Duel: 4K vs 144 Hz aneb když rychlost vítězí nad rozlišením

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 33

Diskuze k článku

Honza  |  01. 08. 2019 09:57

tenhle clanek je pekna manipulace, tak rozmazane to nikdy neni, obraz je ostry jen se nezobrazuje tak casto, coz lidske oko stejne neni schopne zachytit, stabilnich 60fps je uplne v klidu, problem nastava hlavně u poklesů frekvence, což bude na 144fps vidět rozhodně časteji

 |   |  Odpovědět
pidalin  |  31. 07. 2019 22:01

Dokud nebude na trhu monitor co má 4K, 144 Hz a VA nebo IPS panel s cenou kolem 15 tisíc, tak zustávam u toho co mam teď ale teď jde taky o to jak je to s těma standardama HDMI, DP a podobně, asi ne každá grafika to umí

 |   |  Odpovědět
pavel  |  31. 07. 2019 21:16

Dobrý den z článku je jasně vše patrné že vyšší frekvence znamená plynulejší obraz .Pokud nebudeme řešit monitor a dostaneme se k TV pak já mám LG oled B7 65 palců a když jsem se ptal na snímkovací frekvenci tak mi prodavač řekl že tohle je jiná technologie a frekvence se neudává . Prý až nekonečná tak jsem se pousmál nad tímto výrokem .Může někdo objasnit jak je na tom oled technologie??Na netu jsem nic k tomuto tématu nenašel .Děkuji

 |   |  Odpovědět
x3m  |  31. 07. 2019 10:47

Problem oboch rieseni je ich HW narocnost. Mam ako UHD@60Hz tak aj QHD@144Hz a skoncil som tak, ze pouzivam 2K@60Hz. Dostat stabilnych 144FPS pri modernych hrach (a dokonca aj pri niektorych starsich hrach) je velke umenie a tak mi osobne pride lepsie sa drzat 60FPS, u ktorych viem ze to nepoklesne.

 |   |  Odpovědět
31. 07. 2019 17:20

zalezi co hrajete, ale obvykle se to vyresi nizsimi detaily a silnou grafikou a procesorem :)

 |   |  Odpovědět
x3m  |  01. 08. 2019 09:34

Tak, nekupoval som si 2080Ti a 9900K kvoli znizovaniu detailov :D

 |   |  Odpovědět
Majty  |  31. 07. 2019 10:32

FHD a jsem spokojený :) Nezlomí mě ani 12K :)

 |   |  Odpovědět
petrvalkoun@seznam.cz  |  30. 07. 2019 13:29

Vazeny autore, VA panel je pro herni monitor ta nejhorsi mozna volba. ma sice super kontrast a mozna barvy, ale je ze vsech bezne puzivanych technologii suverene nejpomalejsi a dava se pouze do lowend monitoru. Rychlejsi je IPS, nejrychlejsi je TN. voodstate vsichni profi hraci hrajou na TN panelech, obvykle fullHD 24-25” 240Hz

 |   |  Odpovědět
mrajir  |  30. 07. 2019 12:20

Když opominu zda jsou všechny informace v článku relevantní tak je tu jeden zásadní problém. Normální člověk co hraje hry nemá (v rozumnějším případě nechce dát) většinou finance na to aby si pořídil sestavu která mu utáhne hry v WQHD se 144fps! Ano dá se toho docílit razantním snížení grafického nastavení ale za tou honbou za fps to pak nestojí. I s 2080Ti se člověk nedostane ve většině her nad 130fps v WQHD.
Pokud bych vybíral monitor s měl 2080Ti šel bych určitě spíše do 4k 60Hz a i tak bude člověk nucen snižovat detaily. V současné době se mi jeví jako nejlepší volba monitoru s WQHD a 60Hz. Grafika postačí na úrovni 2070s nebo RX5700X

 |   |  Odpovědět
M  |  30. 07. 2019 13:25

To je v poradku. Vám se to jeví tak, jiným zase onak. Já byl s 60Hz vždy spokojen. Teď má WQHD 120Hz a a zpět už proste nemůžu. Proste se to mnohem lip kouká. Nejen při hraní... i hloupé soupani okýnkek ve Windows, scrolling textu atd. Sice jsem měl chvíli problém se zubatosti textu, jelikož jsem přešel z 4k 27” na 3440*1440 35”, ale přesto mi to vyhovuje více. Sto lidi sto chuti. Na druhou stranu nemám nejrychlejší mozek a rozdíl mezi 120 a 100 už nepoznám. Tudíž pro mě by byl ideál 100Hz 4k.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 15:26

100Hz uz je pouzitelne, 144 a vic ej ale porad rozdil, ikdyz mensi, tam uz hodne zalezi na rychlosti panelu. Na VA to poznat nepujde, protoze ten panel to proste nestiha, na modernim IPS nebo TN to znat bude.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 15:41

Nema smysl resit velke rozliseni nebo vysokou obnovovaci frekvenci a pripustit, ze budete koukat na srackoidni TN obraz. To je uplny ulet! Poradny (VA/IPS) obraz je NAPROSTY zaklad, pak teprve lze resit zbytek.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 15:42

PS: Vyjimkou je progaming, kde pokud si vydelavate treba pres CS:GO tak holt neresite, jak hnusne to vypada.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 17:33

Co je podle vas lepsi? Rozmazany obraz pri rychlych scenach, kterych je vetsina stirlecek plna, nebo hezke barvicky? Pro nekoho to muzou byt barvicky, pro to je rozhodne ostry a rychly obraz. Zkuste si na vase monitoru vzit trba tuto webpage a normalni rychlosti s ni hybat ze strany na stranu a koukejte, zda je text citelny. Pokud nema ultra rychly monitor, tak skoro urcite to bude poradne rozmazane. Ale uzvam, ze ten Dell S2719DGF, ktery mi sedi na stole, ma obraz oproti IPS hrozny, o tom se nema cenu bavit, to je proste fakt :)

 |   |  Odpovědět
Net  |  30. 07. 2019 17:39

Nesouhlasím. Pro mě je prioritou rozlišení a frekvence, ostatní to můžou mít jinak, ale já nehraju, abych měl hezké screenshoty, ale abych měl dobrý zážitek za hry. Nepotřebuji všechny efekty na maximum, ale pokud se hra není plynulá, tak mi to vadí a díky svému 120Hz monitoru vím, že ani 60 fps neznamená úplně plynulý zážitek. Za mě je základ dosáhnout rozlišení a fps odpovídajícím monitoru při maximální kvalitě, ale radši snížím kvalitu než abych snižoval rozlišení nebo se smiřoval s nízkými fps. Pokud potřebuji udělat hezký screenshot, tak kvalitu dočasně zvýším, ale nevím na co mi jsou dokonale vykreslené stíny a odrazy ve vlnách, když se hra seká.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 09:44

clanek si trosku vymysli..

ono to oko skutecne nerozezna nejaky vetsi FPS.

u (napr.) her to ale neplati, a duvod je jeden - ono totiz hry vykresluji ostre detaily, cili potrebuji k docileni plynuleho pohybu podstatne vyssi frekvenci, nez pokud by byly jednotlivé snímky "mázlé" tak, aby simulovaly, ze je vlastne obraz vzorkován s (napr.) 60Hz frekvencí.

 |   |  Odpovědět
puch  |  30. 07. 2019 10:41

Plati to samozrejme i u her, protoze oko opravdu nic nerozeznava... ale mozek ano.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 13:19

Jak píšu výše to je onen rozdíl mezi grafikou v PC a filmem natočený kamerou kde je každé políčko trochu mázlé v akční scéně

 |   |  Odpovědět
kkk  |  30. 07. 2019 08:41

Já 144hz monitor mám, ale na to, aby mi hry jely na tolik fps nemám peníze

 |   |  Odpovědět
Net  |  29. 07. 2019 21:20

Oboje je důležité. Pokud hraji RTS, potřebuji vidět co nejvíc děje najednou a 4K (či dokonce 8K) je obrovská výhoda. "situational awareness" je naprosto klíčové. V FPS zejména potřebuji jasný obraz, i když se pohnu a to vyšší obnovovací frekvence do značné míry umožňuje, navíc se mnohem lépe předvídá budoucí pozice pohybujících se postav, s přesností na pixely. Navíc vyšší frekvence je alespoň mě osobně velmi příjemná, špatně se to popisuje, prostě je vše plynulejší, za předpokladu, že grafická karta stíhá. Nejlepší je imho 4K 120 (144) Hz monitor a v případě potřeby snížit obnovovací frekvenci nebo rozlišení. Tenhle rok je nabídka dost omezená, ale příští se situace nejspíš výrazně zlepší.

 |   |  Odpovědět
Mrakoplaš  |  29. 07. 2019 19:29

No no no, tak zase klídeček, za nějakých 25 let, co hraju videohry, jsem nikdy nedal přednost vyššímu počtu snímků před rozlišením či jiným grafickým nastavením. Rozhodně to ovšem není tím, že bych si 144Hz monitor nikdy nevyzkoušel, nebo tím, jak rádoby vtipně poznamenal autor článku, že bych nebyl opravdovým hráčem. Rozdíl v obrazu a v pocitu ze hry při vyšším frameratu oproti nižšímu sice patrný je, ale ne tak patrný jako při změně rozlišení z 1080p/1440p na 2160p. Tady ovšem záleží na velikosti obrazovky, při 24" a méně bych dnes možná i dal přednost vyššímu frameratu. Takhle malou obrazovku už bych dnes ovšem nechtěl, takže u mě vždy vyhraje vyšší rozlišení. A propos, žalostně opomíjené mezi hráči je též HDR, to s obrazem udělá možná i větší divy než samotné 4K.

 |   |  Odpovědět
orgasmic  |  29. 07. 2019 14:54

Patřím do skupiny, která jednotlivé přechody nijak nepociťuje. Přešel jsem z 60Hz na 75Hz, pak ze 75Hz na 120Hz a nakonec ze 120Hz na 144Hz a nevidím rozdíl.

Pro mě osobně je na hraní daleko lepší vyšší rozlišení s podporou 10bit barev jak se honit za vyšším počtem Hz, které pozná méně lidí.

Možná nějaký profi hráč CS pozná rozdíl, ale pro drtivou část lidí bude daleko zajímavější 4K s lepším barevným podáním a funkčním HDR u VA panelu.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 13:14

Tak tak

 |   |  Odpovědět
petrvalkoun@seznam.cz  |  30. 07. 2019 13:27

hraji Apex Legends na 155Hz a najednou se to zacalo hrozne trhat, myslel jsem ze laguje server, ale ukazalo se, ze windows se nejakym omylem prepnuly na 60Hz. ten rozdil je opravdu obrovsky, ale hodne zalezi, jaky panel mate. ja mam 1ms TN, na pomalejsich panelech ten rozdil bude mene znatelny

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 15:24

co mate za panel? jestli pomaly VA, tak ten rozdil tak velky nebude, protoze ten panel se proste nezvlada prekreslovat tak rychle. IPS lepsi, nove 1ms TN nejlepsi. s TN je ten rozdil fakt velky, znatelny na prvni pohled.

 |   |  Odpovědět
Filip  |  29. 07. 2019 12:00

"Panel je typu VA, což se pro herní účel hodí možná více než IPS, je to rychlý osmibitový panel s dobrým kontrastem a podáním barev."
"HDR se zde neprojeví ani tak ohromujícím jasem, jako spíše rozšířenou podporou barev."

Nevylučuje se to náhodou tak? Buď má rozšířenou podporu barev a musí podporovat zákonitě více než 8 bitů nebo má oněch 8 bitů a má podporu barev úplně stejnou jako všechna konkurence.

HDR je o jase a 10 bit podpoře barev...tohle nemá ani vyšší jas (respektive jen o trochu) ani podporu pro větší barevnou hloubku. Zní to spíš jak text z PR než recenze objetivního serveru...

 |   |  Odpovědět
29. 07. 2019 13:44

Ze tenhle clanek fakt nejde brat vazne se da zjistit uz pri pruzkumu tech veselych obrazku. Treba ten 60Hz vs. 144Hz s autickem je naprosto bozi.
Blbi na tom je akorat to, ze nejaky chudak muze podle zdejsich velmi veselych vet fak neco (nevhodneho) koupit. A to je dost vysoka cena za to, ze se my mame cemu smat. :o(

 |   |  Odpovědět
29. 07. 2019 14:41

Článek je náhodou dobrý a neni to žádná vymyšlená kravina co se zrodila v hlavách redaktorů doupěte!
Zkoukněte video od Linus Tech Tips, kde opravdu potvrdili, že vyšší frekvence může pomoct v akčních hrách, takže pokud to někdo myslí vážně, tak by se měl nad vyššími hertzy zamyslet
https://www.youtube.com/watch...
Osobně mám 40" Samsung Smart TV @60Hz a používám to jako monitor k PC. Na fotky a filmy je to paráda a řeknu vám ty různé 4K timelapse videa na youtube jsou nádherné. Nejsem kompetitivní gamer, takže mi těch 60Hz na hry stačí, ale věřím tomu že rozdíl je poznat.
Co se týče toho, jak je možné, že oko pozná rozdíl mezi 60 a 144Hz, tak je to způsobeno tím, že narozdíl od kamerou natočeného filmu je KAŽDÝ FRAME vykreslený GPU na PC absolutně ostrý (pokud nemáme zapnutý motion blur) a proto je poznat rozdíl okem. Pokud si pauznete akční scénu filmu který je běžně v 23.9fps tak uvidíte rozmazání a proto nám i tak nízké fps ve filmu přijde plynulé.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 10:15

Ja sice nemam monitor se 144Hz, ale jen 120Hz, zato dobre vim, jake strasne vesele pitomosti se v clanku nachazeji. A prave Vy jste prikladem toho, jak takovy clanek muze skodit. (Poznamka na zaver: Misto 138K telky si kupte poradny monitor. Dost to pomuze. ;o) )

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 13:11

Co takhle být konkrétní a říct co přesně je pitomost místo hloupé kritiky bez jakékoli informace ;)

 |   |  Odpovědět
Mroz  |  30. 07. 2019 15:37

Lidské oko, nebo lépe řečeno mozek, nefunguje na snímkovací frekvenci, ale na snímání spojitého signálu. Pokud mu servírujeme film, který má sice nižší frekvenci, ale snímky jdou naprosto přesně za sebou, tak si zbytek mezi nimi velmi dobře domyslí. Problém nastává u her, kde každé minimální zakolísání fps naruší vzor, který mozek hledá v tom co vidí. Navíc při nižších fps jsou například animace rozkouskovány do nižšího počtu framů, kdy pak v rámci různých zaokrouhlení dochází k tomu, že se postava pohybuje pro lidský mozek "nepředvídatelně" (1px sem, 1px tam) a tudíž v tom těžko hledá nějaký vzor. Proto je vidět rozdíl. Ne proto, že to je ostré :D

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 15:25

faktem je, ze rychly panel na >120Hz je hodne velky rozdil oproti 60Hz, o tom nema cenu diskutovat, to je potreba zazit.

 |   |  Odpovědět
30. 07. 2019 15:38

Ono hlavne " tak trochu" zalezi na tom, jestli hrajete CS:GO nebo Tropico 6. ;o)
Obecne ve spouste her, ktere nejsou prilis dynamicke, je ten rozdil zcela nepodstatny. U rychlych FPS nebo treba u zavodnich her je samozrejme cca tech 100Hz zadoucich. (Nad tuhle hodnotu uz nejde o nic zasadniho.)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor