Dvojité dojmy z pirátského dobrodružství Sea of Thieves

Hned dvojice našich redaktorů se vydala do betatestu očekávaného online titulu Sea of Thieves, aby okusila krásy a zmary pirátského života.

Vojtěch Matušinský - volnost a nuda jdou ruku v ruce

Již delší dobu vyhlížím dalekohledem Sea of Thieves. Holt pořádné pirátské hry nevychází každý den a Rare navíc představil velmi lákavý koncept – posádkou jste vy a vaši přátelé a veškeré úkoly na lodi musíte vyřídit vlastními silami. Žádní boti vám nepomohou a selže-li lidský faktor, skončíte společně s lodí na dně oceánu.

Takže Sea of Thieves není v pravém slova smyslu konkurencí Assassin's Creed IV: Black Flag. Zatímco Assassin's Creed je založený na singleplayerovém zážitku, Sea of Thieves sice můžete hrát sami, ale pak je to příšerná nuda. Automaticky počítejte s tím, že hra je zábavná pouze za podmínky, že máte pořádnou posádku.

Co budeme dělat s opilým námořníkem?

Hra vás navíc netahá za ručičku, tedy alespoň v betě. Žádný tutorial, příběh, ani úkoly. Vše se musíte naučit sami a hlavně musíte sami přijít na to, jak se zabavit. Nadpis pomrkávající na slavnou písničku „What will we do with a drunken sailor?“ není jen tak. Hra vám nebrání dělat, co chcete, klidně můžete popíjet alkohol a stát se vožralou sedmi moří.

27536935_1883737131696565_413175763_o.png27537227_1883736831696595_1187931891_o.png27537261_1883736801696598_538683829_o.png27604825_1883737185029893_696938832_o.png

Hlavní je samozřejmě samotná plavba. Hra vás v žádném případě nešetří. Musíte umět pracovat s kotvou, napínat plachty, správně točit s kormidlem, nabíjet a střílet z děl či zalátat nějakou tu díru. Chyták je v tom, že kvůli každé činnosti musíte na jinou pozici. Chcete zvednout plachty? Rozhodně to nemůžete dělat ve chvíli, kdy držíte kormidlo. Chcete se podívat na mapu, kam vlastně plujete? - pusťte kormidlo a koukněte se do podpalubí. Potřebujete střílet z děla, ale máte v lodi díru?… no podobných případů je hromada a jasně dokazují, že bez přátel se na loď opravdu neleze.

 

Hra vás v žádném případě nešetří. Musíte umět pracovat s kotvou, napínat plachty, správně točit s kormidlem, nabíjet a střílet z děr či zalátat nějakou tu díru.

 

Překvapivě mě to ale opravdu bavilo. Ano, při hře se kolegou se nám loď neustále potápěla. Občas to bylo kvůli špatnému zakotvení, jindy kvůli naražení do útesu a samozřejmě jsme se rovněž stali terčem útoku jiných pirátů. Není divu, že vývojáři vytvořili speciálního mořského muže. Ten slouží k tomu, aby vás teleportoval poté, co je vaše loď zničena. A to se stává opravdu, opravdu často. Nakonec je ale i nutnost se to naučit zdrojem zábavy.

27605157_1883736795029932_1931435039_o.png27650255_1883737135029898_690706819_o.png27650451_1883736811696597_1026089509_o.png27652802_1883737148363230_633884219_o.png

Postupně jsme se naučili spolupracovat a plavba na lodi byla dobrodružná, hlavně se však jedná o jednu z nejlépe zvládnutých kooperací, co jsem poslední dobou hrál. Chvíle, kdy se plavíte po klidném moři a hrajete nějaké pirátské písně, jsou zkrátka k nezaplacení.

Bojuj jako pirát!

Problém nastává spíš v samotném boji. Hra je perfektní v pocitu plavby. Jakmile se plavíte, máte opravdu hroznou chuť prozkoumávat taje moře kolem vás a jednoduchá grafika nakonec vůbec nevadí díky skvělému designu. Zatímco při plavbě jednoduchou hratelnost oceníte, při boji budete uvažovat o tom, že byste možná zapnuli jinou hru.

Při lodních soubojích jsou hlavním problémem malé počty hráčů. V mém případě ve dvou stačíte sotva uhlídat základní věci a očekávám, že ani ve čtyřech se nejedná o zábavný a dynamický boj. Nemůžete moc taktizovat, když jeden hráč musí držet kormidlo a když doufáte, že si vystřelíte, zjistíte, že máte v boku díry. Většinou se tedy z námořní bitvy stal šílený pokus o nalodění. Ještě horší je, že pokud se plavíte ve dvou a proti vám je obří křižník pro čtyři, nemáte nejmenší šanci vyhrát. Není divu, že mé návraty do přístavu vypadali jako na začátku Pirátů z Karibiku.

 

Zatímco při plavbě jednoduchou hratelnost oceníte, při boji budete uvažovat o tom, že byste možná zapnuli jinou hru.

 

Pozemní boje trpí jednoduchostí. Při boji s mečem zkrátka sekáte a doufáte, že svého soupeře zabijete dřív, než on zabije vás. Nepočítejte s promyšleným systémem seků a krytů jako například v Chivalry. Při střílení zase obvykle pálíte z krátké vzdálenosti a musíte se prostě trefit. Opět zde nemůžete počítat s promyšleným krytím a mířením.

27536918_1883737125029899_708885402_o.png27604069_1883737305029881_782975986_o.png27606159_1883737105029901_242299090_o.png27606190_1883736808363264_2000301326_o.png

Problémem je vlastně i samotný fakt, že nepřátelští kostlivci, se kterými bojujete na většině větších ostrovů, nejsou žádnou výzvou. Souboj s hráči je bohužel krátký, většinou rozhodne moment překvapení nebo to, kdo koho dřív trefí. Nikdy jsem se zde nesetkal s něčím, co bych nazval epickým soubojem.

Samozřejmě když se mi jednou povedlo obsadit nepřátelskou loď, bylo podpásovkou, že se na ni hráč, kterému předtím patřila, opakovaně spawnoval. Obecně celý systém boje je třeba přepracovat, aby byl zábavný.

Svoboda začne nudit

Největším problémem hry je to, že tam za chvíli není co dělat. Může to být problém pouze bety, to je pochopitelné, ale svoboda je zde podmíněna tím, že jste pirát, který hledá poklady. Když namátkou vezmu nějakou hru s otevřeným světem, například Elite Dangerous, můžu tam být horník, voják, pirát či obchodník… v Sea of Thieves jste pořád jen pirát a vaše aktivity jsou omezeny na napadání jiných lodí, prozkoumávání ostrovů a případně prohledávání vraků (k čemuž jsem se bohužel zatím nedostal). Málo činností bohužel brzy omrzí

1-28-2018_9-51-13_AM.png

Celkově mohu dojmy z bety shrnout tak, že se jedná o vynikající koncept. I přes oprávněnou kritiku mě hra opravdu bavila, a to hlavně díky úžasnému pocitu z plavby a touze prozkoumávat. Pokud se má ale jednat o hru, u které strávíme stovky hodin, je třeba ještě hodně věcí doladit. Minimálně přidání promyšlených úkolů je naprostou povinností.

V další kapitole se můžete podívat na dojmy Ladislava Nováka.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

včera | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Battlefield V se chlubí novým trailerem a slibuje režim Battle Royale

Battlefield V se chlubí novým trailere…

9.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióznějšího RPG dneška

Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióz…

Největší herní svátek roku sice už pomalu končí, ale pro nás je to teprve začátek. Postupně vám přineseme informace o valné většině představených her. Přednost mají samozřejmě ty větší tituly, a proto se dnes podíváme na Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED.

16.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzurovanou, účelnou nahotu

Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzur…

Tvůrci Cyberpunku 2077 potvrdili, že v jejich hře bude mimo jiné i nahota, kterou do ní umístili z dobrých důvodů a její cenzurování by uškodilo tomu, co chtějí sdělit.

18.  6.  2018 | | 9 N/A
Playstation 5 využije speciálně navržený grafický čip Navi od AMD

Playstation 5 využije speciálně navrže…

Playstation 5 se musí pochlubit celou řadou nejmodernějších technologií a díky Forbesu můžeme nahlédnout na pravděpodobný hardware o něco dříve.

15.  6.  2018 |
E3: Assassin

E3: Assassin's Creed Odyssey bude mít …

Ubisoft se po oznámení nového Assassin's Creed Odyssey s ničím moc nepáral a hráčům předhodil rovnou pět různých edic, z nichž nejdražší bude stát 240 euro.

12.  6.  2018 | | 9 N/A