprostou frustrací a beznadějí, když vás protivník jedinou ranou pošle do věčných lovišť i přesto, že už jste za 100. herním levelem postavy. Chvílemi mi hra díky své opravdu brutální až masochystické obtížnosti silně připomínala Dark Souls.

Samotná hratelnost je opět tak zábavná, jak si ji pamatujeme. Především souboje jsou téměř mistrovským dílem a jsou opravdu zábavné. Když si pak poprvé na nějaké monstrum vyskočíte, abyste mu opakovaně zabodávali meč do těla, pocit maximální spokojenosti a nirvány je na dosah. Každý vyhraný souboj působí jako silné zadostiučinění a rychlý save jako trofej za těžce vydřenou bitvu.

8bb7d40c-74753.jpg a493e0f9-74404.jpg dcaeba97-74407.jpg

Konečně pořádný taxík

Asi největší novinkou je potom kámen zvaný Ferrystone. Díky němu se můžete teleportovat po mapě do míst, kde jste předtím rozmístili teleportační krystaly. Tím si samozřejmě celé cestování notně ulehčíte a je to velmi příjemný bonus. To potěší i z toho důvodu, že ač se autoři snažili udělat svět zajímavý a různorodý, už po pár desítkách minut vám bude připadat, že jste kolem podobného místa nedávno šli. Při procházení různých osad a vesnic se tento pocit ještě umocní, protože tato osídlená místa vypadají tak nějak podobně, bez života. Ano, každý tu sice má co říct a rád vám převypráví svůj příběh, ale to také za chvíli omrzí.

f159b51a-76220.jpg

Velkého vylepšení doznali také obchodníci, kteří mají nyní daleko více zbraní, lektvarů a celkově zkrátka více zásob na skladě. Co už potěší méně, je neustálý problém s pozdním vykreslováním, takže máte často pocit, že si prodejce někam odskočil a zapomněl vyvěsit cedulku „přijdu hned“.

 

Dark Arisen se bohužel nezbavil technických chyb originálu, HD textury ale potěší.

 

Ačkoliv krabice obsahuje dva disky včetně HD textur datadisku, tento problém se bohužel odstranit nepovedlo. To stejné lze bohužel říct o občasném lagování při soubojích, kdy je na obrazovce několik nepřátel. Na to zkrátka hráči z konzolí nejsou moc zvyklí.

Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: RPG | akční fantasy
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 26. dubna 2013
  • Skvělý bojový systém
  • Usnadněné cestování
  • Hutná atmosféra
  • Technické chyby a bugy
  • Opravdu brutální obtížnost

Dragon´s Dogma bylo skvělou hrou a především pro nové hráče, kteří ji nehráli, je koupě včetně datadisku velmi zajímavou volbou. Pro zkušené hráče to bude datadisk v pravém slova smyslu, tedy více hardcore. Obrňte se však hodně pevnými nervy, protože tohle je hra, ve které budete umírat často.

Diskuze (16) Další článek: PlayStation 4 by se mohl objevit na trhu v polovině listopadu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,