Duke Nukem Forever

Přestože je to už poměrně dávno, co vyšla hra s názvem "Duke Nukem 3D", jsem si jist, že se mezi vámi najde jen málo takových, kteří by o ní nikdy neslyšeli. Vzhledem k ohromné popularitě "Duka" je také jisté, že většině z vás neuniklo připravované pokračování této legendy, které nakonec zakotvilo u názvu "Duke Nukem Forever".
Přestože je to už poměrně dávno, co vyšla hra s názvem "Duke Nukem 3D", jsem si jist, že se mezi vámi najde jen málo takových, kteří by o ní nikdy neslyšeli. Tato hra byla natolik fenomenální, že se ihned po svém vydání zapsala jasně krvavým písmem do srdce snad každého násilnického hráče,a naprosto rozdrtila všechny žebříčky prodávanosti. Důvodem její popularity byl jak jemně vyvážený multiplayer, tak i docela dlouhý single player, čítající tři epizody, ale jistě i na svou dobu poměrně pokročilá grafika, zajištěná legendárním "BUILD" Enginem. Ten se stal standardem pro grafická prostředí ještě celé řady dalších her, a to i takových, které vycházely o hodně později než "Duke". Pro připomínku jmenujme třeba "Redneck Rampage", nebo "Outlaws". Vzhledem k ohromné popularitě "Duka" je také jisté, že většině z vás neuniklo připravované pokračování této legendy, které se původně mělo jmenovat "Duke 4", ale které nakonec zakotvilo u názvu "Duke Nukem Forever".

Třebaže nás různé zmínky o tomto titulu pronásledují už od roku 1998, a termín vydání hry neustále migruje vstříc jednadvacátému století, nebude jistě na škodu, když si shrneme všechny důležité informace, které jsou o hře známy. Takže, co pro nás 3D Realms chystají tentokrát? Začneme příběhem, protože ten je na "Nukleárním vévodovi" snad nejslabší, (asi proto, že je zde zcela nedůležitý) tak ať ho máme z krku. Jde o klasickou linii typu "zákeřňák (tentokrát, pro změnu, opět v podání Dr. Protona, ošklivého to cyborga z prvního dílu) svolává do své soukromé armády mimozemské potvory, aby mu pomohly ovládnout svět a on se tak stal pánem všeho tvorstva, přičemž jediný, kdo mu stojí v cestě je - zcela překvapivě - náš neohrožený Duke (ve vašem podání :-))." Ale, znovu opakuji, o příběh v tomto případě skutečně ani tak nejde, takže přejdeme na ty části, o které skutečně jde a to jsou -

Zbraně
V tomto směru můžeme očekávat opět klasickou plejádu, od těch nejobyčejnějších, po ty nejpraštěnější, ale pokud jde o konkrétní typy zbraní, tak v tuto chvíli to má jisté jen Doomem osvědčená motorová pila, pistole, mystery gun (což bude asi nejaky druh brokovnice), a samopal. Očekává se také zařazení nějaké formy Shadow-Warriorovské "Nuke gun", která půjde v multiplayeru - vzhledem ke své síle - vypnout. Každá zbraň by měla mít více módů střelby, ale to už je celkem tradiční.

Postavy
O Dukových nepřátelích toho v tuto chvíli moc známo není, ale už se ví něco o jeho spojencích. Budou celkem dva, žena s romantickým jménem "Bombshell", zachráněná Dukem z Protonových spárů, o níž si Duke myslí, že je lesbička, protože na něj jako jediná vůbec nebere, a chlápek jménem Gus. O něm vám toho však zatím také mnoho neprozradím.

Úrovně
Očekává se něco kolem dvaceti levelů ve zhruba deseti různých lokacích, většina by měla být z okolí Las Vegas - autoři mluví o Area 51, či Hooverově přehradě, ale podíváme se i do různých kasín, klasických westernových městeček a spousty dalších míst.

Grafika
Duke Nukem Forever, přesto že měl být původně postaven na enginu Quake 2, poběží nakonec na vylepšeném Unreal enginu, od Epic Megagames, a jak slibují okolní obrázky, bude se jistě na co dívat. Co se týče hardwarové podpory, poběží určitě pod Glidem, i D3D, ale vyloučená není ani podpora OpenGL, či PowerSGL. Samozřejmostí bude podpora MMX, ale hovoří se i o 3D Now! (AMD-K7) či KNI (Pentium III).

Multiplayer
K dispozici bude už tradičně hra po síti, ale nově též půjde hrát i po Internetu. Paleta síťových her bude celkem standardní od Nukematche, což je klasický deathmatch, po různé týmové řádění, jako třeba "Capture the Flag".

Co ještě?
Mimo to všechno, co jsme si až dosud pověděli, slibují autoři ještě celou fůru věcí. Duke by měl umět manipulovat s různými zařízeními, jako jeřáby, různá vozidla atd. Vůbec, úroveň interaktivity by zde měla být na hodně vysoké úrovni. Ochuzeni nebudeme ani o všechny ty jeho oplzlé komentáře, které provázely už starého "Duka 3D", a to se už dostáváme k té nejkontroverznější a asi i nejcharakterističtější části Duka - nahotě. Jistě si vzpomínáte na všechny ty spoře oděné slečny vlnící se kolem tyčí v barech, či na filmovém plátně. Tady by to mělo být obdobné, jen se zatím autoři stále dohadují, jestli bude nahota tentokrát úplná, či nikoliv. V každém případě nás uklidňují, že i kdyby ne, půjdou tak daleko, jak jen budou moci. Asi to bude nakonec záležet na distributorech, kterými by měli být "GT Interactive" pro oblast severní Ameriky, a Eidos Interactive pro Evropu. Jo, a když už jsme u těch nahých slečen, a byla řeč i o míře interakce, tak se nelze nezmínit o tom, že autoři slibují také velkou míru interakce právě s těmito slečnami. V čem to bude spočívat, to se lze zatím jen dohadovat, ale prý bude záležet "na představivosti každého hráče." No, jak to tak vypadá, máme se na co těšit. Každopádně víc se dozvíme, až vyjde plná verze, a tady se právě dostáváme ke klíčové otázce - kdy to bude? Autoři zatím říkají jen "when it's done" tedy něco v tom smyslu jako "až to bude, tak to bude", a jediný konkrétnější údaj, na který jsem narazil, a to ještě dost pochybný, je druhé čtvrtletí 2000. No, prostě uvidíme, až to bude, tak to bude, jak říkají 3D Realms.
Diskuze (10) Další článek: Command and Conquer: Renegade

Témata článku: , , , , , , , , ,