PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Duke Nukem Forever - always bet on Duke

Tématický článek se zaobíral vývojem Duke Nukem Forever. Od prvního dne jeho oznámení však uteklo hodně vody – jak vypadá hra dnes?
Kapitoly článku

Na úvod by jistě nebylo od věci stručné shrnutí událostí, jejichž podrobnější popis jinak naleznete v již zmíněném tématickém článku. Vývoj Duke Nukem Forever, trvající mimo jiné více jak čtyři tisíce dnů, zastihly asi tři restarty v jeho tvorbě, několik přerodů do jiných enginů a odchod klíčových zaměstnanců z 3D Realms. Důležitou informací ovšem je, že na staronovém přírůstku do Dukeho rodiny se očividně pracovalo a pracuje dodnes. V současné době tvoří vývojářský tým přibližně dvanáct členů, kteří společně s dalšími už od roku 2003 „kompletují“ finální verzi. Že jim to ale nějaký ten pátek trvá, to už jste si asi stihli všimnout.

Jisté nicméně je, že hlavní triumf nového Duke Nukem Forevera se bude týkat interaktivity prostředí

Jenže nad čím visí otazníky, tak především nad finální podobou. Na jakém enginu nakonec poběží? Co bude s příběhem? A v jaké době se bude odehrávat? Jak jsme ovšem mohli být v nedávné době ujištěni, za vším, co předcházelo rok 2002 až 2003, můžeme udělat velkou tlustou čáru. V podstatě téměř nic z toho se ve hře nacházet nebude, a dvojnásob to platí v případě technické stránky. Její nynější jádro totiž pamatuje až onen kýžený přerod na Unreal Engine verze 2. Samozřejmostí ovšem je, že za dobu vývoje, až do dnešních dnů, chlapci v 3D Realms notnou část UT2 enginu upravili, ne-li přímo přepsali. Kompletního předělání se tak opět dočkal renderovací systém, zobrazování modelů, podpora vertex i pixel shaderů a tak dále.


Ošizeni v důsledku nebudeme ani o nepřeberné množství skriptovaných sekvencí. Na jejich konkretizaci si ale budeme muset asi ještě chvíli počkat. Jisté nicméně je, že hlavní triumf nového Duke Nukem Forever se bude týkat interaktivity prostředí. V důsledku hra údajně dokáže reagovat na podměty hráče asi tisíckrát citlivěji, než jak tomu bylo u staroučkého Duke Nukem 3D. Již ten se mohl chlubit možnostmi v podobě rozbíjení počítačů, tříštění skel, bourání zdí (byť skriptované) a celou řadou dalších vychytávek. Nezbývá proto než doufat a nechat se překvapit, jaké že trumfy si dlouho očekávané pokračování s přídomkem Forever přichystá. Broussard se ovšem netají, že má v oblibě „logické“ hádanky svázané přímo s prostředím a jeho fyzikálními vlivy. 

dnf03.jpgdnf04.jpg

Poněkud sveřepě se ovšem hráči dívali na teaser uvolněný na konci roku 2007. Slušně remastrovaná znělka Duke Nukem doprovázela tvrďáka s doutníkem v ústech, jeho svaly však připomínaly „vypracovanou“ gumu. Autoři se ale údajně z reakcí fanoušků poučili a v následujících měsících, až do dnešních dnů, svěřili veškerý svůj čas dolaďování.

Ošizeni v důsledku nebudeme ani o nepřeberné množství skriptovaných sekvencí

Ostatně, podle slov tvůrců je hra prakticky hotova a dochází k finálnímu úpravám modelů postav a předmětů v okolí (jenže kolikrát jsme tohle už slyšeli?). Dočkáme se mimo jiné vytouženého porcování nepřátel, které sice nebude tak krvavé, jako v případe Soldier of Fortune, přesto se však údajně nemusíme bát „molitanového“ efektu.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Oldschool FPS
Výrobce: Gearbox | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 10. června 2011
  • Smysl pro humor
  • Pestrost úrovní
  • Spousta nápadů
  • Slušná herní doba
  • Zběsilá akce...
  • ...místy však poněkud tupá
  • Recyklace zbraní i protivníků
  • Mizerná grafika a toporné animace
  • Slabá AI
  • Podivná fyzika
  • Celková "rozbitost"
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,