PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Duke Nukem Forever - always bet on Duke

Tématický článek se zaobíral vývojem Duke Nukem Forever. Od prvního dne jeho oznámení však uteklo hodně vody – jak vypadá hra dnes?
Kapitoly článku

Jenže všechna sranda něco stojí. Na adresu grafického zpracování zatím nelze vznést příliš objektivních poznámek – ostatně kromě pár útržků z dvou pořízených videí není dosud znám jediný opravdu kvalitní screenshot. V 3D Realms se ovšem netají, že chtějí Duke Nukem Forever přizpůsobit zejména dvoujádrovým procesorům, a to v zájmu lepší grafiky a interaktivnějšího prostředí. Na jakou dráhu však budou postaveny klasické jednojádrové stroje, to zatím není zcela jisté. Nicméně podle některých zpráv by i na nich hra měla fungovat bez větších problémů. 

Podpora 64 bitových procesorů nebude prioritní, což platí také pro operační systém Windows Vista

Celá řada hráčů si rovněž jistě nenechá ujít informaci, že podpora 64 bitových procesorů nebude prioritní, což platí také pro operační systém Windows Vista. Vývoj prozatím probíhá zejména na 32 bitových počítačích s grafickými kartami jako ATI 1900, GeForce 6600, 7950 a 8800. Pro kvalitní zážitek ze hraní ale asi pochopitelně budeme muset nějakou tu banku vyloupit. Od nekalého činu budou zachráněni snad jen majitelé PS3 a Xbox 360, na nichž by se DNF měl s největší pravděpodobností také podívat. Přitom dříve ohlášené konverze na PS2 a stařičký Xbox už pochopitelně nezůstávají v platnosti. 

dnf05.jpg

Dost ale bylo slov na adresu krvavých kaluží a technických požadavků k jejich zobrazení. Kam se po všech těch letech poděl příběh? Inu jak jsme již v dnes vydaném tématu nakousli, verze poháněná Quake 2 enginem a posléze Unreal technologií měla hráče zasadit do města Las Vegas a jeho okolí, viz citace: 

„Aby ale v 3D Realms spasili své duše před krvežíznivými hráči, malými doušky pouštěly na světlo světa informace o příběhové složce. Ta se měla točit kolem obávaného kybernetického doktora Protona, jemuž se podařilo odcizit prostředky ke kontaktování mimozemských civilizací. A samozřejmě neměla chybět Oblast 51, která především v devadesátých letech tvořila kýč filmového průmyslu (vzpomeňme například na rok 1995, kdy se do kin dostal snímek Den nezávislosti... a nejen on). V každém případě se zápletka zaobírala prostou snahou o ovládnutí světa šíleným vědátorem, a současně kopírovala linie tehdy nadmíru populární „UFO“ tématiky."

dnf01.jpg

Jisté přitom je, že i nynější verze Duke Nukem Forever bude v těchto ohledech alespoň trochu podobná verzi z let 1997-2001. V dosud uveřejněných trailerech si lze totiž povšimnou souvislostí mezi jednotlivými místy, monstry i zbraněmi (zbraně jsou spíše samozřejmostí; dočkáme se návratu starých kousků). Jde ale samozřejmě o poznatek, který není podtržen oficiálními informacemi. 

O ty by si ale jistě velice rád podělil reportér Jace Hall, jenž se dostal k DNF přímo v útrobách 3D Realms. Původně měl být na kameře zachycen pouze jeho obličej vyobrazující dojmy ze hraní. Do záběrů se však nakonec podařilo propašovat pár útržků ze hry, které můžete vidět ve výše uvedené reportáži (začínají od čtvrté minuty; více také zde).

dnf06.jpg

A co datum vydání? Podle slov Broussarda je současná podoba DNF finální. Pokud by došlo k dalším problémům, vývoj by byl definitivně přerušen. Pochopitelné proto je, že se hru v 3D Realms pokusí dostat na světlo světa v co nejbližší možné době. Jak ale naznačil Scott Miller z 3D Realms, dříve jak na konci tohoto roku se svalnatého Duka zřejmě nedočkáme.

PS: Informace, na kterou všichni jistě čekáte a ne a ne se jí dočkat - striptérky budou prý taky.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Oldschool FPS
Výrobce: Gearbox | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 10. června 2011
  • Smysl pro humor
  • Pestrost úrovní
  • Spousta nápadů
  • Slušná herní doba
  • Zběsilá akce...
  • ...místy však poněkud tupá
  • Recyklace zbraní i protivníků
  • Mizerná grafika a toporné animace
  • Slabá AI
  • Podivná fyzika
  • Celková "rozbitost"

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,