Ducati Challenge – přetrhněte cílovou pásku (recenze)

Vyzkoušejte si závody plné adrenalinu, rychlých kol a hlavně sexy těl motorek značky Ducati. Nechte se svést.

Ke hrám nesoucím v názvu jméno výrobce automobilů nebo motorek přistupuji poměrně s despektem. Vzhledem k předchozím zkušenostem se totiž většinou jedná o narychlo spíchnuté a zabugované hry, které spíše kazí dobré jméno automobilky, než aby mu přinesly slávu. I proto jsem nejnovějším simulátorem závodů motorek Ducati příjemně překvapen.

V menu nalezneme tři, dnes již prakticky základní, možnosti hraní: Championship představuje krátkou kariéru, v níž se dostanete na šest různých okruhů, z nichž každý má dvě variace – směr závodu se totiž občas otočí.

Vaši protivníci se nebojí vyžutí drobných chyb a předjet vás

Nejedná se o nijak závratné číslo, ale tratě jsou dobře vymodelované a užijete si různorodá prostředí každého závodu: jednou vám budou dělat společnost hory, podruhé velkoměsta a potřetí poušť. Okolí je překvapivě živé a vytváří při hraní velmi příjemnou iluzi reality. Snad jen škoda, že tuto dobrou herní náladu neumocní kvalitní soundtrack.

Zbývající dva módy potom využívají stejné okruhy a klasická quick race je ideální volbu, pokud spěcháte a jen si chcete odjet jeden závod, no a třetím do počtu je multiplayer. Bohužel jen jeho lokální varianta přes wifi, nebo bluetooth. V závodění proti počítači i proti přátelům máte na výběr ze šesti modelů motorek z italské stáje Ducati, přičemž nechybí Monster 1100 EVO, Multistrada 1200 S nebo jednostopý ďábel Superbike 1198 SP. Nutno dodat, že takřka okamžitě poznáte, co vám vrní pod řídítky a silnější motor se daleko hůře ovládá stejně jako v reálném závodění.

Udržíte říditka?

Brzdění i přidávání plynu ovládáte dotykem na části displeje, zatímco samotné řízení obstaráte nakláněním celého přístroje. Minimálně ze začátku však určitě vezmete zavděk automatickým brzděním, abyste se mohli více soustředit na držení ideální stopy. Není ale problém tuto pomoc vypnout v menu hry. V nastavení najdete i jiné zajímavé věci. Já osobně vítám především možnost nastavení kvality grafiky, takže i na starších přístrojích jako je iPhone 3G se nemusíte bát nepříjemného trhání obrazu, které je zde patrné zejména v multiplayeru, kde se objevily drobné problémy s vykreslováním ostatních jezdců.

Inteligence soupeřů je na solidní úrovni, a pokud uděláte jen jednu malou chybu, nebojí se vaši protivníci zaváhání využít a předjet vás. Tento manévr mnohdy končí karambolem, jehož finální podoba je občas dosti nepředvídatelná. Malé popostrčení někdy skončí kotrmelcem ve svodidlech, jindy zase pořádná rána z boku vyústí jen v mírné zpomalení. Tak či tak ale při závodech ucítíte ten správný pocit adrenalinu, který dělá z Ducati Challenge nejlepší simulátor závodních motorek na iOS.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Závodní | simulátor motorek
Výrobce: Digital Tales | Webové stránky hry