Dungeon Siege – akční fantasy bez hranic

Připravte si meče a zopakujte si kouzla, budete je potřebovat. Microsoft totiž hodlá zabodovat i na poli fantasy a RPG a rozhodně nemíní přijít s pohádkou pro slabší povahy. Naopak, čeká nás čistokrevná a nefalšovaná akce, která vypadá víc než slibně.
Po úspěchu Baldur´s Gate jako by se roztrhl s fantasy RPG hrami pytel. Nechejme stranou vyjmenovávání všech titulů, na jejichž vydání se netrpělivě čeká, a rovnou si řekněme, čím je zajímavá připravovaná hra Dungeon Siege. Tak především, pro Microsoft ji vyvíjí zatím neznámý tým Gas Powered Games, jemuž ovšem velí zkušený Chris Taylor, jeden z tvůrců známé a vyvedené strategie Total Annihilation.

Příběh Dungeon Siege se ponese v tradičním stylu fantasy. Začnete v malé vesnici, která byla nečekaně napadena a bez milosti vypálena armádou orků. Váš hrdina ale přežije a tak se v jeho kůži vydáte na dlouhou a nebezpečnou cestu za pomstou, abyste zjistili kdo za celým masakrem stojí. A protože život dobrodruha není žádná sranda, budete si moci přibrat do družiny až deset dalších postav, se kterými už snad nějakou tu temnou jeskyni plnou páchnoucích příšer vyčistíte. Oproti ostatním RPG hrám se ale bude Dungeon Siege lišit v tom, že tu nenarazíte na žádné dělení podle ras nebo povolání. Už samotné vytváření vaší postavy se tak omezí na zadání pouhých dvou(!) údajů: jména a pohlaví. Všechno ostatní se pak odehraje během hry, přičemž ani tady však k žádnému škatulkování nedojde. Postavy ve vaší družině budou totiž moci – světě div se! - používat jak kouzel, tak zbraní, a bude pouze na vás, jak si jejich znalosti a schopnosti nakombinujete. Někomu zkrátka strčíte do ruky meč a zásobíte ho lektvary zvyšujícími útočná čísla, někomu zas nacpete do záňadří všechny kouzelné svitky, co najdete, a začnete ho trénovat v magii. Přitom ale nebude zakázáno, aby „válečník“ tu a tam někoho nepřismahl ohnivou koulí (bude-li to umět) a „kouzelník“ naopak nerozpůlil dutou skřetí lebku jediným máchnutím dlouhého meče. Jinými slovy, čeká nás nekonečně mnoho kombinací, díky nimž se nám bude příběh postavy a toho, co se z ní stalo, odvíjet před očima intenzivněji než v klasické RPG.

A to není všem překvapením konec. Originální bude i soubojový systém, v němž buď klasicky označíte kliknutím myši postavu a pak ji dalším kliknutím pošlete na nepřítele, a nebo pomocí waypointů předdefinujete členům družiny cestu, čímž předejte jejich trapnému bloudění v terénu díky nedokonalému pathfindingu. Že to zavání strategií, to je zřejmé, stejně jako možnost vytváření formací, přidělení strážců slabým postavám a automatické léčení vážně zraněných.

Jak se vyjádřil sám Chris Taylor v jednom z rozhovorů, Dungeon Siege bude hlavně hra naplněná až po okraj drsnou akcí a RTS prvky. Ovládání by mělo být jednoduché a intuitivní, abyste ani uprostřed té nejtěžší bitvy nezmatkovali co a jak, vedlejší postavy by měly být stručné a odpustit si sáhodlouhé výlevy a AI nepřátel by měla být skutečně propracovaná. To dnes sice tvrdí kdekdo, ale dejme tomu, že vám uprostřed té nejhorší řežby zemře bojovník. V Dungeon Siege tak nejen přijdete o dvě ruce schopné zastat pořádný kus práce, ale s velkou pravděpodobností ještě během boje popadne některá z vychytralejších příšer krásný obonusovaný meč padlého a zmizí s ním v temných zákoutích zpustlého hradu. A vy? Pošlete za ní někoho hned nebo až později? Nebo to snad, u Croma, necháte plavat???

Jestliže má řízná akce patřit k hlavní náplni hry, neobejde se to dnes bez dokonalého grafického zpracování. Ani v tomto případě nebude DS nijak pozadu, jak ostatně napovídají screenshoty. Přimyslete si k nim navíc ještě plně 3D provedení, kameru schopnou pohybu v rozsahu 360 stupňů a zoomování a to celé si vsaďte do světa, který nezná slova „Loading Area“. V Dungeon Siege se totiž budete pohybovat zcela kontinuálně; z hřebenů hor vaše postavy sejdou až do zelených údolí, aniž by to celé bylo narušeno statickým obrázkem a načítáním další lokace. Představte si pronásledování, které začne hluboko v jeskyni a čím víc se budete přibližovat k východu, tím víc bude přibývat světla, až konečně kousek před jeskyni zadýchaného skřeta konečně dostihnete a zabijete.

Chybět nebude ani multiplayer, který budete moci hrát buď ve světě pro singleplayer nebo ve speciálních mapách pro nejrůznějších módy, a pokud vám ani to nebude stačit, pak najdete v Dungeon Siege i editor, ve kterém si uděláte svoji mapu sami.

Přestože vydání hry je plánováno nejdříve na jaro příštího roku a nadarmo se neříká “Nechval dne před večerem“, zdá se, že v případě Dungeon Siege zadělali tvůrci z Gas Powered Games na opravdovou lahůdku.

Diskuze (1) Další článek: Daikatana

Témata článku: , , , , , , , , ,