Dungeon Hunter 5: rubačka do kapsy (mobilní recenze)

Kvalitních a propracovaných RPGček je na mobilech jako šafránu. Dungeon Hunter 5 má našlápnuto to změnit. Nezůstal ale na půli cesty?

Dungeon Hunter je docela zaběhnutou herní sérií. Na pátém pokračování opět pracovali tvůrci ze zkušeného vývojářského studia Gameloft. Hra vyšla teprve nedávno na mobilní zařízení se všemi možnými operačními systémy, takže si zahrajeme opravdu všichni. Takže ať máte telefon či zařízení s Androidem, iOS či Windows, směle do toho.

AAA prezentace

Dungeon Hunter 5 je klasické hack-n-slash RPGčko, které bychom – dovolí-li to skalní fanoušci – mohli přirovnat k sérii Diablo, což znamená shora viděná akce s přímočarým a jasně nastaveným sekacím systémem boje. Hned po spuštění na vás vyskočí nádherné příběhové intro v působivém grafickém provedení a s dokonalým hudebním doprovodem. Už tady si uvědomíte, že páté pokračování série nebude jen minihrou, nýbrž plnohodnotným tříáčkovým titulem.

IMG_3755.PNGIMG_3756.PNGIMG_3758.PNG

Pětka plynule navazuje na události předchozího dílu, který skončil invazí démonů do království Valenthia, jež bylo po nájezdu srovnáno se zemí. Svět se se zlými silami stále nemůže vyrovnat, a tak s nimi musí neustále svádět boj. Příběh není nic velkolepého, sem tam nějaká vzpoura a pár zvratů. Dungeon Hunter 5 ale plytký příběh dohání zajímavými postavami, vizuální prezentací a perfektním voice-actingem.

Ve finále je freeroom docela zbytečnou záležitostí

K virtuálnímu světu přistupujete skrze mapu, kde si vybíráte jednotlivé mise, zároveň se po každé z nich vracíte na místo setkání, na němž se budete potkávat i s ostatními hrajícími hráči. Ve finále je ale tenhle freeroom docela zbytečnou záležitostí. Jakožto hlavní hrdina / hrdinka se spolu s družinou postavíte zlu a to v pěti odlišných královstvích.

IMG_3762.PNG

Když už jsme naznačili možnost hrát za obě pohlaví, pojďme se podívat na možnosti vaší postavy celkově. Jak již bylo řečeno, Dungeon Hunter 5 je hack-n-slash sekačka, takže v ní budete likvidovat zástupy démonů, zombie a všelijakou další zmutovanou havěť. Ještě před započetím hry si vybíráte povolání, přičemž odlišovacím charakterem je povaha boje a základní zbraň, která je určena buď k likvidaci nablízko, anebo na dálku. Zbraň ale můžete prakticky hned v počátcích vyměnit, takže volba charakteru tak trochu ztrácí smysl.

Voda, oheň, země

A to i proto, že Dungeon Hunter 5 nedisponuje žádným systémem upgradů či vylepšování postavy v různých oblastech tak, jak jsme na to u RPG her zvyklí. Charakter sílí vlastně jen díky novým a novým předmětům, které získáváte za splněné mise. Ty jsou několikerého typu – zbraně, brnění, lektvary a tzv. fúze. Byť můžeme vnímat absenci rozsáhlého systému vylepšování jako mínus, dá se na něj dívat i jako na pozitivum. Odpadá totiž často nepřehledné a nevyladěné upgradování něčeho, co vlastně ve finále ani nepocítíte.

IMG_3763.PNGIMG_3764.PNGIMG_3765.PNG

Jeho absenci se Dungeon Hunter 5 snaží alespoň částečně vynahradit systémem craftingu, neboli výroby a vylepšování předmětů. Během hraní totiž na mapě narazíte na spoustu nepotřebných věcí, právě ty můžete posléze zužitkovat pro upgrade výzbroje nebo výrobu zcela nového artefaktu. Jednoduché, ale funkční. Boj je také zajímavě řešený. Nejen že při něm budete muset volit tu správnou zbraň podle toho, zda bojujete na dálku či na blízko, ale budete muset myslet i na původ nepřítele a povahu zbraně. Co tím chceme říct? Ve hře funguje jakýsi cyklus pěti živlů, příkladem budiž to, že zbraní s vodním živlem nejlépe zlikvidujete nepřátele s ohnivou povahou. Nad bojem tak musíte neustále přemýšlet, a byť jde hlavně o mačkání akčního tlačítka, systémem karet Dungeon Hunter 5 připomene klasické deskové hry.

Ovládání jedna báseň

Hra se nám i přes poměrně vysokou rychlost hraní ovládala skvěle i na malém zařízení - hru jsme testovali na iPhonu 5S a iPhonu 6. Na levé straně je virtuální analog pro pohyb, vpravo tlačítko útoku, přičemž obě jsou doplněny tlačítky pro použití lektvarů, sekundární zbraně a speciálního útoku. Jednoduché, ale funkční. Hra má navíc dobrou odezvu, takže rychle přenáší vaše akce do virtuálního světa.

IMG_3767.PNGIMG_3771.PNGIMG_3772.PNG

Na ovládání můžeme plynule navázat technickým zpracováním, jehož kvality jsme ale už trochu naznačili v úvodu recenze. Přiznejme si to znova: Dungeon Hunter 5 prostě vypadá nádherně. O krásné audiovizuální prezentaci příběhu už řeč byla, samotné hraní však rozhodně nezůstává pozadu. Těšte se na detailní dungeony plné zničitelných objektů, zástupy nepřátelských zrůd, temná zákoutí, vícepatrová města, speciální efekty, fungující fyziku, zkrátka celý fantazijní svět, který vás bude na každém kroku mile překvapovat. Na zmiňovaných zařízeních hra běžela bezproblémově, i když na starším iPhonu s občasnými záseky.

Součástí je i asynchronní multiplayer, při kterém se můžete sdružovat s ostatními společenstvími

V neposlední řadě bychom měli určitě zmínit možnost multiplayeru. Do misí se totiž můžete vydat s parťákem. Nikoliv však napřímo přes internet, nýbrž s jeho umělou inteligencí tak, jak jsme na to zvyklí třeba u závodních her ze série Forza a jejich drivatarů. Součástí je i asynchronní multiplayer, při kterém se můžete sdružovat s ostatními společenstvími, budovat pevnosti a pak je bránit, v opačném případě v nich loupit.

IMG_3754.PNG

Má Dungeon Hunter 5 vůbec nějaká negativa? Ano, má. Prvním z nich je nutnost neustálého připojení k internetu. Druhým docela plytký příběh, celému provedení zbytku hry docela nehodný. Zatřetí některé nedomyšlené a zbytečné prvky – příkladem budiž místo setkávání všech hráčů či hluše vyznívající volba charakteru. Začtvrté, a to je dost možná vůbec nejpodstatnější, jsou to minitransakce. Dungeon Hunter 5 vás po nějakou dobu nechá hrát zadarmo, posléze je ale obtížnost diskutabilní. Mikrotransakce ale bohužel už dnešnímu hernímu trhu vládnou.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Izometrická arkáda
Výrobce: Gameloft
Začátek prodeje: 11. března 2015
  • Skvělá hratelnost
  • Audiovizuální prezentace
  • Nepřátelé a virtuální svět
  • Zjednodušený RPG systém
  • Nutnost připojení
  • Mikrotransakce

Dungeon Hunter 5 je skvělá hra, a pokud máte rádi žánrovky ve stylu Diabla, doporučujeme vám ho všemi deseti. Garantujeme vám, že se budete královsky bavit. Navíc se na to nádherně dívá. Škoda mikrotransakcí, hodnocení by pak šlo ještě výš. I tak je ale Dungeon Hunter 5 jednou z nejlepších her svého žánru, při jejímž vývoji Gameloft rozhodně nezůstal na půli cesty.

Hra byla testována na zařízení HTC One a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na Google PlayAppStore a Windows Store.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg