PC | X360 | PS3 | Akce | Preview

Duke Nukem Forever - always bet on Duke

Tématický článek se zaobíral vývojem Duke Nukem Forever. Od prvního dne jeho oznámení však uteklo hodně vody – jak vypadá hra dnes?
Kapitoly článku

Na úvod by jistě nebylo od věci stručné shrnutí událostí, jejichž podrobnější popis jinak naleznete v již zmíněném tématickém článku. Vývoj Duke Nukem Forever, trvající mimo jiné více jak čtyři tisíce dnů, zastihly asi tři restarty v jeho tvorbě, několik přerodů do jiných enginů a odchod klíčových zaměstnanců z 3D Realms. Důležitou informací ovšem je, že na staronovém přírůstku do Dukeho rodiny se očividně pracovalo a pracuje dodnes. V současné době tvoří vývojářský tým přibližně dvanáct členů, kteří společně s dalšími už od roku 2003 „kompletují“ finální verzi. Že jim to ale nějaký ten pátek trvá, to už jste si asi stihli všimnout.

Jisté nicméně je, že hlavní triumf nového Duke Nukem Forevera se bude týkat interaktivity prostředí

Jenže nad čím visí otazníky, tak především nad finální podobou. Na jakém enginu nakonec poběží? Co bude s příběhem? A v jaké době se bude odehrávat? Jak jsme ovšem mohli být v nedávné době ujištěni, za vším, co předcházelo rok 2002 až 2003, můžeme udělat velkou tlustou čáru. V podstatě téměř nic z toho se ve hře nacházet nebude, a dvojnásob to platí v případě technické stránky. Její nynější jádro totiž pamatuje až onen kýžený přerod na Unreal Engine verze 2. Samozřejmostí ovšem je, že za dobu vývoje, až do dnešních dnů, chlapci v 3D Realms notnou část UT2 enginu upravili, ne-li přímo přepsali. Kompletního předělání se tak opět dočkal renderovací systém, zobrazování modelů, podpora vertex i pixel shaderů a tak dále.


Ošizeni v důsledku nebudeme ani o nepřeberné množství skriptovaných sekvencí. Na jejich konkretizaci si ale budeme muset asi ještě chvíli počkat. Jisté nicméně je, že hlavní triumf nového Duke Nukem Forever se bude týkat interaktivity prostředí. V důsledku hra údajně dokáže reagovat na podměty hráče asi tisíckrát citlivěji, než jak tomu bylo u staroučkého Duke Nukem 3D. Již ten se mohl chlubit možnostmi v podobě rozbíjení počítačů, tříštění skel, bourání zdí (byť skriptované) a celou řadou dalších vychytávek. Nezbývá proto než doufat a nechat se překvapit, jaké že trumfy si dlouho očekávané pokračování s přídomkem Forever přichystá. Broussard se ovšem netají, že má v oblibě „logické“ hádanky svázané přímo s prostředím a jeho fyzikálními vlivy. 

dnf03.jpgdnf04.jpg

Poněkud sveřepě se ovšem hráči dívali na teaser uvolněný na konci roku 2007. Slušně remastrovaná znělka Duke Nukem doprovázela tvrďáka s doutníkem v ústech, jeho svaly však připomínaly „vypracovanou“ gumu. Autoři se ale údajně z reakcí fanoušků poučili a v následujících měsících, až do dnešních dnů, svěřili veškerý svůj čas dolaďování.

Ošizeni v důsledku nebudeme ani o nepřeberné množství skriptovaných sekvencí

Ostatně, podle slov tvůrců je hra prakticky hotova a dochází k finálnímu úpravám modelů postav a předmětů v okolí (jenže kolikrát jsme tohle už slyšeli?). Dočkáme se mimo jiné vytouženého porcování nepřátel, které sice nebude tak krvavé, jako v případe Soldier of Fortune, přesto se však údajně nemusíme bát „molitanového“ efektu.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Oldschool FPS
Výrobce: Gearbox | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 10. června 2011
  • Smysl pro humor
  • Pestrost úrovní
  • Spousta nápadů
  • Slušná herní doba
  • Zběsilá akce...
  • ...místy však poněkud tupá
  • Recyklace zbraní i protivníků
  • Mizerná grafika a toporné animace
  • Slabá AI
  • Podivná fyzika
  • Celková "rozbitost"
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Od mobilních aplikací máme velká očekávání. Jen polovina se dožije dalšího měsíce, čtvrtinu smažeme do 24 hodin

Od mobilních aplikací máme velká očekávání. Jen polovina se dožije dalšího měsíce, čtvrtinu smažeme do 24 hodin

** Vysoké počty stažení aplikací vypadají skvěle...**...jenže mnohem důležitější metrikou jsou odinstalace ** Půlka aplikací v našich telefonech nevydrží déle než 1 měsíc

Martin Chroust
Google PlayStatistikaMobilní aplikace
Nejničivější bomba v historii lidstva. Rusko zveřejnilo dokument o testu Car-bomby
David Polesný
Sovětský svazAtomová bombaJaderný útokZbraně
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2

Aktuality

17:29 | Polda 7 vyšel na zařízení se systémem Android. Vyzkoušet ho můžete zdarma, plná verze vás vyjde na 150 Kč. Na iOS sedmý díl dorazí začátkem dubna. 
12:30 | Multiplayerová vybíjená Knockout City začátkem června vypne servery pro všechny platformy. V provozu vydržela 2 roky. 
20:36 | Happy Game od českého studia Amanita Design si od dnešního dne můžete zahrát na mobilech. Najdete ji v App Store i na Google Play. 
2. února | Slovenský simulátor lovce Way of the Hunter nás v novém DLC vezme na Aljašku. Bližší informace ohledně expanze Aurora Shores se máme dozvědět brzy. 

Únorový Computer

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu