Takřka na začátku prezident Dukovi říká, že je relikvie z jiné éry. Přesně to platí i pro samotnou hru. Ale každá starožitnost má nějakou cenu.
Na delší dobu se už spíš zaseknete u některé z bezpočtu vedlejších interaktivních blbinek, kterými je hra prolezlá. Ať už se jedná třeba o řízení autíčka na dálkové ovládání, zdvíhání činek v posilovně či kopírování si vlastního zadku. Většina vedlejších aktivit navíc zvyšuje vaše EGO, tedy vlastně ukazatel zdraví.
Poněkud nedopečeno
Problémem nového Duka, i přes před chvílí předeslaná pozitiva, je celková neuhlazenost a přinejlepším podprůměrná vizuální stránka.
Problémem nového Duka, i přes před chvílí předeslaná pozitiva, je celková neuhlazenost
Tvůrci recyklují všechny zbraně z Duka 3D (nové jsou možná naváděné raketky emzáků) a poněkud nepochopitelně můžete mít u sebe pouze dva kvéry (plus pár serepetiček jako pipe bomby a holo Duka, či totálně zbytečné laserové pasti, steroidy a pivo). Na druhou stranu to až tolik nevadí, protože se všude válí munice i výzbroje docela dost a bouchačky můžete často střídat.
Otravnější je opakování protivníků, ani tady tvůrci nepřidali prakticky řádnou stvůru, navíc opakují souboje s bossy – jen v pozdějších fázích má najednou kreatura dvakrát víc zdraví. Umělá inteligence je prachbídná a větší nebezpečí hrozí jednoduše jen kvůli větší přesile.
Modifikovaný Unreal 2.5 na dnešní dobu ani náhodou nestačí a nejvíce patrné je to v exteriérech: mizerné textury, hranaté objekty, naprosto odpudivá voda… Výtky bych měl i k podivnému chování fyziky a toporným animacím postav. Nedá se říct, že by Duke Nukem Forever vypadal jako budget, protože celá řádka dnešních budgetových her prostě vypadá líp. Na druhou stranu, dabing, hudba i zvuky jsou vydařené. Plus harwarové nároky též nejsou přehnané, na mém i3 se 4 GB RAM a Radeonu 5770 běhá hra v 1900x1200 jak z praku.
Resurekce na pováženou
Duke Nukem Forever je v zásadě totálně přímočará střílečka, kterou obzvláštňuje specifický smysl pro humor a obrovská invence tvůrců i odvaha „splácat“ celou řádku nesouvisejících prvků do jednoho deset hodin trvajícího celku, který působí překvapivě konzistentně.
Duke Nukem Forever je v zásadě totálně přímočará střílečka, kterou obzvláštňuje specifický smysl pro humor
Ve výsledku by ale možná prospělo, kdyby Gearbox místo lepení patnáct let vyráběné hry všechno smetli a postavili na původním konceptu hru znovu. Nevypadala by tak zastarale a rozbitě.
Mimochodem, hra má pochopitelně i multiplayer, ale vzhledem k prakticky nefunkčním serverům jsme neměli možnost jej pořádně otestovat. Takže výhledově.
A poslední poznámka, pokud o Dukovi přemýšlíte, rozhodně berte PC verzi. Konzolová se mizerně hraje, hůř vypadá a ještě ji ničí neskutečně dlouhé nahrávací doby mezi úrovněmi a po smrti. Na PC je to otázka pár vteřin (ani ne 10).
Dostupné pro:
PC, X360, PS3
Žánr:
Akce | Oldschool FPS
Výrobce:
Gearbox | Webové stránky hry
Začátek prodeje:
10. června 2011
- Smysl pro humor
- Pestrost úrovní
- Spousta nápadů
- Slušná herní doba
- Zběsilá akce...
- ...místy však poněkud tupá
- Recyklace zbraní i protivníků
- Mizerná grafika a toporné animace
- Slabá AI
- Podivná fyzika
- Celková "rozbitost"