Duel: 128 MB RAM nebo raději 256?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 116

Diskuze k článku

Ravas  |  20. 06. 2002 11:33

Článek je napsanej pěkně, ale trochu mimo mísu.

Zkuste zahrát Morrowinda se 128 MB Ram a se 256MB a uvidíte.

Unreal Tornment jsem hrál se 128 MB a s více botama to chvílema trhalo, na 256 MB je to jak když do toho střelíte, letí to bez jedinýho cuknutí.

Pro hry je více ramky určitě dobrý, rozdíl je jasně poznat. Ale celý to záleží na vyváženosti sestavy, je jasný že na AMD K6 450 pomůže zvýšení ramky minimálně.

 

OUT

 

 |   |  Odpovědět
victorius  |  25. 03. 2002 11:46

Hravam hry zo sest rokov, a vzdy sa mi potvrdilo ze cim viac pamati tak tym lepsie.Osobne mam sucasne 512MB DDRAM /mal som, jedna pamat mi odisla je na reklamacii/ . Momentalne hram Codename:Outbreak a teraz mi svapuje disk, co predtym nez mi jedna 256MB DDRAM neodisla, nebolo. Kedysi /pred 2-mi rokmi/ som so 128MB SDRAM hral System Sock2 a disk svapoval az pokial som som nerozsiril na 256MB. Vzdy hravam vo vysokych rozliseniach a pravidelne raz za sest mesiacov upgradnem stroj. Preto ma tento clanok pobavil, mohol ho napisat iba niekto co sa opiera o nejaky benchmark a z praxe nema dostatok skusenosti.
NEVERTE MU!!! Kupujte pamate ak su lacne.

 |   |  Odpovědět
defter  |  25. 03. 2002 11:46

Jeste autorovi takova mala rada... Nez se priste pokusis napsat fundovany clanek, zkus hry taky par let hrat, osahej si ruzne konfigurace v praxi a vychazej z realnych zkusenosti. Syntetika benchmarku neni prilis presvedciva a nikdy nerekne to jak se bude v reale ta, ktera vec chovat... A pak, pamet neresi vse, je idealni drzet system v urcite rovnovaze, tak kde neco predimenzujes...

 |   |  Odpovědět
defter  |  25. 03. 2002 11:46

Pamet, se urcite vyplati. Uz jen avizovany Flashpoint ma totiz vlastni benchmark podle nejz se da nastavit vlastni konfig. Ono totiz kuprikladu podle pameti zalezi na jakou vzdalenost budou pro vas viditelne vzdalene objekty a taky to jestli tedy muzete nepritele snajperkou na 400 metru zlikvidovat, protoze ho uvidite.... V tom je kouzlo Flashpointu. Ano se 128 MB pobezi, treba i plynule pri spravnem nastaveni, ale spousta veci vam zustane ukryta...Ale to je spis takova perlicka. Spise se staci mrknout na Crimson Skies, Maxe a jine, popripade treba letecke simulatory... Tam se pozna kazdy mega...

 |   |  Odpovědět
dusand  |  25. 03. 2002 11:46

Hosi, neserte ma! Ja mam 320 RAMku a drzim hubu :)

 |   |  Odpovědět
sarim  |  25. 03. 2002 11:46

Myslim si, že v dnešní době je opravdu zbytečný se dohadovat, jestli je lepši 128MB nebo 256, když 512MB stojí v ALZASOFTU nebo CZECHCOMPUTERU něco kolem 2000,-. Za tyhle prachy sem ještě nedávno koupil 128MB.

 |   |  Odpovědět
d  |  25. 03. 2002 11:46

Blbosti Win XP bude aj je na prd... Hlavne je potrebne mat vela ramky ked hrate cez kabel hry..
Inak sa od sekavosti zblaznis.

 |   |  Odpovědět
d  |  25. 03. 2002 11:46

Kamosi to su chmuloviny ze win 98 neviuzije viacej ramky ja mam 256 a oproti 64 to ide hladucko !!!
Myslim Diablo II LOD 3D akceleracia zapata nie 2d ak ju chces prepat pusti vidtest !

 |   |  Odpovědět
mikkko  |  09. 05. 2007 15:23

kto tu je

 |   |  Odpovědět
mikkko  |  09. 05. 2007 15:24

caute ako sa mate

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  25. 03. 2002 11:46

Tak jsem prisel na tuhle stranku a doufal jsem, ze si jen prectu, jak jsem udelal dobre, kdyz jsem koupil k my 128 dalsi 128 a nakonec jsem stravil 2hodiny, nez jsem to vsechno precetl. Sakra. Mam W98, BXMaster, Cel850, GF2MX.
64MB = na hovno, Diablo2 porad swapuje a kamosovi s 400MHz Cel a 128MB to jede o dost rychlejc.
Kupuju 128MB, HDD nehrabe ani pri Diablu2 ani Q3, mam to rychlejsi nez Gremlin a jsem spokojenej.
Dlasi 128MB kupuju kdyz stoji 900,-, rikam si ze levnejsi nebude(co kdyz zase prijde mensi zemetreseni) = pri prechodu na 256 uz zadnej rozdil(v samotnejch Win vubec), v 3D Marku mam o 50 bodu min, jen kdyz hraju Project IGI pres hodinu (porad to sami kolo), tak se mi HDD vypne uplne (coz je dobry, protoze komp uz neni slyset)

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  25. 03. 2002 11:46

Tak jsem prisel na tuhle stranku a doufal jsem, ze si jen prectu, jak jsem udelal dobre, kdyz jsem koupil k my 128 dalsi 128 a nakonec jsem stravil 2hodiny, nez jsem to vsechno precetl. Sakra. Mam W98, BXMaster, Cel850, GF2MX.
64MB = na hovno, Diablo2 porad swapuje a kamosovi s 400MHz Cel a 128MB to jede o dost rychlejc.
Kupuju 128MB, HDD nehrabe ani pri Diablu2 ani Q3, mam to rychlejsi nez Gremlin a jsem spokojenej.
Dlasi 128MB kupuju kdyz stoji 900,-, rikam si ze levnejsi nebude(co kdyz zase prijde mensi zemetreseni) = pri prechodu na 256 uz zadnej rozdil(v samotnejch Win vubec), v 3D Marku mam o 50 bodu min, jen kdyz hraju Project IGI pres hodinu (porad to sami kolo), tak se mi HDD vypne uplne (coz je dobry, protoze komp uz neni slyset)

 |   |  Odpovědět
sakinek  |  25. 03. 2002 11:46

hihihi,
zacinam uvazovat o tom, ze se stanu stalym ctenarem clanku jisteho "redaktora", protoze se bavim cim dal vic;))

NO http://www.fudge.cz .... BUT http://www.doupe.cz RULEZZZ

 |   |  Odpovědět
sakinek  |  25. 03. 2002 11:46

hihihi,
zacinam uvazovat o tom, ze se stanu stalym ctenarem clanku jisteho "redaktora", protoze se bavim cim dal vic;))

NO http://www.fudge.cz .... BUT http://www.doupe.cz RULEZZZ

 |   |  Odpovědět
Wolfie  |  25. 03. 2002 11:46

Kolikrát jste ten test opakovali, že tak fenomenálně hodnotíte na základě diferencí maximálně v ***jednotkách procent***? (nebudeme mluvit o tom, že to jsou testy, které reálně nijak nevyžadují /nezatěžují paměťový systém) Mluvit o "plynulém hraní" je srandovní, "plynulé" to je při 30 fps. Jednoprocentní diference je pak 0,3 fps, 1 fps rozdílu pak zpozorujeme při 100 fps. ("Zpozorujeme", hahaha!) To, že "128 MB stačí" je fakt epesní píčovina, ale na to není třeba tahat z klobouku Flashpoint, ale např. už dobře rok starý Midtown Maddness nebo Crimson Skies, jinak řečeno aplikace z dob, kdy už se neoptimalizovalo na 64 MB. A tam, jak jest všeobecně známo, není problém FRAMERATE, ale permanentní SWAPOVÁNÍ.

 |   |  Odpovědět
Aition  |  25. 03. 2002 11:46

Na jednu stranu máš pravdu, ale já se setkal s tímto - s kámošem máme zcela stejný počítače jenom já měl 128MB a on 256MB paměť. Oba dva jsme začali hrát hru Max Paine. Při ukončování hry se tato zavírala u kámoše asi za 4 sec, ale u mě asi 30 sec. Zjišťoval jsem v nastavení, vdetailech, ale vše bylo stejné. Po týdnu jsem koupil další 128MB modul a náhle bylo vše jako u kámoše. V tomto případě byla a je 256MB daleko výhodnější.

 |   |  Odpovědět
6KILLER  |  25. 03. 2002 11:46

Je absolutní kravina, aby dostala stejna konfigurace mene bodu v 3d marku 2001 s 256 mb ram než se 128.

 |   |  Odpovědět
Marek Polák  |  25. 03. 2002 11:46

Přiznávám se, že sem článek nečetl ale z nadpisu bych řekl: čím víc, tím líp.










 |   |  Odpovědět
Petr  |  25. 03. 2002 11:46

To mas jedno, ja mam AMD TB 900, 256 MB ram, 7200 rpm 30GB HD, SB live 5.1 player, CD-RW a CD-DVD a win 98SE a trha se mi NFS 4 i Hidden and Dangerous. Koupil jsem si totiz ATI Xpert2000pro 32MB a ten proste nestiha - mam nove ovladace pro desku i grafiku, DX 8.0a a je to na prd. 800*600/16 je maximum, ale i tak se mi to v urcitych mistech /vzdy stejnych/ cukne. Tak si koupim ASUS GeForce 2 GTS deluxe a pak se uvidi. V nejhorsim zformatuju HD a dam tam DX7.
Tim chci rict ze je jedno, co mas za hardware, ale musi to bejt vyvazeny. Nema cenu davat do 486 512 MB ram, zrovna tak, jako k P4 64MB nebo 128MB. A to plati o vsech komponentach. Jinak 98SE jsou tisickrat lepsi nez Milenia. Musel jsem prodejci vratit masinu aby me tam dal 98SE, protoze ME litaly porad do modry obrazovky a Corel Draw 8 byl nenainstalovatelny.

 |   |  Odpovědět
PEPA Z DEPA  |  25. 03. 2002 11:46

Vy debilni hovada a parici stupidnich nechutne hardwarove narocnych her, vylizte si prdel a kupte si pocatic jen na praci a postaci vam 486

 |   |  Odpovědět
jarda  |  25. 03. 2002 11:46

Jeminánku,ty musíš bejt ale kus chlapa.Takovej tvrďák.......hmmmmmm

 |   |  Odpovědět
Martina  |  25. 03. 2002 11:46

A co takhle srovnat 128-512 MB. Neříkejte že v tom není rozdíl... Ještě že tomu nerozumím. Čauky...

 |   |  Odpovědět
Kejml  |  25. 03. 2002 11:46

Já mám někde doma určitě ještě pár jendomegových simmů, že bych teda těch 192 MB RAM vyhodil a dal tam 4 MB ?? Poslední dobou se mi totiž zdá, že mi to nějak nestačí ... :)))

 |   |  Odpovědět
SlimmerCZ  |  25. 03. 2002 11:46

Hadate se tu pekne, moc se mi to libi...
Ale ted k faktum, pokud pouzivate OS Win 95,98,98SE je pouziti vic jak 384Mb ram k nicemu. Dalsi OS vyuzivaji vice samo.
Ted k te otazce. Autor clanku ma sice pravdu co se tyce cisel, ale nejak mu unika praxe a momentalni doba.
Takze, ty benchmarky co psal, jsou sice hezke, ale bohuzel zastarale.
Hry to same. Az na vyjimku, Operation Flashpoint. Opravdu nechapu kde vzal ze to chodi s 256 stejne. Fakta, po startu win98se
BEZ jakychkoliv programu mam naalokovani cca 49Mb ram (ze 128), swap minimalnich 30Mb. po spousteni OF volna ram 0, swap 180Mb !!! Pri hre na pc (athlon 1400@1860) disk 100Gb WD Geforce 2MX 400 se hra obcas trha a disk swapuje. po pridani dalsich 128 Mb je zezacatknu naalokovani stejnych 49Mb ram a 30 Mb swap. po spusteni OF volna ram 30Mb swap 66Mb. Myslim ze to hovori za vse, hra je plynula bez swapovani. TED JESTE JEDNA PREDULEZITA VEC, ty benchmarky ktere autor uvadi maji jednu neduhu, a to, kdyz je spustite a Pc pri provadeni testu swapuje, ONY JAKOBY VYPADLE FRAMEY SE NEZAPOCITAVAJI DO VYSLEDNEHO FPS. Tot vse. Myslim ze dalsi fakta jsou jiz zbytecna... a diskuze na tema 128 nebo je zbytecna.

 |   |  Odpovědět
LRmen  |  25. 03. 2002 11:46

neni nad DDR!!!!!!
)))))))))

 |   |  Odpovědět
DaBoss  |  25. 03. 2002 11:46

Zdravim peknr to tu vyzera:) islo o pamate potom sa to zvrhlo na boj medzi OS. Cely test je na <>. testovat pamat na 3DMarku moze snad len debil to je test na nieco uplne ine. To hadam uzna kazdy(alebo nie?). Co sa tyka velkosti tak som za to ze kazdemu sadne ina velkost. naco by bolo napr linuxakovi bez X 256MB, a zase grafikovy robiacemu z 3D Studiom by bolo asi 64 malo, nemyslite? Tak isto kazdy hra nieco ine a inac narocne na pamat. Ale pri hre je dolezite mat vyvazeny komp takze na celerone 266 s 512MB a A GeForce 3 to asi nebude ona tak isto ako na Athlone 1,2GHz s S3 Virge 2mb a 128 MB. takze by sme sa tu nemali hadat o jednotlivych komponentoch ked to je bezpredmetne. ja mam momentalne 160 MB a na to co robim mi to zatial staci. Jasne ze by som mohol ist za 1300SK ist kupit dalsuich 256 ale ak ich neviem vyuzit su to len zbytocne vyhodene praxy.
Adios

 |   |  Odpovědět
Ricky Marten  |  25. 03. 2002 11:46

Mas pravdu Baloo omlouvam se a velice se za sebe stydim, ale kdyz nekdo napise
takove ptakoviny tak to ve mne doslova vre.

 |   |  Odpovědět
Baloo  |  25. 03. 2002 11:46

Mě osoby ,kteří používají ostrá slova ,jako kretén a hovado připadají jako duševně nevyrovaní lidé ,a měli by si svůj mindrák chodit léčit. Pokud se neumíte vyjadřovat tak si zalezte doma do kouta a mlaťte hlavou do zdi.
Svůj nesouhlas se dá vyjadřovat i jinak.

 |   |  Odpovědět
Ricky Marten  |  25. 03. 2002 11:46

TENTO WEB JE K SMICHU. JE ROK 2001. 256MB RAM JE ADEKVATNI MINIMUM ZVLASTE
PRI DNESNICH CENACH NEBO TY PAMETI CHCET SNAD UPNE ZADARMO. JEN H O V A D O
SI DNES DO KOMPU NA HRY A GRAFIKU KOUPI ZALOSTNE SMESNYCH 128 UBOHYCH RAM
JENOM H O V A D O A PISATEL TOHOTO CLANKU.

 |   |  Odpovědět
Lolkac  |  25. 03. 2002 11:46

Kua, tak sem to cet takovou dobu a ...tak to kua nekdo poradne otestujte, neb to udelam kua sam :o)

 |   |  Odpovědět
Bronaz  |  25. 03. 2002 11:46

Tak si zkus hrat třeba Fallout Tactics při 128 a při 256 a uvidíš ten rozdíl . To je jasný že nějaký blbý Wordy se v pohodě i s Win vlezou "do" 128.

 |   |  Odpovědět
Driver  |  25. 03. 2002 11:46

Je rozdíl mezi Malo a Velkoobchodem nemáte to tam napsané.Na Cento mají něco levné a něco zase drahé.

 |   |  Odpovědět
Driver  |  25. 03. 2002 11:46

256 MB RAM 133 MHz se dá levněji sehnat v Alzasoftu ne za 1245,ale za 889 Kč.Cento má draho!

 |   |  Odpovědět
comm  |  25. 03. 2002 11:46

takova CIPOVINA : kdyz hraju Flashpoint a necham si v PC jen 128 RAM tak se to NEDA HRAT !!! porad to svapuje, i s 256 to ma problemy, az kdyz mam 512 tak to je bez problemu, takze ten co to psal at se vzpamatuje !!!!!!§

 |   |  Odpovědět
Usama bin Ladin  |  25. 03. 2002 11:46

Potrebuji schovat ozvete se
Bin Ladim

 |   |  Odpovědět
AD  |  25. 03. 2002 11:46

tak jsem si to cel přečetl a abych Vám pravdu řekl tak je to diskuse na velký kulový. Všichni jsou skálopěvně přesvědčení že mají pravdu a tomu kdo to nezasvěceně čte vyjde jediná pravda :
JSME NÁROD POČÍTAČOVÝCH GÉNIŮ
amen

 |   |  Odpovědět
WarlockFX  |  25. 03. 2002 11:46

Myslím že pokud diskutujeme o optimálním množství RAMky je docela mimo dělat klasické testy jako u srovnávání CPU.
Velikost paměti má docela výrazný vliv na rychlost nahrávání levelů, her, i celých windows.
Mě by spíš zajímalo kdyby jste otestovali rychlost startu těchto jednotlivejch věciček ...
Uvědomte si že RAMka, která nenní právě používána systémem pro hru samotnou je využívána jako disková cache, což není rozhodně k zahození. Paměť ovlivňuje čas nutný k tomu jak rychle můžu vůbec začít hrát a to je IMHO celkem důležitý.

Za další by bylo zajímavé otestovat vliv paměti při několika běžících aplikacích a ne jak procesor při jediné běžící aplikaci (předpokládám že jste to tak dělali): Co když mám zároveň zaplé ICQ, stahuju něco z netu, mám otevřenou stránku v IE, ještě k tomu vypaluju a jako bombónek mi v zadu běží komprese v lame? Myslím že trochu paměti navíc se pak docela hodí, že? Vzhledem k tomu že paměť je celkem levná tak proč chtít míň ...

 |   |  Odpovědět
Cert  |  25. 03. 2002 11:46

Narust vykonu z 128 na 256 pod Win98/Me je dost znatelny, musite ale poupravit nektera skryta nastaveni systemu jako napriklad do souboru System.ini pridat toto:
[vcache]
MinFileCache=32768
MaxFileCache=65536

Nebo pouzit nejaky program na uvolneni pameti CacheMan, FreeMem apod...
Chtelo by to zjistit jake je optimalni nastaveni, jak velky swapovaci soubor apod...

 |   |  Odpovědět
Ghuul  |  25. 03. 2002 11:46

Mozna by se to dalo shrnout: ty co maji malo chechtaku na dalsi pamet jsou spokojeni jelikoz vi ze dalsi pamet nema smysl a ty co maji prasulky a pamet jiz zakoupili sou spokojeni taky jelikoz jim vse bezi o neco rychleji.....

 |   |  Odpovědět
Fugas.CZ  |  25. 03. 2002 11:46

co se tyce her tak nemohu souhlasit-diablo2 se 128mb ram je skoro nehratelne, to same UT a specielne tactical ops -to je na 128mb uplne nehratelne. mam athlona 1ghz ,tnt2 takze mi hlavne nepiste ze mam pomale pc

 |   |  Odpovědět
Tomáš  |  25. 03. 2002 11:46

muj dotaz se tak take strochu tyka pameti. Nedavno jsem si nainstaloval Windows XP (mel jsem Win98) a nektere hry se mi ponekud zpomalili (NHL 2001). Mam 256MB DIMM. Muzete to mit neco spolecneho s vyssi narocnosti novych windows na operacni pamet? Pomohlo by prikoupeni nove pameti?

Diky za radu.

 |   |  Odpovědět
PZ  |  25. 03. 2002 11:46

No to poznas jednoduse. Pokud ti pri hrani kazdou chvili hrka disk (mysleno treba kdyz se brusli, ne kdyz se nahrava stadion , tak prikoupit pamet pomuze.
Ostatne zkus si spustit NHL a potom (pokud to NHL umoznuje) si spust Task Manager a podivej se na status radku, co rika Mem Usage (nebo Pouziti pameti). To prvni cislo znamena aktualne pouzita pamet, to druhe maximalne dostupna pamet. Jako pamet se bere RAM+swap, takze pokud prvni cislo presahuje velikost 256000K nebo se tomu blizi, tak urcite pamet dokup.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  25. 03. 2002 11:46

teda opravrte mne jesli se mylim , ale rekl bych ze to taky dost souvisi s diskem . mam dost starej disk se 4500 ot/min a se 128 mb ram se mi Max Payne nebo Emperor NEUSTALE pri hrani tahali z disku, bylo to nehratelny. Po upgradu na 256 vse beha naprosto plynule a nahravani pri hre je minimalni. Rovnez rychlost nahravani jednotlivych misi v Max Payne se hodne zrychlila...

 |   |  Odpovědět
Michal  |  25. 03. 2002 11:46

Mno nevim, já jsem dokoupil RAM ze 128 na 256 už tak před rokem a je fakt že ve Windows samotných žádný nárůst neni patrný, ale je fakt že třeba můj oblíbený letecký simulátor FALCON 4 konečně od té doby přestal nechutně hrkat data z HD - a to je už pěkně stará hra. Je fakt že dneska RAMku žerou jenom některý specializovaný programy (vlastně kromě toho už zmíněného simulátoru nemám žádnou jinou aplikaci která žere tolik paměti), ale víte prdlajs jak to bude vypadat za rok.

PS: Neni špatný vytáhnout všechny CACHE na maximum, pak pustit tak 10 programů naráz a ve sledování systému koukat že máte ještě tak 80 Mega nevyužité paměti ) - Ech kde jsou ty časy Win 95/486/8Mega RAM/2 spuštěné aplikace = min 40 MB Swap + neustálý hrkání a hrkání a hrkání + modrá obrazovka.

PS2: V práci mám Pentium/32 MB RAM /NT4 = smrt -> na tom nejde dělat -> ať žije 256MB

 |   |  Odpovědět
DrozD  |  15. 06. 2002 23:50

Nevyuzita pamet? Co to je? :))) Nevyuzita pamet by se nemela vubec objevit. Minimalne by tam mely byt nacachovana data nebo nejke buffery. :)

 |   |  Odpovědět
deadlock  |  25. 03. 2002 11:46

Nechapem, aky ma velkost pamati vplyv na rychlost bezania programu.
Rozdiel sa prejavi jedine vtedy, ked pamate zacne byt nedostatok a treba
pouzit disk. Samozrejme ze benchmark neukaze ziadny rozdiel, pretoze je to obvykle kratka rutina, ktora urcite nezahlti 128 MB ram, aby bol OS nuteny nieco s tym robit (pravdepodobne sa vykonava v cachi procesora :). Zrejme je dnesna generacia hracov Quaka a Diabla tak zdegenerovana, ze si mysli "cim viac vsetkeho, tym lepsie". Mimochodom aj hry su velmi pozorne naprogramovane tak, aby sa core-rutiny podla moznosti naraz zmestili do pamati a odpadla tak nutnost rezie.

 |   |  Odpovědět
peko  |  25. 03. 2002 11:46

si dal niekto namahu a zistil ako to je v skutocnosti, zacarovana formulka totiz znie:

"luser ma vela pamati (vsak je lacna), programator (skorej lepic kodu) sere na vsetky optimalizacie" a potom vychadzaju take nabubrale aplikacie az H R O Z A !!! pamatam na pascal kompilator na ZX Spectrum 19Kb cisteho kodu!
nebudem si kupovat pamat ktora bude vacsinu casu chrapat, nestoji to za tie peniaze aj ked je to relativne lacne
nehovorim o video striznach, servroch a podobnych masinach tam sa pamat zide...

zdravim vsetkych polgigovych fanatikov :(

 |   |  Odpovědět
godot  |  25. 03. 2002 11:46

Pripajej si do sveho ZX Spectra 512MB RAM a uvidis jak ti to poleti.

Zdravim. Pulgigovy fanatik :]

 |   |  Odpovědět
Pat  |  25. 03. 2002 11:46

Je se treba podivat taky na to ze dnesni soft je pomerne slozitejsi nez byl kdysi. A kdyby se vsechno melo psat ve starem packalu a nebo v asembleru,tak jeste fungujeme v textovem rezimu.

 |   |  Odpovědět
Jan Morkes  |  25. 03. 2002 11:46

No tak to se nám to tu pekne rozjelo , mám k tomu pár poznámek:
1. Autor není kretén, nebo alespon soucasne cs zdravotnictvi tuto diagnozu nepotvrdilo
2. Svym clankem jsme porovnaval vyse uvedene hry/benchmarky a dane cisla jsem si opravdu nevymyslel.
3. Doupe je magazinem predevsim o hrach a tudiz poznamky typu Corel, PaintShop atd. jsou ponekud bezpredmetne (a navic jsem se o nich zminoval v clanku).
4. Myslim, ze kdyz na sve "starodavne masine" v pohode spustim Flashpoint v rozliseni 1024x768x32bit, tak to tak strasne nebude.
5. Myslim si, ze vetsina lidi (hracu) stale ve svem pocitaci ma W98. W2K se prece jen pro hry nehodi a vyhazovat cca 5000 Kc za Windows ME je ponekud draha sranda.

Tot vse.

 |   |  Odpovědět
Radek  |  25. 03. 2002 11:46

Jo, taky bych to tak viděl, to že někdo nemá nejnovější procesor, graf. kartu atd. ještě neznamená že je jeho počítač odepsanej. Asi by pánové skrblíci taky měli vzít v ůvahu že ne každej hodlá vyhodit spoustu peněz za počítač, ne každej si doma běžně spouští špičkovej grafickej program, office a bůh ví co ještě najednou, ne každej si doma jen tak pro zábavu provádí nejnáročnější grafický operace atd. Jde o to že hra běží plynule a v pohodě, je mě jedno jestli má 150 frejmů nebo 70. A pokud se necuká při 128 MB RAM tak nevidím důvod na upgrade. Win 98 mám taky a opravdu nehodlám vyhazovat několik tisíc za jejich novou, stále nedokonalou verzi.

 |   |  Odpovědět
Wolf  |  25. 03. 2002 11:46

ehm par poznamek:
neni nejake divne ze ti win98se nabihaji 54sec?Me treba nabihaji 14sec,problem asi bude tim ze mas sitovou kartu a neumis si to ve winech nastavit tak aby se sitovka nesnazila pokazde ziskat DNS adresu.Dalsi vec,proc by se W2k nehodili na hry?Se servis packem2 kdy je kompatibilita s win98 uz skoro 100 (mimochodem kazda nova hra jede aji pod W2k ze?) se daji hrat aji starsi veci a narust vykonu a stability taky neni k zahozeni,taky zde jde poznat hodne rozdil mezi 128 a 256Mb ram,jak ve hrach tak v normalnich aplikacich co pouzivaji HRACI tj.Explorer,outlook atp.. Schvalne kvuli tomuhle clanku jsem si nainstaloval win98 a zkousel jak se 128MB ram tak s 256MB ram.Nabihani bylo porad stejne tj.okolo 14 sec ale po nabehnuti a spousteni se rezidentnich veci uz bylo poznat rozdil a dale pri zavadeni her to je taky dost poznat,dalo by se rict ze nahravani je skoro o polovinu rychlejsi (zkus treba MAX PAYNE se 128 a pak s 256) a takovych prikladu bych mohl uvest vice.Moje sestava je dnesni prumer DURON 872,256MB RAM 133,MATSONIC DESKA S VIA KT133A,ATA 100 WD HDD 7200 ot.
Abych se vyjadril k tomu jstli jses debil nebo ne tak bych se priklonil spise k tomu ze ANO!

 |   |  Odpovědět
Jan Morkes  |  25. 03. 2002 11:46

Dekuji za radu - bohuzel sitovku nemam , ale k tem stale omyvanym W2k -nechapu PROC by si mel normalni hrac shanet kvuli hram novy operacni system, kdyz mu v pohode jede ten stary a kdyz vi, ze mu taky nemusi nektere starsi hry vubec jet, prip. bude muset diky napr. starsi zvukovce menit HW. Navic prece W2k nejsou zadarmo. Chapu, ze jisty druh PC fanatiku potrebuje nutne 2GHz procesor, GeForce3, 512 MB RAM a nejnovejsi Windowsy, ostatni si vsak radeji pockaji a usetri (treba na novou desku s DDR)

P.S. Uz se na Maxe Payna chystam


 |   |  Odpovědět
Wolf  |  25. 03. 2002 11:46

ehm par poznamek:
neni nejake divne ze ti win98se nabihaji 54sec?Me treba nabihaji 14sec,problem asi bude tim ze mas sitovou kartu a neumis si to ve winech nastavit tak aby se sitovka nesnazila pokazde ziskat DNS adresu.Dalsi vec,proc by se W2k nehodili na hry?Se servis packem2 kdy je kompatibilita s win98 uz skoro 100 (mimochodem kazda nova hra jede aji pod W2k ze?) se daji hrat aji starsi veci a narust vykonu a stability taky neni k zahozeni,taky zde jde poznat hodne rozdil mezi 128 a 256Mb ram,jak ve hrach tak v normalnich aplikacich co pouzivaji HRACI tj.Explorer,outlook atp.. Schvalne kvuli tomuhle clanku jsem si nainstaloval win98 a zkousel jak se 128MB ram tak s 256MB ram.Nabihani bylo porad stejne tj.okolo 14 sec ale po nabehnuti a spousteni se rezidentnich veci uz bylo poznat rozdil a dale pri zavadeni her to je taky dost poznat,dalo by se rict ze nahravani je skoro o polovinu rychlejsi (zkus treba MAX PAYNE se 128 a pak s 256) a takovych prikladu bych mohl uvest vice.Moje sestava je dnesni prumer DURON 872,256MB RAM 133,MATSONIC DESKA S VIA KT133A,ATA 100 WD HDD 7200 ot.
Abych se vyjadril k tomu jstli jses debil(ci kreten?) nebo ne tak bych se priklonil spise k tomu ze ANO!

 |   |  Odpovědět
WarlockFX  |  25. 03. 2002 11:46

"Myslim si, ze vetsina lidi (hracu) stale ve svem pocitaci ma W98." Tím bych si nebyl tak jist. Spíš mám dojem že na ně přešla už nadpoloviční většina z mých známých kteří na to mají dost RAMky (128+). Navíc je zde následník w2k - WinXP, které pravděpodobně pařani velmi brzy najdou v každém novém počítači. Tím chci říci že by nebylo od věci otestovat vliv paměti na výkon i pod NT systémem, i když jste zaměření na hráče.

"W2K se prece jen pro hry nehodi" Nechápu proč. Chápal bych kdyby jste napsal že W2k jsou pro hry zbytečné, to ano. Ale existuje řada výhod spojených s W2k, které možná neosloví výlučné pařany nicméně velmi mnoho z nich chce na počítači také pracovat či jej sdílí s dalším uživatelem a pak je to IMHO velice vhodný systém do počítače.

"Windows ME je ponekud draha sranda." WinME jsou prakticky jen ThirdEdition od W98, takze je klidně ignorujte dál.
BTW Na WinME z W98 bych díky řadě problémů nedoporučoval upgradovat ani zadarmo.

 |   |  Odpovědět
Dusan  |  25. 03. 2002 11:46

No tohle je priserny blabol. Autor trosicku moc generalizuje. Ono docela zavisi na tom co je to zahru. Typickym bumbrlickem je Driver jednicka, tam dokud clovek nenainstaluje 256MB tak si moc nezahraje. Tedy alespon vyssi rozliseni a 32 bitu.

 |   |  Odpovědět
John Doom  |  25. 03. 2002 11:46

no nevim jak ty, ale ja hral drivera na celeru300 se 64mb ram a loadovalo se to zhruba 10 vterin a pri hrani to ani nehrablo, pod win98

 |   |  Odpovědět
Ghuul  |  25. 03. 2002 11:46

Hmm a copak mas za grafarnu, ze si hral na Celeru300 ve 32bitech a vyssim rozliseni (tj 1024x768) a vica netrhalo se ti to ??

 |   |  Odpovědět
John Doom  |  25. 03. 2002 11:46

v ty dobe sem mel voodoo3 2000 a pochopitelne sem to nehral ve 32 ale v 16 bitech a rozliseni 800x600 mi bohate stacilo

 |   |  Odpovědět
PeP  |  25. 03. 2002 11:46

Na Win9x neni problem - 128 staci. Ale s Win2000 mam zkusenosti s obsazenim 220MB RAM (konkretne pri surfovani na netu). I kdyz o tom je asi na hernim serveru zbytecne mluvit - kdo by hral na W2k hry? Jeste poznamka: mam 160MB, na hry Win9x

 |   |  Odpovědět
WarlockFX  |  25. 03. 2002 11:46

Proc nehrat pod W2k hry? Me to jede v pohode.

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  25. 03. 2002 11:46

Tak to mas asi zatracene vykonej stroj, protoze je vseobecne znamo ze vykonovej rozdil mezi W2k a Win98 je asi 20%. Samozrejme jsou zde i vyjimky jako Q3A.

 |   |  Odpovědět
WarlockFX  |  25. 03. 2002 11:46

Omyl. 20% to bylo v době kdy se W2k objevily na trhu. Tehdy pro ne vznikaly prvni ovladace, ktery jeste pochopitelne nebyly tak vyladeni jako pro W9x. Ale situace se postupně změnila a dnes sou W2k malokdy pomalejsi vic nez o 5% a to uz je celkem zanedbatelny.
A vzhledem k uvedení XPček ovladačově kompatibilních s W2k se situace bude zřejmě jen zlepšovat.

 |   |  Odpovědět
Ghuul  |  25. 03. 2002 11:46

Hmm zajimave, tak proc mi pod 2k bezi UTcko asi tak o tech 20% rychleji ?? Pod 98mama mam asi 55-65fps a pod 2k nekde mezi 70-80fps.

 |   |  Odpovědět
tibor  |  25. 03. 2002 11:46

Protoze je to glide engine s kytkama nad hrobem? :)

 |   |  Odpovědět
Wolf  |  25. 03. 2002 11:46

Nevim proc by W2k mely byt pomalejsi?Me se treba po nainstalovani W2k zvetsila propustnost pameti o dalsich 40 Mb/sec a hry oproti Win98 jedou kurevsky rychleji a to mam obycejny stroj (duron 872,256Mb RAM).Je treba si taky pohrat v BIOSU nastavit pameti na turbo a cykly na 2

 |   |  Odpovědět
František  |  25. 03. 2002 11:46

S článkem opravdu nesouhlasím. Stačí si jednoduše spustit DEUS EX se 128MB RAM a potom s 320MB RAM a garantuji Vám, že 100% poznáte rozdíl, který je obrovský a na hratelnost má hodně znatelný vliv.

 |   |  Odpovědět
Halen  |  25. 03. 2002 11:46

Já sem si koupil 256 MB RAM jen kvůli jedné hře -Diablo II LoD. Při 128 MB ve W98 to strašně swapovalo. Hardisk se mohl, jak správně podotkl jeden z přispěvovatelů ukroutit. Po nainstalování 256 MB modulu jsem zůstal v šoku - o harddisku vlastně vůbec nevím !! A to nemusím hrát LoD. Taky doporučuji při podobných testech použít například Cachemana. A nastavit typické použití PC jako Cacheman. Pokud cachemana nemáte, nastavit typické použití jako SERVER. Nastavení typu domácí počítač snad nikdo proboha nepoužívá. p.s . Škoda že tu nejsou k dispozici šmajlíci, to by bylo něco.

 |   |  Odpovědět
Milhaus  |  25. 03. 2002 11:46

No vida -LoD,Mam ho nacpanej v masine taky -C450/100,128MB ram,na pomalym HDD a nesvapuje, ato ani pri spouste postav v obraze,Predtim jsem mel jen 64Ram, a to se disk vrtel furt,gamesa vecne stala a cukala se.

 |   |  Odpovědět
Halen  |  25. 03. 2002 11:46

Jěště upřesňuji - když jsem měl 128, tak na single to taky neswapovalo. Ale hraju většinou na Battle.net a tam to s těmi 128 MB swapovalo. Ne jak o život, ale swapovalo. Při 256 MB si HDD cvrkne při startu hry a pak jen občas a opět žádný rachot, jen na chviličku. To je můj poznatek. Ještě je potřeba pospat nastavení hry - já mám Dirct 3D a vše ohledně grafiky na MAX. I nastavení může mít vliv na paměťové nároky.

 |   |  Odpovědět
lada  |  25. 03. 2002 11:46

ja jsem nezpozoroval ZADNY rozdil v ZADNE hre mezi 128 a 256 MB RAM - quake3, AOE2 swapuje porad a porad ..... a ani v jinych. ani v nabihani win a pri praci - atlon 600, win98

 |   |  Odpovědět
godot  |  25. 03. 2002 11:46

Nechte tomu pisalkovi jeho 128, jemu to staci, ale at to tady nerozsiruje - todle je sireni poplasny zpravy. Testovat takovydle stroj - stary Wokna, pomaly CPU, pomaly FSB, urcite i pomaly HDD.
To by taky mohl napsat, ze staci 32MB RAM, protoze 486 uz stejne nevyuzije vic, ale zapomel by dodat, ze ji vic zpomaluje vsechno ostatni uvnitr bedny a ta pamet s tim nema vubec nic spolecnyho!
Dnes pri cene 1200 za 256MB bych rozhodne ani nevahal nad koupi 512MB - cim vic tim lip - tak to proste je a neni to potreba resit nejakym debilnim testem. Zkuste si pustit Outlook, Worda, Excel a k tomu nejakou hru a to cely na W2k, pak se jenom modlit, aby se "neukroutil" harddisk.

 |   |  Odpovědět
Mort  |  25. 03. 2002 11:46

Zdar, fakta a zkušenosti byla již řečena. Pro vnitřní běh her je to neznatelný rozdíl. Pro běh aplikací je to již znatelné, natož pak přepínání a ještě k tomu sytém, který s tím umí pracovat. Faktem je že při ceně 340,- bez DPH za 128/133 (SAMSUNG s doživotní zárukou) bych osobně doporučil dokoupit alespoň těch 128MB. Pokud samozřejmě nehodláte upgradovat i základní desku - pk bych raději zvolil vyčkat s RAM a raději koupit DDR.

P.S. Jedinou vyjímku ve které jsem poznal rozdíl je Ultima Online. Pokud zde nemáte alespoň 256MB a nejlépe 700MHz CPU (doporučuji Intel - nevím proč toto staré jádro běží lépe na Intelu tak si prostě pořádně nezahrajete a i když máte CPU 1,4GHz a 1GB RAM tak si tato hra veme 95% CPU i RAM .

OFF TOPIC: Na druhou stranu je faktem že jsme testovali P4/1,4GHz a 512MB/800MHz na UO server a přesto vyšel výsledkem lépe Athlon 1,4GHz/266 a 512/266MHz na kterém běží zhruba o 40% lépe.

 |   |  Odpovědět
godot  |  25. 03. 2002 11:46

Jen tak mimochodem: vykonove P4-1.4GHz = Athlon-1.6Ghz

 |   |  Odpovědět
Vitus  |  25. 03. 2002 11:46

A ty`s asi spadnul z visne, ze jo? Ne, uz to mam, byl`s 2 roky v Uzbekistanu a ted`s prijel domu a rozkoukavas se, co? A nebo to byl jednoduse preklep a melo tam byt vykonove P4 1.6 < Athlon 1.4, co?

 |   |  Odpovědět
Ing.Stekl  |  25. 03. 2002 11:46

Nesouhlasim. Ostatne asi nikdo. P4 jsou pri srovnatelnych kmitoctech lepsi jenom ve specialnich aplikacich a podporou pametove prospustnosti RIMM.
Jinak samozrejme hruba sila zakladniho CPU je u nich mensi, zhruba tak P4-1,6 velmi cca = TB 1,4, ale spise tak v prumeru TB 1,2
Myslim, ze podobne veci byste mel nejprve vyzkouset a pak psat.

 |   |  Odpovědět
Marek Vitásek  |  25. 03. 2002 11:46

640kB paměti musí stačit každému. pamatujete si ještě kdo to prohlásil? tenhle výrok se stal slavným i když spíše negativním způsobem, ale autor tohoto článku (pokud ho myslel vážně)je s odpuštěním blbeček degradující domácí počítače na hraní her a používání office a to ještě na WIN98. Z vlastní exaktní zkušenosti mohu potvrdit, že paměti není nikdy dost, rozhodně ne pokud se bavíme o 128MB, dva příklady:
muj bratr muzikant/student používá svůj relativně starý počítač s celeronem 400 na zpracování zvuku v digitální podobě a chtěl abych mu s ním něco vymyslel, prodal desku a procesor a pořídil mu něco jako mám já (Duron 700/1000) protože výpočty zpracovávajíci zvukové soubory trvaly na jeho PC 45 min a na mém 7 min což je velký rozdíl, ale bylo jasné, že takový výkonový rozdíl nemůže být jen procesorem, proto jsem mu nejdříve zkusil přidat k jeho 128MB dalších 128MB a čas výpočtu se na jeho PC zkrátil na 13 min!
ja, grafik amater, si rád "hraju" ve Photoshopu , Truespace (3d grafika). V Truespace jsem vytvořil složitější animovanou scénu a chtěl jsem ji nechat vyrendrovat do avi souboru. program vypisuje odhadovaný čas a při 64 MB vypsal 586 hodin, při 128 MB odhadovaný čas spadl na cca 140 hodin což byl největší skok, 256 a 512 už nebyl tak výrazný , ale i tak byl čas při 512 MB už přijatelných cca 35 hodin. Ve Photoshopu při práci se souborem okolo 50 MB je i bez měření velmi patrný rozdíl mezi 128 a 256 a 512 MB
takže názor na kvality článku a autora samotného si uděléjte sami, ja vám můžu pouze doporučit ivestici do pamětí a pokud používáte win2000 je 256MB pro qalitní práci i hraní nezbytné minimum

 |   |  Odpovědět
theedge  |  25. 03. 2002 11:46

Hmm no jo, když to někdo testuje na dnes silně podprůměrném procesoru, tak se nesmí divit.
Byla použita grafika GeForce 2MX, ktrou vymáčkne na max procesor tak kolem 800 MHz. Ta 500 je na to MXko slabá. To je to škrtící místo (samozřejmě taky 100MHz FSB). Kdyby byl použit procesor cca 1GHz, tak by jste viděli jak by pomohlo mít 256MB RAM ! (mluvím teď o spouštění a běhu nových náročných 3D her).
Vím o čem mluvím - AMD Athlon C 1.4GHz, ASUS A7V 133-C, 384MB Kingmax PC150 (FSB 140, Cas 2-2-2, 4way), MSI 817 GeForce 2MX 240core/190mem, IBM 60GXP 40GB 7200ot.

 |   |  Odpovědět
petr  |  25. 03. 2002 11:46

co by si nechtel - chudi redaktori hernich magazinu jsou s vybavenim cca 2 roky pozadu, takze tyhle "testy" je treba brat s rezervou. Lidi, otestujte to nekdo znova na XP - 4 roky stary Wokna a 2 roky stary hardware odmitam uznavat jako referencni.

 |   |  Odpovědět
Jiří Vitner  |  25. 03. 2002 11:46

Je mi lito, ze server jako je ten Vas muze takovymto clankem zkreslit informace. Jde totiz o to, ze system Win98 nema podporu spravy pameti vice jak 128 MB. Tudiz v tomto systemu, je zbytecne mit vice pameti. Ale zkuste si system Win 2000, popr. Win XP. Tam rozdil zajiste poznate. A to si troufam tvrdit, ze Win XP neni zdaleka tak narocny na pamet jako Win 2000. Lidicky nenechte se desinformovat. Jestli v nejblizsi dobe chcete prechazet na jiny Microsoft system, urcite neprohloupite, kdyz budete mit RAM-ky vice !!! Navic Win XP maji NT jadro, ale umoznuji zpetnou kompatibilitu se systemy W95, W98, W2000, WNT. Takze kupte hromadu RAM-ky ( kdyz je tak levna ) a upradujte operacni system !!!

 |   |  Odpovědět
Boris  |  25. 03. 2002 11:46

To ste kde nabrali, ze Win9x nemaju podporu viac ako 128 MB RAM? Ak nie, tak mi jedna masina funguje zazracne s 512 MB RAM na Win98... Mam rad takychto predajcov - volov, ktory napisu do diskusie hovadinu ako je tato.

 |   |  Odpovědět
petr  |  25. 03. 2002 11:46

Budes se divit, ale W98 opravdu NEUMI vyuzit vic nez 128 MB RAM. Tzn si ji tam narvi kolik chces (treba 2 GB) a bude ti to naprosto k nicemu, zadny rozdil oproti 128. Precti si neco o operacnich systemech a jejich architekture, a pak nekomu nadavej. To ze mas v pocitaci vic ram nez 128 MB jeste neznamena ze to je k necemu uzitecne Klidne tam nech 128, a mas presne to same.

Ted stejna situace pro XP - zrychleni asi tak 30-50%. Pro MPEG enkoder, ktery efektivne vyuzije 400-600 MB RAM, je samosebou i 512 MB malo. Nechapu, jak vubec dneska jeste nekdo muze pouzivat W98.......

 |   |  Odpovědět
mike  |  25. 03. 2002 11:46

Ale to je naprosty nesmysl. Jiste ze W9x umi vyuzit vice nez 128MB. Si v nich pust treba photoshop se 128MB a 386MB a uvidis ten kurevsky rozdil.

 |   |  Odpovědět
Luky  |  25. 03. 2002 11:46

Take si myslim, ze w98 umi vyuzit vic nez 128MB, mam to overene praxi a navic z celkem spolehliveho zdroje... docela rad bych vedel, kde moh nekdo takovou koninu vyskrabnout???

 |   |  Odpovědět
tibor@bonusweb.cz  |  25. 03. 2002 11:46

Ale notak. Jeden trochu znaly clovek vam tady napise o omezeni spravce pameti ve Win95+ a vy mu hned zacnete nadavat. To vas opravdu netrklo, ze na tom asi neco bude??? (podivej se pozorne na testy v clanku - jaky je rozdil mezi 128 a 256. - zadny? no vidis, uz ti to pomalu dochazi :). Ale jinak se tu s vama clovek fakt dobre pobavi :)) - treba ten priklad s Photoshopem a >300MB obsazene virtualni pameti jako dukaz schopnosti Memory manageru. Lamer rulez, jen tak dal :o)

 |   |  Odpovědět
Filip Oščádal  |  25. 03. 2002 11:46

kdyz si nacpes jako ja treba 150MB RAM samplu do pameti, tak ses rad, ze nakou dalsi jeste mas... neni to jediny, ale je to OVERENY priklad vyuziti pameti (W98) [jak znamo, Live! hraje z RAM pocitace neb samo zadnou nema, swapovat ji nelze]

 |   |  Odpovědět
DrQQ  |  25. 03. 2002 11:46

Proč jste to vůbec testovali když bylo předem jasný že to nebude mít vliv vy volové?

 |   |  Odpovědět
Pat  |  25. 03. 2002 11:46

Kazdy Windows umi vyzit maximalne 4GB pametoveho prostoru pro 1 proces. Tady spis zalezi na efektivnosti spravce pameti a myslim si ze jadro W9x je na tom podstane hure nez jadro NT.

 |   |  Odpovědět
petr  |  25. 03. 2002 11:46

jisteze NEUMI. Skus si nekdy neco pro wokna naprogramovat, a uvidis HNUSNY limit 16bitoveho W95 systemu na 128 MB. UKLADAT tam umi (viz fotosrot), nicmene nejake VYRAZNE VYUZITI PROGRAMOVEHO PROSTORU SE NEKONA. Pust si nekajou utilitu co je schopna zobrazovat operace s pametovymi prostory a budes zirat - 90% provozu se kona od 0-128 MB

pro ty co to stale nepochopili:
1. system ukazuje samosebou vice nez 128 MB RAM (detekce velikosti funguje)
To vylucuje "dukaz" ze nekdo ma v pocitaci vic nez 128 MB RAM

2. photoshop ? ze program umi vyuzivat dostupnou pamet ? clovece, to umela uz 286 ! 640 KB pro programy, pak jeste EXTENDED a EXPANDED memory.

Proste si to nad 128 MB predtsva jako takovou expanded memory, OK ?

Na rychlost to vliv nema, memory manager to obsluhovat neumi, a zalezi ciste na aplikaci co si tam zapise. Takze pokud HRA umi tu pamet efektivne vyuzit, zalezi to na ni. NELZE ALE V TETO OBLASTI SPUSTIT PROGRAM ! Stejne jako expanded memory tenkrat. Jasne ? Cachovat si v tom prostoru samosebou muze

Takze veta WINDOWS 95 NEUMI EFEKTIVNE VYUZIT VICE NEZ 128 MB PAMETI JE PRAVDIVA. Kdo tomu neverite, zkuste si nekdy neco naprogramovat. Fint jak se v pameti hrabat a obchazet wokna je samosebou vic (ty triky ve W2000 pochopitelne nefungujou)




 |   |  Odpovědět
Mikovec  |  25. 03. 2002 11:46

Konečně někdo, kdo tomu trochu rozumí. Gratuluju. Po přečtení článku a všech reakcí konstatuju, že si to popsal úplně nejlíp jak to jen šlo a tvůj příspěvek je v podstatě lepší než celý originální článek.

 |   |  Odpovědět
Luky  |  25. 03. 2002 11:46

Zdravim, podle me, je kreten ten dotycny, co pouzil tohle krasne slovo. Kdyby si totiz precet clanek poradne, tak by zjistil, ze autorovi slo o zvyseni vykonu uvnitr her, a v tom ma pravdu, ty cisla si asi nevymyslel nee? A proc asi taky ....
Na druhou stranu, pravda, o spousteni vice aplikaci se nezminoval, trochu chybka, ale tohle neni servr pro fanatiky na kancelarskou praci, ale pro hrace.

Pochopitelne, cim vic pameti tim lip, ale kde na to brat?

Proste pravda je opet nekde uprostred (nebo venku? , ale nadavat si kulima tomu? To snad neeee!!!!

- Jen vice takovych clanku!!!!
(nikdy bych si totiz nepriznal, ze po upgradu RAM se zadnej zazrak nekonal!)

 |   |  Odpovědět
Arnost Matejka  |  25. 03. 2002 11:46

No co se tyce her, tak to je jednoduche, pokud hrajes neco narocneho na pamet. Ci presuny v pameti, pak cim vice pameti tim lepe. Pak si muzes klidne nastavit to ze vse je v pameti a nepouziva se swap atd. Hra se pak zrychli co se tyce FPS. Ne tim ze bude nabyhat rychleji. I kdyz nektere taky, zalezi proste na urcitem typu hry a urcitem nastaveni. Treba super vec je to, ze kdyz mas hodne pameti tak si nastavit ve winampu aby se vse natahlo do pameti. Pak se ti zrychli treba AVG ktere zrovna scanuje soubory na disku... Apod. Proste to umet vyuzit...

 |   |  Odpovědět
cobalt  |  25. 03. 2002 11:46

Ano, autor je KRETÉN a ty pro změnu debil. Dobře, ignoruješ to, že jsem uvedl tři hry, u kterých jednoznačně 128 MB nestačí, tak si pročti další příspěvky a zjistíš, že takřka každý uvedl další, pro které je 128 MB málo (i na těch tvejch trapnejch W98). Tak co chytráku, stále ti přijde 128 MB jako dostatečné množství. A přijde ti vůbec relevantní debata o investici 600 Kč za další 128 MB modul? A to na stránkách, kde argumentují tím, že netvoří web pro grafické experty ale jen pro hráče. Ono už neplatí, že hry jsou jedny z nejnáročnějších aplikací? Jakto, že s klidem přejdeš fakt, že je ti neustále doporučován upgrade daleko dražších komponent (např. grafická karta cca 6500,-) a u takto zanedbatelné investice si ochotný se porvat až do krve? Ach to IQ...

 |   |  Odpovědět
Luky  |  25. 03. 2002 11:46

No myslim, ze zaslepenci sme oba, ja zas argumentoval tim, a to si prehledl, ze sem si to vsechno stopnul, a vysledky jsou jasny - stejne jako ve clanku!!! Ale take sem se zminil o tom, ze pri vetsim poctu bezicich procesu, neustalem spousteni a vypinani aplikaci atd se pamet hodi, ja jen napsal, co sem zjistil - u vnitr her je rozdil neznatelny - aspon tech co hraju ja. Mas jiste pravdu, ze novejsi operacni systemy sezerou vic pameti, ale kterej idiot by si zasvinil komp w2k nebo XP, kdyz vsechny hry behaj lip na levnejsi konfiguraci s win98 ... ano vim, idiot co si mysli, ze kdyz ma nejnovejsi MS shit v kompu, ze ma vsechno vychytany, a pak se divi, ze potrebuje vic pameti, vetsi HDD atd ... Povim ti jedno, kdyby dnesni hry behali pod DOSem, tak v nem jedu, a vsadim se, ty pameti by bylo treba este min Nemluve o didousi. :)
No uz se tesim az si do kompu narves treba Win XP2005-SupR ExtraNEW! a pobezis do kramu pro dalsi 2GB RAM, aby ti behaly ty tvy 3 supr narocny hry...
A ja zustanu debilem s win98, a treba si i narvu do kompu hafo ramky, treba stejne jako ty, a pobezi mi hry jako vino....
No na druhou stranu, kdybych treba dostal pracovni zachvat, a zacal na kompu delat a ne hrat, tak bych si asi nejnovejsi okna poridil taky... pak by sme na tom byli stejne!

PS: za svoje IQ a vzdelani se nestydim, a rad si to s tebou rozdam, i kdyz bych asi prohral, halt tak chytrej, abych nekomu nadaval do kretenu este nejsem ....

 |   |  Odpovědět
cobalt  |  25. 03. 2002 11:46

Tak to je fakt blbost. Např. já mám v kompu W2k i XP prostě proto, že na nich testuju použitelnost v našem firemním prostředí (funkce, kompatibilita, UI atd.) a pak taky proto, že mi řada W9x prostě druhý procesor ve workstejšně neobslouží i kdybych se rozkrájel, jasný? A teď k věci, autor ignoruje, že počítač neni jen na hraní, ale že se na něm i pracuje. Budiž, je to přece pro hráče, ale v tom případě se opět musím ptát, proč se vůbec rozepisuje o investici 600 Kč, když všechny ostatní komponenty v herním PC stojí daleko více a být tam musí. Dál k tomu měření, opět blbost, pro zjištění dopadu zvýšení kapacity operační paměti na hraní např. Diabla 2 opravdu stopky nepotřebuju, prostě buď se mi hra u Duriela zastaví a swapuje, zatímco já (tedy můj charakter) dostává deku nebo ne. Jak snadné, že. A k mnou použitým výrazovým prostředkům - jednoduše řečeno nezbytně neimplikují mou úroveň a rozhodně nenadávám jen schován za anonymitu internetu. V reálu by to dopadlo podstatně hůře.

PS. Ad IQ: to se klidně nestyď, můžeš mít IQ 160 a dvě VŠ a stejně nemusíš být schopen racionální argumentace :)

 |   |  Odpovědět
Jan Morkes  |  25. 03. 2002 11:46

Myslím si, že kazdá strana má "svou pravdu" a tu si nevymluví. Jak dobre rikate - jde jen o sest stovek, takze se tesim az se nekdy setkame u diskuze, kde pujde o opravdovy prachy.

 |   |  Odpovědět
Luky  |  25. 03. 2002 11:46

hmmmm, ok, tak sorry

de fakt o hovno (600,-) to dneska videla snadno i clovek bez dvou VS ) Hajil sem autora, protoze za danych podminek pro nej mluvili cisla, ale myslim, ze ty, ja i autor uz davno slintame nad cenikem RAMek a s nevyspitatelnou jiskrou v oku a kladivkem po ruce pokukujem po prasatku na policce.

Treba ja ted mlsne ziral na 512MB za 1600,- (bez DPH) Bohuzel mam pocit, ze by mi byla asi fakt na nic 384MB RAM na provoz win98 rek bych staci ((

 |   |  Odpovědět
Luky  |  25. 03. 2002 11:46

doprcic - VYDELA!!!

 |   |  Odpovědět
cobalt  |  25. 03. 2002 11:46

Nad ceníkem neslintám a pro autora čísla nehovoří :), prostě si vybral nějaké hry, u kterých to on nepozoruje. Já to bohužel u Q3A, Q3TA, UT, Maxe Payna, NOLF, D2 , D2LOD atd. prostě pozoruju. Tečka.

 |   |  Odpovědět
Pat  |  25. 03. 2002 11:46

Ten kdo chce jenom parit hry, at si prozatim necha nainstalovane w98 a 128 MB RAM. Misto pameti bych radsi pridal tech 600,- na drazsi grafarnu. Na hry zatim dostacujici.
Ten kdo chce delat neco uzitecneho a sem tam si zahraje nejakou tu hru (nemusim mit hru spustenou ve full detailech), at si radsi koupi vic pameti a prejde na W2K nebo XP,protoze W98 pomalu odumiraji a jsou fakt jenom na hry a psani ve Wordu.

 |   |  Odpovědět
Jan Morkes  |  25. 03. 2002 11:46

Já taky neslintám, mám ubrousek

 |   |  Odpovědět
Luky  |  25. 03. 2002 11:46

Zajimalo by me, jestli to zminovane zhorseni u Sandry neni zpusobeno tim, ze sou obsazeny dve patice, cimz je prace s pameti pomalejsi ... jak by se asi choval pocitac s jednim 256MB dimmem???

PS: Co se tyce sporu, ze 128ka staci, nedavno sem do pocitace prihodil 256MB, takze mam 384MB, pred tim sem si s nadsenim vsechno stopnul, a tesil se na to zazracne zrychleni. Docela sem narazil, jak zminuje autor clanku, nabihani woknouzu - neznatelne (jen o sekundu, dve). Nabihani her - v podstate stejne, tusim ze to bylo Insane a nabihalo mi s 128MB 14 sekund a s 384MB pro zmenu 14 sekund :)) jedine co se zlepsilo, bylo spusteni Insane po druhe, coz bude mit neco spolecneho s praci s pameti (viz MK) kdy cast hry patrne v pameti zbyla, coz si system s 128MB dovolit nemohl. Abych to nezakecal, po druhe Insane nabehlo asi 2x rychleji. No a ve hrach - zadna viditelna zmena.

Takze abych to shrnul:
- Pokud si vecer pustite jednu hru a parite a parite az do rana, je 128MB dostatecnych.
- Pokud neustale spostite a vypinate ruzne hry a programy, popripade graficke aplikace, vetsi pocet pameti nebude jiste naskodu. Bohuzel je system woknouz takovy prase, ze po sobe pamet radne neuklizi, takze se bez obcasneho restartu stejne neobejdete. (nekdo tu pamet proste vycistit musi )

 |   |  Odpovědět
cobalt  |  25. 03. 2002 11:46

Autor tohoto článku je skutečný a nefalšovaný kretén, opravdu by mě zajímalo, jestli někdy viděl W2k nebo XP. Já mám ve stroji s W2k 384MB RAM a rozhodně nemůžu tvrdit, že je vše rychlé a bez problémů. Ať si autor zkusí multiplayer Diabla 2 na W2k a zjistí, že by se mu docela hodilo i 512 MB. I pro relativně staré hry jako je UT nebo Q3A je 128 MB pochopitelně málo. Jen více takových článků...

 |   |  Odpovědět
Kája  |  25. 03. 2002 11:46

Čau.
Je jasný, že ty testy postrádaly info o tom, na jakým systému se dělaly. Zdá se, že na win98, nejvýš snad ME, SE. Vyšší systémy zřejmě žerou víc. Já bych si osobně počítač XP nebo W2k nezasvinil, ani kdybych je dostal zadara. Jen proto, že zapomněl napsat typ systému mi ale přijde škoda nadávat někomu kreténů :).

 |   |  Odpovědět
Kb22  |  25. 03. 2002 11:46

Nevim proc by mel byt autor kreten. Kdybys si to precetl nemluvi o zadnych W2000 ani XP! Na te konfiguraci co autor uvadi opravdu rozdil nepoznas. Snad jen disk trochu vic swapuje...

 |   |  Odpovědět
PZ  |  25. 03. 2002 11:46

Tak to nesouhlasim. Mam Windoze ME a po upgrade ze 128 na 256 nebylo naprosto co resit, vykon systemu se rapidne zvedl, zvlaste pri praci na internetu (treba 10x okno IE + Outlook Express), aplikace spustene nekolikrat po sobe nabihaji znatelne rychleji, hry mene swapuji apod. Nevim, jak tu nekdo mohl dosahnout toho, ze XP zabiraly po startu 62MB, kdyz mne ty ME zabiraj skoro 90MB (ne, nepouzivam zadne skiny, rezidenty - krome antivira apod.). Navic Linux beha take podstatne lepe, i kdyz to nebylo tematem claneku. Ne kazdy ma na pocitaci POUZE 95/98 s Office.

 |   |  Odpovědět
Lubomir Pinkava  |  25. 03. 2002 11:46

Na vlastni oci sem videl XP po startu s 55MB ram, behaji jak draci:) Clovek jen musi vedet co muze jeste vypnout aby to mohlo jet dal...
gl

 |   |  Odpovědět
Kernel  |  25. 03. 2002 11:46

Ty vole já hrál Q3 na 48 SDRAMce tak moc nekecej.

 |   |  Odpovědět
TifaY  |  25. 03. 2002 11:46

mno presne ako pise kolega cim viac ram tym lepsie.....Ja sam doma nespustam ziadny photoshop ani ziadny moc narocne programy ale skuste si pustit napr COREL(ten toho zas az tolko nevyzere) k tomu klasicku databazku v ACCESE, k tomu nejake to NERO, WINDOWS COMMANDER, a zopar veci v TRAYI a zarucujem vam ze na W2k vam bude tyx 256 tak akurat....

Ono vsetky tieto veci sa daju spustit aj na 128MB ale skuste prepinat medzi jednotlivimi palikaciami a kde skoncite, swapovanie ktore trva neskutocny cas..pricom na tieto aplikacie nepotrebujete silny procesor ja mam doma Celeron 400@512...a ide to all krasne ked je tam tyx 256.....

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  25. 03. 2002 11:46

Presne moje slova

 |   |  Odpovědět
MK  |  25. 03. 2002 11:46

No to je blbost. Přestože je v článku okrajově zmíněno, že pro náročné programy je to jinak, Musíte brát v úvahu i způsob práce a operační systém.
WIN 98 mají jednu vlastnost a to je práce s pamětí. Čím déle totiž pracujete, tím více Vám v paměti zůstávají zbytky aplikací, které se korektně z paměti neodstranili. S tím taky souvisí pravidelně nepravidelné restarty.
Možná namítnete, že se Vám to vůbec nestalo. Ale představte si podnikovou sféru, kde se neustále zapínají a vypínají programy, počítače se nevypínají a na nějaké restartování není moc čas.
WINXP jenom po spuštění zabírají 128 MB paměti. A pokud jsem pracoval na nějaké složitější funkci v Photoshopu, alokace paměti šla velmi rychle nahoru.
Ten článek je vytrženej z kontextu - přece nemůžete na základě jednoho testu s jedním OS toto konstatovat.
Uvedu příklad: Na počítači Athlon 850 se 128 MB RAM kolega počítal výpočet ve statickém programu. Ten trval 6 minut. Po osazení dalším paměťovým modulem 128 MB se výpočet zkrátil na necelé 3 minuty.

 |   |  Odpovědět
Miro  |  25. 03. 2002 11:46

Hmm, moje Win XP zaberaju po spusteni 62MB. PC iPIII 750MHz, 256MB RAM, iBX chipset, VGA Geforce 256 DDR, SB Live!, SCSI HDD... 128MB nemam alokovanych ani ked spustim Word, Excel. IE a na pozadi Norton Antivirus. Mam vsak vypnute system restore a vsetky graficke pakoviny, ktore nabalili na obycajne W2k. Ked hram Unreal Tournament, tak mam alokovanych max. 140MB...

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  25. 03. 2002 11:46

Mas alokovano 62 MB protoze mas dohromady 256 MB, zbytek de do swapu. Kdyby si mnel gigo tak mi ver, ze budes mit alokovano vic.

 |   |  Odpovědět
Arnost Matejka  |  25. 03. 2002 11:46

Zalezi samozrejme na pristupu a na pouzitem programu i konfiguraci. Pokud delate v narocnych programech na objem dat typu 3D studio, Photoshop (ten obzvlaste), pak samozrejme pameti nikdy neni dost. Odpadne pak nutná práce systému s diskem, kdy se pokouší nedostatek paměti kompenzovat swapováním, coz zdržuje až hrůza. Ale také záleží na uživateli. Znám lidi kterým by nestačilo ani 256Mb ram na nastartování Windovs. Jsou to cvoci, co si zpomalují systém blbostma jako jsou skiny plochy, stovkami rezidentních programů a dalšími blbostmi. Přesto také odsuzuji tento článek a přikládám se k názoru, že poslední dobou zde na doupěti to s kvalitou článku aspoň o Hardware jde dosti dolů. Je vždy nastíněn jeden pohled na věc a to že z hlediska jiného uživatele je to absolutní kravina se v potaz nebere.

 |   |  Odpovědět
David  |  25. 06. 2002 15:40

No ja jsem mel pred rokem 350 PII se 128 MB pameti. Koupil jsem dalsich 128 MB a vysledek byl znat teda hodne. Mam system W98.  Kdyz jsme testovali Notebook s W XP, kde bylo jen 128 MB a potom se k nemu pridalo dalsich 128 MB, tak to opet bylo znat. Zvlast kdyz clovek pise nejakou narocnou praci do skoly, potrebuje mit pusteno spoustu aplikaci  (Word, Excel, Adobe Acrobat a treba Word 3x) a chce mezi nimi kopirovat data, pak se 128 MB pameti bude plakat a system na nej za chvilku bude nadavat, ze nema  dostatek pameti  na ulozeni. Co se nahravani CDecek tyce, tak systemy se 256 MB pameti take vedou. Autor toho teda moc o danne problematice nevi a mam pocit, ze maximalne tak nastartuje hru a necha ji bezet, to se pak testuje velmi snadno......

 |   |  Odpovědět
Tom  |  25. 03. 2002 11:46

Co vy na to? Máte stejný názor? Jestli je to pravda,tak je to docela síla ;o)
Aspoň jsem ušetřil!!!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor