Dungeon Hunter 2 - kapesní Diablo verze 2.0 (recenze)

Gameloft svojí kopií Diabla trefil do černého a Dungeon Hunter patřil mezi nejlepší hry na iPhone. Patřil, protože nyní tu je nový díl.

Dungeon Hunter 2 je pokračování úspěšného akčního RPG, které se dá snadno přirovnat k legendám jako Diablo nebo Dungoen Siege. Nový díl přináší hromady změn a vylepšení, díky kterým je hra daleko plynulejší a přístupnější, ale stále zůstává věrná svým základům. První změnou je konečně o něco originálnější příběh, tedy na poměry akčních RPG. Ocitáte se ve špinavém vězení, kde se dozvídáte, že jste z královské rodiny a váš bratr princ Edward ovládl celý svět a nyní ho úspěšně terorizuje. Vcelku jednotvárné klišé se postupně rozvine do zajímavého děje protkaného rubáním, kouzlením a jiným masakrováním hord nepřátel.

V úvodu vám hra dává na výběr z 3 povolání. Můžete si vybrat mezi bojovníkem, zlodějem a mágem. Všechny 3 třídy jsou kompletně rozdílné a vyžadují odlišný přístup ke hře.

Všechna 3 povolání jsou kompletně rozdílná a vyžadují odlišný přístup ke hře

Klasika, stejně jako levelovací systém. Likvidací nepřátel si zajišťujete přísun důležitých zkušeností a učíte se novým dovednostem. V nabídce najdete 16 dovedností, ať už pasivních nebo aktivních, jež jdou dále vylepšovat. Kromě zkušeností a schopností správný hrdina potřebuje i pořádné vybavení.  K dispozici máte 10 slotů pro vyzbrojení vašeho hrdiny, takže krom tradičných věcí jako meč/štít/brnění je zde místo i pro magické prsteny, opasky apod. Stovky různých zbraní a brnění můžete nalézt v truhlách nebo je získat jako kořist od mrtvých nepřátel, kterých je mimochodem 55 druhů včetně 11 bossů.

Dungeon Hunter 2 04.jpg Dungeon Hunter 2 05.jpg

V Dungeon Hunter 2 zůstaly zachovány věci, které hráči milovali už v prvním díle a na počátku vás můžou nechat zapochybovat, zda nehrajete první díl. Jako příklad lze použít zcela jednoduchý a přehledný interface, který ale prošel drobnými úpravami. Potěší přítomnost 3 stupňů obtížnosti, které se ale odemknou až po dohrání kampaně.

Jednotlivé oblasti na mapě byly pro lepší orientaci rozděleny do podsekcí a mají nyní své vlastní názvy. Samotná mapa je velice podrobná a ukazuje umístnění nejdůležitějších míst nebo nepřátel ve vaší blízkosti. Za zmínku také určitě stojí fakt, že je mapa až 5x větší než v jedničce. Vedlejších úkolů jsou kupy, tvůrcům se navíc povedlo je začlenit do kampaně tak, že je ani nerozeznáte, díky čemuž dostává hra určitý pocit nelinearity.

Vedlejších úkolů jsou kupy a dodávají kampaňi pocit nelinearity

Kromě masivní kampaně nabízí Dungeon Hunter 2 skvělý kooperativní multiplayer až pro 4 hráče přes bluetooth, wi-fi, nebo internetovou síť. Hra také samozřejmě podporuje sociální službu Game Center s řadou výzev i pro nejnáročnější hráče.

Na výbornou musíme ocenit grafické zpracování plné dechberoucích detailů a úžasných efektů. Modely postav vypadají velmi pěkně, na svém hrdinovi hravě poznáte jakýkoli typ výstroje/výzbroje. Francouzským grafikům se podařilo vytvořit překrásné scenérie, ať už se pohybujete v temných kobkách, nebo na vás dopadají paprsky slunce skrz stromoví. Celkově vývojáři jdou po správně vyšlapané cestě a přináší další porci toho, co se nám tak líbilo v minulosti.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry