Dying Light 2: E3 dojmy z parkourové zombie akce

Po loňském představení na E3 konferenci Microsoftu se letos konečně druhý díl Dying Light ukázal zase o něco více. Dokážete si poradit s obnovou zdejší společnosti?

I když máme stále her se zombie post-apokalyptickou tématikou dost, je i pár těch, které svojí kvalitou znatelně vyčnívají. Dying Light je přesně jednou z nich a od druhého dílu mají hráči velká očekávání. S novým hlavním hrdinou dostaneme nové možnosti, otevřený svět a hlavně příběh, který budeme moci ovlivňovat svými rozhodnutími.  

azydi6a9sn0qaznc4eqn.jpegDyingLight2_Art_07.jpgDyingLight2_Art_11.jpgDyingLight2_screen_01.jpg
Příběh bude tentokrát mnohem více propletený a závislý na vašich činech

Dying Light 2 je zasazeno do města na východu Evropy, které se jmenuje jednoduše The City. Příběh se odehrává 15 let poté, co se začala rozšiřovat zombie infekce a společnost se opět začala jakž takž dávat dohromady. Rozhodně to ale nejde zrovna hladce. Přeživší jsou totiž stále rozděleni na několik frakcí, které mezi sebou nemají právě nejvřelejší vztahy.  

 

Příběh se odehrává 15 let poté, co se začala rozšiřovat zombie infekce a společnost se opět začala jakž takž dávat dohromady

 

Nesmíme ale zapomínat ani na zombíky, kteří stále ohrožují zdejší oblasti. Mezi nakažené bude ostatně patřit i hlavní hrdina hry jménem Aiden Caldwell, jak jsme se dozvěděli na nedávné předváděčce za zavřenými dveřmi. Moc dalších podrobností o něm zatím známo není. Techland to tak dělá naschvál, protože odhalení toho, co je Aiden vlastně zač, si chtějí nechat až přímo do hry a za nás je to jen dobře. Nejsme moc velkými fanoušky trendu, kdy vývojáři o hře prozradí vše ještě před tím, než se vůbec dostane na pulty obchodů. Koukáme se na tebe, Ubisofte! 

I když se Aiden bude muset poradit s nemrtvými, tak pro něj stejně větší nebezpečí znamenají zbylí přeživší. To se ukázalo i v demu, které nám Techland prezentoval. Aiden se zapletl mezi dvě frakce, které se snaží dohodnout, aby do jedné ze čtvrtí byla opět zavedena voda. Všechno se to ale zvrtne do té míry, že teče krev a kulky létají zleva zprava. Rovnou přišla ukázka toho, jak se budete moci během příběhových misí rozhodovat. Jeden z vůdců klanu je raněn a vy máte na výběr, zda mu pomůžete nebo raději zvolíte možnost útěku. To pak ve výsledku ovlivní i zbytek událostí.  

DyingLight2_screen_05.jpgDyingLight2_screen_04.jpgDyingLight2_screen_08.jpg
Parkour byl do značné míry vylepšen, stále vám ale dává volnou ruku

V Dying Light 2 nebude chybět prvek znovuhratelnosti. Vývojáři tvrdí, že za první průchod uvidíte jen asi 50 % obsahu, a to nejen ohledně příběhu. Nevíme přesně, jak to bylo myšleno, ale je docela dobře možné, že vaše rozhodnutí budou mít vliv i na to, k jakým gadgetům a vylepšením se budete moci dostat. Zároveň podotýkají, že to není o tom, k jakému zakončení příběhu se dostanete, ale hlavně záleží, jak město bude vypadat na konci hry.  

DyingLight2_screen_02.jpg
Noční procházky i nadále představují obrovské nebezpečí

Od možností rozhodování každopádně nečekejte žádné převratné novinky. Vesměs půjde o velmi podobný systém jako v každé hře, kde nějak můžete ovlivnit příběh. Bude tedy záležet jen na několika různých momentech a podle toho, jak se rozhodnete, se bude odvíjet následující část příběhu. Novináři, kteří byli na E3 prezentaci častokrát podotýkají, že to na první pohled vypadalo jako systém z adventur od Telltale Games a my jim po osobním zážitku musíme dát za pravdu. Stále to ale může být jinak vzhledem k tomu, že jsme viděli jen zlomek hry. 

 

Pokud budete hrát na konzoli Xbox One X, tak si navíc budete moci vychutnat 4K rozlišení

 

Druhý Dying Light pohání technologie C-Engine, která je na rozdíl od předchozího Chrome Enginu tvořena přímo pro tento druh her.  I cut-scény, které opět budeme sledovat z pohledu první osoby, jsou tvořené přímo v enginu hry a nepůjde o žádné předrenderované filmečky. Tento styl by se ale v dnešní době už dal považovat za standard.  

zbsvh9atisiqi7w6lbsq.jpegvrakmntz5m2rbeyszrmu.jpegqkndspkxbfjvgsuwehky.jpegsmx8uo7qp3iida9wojkw.jpeg
Město je rozlehlé a různorodé, nové oblasti se navíc neustále otevírají

Pokud budete hrát na konzoli Xbox One X, tak si navíc budete moci vychutnat 4K rozlišení. Zatím ale není jisté, jestli půjde o nativní 4K, nebo se opět budeme muset spokojit pouze s uměle navýšeným rozlišením. V případě, že vás podrobnosti o technickém stavu zajímají, tak po vydání hry doporučujeme zamířit na Digital Foundry.  

Samozřejmě nesmíme zapomínat ani na hratelnost, která byla u prvního dílu velmi vychvalovaná za svoji plynulost a v pokračování to Techland hodlá dotáhnout ještě o něco dál. Aiden je o něco mrštnější než Kyle z prvního dílu a má mnohem více možností, na co všechno může vylézt, po čem může skákat. Aby byl parkour ještě o něco rychlejší a plynulejší, tak ve hře najdete i celou řadu gadgetů a doplňků. Pohyb je tedy velmi svižný a akční.

Titulů, které by více využívaly parkurového pohybu v pohledu z první osoby se moc nenajde, takže v tomhle ohledu má Dying Light také plusový bod. Je velká škoda, že třeba po takovém Mirror’s Edge se po nevydařeném Catalystu slehla zem vzhledem k tomu, že tato značka přišla s tímto stylem pohybu ve hrách jako jedna z prvních.  

Pokud bude mít Dying Light 2 úspěch, tak bychom se vůbec nedivili, kdyby pro něj později vyšel i datadisk podobně jako tomu bylo u prvního dílu. To jsou ale zatím jen čisté spekulace. Nejdřív si samozřejmě chceme samotnou hru zahrát. A kdy k tomu dojde? Přesné datum vydání zatím neznáme, ale mělo by to být na jaře příštího roku. Zahrajeme si na PC, Xboxu One i PlayStationu 4.