PC | Xbox One | X360 | PS3 | Akce

Dying Light: zombíkům přes hlavy

Vývojáři se přednedávnem rozhodli trochu rozšířit naše obzory k chystané zombie akci Dying Light. Půjde o průlom v žánru?

Zajímavě vypadající zombie hra Dying Light od Techlandu, tvůrců série Dead Island, se prezentovala na E3 působivým demem, ale od té doby jsme o hře vyjma traileru moc neslyšeli. Nedávno ale tvůrci vydali 12ti minutové záběry z hraní, ve kterých stručně představovali základní prvky hry. Hned na začátku si ale nejde nevšimnout krásné grafiky, která na next-gen opravdu vypadá.

16babd21-97744.jpg 18e6bd97-97748.jpg 1f1b02d4-97750.jpg

Dnem i nocí

Dying Light se představil v hratelné podobě už na loňské E3, bylo tak zajímavé sledovat, kam se polská hra od té doby posunula. Základní premisa samozřejmě zůstala stejná. Jde o zombie akci v otevřeném městě, která sází na brutální soubojový systém a volný parkurový pohyb. Za ten rok se však pár změn dostavilo, nejdůležitější je především různorodá hratelnost. Dying Light se podle všeho hraje skvěle.

 

Udělat intuitivní FPS hru s parkourovým běháním, skákáním a šplháním je nesmírně náročné, ale Poláci z Techlandu s tím evidentně nemají problém

 

Až na občasné záseky v prostředí, které tvůrci jistě do vydání odstraní, jde v zásadě o skvěle vyladěný simulátor parkouru, od něhož by se mohl přiučit i Mirror´s Edge. Udělat intuitivní FPS hru s parkourovým běháním, skákáním a šplháním je nesmírně náročné, ale Poláci z Techlandu s tím evidentně nemají problém, ostatně už mají na tomto poli mnoholeté zkušenosti.

1faf7edf-97752.jpg

Hlavní hrdina se bezchybně chytá za všechny logické chyty, běh vpřed tedy není ničím přibržďován a pohyb tak má skvělé tempo, které je navíc podpořeno nádherným tropickým vizuálem (hra běží na vlastním enginu Chrome), byť mimo zástavbu vás hra nepustí dál. Pro potřeby prezentace navíc tvůrci vypnuli denní cyklus, aby se hráči nemuseli bát západu slunce, který přichází každých čtyřicet minut reálného času. Následuje pak čtvrt hodinka temnoty plná hororových momentů. Ostatně právě střídání dne a noci má hrát důležitou roli v tom, jak vnímáte prostředí.

Útěk před bojem

Dying Light jsme už původně měli hrát, ale vývojáři se rozhodli hru odložit na únor roku 2015. Důvody jsou jasné: zlepšení hry, vymýšlení nových věcí a je klidně možné, že do vydání ještě kluci něco přidají, svěřuje se Pawel Kopinski, marketingový ředitel Techlandu. Letos implantovali třeba vystřelovací kotvu, kterou jsme minulý rok na E3 vidět nemohli, dodává. Drobná kotvička na lanku je ve skutečnosti zásadním prvkem a v praxi má velký vliv na hratelnost. Tato harpuna má mít dosah nějakých šesti metrů a výrazně urychluje šplhání po domech, chytí se prakticky za všechno.

3b839a9a-97747.jpg 433673a7-97751.jpg 484f2f39-97753.jpg

Soubojový systém ve hře je nesmírně intimní, dotěrní zombie se vám sápou po krku, skoro cítíte jejich nečištěný chrup a na oplátku jim drtíte lebky obřím kladivem. Rychlost je ve hře také velmi důležitá, rychlý úder přistane nepříteli rovnou na hlavě. To ostatně známe už ze série Dead Island, která má s novinkou mnoho nesporných bodů styku.

 

Autoři chtějí, aby se člověk uchyloval právě k chladným zbraním, když jim už věnovali tolik úsilí

 

Většina zbraní je kontaktních, čili žádné odstřelování z dálky, sem tam se nějaká ta pistolka najde, ale způsobuje randál a přivolává další hejno zombie, jejich složení se přitom náhodně generuje, takže bude o překvapení postaráno. Autoři chtějí, aby se člověk uchyloval právě k chladným zbraním, když jim už věnovali tolik úsilí. Koneckonců vystavěli kolem nich celý RPG systém, nechybí ani možnost craftění.

7929cad5-97745.jpg

Postupem času se budete prokousávat stromem schopností s více než 50 položkami, který rozšíří váš pohybový repertoár. Naučíte se lépe běhat, skákat i šplhat. Ovládnete skluzy nebo úskoky a vše doplníte plejádou bojových skillů typu otočky, dopadu na zem nebo různých kopanců či chvatů.

Zlepšovat se budete především tím, že budete hrát a objevovat, vysvětluje Pawel z Techlandu. Čím více používáte sekyru, tím lepší budete v jejím používání, jednoduché a logické. Hra je ale více o pohybu a přežívání než bojování, dodává Pawel a zdůrazňuje velký rozdíl oproti Dead Islandu, kde šlo hlavně o boj.

1377795043-screenshot-01.jpg 1377795053-screenshot-03.jpg 1377795054-screenshot-04.jpg

Dying Light vyjde na PC, PS4, PS3, Xbox One a Xbox360 v únoru příštího roku.

Diskuze (2) Další článek: Pořádné představení bojovky Tekken 7 v příběhovém traileru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,